بازدید 47387
با دویست و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام ۶۰ جنگنده روسی در جنگ اوکراین/عصبانیت شدید اوکراینی ها از پیشنهاد مذاکراتی مکرون/ روسیه: ۷۰ نظامی و ۴ هواگرد اوکراین از بین رفتند

دویست و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 05 December 2022

انهدام ۶۰ جنگنده روسی در جنگ اوکراین/عصبانیت شدید اوکراینی ها از پیشنهاد مذاکراتی مکرون

بین الملل تابناک: دویست و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: در حمله پهپادی اوکراین سه نظامی روس کشته شدند
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۲۱:۱۰

وزارت دفاع روسیه، امروز (دوشنبه)، خبر داد در حمله‌ای که اوکراین به کمک پهپاد به پایگاه‌های هوایی «ریزان» و «ساراتوف» انجام داده سه نظامی کشته شده و دو هواپیما نیز آسیب دیدند.

پیشتر منابع غبری مدعی وقوع دست کم دو انفجار در دو فرودگاه نظامی در غرب روسیه شده بودند. گفته شده بود در این انفجارها سه نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری غربی همچنین مدعی آسیب‌دیدگی دو هواپیما در اثر انفجار در این پایگاه هوایی واقع در حدود ۸۶۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو، پایتخت روسیه شدند.

این پایگاه محل استقرار بمب افکن‌های راهبرد «تی-۹۵» است.

زلنسکی: جنگ در بهار دوباره شدت می‌گیرد
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۲۰:۲۴

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هشدار داد که جنگ احتمالا در زمستان ادامه می‌یابد و بار دیگر در بهار سال بعد شدت خواهد گرفت.

به گزارش واشنگتن اگزمینر، زلنسکی در پیامی ویدیویی گفت: دشمن امیدوار است که از زمستان، علیه ما استفاده کرده و سرما و سختی زمستان را به بخشی از ترور خود تبدیل کند.

وی افزود: به هر نحوی شده، این زمستان را هر چقدر هم سخت باشد، باید تحمل کنیم و ما آن را تحمل خواهیم کرد.

با آغاز فصل زمستان و ادامه حملات دو طرف درگیر در جنگ اوکراین، انتظار می رود با وجود تداوم کمک های غرب و سرد شدن هوا، آتش جنگ اندکی فروکش کند.

شولتس نسبت به وقوع جنگ سرد جدید در جهان هشدار داد
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۵:۱۱

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نسبت به شکل‌گیری یک جنگ سرد جدید با تقسیم کردن جهان به بلوک ها هشدار داد و خواستار به کارگیری تمامی تلاش ها در جهت ایجاد مشارکت های جدید شد.

شولتس در مقاله ای برای نشریه فارین افرز نوشت: غرب باید از ارزش های دموکراتیک دفاع و از جوامع آزاد محافظت کند. اما ما باید از وسوسه تقسیم مجدد جهان به بلوک ها اجتناب کنیم.

صدراعظم آلمان راهبرد امنیت ملی جدیدی را ترسیم کرد که تهدیدهای روسیه را مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: در سه دهه گذشته، تصمیماتی در ارتباط با امنیت آلمان و تجهیزات نیروهای مسلح این کشور در دورنمای اروپا در صلح اتخاذ شده است. اکنون پرسش راهنما این است که ما و متحدانمان باید با چه تهدیدهایی به ویژه بی درنگ از سوی روسیه در اروپا مقابله کنیم.

بنا بر اعلام شولتس، تهدیدهایی از این دست شامل حملات احتمالی به قلمروی متحدان، جنگ سایبری و حتی احتمال دور حمله هسته ای است.

غرب مدعی است که روسیه به دنبال آغاز جنگ هسته ای است و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز استفاده احتمالی مسکو از سلاح هسته ای را اشتباه فوق العاده جدی دانسته است.

از سویی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه غرب را متهم می کند که می‌خواهد روسیه را نابود کند و تاکید دارد که از "همه ابزارهای موجود" برای محافظت از روسیه استفاده خواهد کرد و این می‌تواند شامل سلاح‌های هسته‌ای هم باشد.

شولتس به طور ویژه به روسیه و چین به عنوان دو کشوری که یک جهان چند قطبی را تهدید می کنند، اشاره کرد و خواستار اتحاد قوی اروپا و ترانس آتلانتیک برای غلبه بر آن شد.
وی نوشت: مشارکت ترانس آتلانتیک برای مقابله با چالش تهدید روسیه، حیاتی است و چرخش چین به سمت انزوا و رویکرد این کشور نسبت به تایوان مستلزم تشکیل شراکت های جدید و قوی تر اروپا و آمریکای شمالی با کشورهای سراسر جهان است.
وی در ادامه این مقاله نوشت: آلمانی ها قصد دارند ضامن امنیت اروپا شوند که متحدان مان از ما انتظار دارند و مدافع راه‌حل‌های چندجانبه برای مشکلات جهانی باشند.

کرملین: به اقدام غرب علیه نفت روسیه پاسخ می‌دهیم
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۵:۰۹

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با بیان اینکه مسکو هیچ سقفی را برای قیمت نفت خود به‌رسمیت نمی‌شناسد، افزود: «[این اقدام غرب] بازار جهانی انرژی را بی‌ثبات می‌کند».

پسکوف توضیح داد: در حال آماده‌سازی اقداماتی برای پاسخ به اتحادیه اروپا در واکنش به تعیین سقف قیمتی هستیم. قیمت نفت روسیه پس از اعمال سقف قیمتی توسط غرب تغییر خواهد کرد.

وی طی نشست خبری در کرملین در اشاره به تحریم‌های ضد روسی غرب در پی جنگ اوکراین، تاکید کرد: تحریم‌ها علیه روسیه به وضوح به کشورهای اروپایی از جمله اقتصاد آلمان آسیب می‌زند و انکار این مسئله هم دشوار است.

سخنگوی کرملین درباره اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر توجه به نگرانی‌های امنیتی روسیه نیز گفت: «این سخنان را نشانه‌ای از تغییر عقیده پاریس نمی‌دانیم».

روسیه: ۷۰ نظامی و ۴ هواگرد اوکراین از بین رفتند
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۵:۰۹

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش میدانی خود درباره درگیری‌ها با اوکراین آماری از تلفات و خسارات اوکراینی‌ها ارائه داد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (امروز) خبر داد که نیروهای این کشور حمله ارتش اوکراین در محور «چرفنوپوپیفکا-گیتلوفکا» در منطقه لوهانسک را خنثی کردند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «بیش از ۷۰ نظامی اوکراینی، دو دستگاه تانک، چهار خودروی زرهی و چهار خودروی نظامی نیز در محور دونتسک از بین رفتند».

مسکو با بیان اینکه یک انبار مهمات اوکراین در منطقه زاپروژیا را منهدم کردند، توضیح داد: «نیروهای روسیه همچنین محل استقرار مزدوران خارجی در مناطق کراماتورسک و دیبروفا در استان دونتسک را هدف قرار دادند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «دو فروند جنگنده سوخو-۲۵ و میگ-۲۹، و دو فروند بالگرد می-۸ ارتش اوکراین توسط نیروهای روسیه در آسمان دونتسک سرنگون شدند».

انهدام ۶۰ جنگنده روسی در جنگ اوکراین

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: در ماه های اخیر، تعداد پروازهای تاکتیکی روسیه بر فراز اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. جت‌های روسی در حال حاضر ده‌ها ماموریت در روز انجام می‌دهند، در حالی که در ماه مارس حدود ۳۰۰ مأموریت در روز صورت می‌گیرد.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: روسیه اکنون بیش از ۶۰ جنگنده را در جریان درگیری ها از دست داده که احتمالا شامل یک جنگنده بمب افکن Su-۲۴M FENCER و یک هواپیمای حمله زمینی Su-۲۵ FROGFOOT در هفته گذشته می‌شود.

وزارت دفاع انگلیس، کاهش عملیات هوایی روسیه را به تداوم تهدید بالای دفاع هوایی اوکراین، محدودیت در ساعات پرواز هواپیماهای روسی و بدتر شدن آب و هوا نسبت داده و مدعی شده است: «با توجه به اینکه تاکتیک‌های حمله زمینی روسیه تا حد زیادی به شناسایی بصری و مهمات غیر هدایت‌شونده متکی است، نیروی هوایی روسیه احتمالاً به حملات معدود زمینی در هوای بد زمستانی ادامه خواهد داد.»

عصبانیت شدید اوکراینی ها از پیشنهاد مذاکراتی مکرون

پیشنهاد روز گذشته رییس‌جمهوری فرانسه درمورد ارائه تضمین‌های امنیتی به روسیه در شرایط مذاکره برای صلح، واکنش برخی از مقام‌های اوکراینی را به دنبال داشت. زلنسکی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون روز گذشته از تلاش برای گفت‌وگوی مجدد با رئیس جمهوری روسیه و نیز اندیشیدن به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو درصورت مذاکره احتمالی برای پایان دادن به جنگ اوکراین، سخن گفت.

رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با تلویزیون تی‌اف۱ (TF1) تاکید کرد اروپا باید خود را برای ساختار امنیتی آینده و همینطور چگونگی ارائه تضمین‌ها به روسیه در صورت بازگشت به مذاکره، آماده کند.

اظهارات روز گذشته مکرون واکنش بسیاری از مقام‌های اوکراینی و برخی کشورهای حوزه بالتیک را به دنبال داشته است.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به پیشنهاد رییس‌جمهوری فرانسه در توییتر نوشت که این روسیه است که باید به جهان تضمین امنیتی ارائه کند.

«الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین نیز در پیامی توییتری، روسیه بدون نیروی نظامی و بدون سلاح هسته‌ای را بهترین تضمین برای صلح دانست و افزود: آیا کسی قصد دارد به یک جنایتکار و تروریست تضمین امنیتی بدهد؟

همچنین «دیوید آراخامیا» قانونگذار و مذاکره کننده ارشد اوکراین در مذاکرات صلح با روسیه گفت که کی‌یف آمادگی ارائه تضمین امنیتی به روسیه را دارد تا زمانی که روسیه چهار شرط را رعایت کند: خاک کشورمان را ترک کند، غرامت بپردازد، جنایتکاران جنگی را مجازات و سلاح‌های هسته‌ای را داوطلبانه تسلیم کند.

بر اساس این گزارش،‌ پس از چندین دور مذاکره در ماه‌های ابتدایی جنگ اوکراین، کی‌یف و مسکو ماه‌ها است که دیداری در راستای مذاکره برای پایان درگیری‌ها نداشته‌اند. کی‌یف می‌گوید مذاکرات صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه حملات خود را متوقف و از خاک اوکراین عقب‌نشینی کند.

مسکو در مقابل تاکید دارد که پیش از هرگونه گفت‌وگو با پوتین، غرب باید الحاق مناطق جدید به خاک روسیه را به رسمیت بشناسد.

آلمان: الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین را نمی‌پذیریم

اولاف شولتز صدراعظم آلمان معتقد است که اقدامات ناتو نباید به رویارویی مستقیم با روسیه بیانجامد.

همزمان با ادامه فشارهای کشورهای غربی علیه روسیه در قبال جنگ اوکراین، صدراعظم آلمان یک یادداشت برای نشریه آمریکایی «فارین افرز» نوشت و مواضع برلین را تشریح کرد.

«اولاف شولتز» در این یادداشت تصریح کرد: «اقدامات ناتو نباید به رویارویی مستقیم با روسیه منجر شود ولی ما مصصم به دفاع از هر وجب از قلمرو ناتو در برابر هرگونه تهدید بالقوه هستیم».

صدراعظم آلمان با ادعای اینکه اثرگذاری تحریم‌های روسیه در حال افزایش است، نوشت: «این تحریم‌ها باید برای مدت طولانی حفظ شود. هیچ چیزی به اندازه تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه، قدرت اتحادیه اروپا و ناتو را نشان نمی‌هد».

وی با محکوم کردن مواضع روسیه افزود: «الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین را نخواهیم پذیرفت و آماده توافق بر سر تمهیدات دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز هستیم».

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۵
من بشخصه از شجاعت زلنسکی خوشم میاد ولی از افکارش نه روسیه بهتر نیست عقب نشینی کنی
حمایت از متجاوز نهایت بی اخلاقیه.اون متجاوز میخواد اسراییل باشه یا روسیه باشه.
روسیه فقط 60 جنگنده از دست داده؟
روسیه دیگر غیر از چند بمب هسته ای که از پدر مرحومش شوروی برایش مانده چیزی ندارد!
درود
لعنت بر پوتین...
به امید روزی که کل ارتش روس از هم‌ بپاشه تا دگر باره هوای تجاوز به سرش نزنه که کل دنیا را بهم ریخته
مرگ بر پوتین
مرگ برروسیه
کسایی که جنگ ایران و عراق رو درک کردند می دونند معنی کاهش ماموریتهای هوایی یعنی چی !
عدد ۷۰ بزرگتر از عدد۶۰ است اما «میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا اسمان است!» ارزش انهدام ۶۰ تا جنگنده روسی کجا و ۷۰ تا نظامی اوکراینی که معلوم نیست چه درجه ای هم دارند!!! از همین یه خبر میشه وضعیت جنگ در اوکراین رو فهمید.
انشااله خبرهاى خوشى از روسيه خواهيم شنيد که پوتين کله پا بشه مخصوصا اينکه به بيمارى بدخيم دچار شده
مساله خیلی ساده است. کشورهای پیروز در جنگ جهانی (شوروی و امریکا به طور خاص) شورای امنیت را درست کردند و با گنجاندن حق وتو برای خود، نوعی تضمین برای اینکه منافعشان همواره در تعاملات بین المللی بر نظر دیگر کشورها بچربه ایجاد کردند. مثلا در بحث اشاعه هسته ای برای خود و دوستان خود حق داشتن سلاح هسته ای را مشروع و داشتن آن را برای بقیه نامشروع و غیرقانونی اعلام کردند. به بیان ساده این ساختار ناعادلانه شد مرجع و محور مختصات قانونی بودن یا مشروع بودن امور.

منتهی زیاده خواهی های طرف غربی، به ویژه امریکا، به گونه ای بود که این ساختار که به طرز فاحشی به نفع اعضای دایمش بود را بی اعتبار کرد. نمونه بارز اون تجاوز و لشکرکشی آمریکا به عراق بدون مجوز شورای امنیت بود. یعنی چهارتا جنایتکار جنگی مثل بوش و دیک چینی و پاول نشستند و چهارتا عکس جعلی در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق نشان دادند و بعد هم بدون تایید به صورت خودسرانه لشکرکشی کردند و کل ناحیه غرب آسیا را به گند کشیدند. این رفتارها از آمریکا همانطور که نوام چامسکی هم اشاره می کند یک رژیم یاغی ساخته.

حالا این رژیم یاغی که با اتکا به تروریسم در دنیا منافع خودش را دنبال می کنه و ساز و کارها و نهادهای بین المللی را نادیده می گیره یا با تهدید اعضا به تحریم، انها را مجبور به رای موافق و همراهی می کنه، امده و حرف از نطم بین الملل و لزوم رعایت نظم بین الملل توسط چین و روسیه میزنه. سنگ بنای تروریسم و یاغی گری را خود امریکا گذاشته و اون را توسعه داده ولی انتظار داره بقیه نظاره گر زورگویی ها و تروریسم آمریکا باشند و در عین حال مثل شهروندانی ساده سرشان را بیاندازند زیر و تماشا کنند، مبادا نظم بین المللی به هم بخوره.
انشا اله‌که‌ اوکراین پیروز این جنگ است
ابرقدرتی شوروی ازبین رفتودیکرهیچ کشوری برای شوروی تره هم خوردنمیکند
اونقدر آگهی ها مزاحمه که نمیشه دید چی دارم تایپ میکنم
مرگ بر پوتین و دیکتاتور
متأسفانه روسیه جنگ را بسیار ضعیف شروع کرد ونشان داد آن چیزی که نشان می‌داد نیست وهمین اکراین وناتو را برای پیروزی امیدوار کرده.روسیه نشان داد تسلیحات آن برای جنگهای امروزی بسیار قدیمی و غیر دقیق بود. روسیه باید چند روز با موشک و سلاح های هدایت دقیق دفاع هوای دشمن و زیر ساخت‌های نظامی وفرماندهی و مخابراتی آنرا نابود میکرد بعد پیش روی های خود را آغاز میکرد.طلانی شدن جنگ به نفع روسیه نیست.
روسیه زبون نفهم به دنیا نشان داد که نباید هرگز به روسیه اعتماد کرد ،واقعا خبرگزاری تابناک ایا وقتش نرسیده از اقای پوتین بپرسید چی از جون اوکراین میخواهد آهای شمایی که از روسیه حمایت میکنید اگه فردا روزی روسیه یا یه کشور قلدر دیگه بیاد حمله گنه به خاک شما چه جوابی دارین بدین برای کشور متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
اربابت آمریکای جنایتکار و اوکراين شیطان صفت هر دو از یک قماش هستند فقط کارنامه آمریکا رو ببین که در 100سال گذشته به چندتا کشور حمله داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
عمو جون یه طرفه نباید به قضاوت بشینی. ناتو نباید از مرزهای آلمان جلوتر میومد... اول تاریخ و خیانت غرب رو بخون بعد بیا اینجا افاضات بفرمایید. هر احمقی می تونست پیش بینی کنه که روسیه به اوکراین حمله میکنه و بهانه رو هم ناتو داد.
نه غرب قابل اعتماده و نه روسیه... غرب هم افغانستان رو دو دستی داد به طالبان. غرب هم از مردم اوکراین ببعنوان طعمه برای زمینگیر کردن روسیه استفاده کرد. نه به غرب اعتماد کنید و نه به روسیه. جنایت و فجایع غربیها رو از یاد نبریم... افغانستان، عراق، سوریه، لیبی ، یمن و ... همه دستپخت غربیها ست
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
مگه دارند
OMID
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
چرا وقتی عربستان مردم مسلمان و مومن یمن رو به خاک و خون میکشید چیزی نمیگفتید ، الانشم نمیگید چون غرب گدا هستید
باید اروپا نابود بشه جنگ و سرما حقشونه . ضمنا ایران توان دفاع از خودش رو به یمن وجود سپاه پاسداران داره و ریشه اغتشاشات رو در نطفه خفه میکنه تا درس عبرتی بشید برای سایرین
هدایت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
دوست کشور تو کسی که منافع تو رو تامین کنه امروز ما با روسیه منافع مشترک داریم ولی امریکا و غرب دائماًپ به ما دارن ضربه میزنن..
عهدنامه ترکمنچای گلستان آخال حدود دو میلیون پانصد هزار کیلومتر مربع از خاک ما را به روسیه واگذار کرد عهدنامه پاریس و گلداسمیت دو نهصد هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را به بریتانیا و الان افغانستان واگذار کرد عهدنامه گلداسمیت یک نهصد هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را به بریتانیا و الان پاکستان واگذار کرد عهدنامه ارزروم و خانقین حدود چهار صد هزار کیلومتر مربع از خاک ما را به عثمانی که الان میشه ترکیه و عراق واگذار کرد اگر کشوری ضعیف باشد هر سگ گرگی دندون نشان میدن و آن را تیکه پاره میکنند د
زنده باد ولادیمیر پوتین
سلام کی گفته هر کس به کشوری تهاجم نظامی بکنه گناه کار اصلی اونه؟ مگه هر موقع کسی به کشوری تهاجم بکنه اون باید گناه کار دانسته بشه؟ اولش روسیه بی دلیل حمله نکرده دومش تجاوزگر اوکراین است نه روسیه! باید از همه جهات به این مسئله نگاه کنیم قبل از حمله روسیه اوکراین مردم بیگناه پونتیک و لوهانسک را آزار می‌داد و چون بیشترشان روس تبار بودند به آنها توجه نکردند آنها اعلان استقلال کردند اما اوکراین گوش نکرد و آنها از روسیه کمک خواستن و روسیه درخواست کمک آنها را پذیرفت و وارد عمل شده تا رژیم ظالم کی یف را آدم کنه جدا از اون اگر غرب راست میگه چرا تا حالا روسیه شهر های غیر نظامی را بمباران نکرده؟ چون مثل اوکراین ظالم نیست شما داری پشت کی را میگیری پشت ناتو و اوکراین؟ ناتویی که با تحریم ها و دخالت هاش در کشور ما قصد نابودی ایران را دارد؟ میگن مردم مظلوم اوکراین گناه دارن در حالی که آنها دارن تو کی یف زندگیشان رو میکنن و روسیه با آنها کاری ندارد فقط نظامی ها را هدف قرار میده و اگر ناتو خودش را دلسوز می‌دونه چرا به یمن دلسوزی نکردن؟ که کودکان بی گناه هر روز از گرسنگی حداقل روزی یک کودک تلف میشه چون اوکراین سفید پوسته و یمن غیر سفید پوست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان