بازدید 2259

گزارش سازمان لیگ فوتبال درباره عملکرد ایفمارک

کد خبر: ۱۱۵۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ 05 December 2022

مرکز پزشکی سازمان لیگ یا ایفمارک از سال 2015 با اخذ مجوز مرکز پزشکی عالی فیفا شروع به کار کرد . این مرکز در سال 2018 موفق به اخذ مجوز مرکز عالی پزشکی ای اف سی نیز شد .

در سایت فیفا اعلام شده که شرط تمدید سالیانه این مجوز در یک پروسه سخت و با اعلام گزارش عملکرد آموزش و پژوهش خواهد بود .( https://www.fifa.com/about-fifa/medical/centers-of-excellence ) تا امروز که 7 سال از اخذ مجوز می گذرد این مرکز موفق شده تا نظر فیفا را به خود جلب کرده و مجوز خود را تمدید نماید . در حوزه آسیای میانه کشورمان ایران تنها کشوری‌ست که موفق به اخذ این مجوز شده است .

گزارش سازمان لیگ فوتبال درباره عملکرد ایفمارک

انجام معاینات پیش از فصل لیگ حرفه ای فوتبال ایران به صورت متمرکز در این مرکز و ارائه گزارش آن در قالب تحقیقات به فیفا علاوه بر اینکه به متخصصان داخلی اجازه تدوین برنامه های پیشگیری از آسیب را میدهد به فیفا نیز در حوزه های مشابه کمک می کند .

 از سال 2017 این مرکز با همکاری مراکز همکار مانند معاونت اموزشی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اقدام به برگزاری کنگره سالیانه فوتبال کلینیک می نماید . دبیرخانه دائمی این کنگره در ایفمارک قرار دارد. در این کنگره با استفاده از اساتید مجرب داخلی و خارجی در حوزه های مختلف مانند :  پزشکی فوتبال ، بازتوانی، تغذیه ، روانشناسی ، مربیگری ، مارکتینگ ، زنان و مسئولیت اجتماعی شرکت کنندگان با اخرین یافته های مربوطه آشنا می شوند .

از ابتدای سال جاری این مرکز با عقد تفاهم نامه با هیات فوتبال تهران اقدام به انجام معاینات پیش از فصل حدود ده هزار فوتبالیست تهرانی در رده های مختلف نموده است .

این مرکز با ایجاد پلتفرم آفلاین مجازی دوره های آموزشی رایگان در حوزه مبارزه با دوپینگ برای فوتبایست ها ایجاد کرده است .

مدیران این مجموعه نوید توسعه این مراکز در سایر استانها را با همکاری وزارت بهداشت و درمان در آینده ای نزدیک داده اند .

حضور چنین مرکزی در سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران که عواید و منافع آن برای باشگاههاست نوید بخش آینده ای روشن در حوزه پزشکی فوتبال و پیشگیری از آسیب های جدی برای فوتبالیست ها می باشد .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست