بازدید 9726
با دویست و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

زلنسکی شخصیت سال جهان و اروپا شد/هشدار روسیه درباره حمله به کریمه / زلنسکی: جنگ اوکراین سال آینده به پایان می‌رسد

دویست و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 08 December 2022

زلنسکی شخصیت سال جهان و اروپا شد/هشدار روسیه درباره حمله به کریمه / زلنسکی: جنگ اوکراین سال آینده به پایان می‌رسد

بین الملل تابناک: دویست و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لوپن: جنگ انرژی با روسیه احمقانه است
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۲۲:۱۲

رئیس فراکسیون «اتحاد ملی» در پارلمان فرانسه از رویکرد اتحادیه اروپا برای به راه انداخت جنگ انرژی با روسیه انتقاد کرد.

«مارین لوپن» سیاستمدار فرانسوی امروز پنج شنبه اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا قصد داشتند بدون داشتن منابع کافی، جنگ انرژی را علیه روسیه به راه بیندازند. به گفته رئیس فراکسیون اتحاد ملی در پارلمان فرانسه، به همین خاطر است که اتحادیه اروپا نسبت به کسانی که تحریم‌ها علیه آنها اعمال شده با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کند.

این سیاستمدار فرانسوی در ادامه از ورود کشورش به جنگ انرژی با روسیه انتقاد کرد و گفت که در شرایطی که فرانسه با کمبود انرژی دست به گریبان است، این کشور نباید به جنگ انرژی با روسیه وارد شود، این امری احمقانه است.

لوپن با یادآوری تاثیر منفی تحریم های روسیه بر کمبود سوخت و انرژی در اروپا، تاکید کرد که تحریم‌های کنونی علیه روسیه، عواقب خطرناک‌تری را متوجه مردم فرانسه می کند.

در پی شروع جنگ در اوکراین، کشورهای اروپایی به بهانه حمایت از کی یف، تحریم‌های گسترده‌ای علیه بخش انرژی روسیه وضع کردند. در حال حاضر این تحریم‌ها گریبان گیر اروپا شده به نحوی که کشورهای عضو با بحران بی سابقه انرژی دست و پنجه نرم می‌کند.

در تازه ترین اقدام، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه به بهانه درگیری‌ها در اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا می‌خواهد ۳ بانک و ۲۰۰ شخص و نهاد در روسیه را در نهمین بسته تحریمی علیه این کشور بگنجاند.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس کمیسیون اروپا در این خصوص گفت که به عنوان بخشی از بسته نهم تحریم‌ها علیه مسکو، پیشنهاد می‌کند از دستیابی مستقیم یا از طریق کشورهای ثالث روسیه به هواپیماهای بدون سرنشین جلوگیری شود.

زاخارووا: آمریکا به دنبال ادامه جنگ اوکراین تا 3 سال دیگر است
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۲۰:۲۱

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه (هشتم دسامبر) تصریح کرد که ایالات متحده درصدد است تا حداقل سه سال دیگر جنگ اوکراین ادامه داشته باشد.

بنابر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، زاخارووا در جمع خبرنگاران تصریح کرد که اسنادی مربوط به تأمین تسلیحات وجود دارد که نشان می‌دهد واشنگتن قصد دارد حداقل تا پایان سال ۲۰۲۵، درگیری‌ها در اوکراین را ادامه دهد.

اظهارات زاخارووا در حالی مطرح شده که «جفری رودوبوزیو» رئیس اتحادیه کارآفرینان فرانسه گفته که ایالات متحده از ادامه جنگ اوکراین نفع می‌برد.

وی تصریح کرد که درگیری‌های اوکراین، ایالات متحده را در مقایسه با اروپا در جایگاه بهتری قرار می‌دهد و در این خصوص توضیح داد: «من مانند بسیاری از نظریه پردازان توطئه، ایالات متحده را به آغاز جنگ در اوکراین متهم نمی‌کنم تا از آن سود ببرم، اما واقعیت این است که آن‌ها از این جنگ نفع می‌برند».

هشدار مسکو در باره درگیری فزاینده ناتو در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۷:۳۷

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که کشورهای عضو ناتو به صورت فزاینده ای در جنگ اوکراین درگیر می شوند و آمریکا برای اوج گیری این بحران، تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری تاس؛ ریابکوف به شبکه روسیا -۲۴ گفت که کشورهای عضو این پیمان غربی به صورت فزاینده و مستقیم در این جنگ، درگیری شده اند و حمایت کنونی آنان از کی یف، بسیار گوناگون تر از چند ماه پیش شده که نشانگر سیاست عمدی واشنگتن و پیگیری کورکورانه اروپائیان از آن برای گسترش دامنه این درگیری است، آنان با افزودن بر خطرها، با آتش بازی می کنند.

وی با اشاره به این نکته که مسکو هیچ گونه محدودیتی پیرامون عرضه جنگ افزارهای غربی به اوکراین نمی بیند، افزود: غربی ها با گسترش دادن دامنه این روند با تحویل دادن جنگ افزارهای سنگین ترین و دوربردتر به اوکراین، در این مسیر پیش می روند و هم زمان با فریبکاری تلاش می کنند وانمود کنند که نوعی خط مرزی و خویشتن داری در این مورد وجود دارد. اما ما چنین تصوری را باور نمی کنیم.

به گفته ریابکوف، روسیه در وهله نخست در این مورد با کشورهای غیردوست، تلاش دوجانبه دیپلماتیک می کند تا به انها در باره پیامدهای این حرکات، هشدار دهد. شورای امنیت سازمان ملل متحد، سکوی اصلی و مرکزی برای مقاومت در برابر چنین اقدامات غرب است. مسکو از همه ابزارهای دیپلماتیک، رفتارها و روش ها، اعتراض ها، یادداشت ها و درخواست در چارچوب های ویژه و تماس های دیپلماتیک در وین و نیویورک که فرصت هایی انتقال این پیام برای هشدار به دشمنان وجود دارد، به صورت کامل بهره برده است.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک"؛ معاون وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه نیز به روزنامه روسی "ایزویستیا" گفت که مسکو به دنبال قطع روابط دیپلماتیک با امریکا نیست و نمی خواهیم مسائل به این صورت پیش برود. قطع روابط دیپلماتیک نشان از آن دارد که هیچ راه سیاسی، جز راه نظامی وجود ندارد و ما نیازمند این راه نیستیم.

هشدار روسیه درباره حمله به کریمه
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۷:۳۶

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پنجشنبه (هشتم دسامبر) با تأکید بر سازماندهی گروه‌های تروریستی به دست اوکراین برای حمله به مناطق تحت کنترل روسیه گفت که احتمال خطر حملات تروریستی در سواستوپول و کریمه وجود دارد.

خبرگزاری روسی ریانووستی در این خصوص گزارش کرد پسکوف در پاسخ سؤالاتی مبنی بر احتمال بروز خطرات حمله تروریستی به کریمه و سواستوپول گفت: «کی‌یف همچنان به سیاست خود برای سازماندهی گروه‌های تروریستی به منظور حمله به کریمه و سواستوپول ادامه می‌دهد اما مسکو اقداماتی را برای مقابله با آن انجام داده است».

پسکوف همچنین در اشاره به موضوع انتخاب «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به عنوان شخصیت سال نشریه آمریکایی «تایم» گفت: «معیارهای رسانه‌های جریان اصلی غرب، روس هراسی است».

وی به اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین که گفته بود سال آینده جنگ به پایان می‌رسد هم اشاره کرد و گفت: «زلنسکی می‌داند که چه زمانی می‌تواند به مناقشه پایان دهد، شاید همین فردا باشد».

زلنسکی: جنگ اوکراین سال آینده به پایان می‌رسد
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۷:۳۲

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی برای وبگاه تحلیلی-خبری «پولیتیکو» گفت که جنگ اوکراین سال آینده به پایان می‌رسد.

وی در این پیام در ارتباط با تخمین زمان پایان جنگ اوکراین گفت: «معتقدم که مردم اوکراین سال آینده بانفوذترین خواهند بود، البته در زمان برقراری صلح».

زلنسکی شخصیت سال جهان شد

مجله آمریکایی تایم "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین را «شخصیت سال» در سال ۲۰۲۲ برگزید.

 مجله تایم چهارشنبه شب روی جلد خود نوشت: «شخصیت سال ۲۰۲۲ تایم: ولودیمیر زلنسکی و روح اوکراین.»

زلنسکی شخصیت سال جهان و اروپا شد/

دیگر نامزدهای در نظر گرفته شده برای شخصیت سال ۲۰۲۲ در مجله تایم، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و ستاره نوظهور حزب جمهوری خواه، دادگاه عالی آمریکا، حامیان ایمنی اسلحه و همچنین ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و توییتر که بودند.

زلنسکی تاثیرگذارترین فرد در اروپا از نگاه پولیتیکو

پولیتیکو ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تأثیرگذارترین فرد در اروپا انتخاب کرد.

این رسانه آمریکایی نوشت: اروپا در حال تغییر است. این قاره در حال ارزیابی دوباره روابط استراتژیک خود، جدی گرفتن دفاع، بازنگری در سیاست‌های تجارت، الحاق و امنیت انرژی است. به طور کلی، در حال بازاندیشی به معنای اروپایی بودن است و این بیشتر به خاطر کمدین اوکراینی است که رئیس‌جمهور شده است.

این نخستین بار در سال‌های اخیر نیست که اوکراین مورد حمله روسیه قرار می‌گیرد، بلکه این کشور شاهد هک شدن انتخابات، قطع عرضه گاز، تجاوز به قلمرو آن بوده است؛ اما تا آخرین حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بقیه اروپا کار چندانی انجام ندادند. در سال ۲۰۰۴، زمانی که انقلاب نارنجی وعده تشکیل یک دولت طرفدار اروپا را داد، طلوع کاذب وجود داشت و دوباره در اعتراضات یورومیدان در سال ۲۰۱۴ ـ که بار دیگر نشان دهنده روابط نزدیکتر بین اوکراین و اروپا بود ـ این روابط تا حد زیادی از بین رفت.

دلیل اینکه این بار همه چیز متفاوت بوده، به خاطر ولودیمیر زلنسکی است؛ شخصیتی که اروپا نه تنها به او اعتماد، بلکه تحسین و از او پیروی می کند، بر خلاف روسای جمهور قبلی اوکراین. فقط نگاه کنید، چگونه رهبران اروپایی که در نظرسنجی‌ها پرچم‌دار می‌شوند، برای گرفتن عکس با این مرد ۴۴ ساله با تی شرت سبز زیتونی نمادین خود به کی‌یف می‌روند. با ایستادن در کنار او، سیاستمداران آرزوی دیده شدن را دارند.

کاری که زلنسکی انجام داده این است که بقیه اروپا را متقاعد کند آینده آنها به اوکراین گره خورده است؛ تصوری که قبل از حمله روسیه در فوریه کمتر به آن باور داشتند. مهارت های ارتباطی او کلیدی بوده است.

استفاده زیرکانه زلنسکی از رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های سنتی و نهادهای فرهنگی غربی (مانند حضور در جشنواره گرمی یا جشنواره فیلم کن) جنگ را به گونه‌ای بد به غرب کشانده است و رهبران و مردم را متقاعد می‌کند که نبرد او نیز مال آنهاست.

این به او این اختیار را می‌دهد که اروپا را وادار کند آنچه می‌خواهد انجام دهد. اگر او سلاح می خواهد، آنها را به دست می آورد، حتی اگر این به معنای معکوس کردن سیاست دیرینه آلمان در عدم فروش آنها باشد. اگر او تحریم‌ها را می‌خواهد، آنها را به دست می‌آورد، حتی اگر این بدان معنا باشد که اروپا از یک بحران انرژی و زمستانی سخت با قیمت گاز بسیار بالا عبور می‌کند. چه بذر، چه کامیون برای ارسال محصولات غلات اوکراین یا تعرفه صفر، درخواست ها به سرعت امضا می شوند. او حتی موفق شد در مورد پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۳ مسدود شده بود، بند بند را بشکند. در ژوئن، رهبران این اتحادیه اوکراین را در مسیر عضویت قرار دادند.

رهبری زلنسکی همچنین به این معناست که مسائل داخلی اوکراین (فساد گسترده، اقتصاد ضعیف، اختلافات اجتماعی بین اوکراینی و روسی زبانان) نادیده گرفته شده است. شهرت او به‌عنوان یک رئیس‌جمهور جنگی که در جنگ خوب می‌جنگد، تنها چیزی است که غرب در حال حاضر می‌بیند. با کمک تسلیحاتی، کمک‌های مالی و پشتیبانی اطلاعاتی به او اعتماد می‌شود تا جایی که غرب در نظر دارد سیستم‌های دفاع هوایی را به او تحویل دهد.

تا زمانی که زلنسکی زنده است، به حرکت اروپا در مسیری که می خواهد ادامه خواهد داد.

هشدار شهردار کی‌یف درباره وقوع سناریوی «آخرالزمانی» در پایتخت اوکراین

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین درباره وقوع سناریوی «آخرالزمانی» هشدار داد و گفت مردم باید برای تخلیه شهر آماده باشند.

کلیچکو در مصاحبه‌ با رویترز اظهار کرد: شاید تامین گرما، نفت و آب در کی‌یف قطع شود. ممکن است مثل فیلم‌های هالیوودی، آخرالزمان شود؛ اما ما مبارزه کرده و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطمئن شویم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

کلیچکو هشدار داد که اگر تامین برق و گرمای کی‌یف ناممکن شده و اوضاع وخیم شود، مردم باید برای تخلیه شهر آماده باشند که پایتخت اوکراین پناهگاه‌های گرم کافی برای جای دادن تمام ۳.۶ میلیون جمعیتش را ندارد.

کلیچکو که پیش از ورود به سیاست قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان بود، گفت یکی از سناریوهای احتمالی این است که اگر کانون‌های مرکزی تامین گرمای کی‌یف قطع شوند، شهر تا بهار و حتی در دمای زیر ۱۵ درجه زمستان در همین وضع خواهد ماند.

شهردار کی‌یف افزود: اگر قطعی برق ادامه پیدا کند و هوا سرد باشد، متاسفانه ممکن است مجبور شویم آب ساختمان‌ها را قطع کنیم، زیرا احتمال دارد یخ‌زدگی ایجاد شده و تمام شبکه انتقال آب دچار ترکیدگی شده و ساختمان‌ها غیرقابل استفاده شوند.

او از ساکنان کی‌یف خواست تا ذخایر اضطراری غذا و آب داشته باشند و لباس گرم و مدارک خود را برای خروج فوری از شهر آماده کنند. با این حال، کلیچکو گفت که نیازی به تخلیه شهر نیست، زیرا تنها ۲۰ درصد کمبود برق در شهر وجود دارد و اوضاع پایدار است.

بهانه غرب برای ارسال گسترده سلاح به اوکراین

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه چهارشنبه شب گفت که غرب از توافق مینسک برای سرازیر کردن سلاح و مهمات به اوکراین استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی" وی در واکنش به سخنان آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان که گفته بود توافق مینسک با هدف دادن وقت لازم به کی یف برای تقویت توان نظامی کی‌یف صورت گرفت، گفت: این اظهارات بدان معناست که برلین و غرب  کلا به دنبال تعهد به توافق مینسک نیستند و تظاهر می کنند که آنان پایبند به تصمیمات شورای امنیت هستند، اما در واقع این کار برای سرازیر کردن سلاح به رژیم کی‌یف انجام شد.

وی افزود: غرب چشم خود را به روی جنایاتی بست که رژیم کی‌یف در دونباس و اوکراین به نام ضربه کاری به نیروهای روسیه صورت داد.

مرکل در سخنانی گفته بود که اوکراین از این فرصت بهترین استفاده را برد.

وی افزود: امروز کی‌یف قوی تر از سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ است و توافق مینسک بحران در شرق اوکراین را پایان نداد، بلکه آن را مدتی به حالت ایستا درآورد.

صدراعظم آلمان افزود: واقعیت این است که ناتو در آن دوره با همین سرعتی که امروزه ارائه می کند، قادر به تامین سلاح برای نیروهای کی یف نبود.

توافقنامه آتش بس مینسک، پس از رایزنی های دیپلماتیک سران فرانسه و آلمان با حضور رییس جمهوری روسیه، در دوازدهم فوریه ۲۰۱۵ بین کی یف و جدایی طلبان امضا و از ۱۵ فوریه اجرایی شد اما این توافق بارها توسط ارتش اوکراین و جدایی طلبان منطقه دونباس نقض شده است.

این توافقنامه دارای دوازده بند است و روسیه خواستار اجرای بندهای این توافقنامه از اول تا آخر است؛ اما به گزارش رسانه های روسی، دولت اوکراین با اجرای آن از بند اول موافق نیست و می خواهد فقط برخی بندهای مورد نظر خود را اجرا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۳
منتظر باشید بن سلمان هم میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
فعلا که ما باید از طالبان در مرزهای شرقی خودمان بشدت احساس خطر کنیم

و قطعا فرصتی داشته باشند خراسان و سیستان و بلوچستان را تصرف و اشغال نظامی خواهند کرد
در دنیایی که بازیگرانی فیلم مانند ریگان و کشتی کج مانند ترامپ رئیس جمهور ابرقدرت اول دنیا می شوند
باید یک دلقکی که بدون شلوار پیانو می زند و کشورش را به باد داده شخصیت سال بشود
نام نیکو ار بماند ز آدمی .....به کزو ماند سزای زرگار پوتین وزلنسکی به هر حال دوره ای دارند وعمری؛اما تاریخ برای هر کدام نامی در خور بیادگار خواهد گذاشت
زلنسکی عامل صهیونیست های آمریکائی است و اوکراین و اروپا را بدبخت کرده و تنها موجب سود آمریکا شده است.
روسیه نیز شخصیتش خورد شده است. اگر نتواند ضربه شستی به آمریکا بزند جایگاهش را از دست خواهد داد
پاسخ ها
ایرانپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
وقتی یک دلقک آلت دست امریکاواسرائیل بشه رئیس یک کشورکشورزیبااکراین تبدیل میشه به یک خرابه قرن حجر
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
خرد نه خورد
زیلینسکی عمومی بود که پوتین می‌گفت از اوکراین قرار میکنه؟ ولی ظاهراً بر عکس شد روس ها قرار کردن یا کشته شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
با پول اروپایی های یخ زده
دمش گرم
آدم هرچه حرفهای زلنسکی رو می‌شنوه بیشتر یاد صدام میافته
همینکه این فرد از میهنش فرار نکرد و کنار هموطنانش ماند بد جوری اعصاب و روان عده ایی رو بهم ریخته که به او توهین میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
زلنسکی تا آخرین قطره خون اوکراینی ها در مقابل روسیه می ایستد تا منافع آمریکا را در جهان تأمین کند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
کجا راهش میدن ، غرب دلقک را برای مردن میخواد
ایرانپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
زلنسکی تا آخرین قطره خون اوکراینی ها در مقابل روسیه می
ایستد تا منافع آمریکا را در جهان تأمین کند(تاییددوست قبل)
منتظر خبر مرگ پوتين باشيد قبل از سال نو مسيحى به وقوع خواهد پيوست
حالا ببیند دلقک کیه، زلنسکی یا....
زلنسكى مردي أست كه ابروى پوتين را برده است و در اخر موجب سقوطش خواهد بود
چه خبر از کودتای آلمان انتخاب زلنسکی یکم عجیب است ولی نظری درباره پوتین ندارم روسیه یک کشور حامی تروریسم است و باید نابود شود
زنده باد ولادیمیر پوتین
یکی از غرب گدا ها یگه از المان چه خبر ؟
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
حداقل بهتر از شما شرقگدا ها هستم نباید نظم جهانی خراب بشه
البته قهرمانان سال هم زنان ایران انتخاب شد !!تابناکم که حواس پرت شده خبرهارو نصفه پخش و گزارش میکنه!!!
زلنسکی فقط یک مهره است
روسيه بازنده اين جنگ است
رفتار روسها را از مردمان اروپاى شرقى در زمان اشغال بپرسيد به همين دليل اكراينىًها از روسيه برى هستند
بهترین کار صلح است کودتا نافرجام آلمان یک هشدار است به اروپا اگر کودتا موفق می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد یکی از حامیان مهم دولت فعلی اوکراین ازدست می‌رفت الان این خطر در فرانسه هم هست درسته کودتا نافرجام آلمان توسط یک سلطنت طلب افراطی با تفکر نزدیک به نازیسم اتفاق افتاد ولی اگر در فرانسه بقایای خاندان بوربون اورلان یا حتی بناپارت از طرف سلطنت طلبان و جلیقه زرد ها از طرف معترضان و همین طور ملانشون و لوپن از طرف اپوزیسیون فعال بشند چی خطر هنوز هست وقتی در کشور آرامی مثل آلمان نازی ها آماده کودتای نظامی هستند آیا میشه در روسیه هم بدتر از پوتین روی کار بیاد دوگین به صورت رمزی از حذف فیزیکی پوتین گفته پس احتمال کودتای مسکو هم هست همانطور که در برلین اتفاق افتاد چرا دوباره افراط گرایی دست راستی قوت گرفته فقط یک دلیل دارد سیاست های غلط دولت های جهان شرق غرب در قبال مردم خود و جهان شاید وقت آن فرا رسیده که سیاست های گلوبالیستی فیمینستی دگرباشانه غرب و شرق تغییر کند برخلاف پیش‌بینی ها سرمای زمستان اروپا امسال زیاد است پوتین و طرف مقابل یک قمار خطرناک دارند انجام میدند اگر آلمان دوباره نازی بشه قطعنا فرانسه هم ملی گرایی فرانسوی خود را خواهد داشت و ایتالیا هم فاشیست جدید خود و آمریکا ترامپیسم آیا واقعاً انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عادلانه بود اوکراین و روسیه نابود می‌شوند چون اراده در نابودی آن ها شده از طرف یک جای دیگر لطفاً چاپ کنید و در ضمن این تئوری توطئه نیست حقیقت این جهان است
زلنسکی یک وطن پرست واقعی بود
پوتین بفکر ایجاد یک اتحاد جماهیر شوروی بود
«هشدار مسکو در باره درگیری فزاینده ناتو در جنگ اوکراین»
اینها گمان می کنند که مثل مردم روسیه قدرت تحلیل مردم جهان هم تحلیل رفته. خوب جنگ را شما شروع کردید چرا به بقیه ربط می دهید. اگر امروز به مرزهای جغرافیایی خود بازگردید کسی با شما کاری نخواهد داشت. جنگ به نفع هیچ کسی نیست و قطعاً به ضرر ولادیمیر پوتین و به ویژه مردم روسیه است.
مرگ بر پوتین اگه جرات داری منتشر کن
هرکسی گوش به فرمان غربیها باشد و کشور خودش را به نابودی و هرج و مرج بکشاند و ملتش را گوشت دم توپ کند و کارخانه های اسلحه سازی غربیها رونق پیدا کند مرد سال چیه مرد قرن و جایزه صلح نوبل و دها جایزه دیگر هم خواهد گرفت
رئیسی باید میشد
به امید فروپاشی مجدد روسیه به ده کشور جدید مستقل دیگه.

واقعا تنها این شرایط سخت هست که میزان جنم و عرضه و جربزه ی آدما رو نشون میده. زنده باد زلنسکیِ آزادمرد و دلیر.
درسته گفته بشه زلنسکی شخصیت سال مجله آمریکایی تایم شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر