بازدید 12975
۲
هلند ـ آرژانتین، نخستین بازی مرحله یک‌چهارم برای راهیابی به نیمه‌نهایی

جام‌جهانی قطر | صعود آرژانتین با هدیه گلر استرالیا در هزارمین بازی مسی

لیونل مسی در هزارمین بازی رسمی دوران حرفه‌ای فوتبال خود، موفق شد با گلزنی و شکستن رکورد دیه‌گو مارادونا، آرژانتین را به نیمه نهایی جام جهانی قطر برساند.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳ 04 December 2022

آرژانتین حریف هلند در یک‌چهارم نهایی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ شد؛ همان تکرار فینال جام ۱۹۷۸ ... .

لیونل مسی در هزارمین بازی رسمی دوران حرفه‌ای فوتبال خود، موفق شد یا گلزنی و شکستن رکورد دیه‌گو مارادونا، آرژانتین را به نیمه نهایی جام‌ جهانی قطر برساند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ آرژانتین با وجود حریف آسانی که در یک‌هشتم نهایی جام‌ جهانی داشت، سخت‌تر از چیزی که تصور می‌شد، پیروز شد و به جمع هشت تیم نهایی راه یافت.

جام‌جهانی قطر | صعود آرژانتین با هدیه گلر استرالیا در هزارمین بازی مسی

 

 لیونل مسی نهمین گلش را در جام جهانی امشب به استرالیا زد و همچنین نخستین گلش در مراحل حذفی این رقابت ها را به ثمر رساند تا به رده دوم بهترین گلزنان تاریخ فوتبال کشورش در جام های جهانی برسد. حالا فقط باتی گل بالاتر از اوست.

برترین گلزنان تاریخ آرژانتین در ادوار جام جهانی:

باتیستوتا (۱۰)
مسی (۹)
مارادونا (۸)

تیم ملی فوتبال آرژانتین شنبه شب در چارچوب دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه احمدبن‌علی دوحه مقابل استرالیا صف‌آرایی کرد و با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

جام‌جهانی قطر | صعود آرژانتین با هدیه گلر استرالیا در هزارمین بازی مسی

لیونل مسی در دقیقه ۳۵ گل نخست آلبی‌سلسته را با شوت زمینی و شگرد خود به ثمر رساند و هزارمین بازی‌اش در مستطیل سبز را با گلزنی جشن گرفت.

در نیمه دوم روی اشتباه عجیب سنگربان استرالیا و دریبل ناموفق او پشت شش قدم، خولیان آلوارز توپ او را ربود و در دقیقه ۵۷ موفق به گلزنی شد و اختلاف را دو برابر کرد.

شاگردان گراهام آرنولد دلسرد نشدند و در ادامه به بازی بازگشتند و شوت کریگ گودوین به انزو فرناندز برخورد کرد تا در دقیقه ۷۷، اختلاف به حداقل برسد. نماینده آسیا چندین بار تا یکقدمی فروپاشی دروازه آلبی سلسته پیش رفت، ولی اقبال آرژانتین و مسی بلند بود که گل مساوی ثبت نشد.

حملات کانگورو‌ها در دقایق باقی مانده مسابقه نیز ادامه یافت که با رشادت دروازه‌بان حریف ثمری نداشت و استرالیا که در جام بیست‌ودوم فراتر از انتظارات ظاهر شده بود، از دور رقابت‌ها کنار رفت. آرژانتین هم خودش را به جمع هشت تیم پایانی جام رساند و از ساعت ۲۲:۳۰ روز جمعه ۱۸ آذر، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی به مصاف هلند می‌رود که تکرار فینال جام جهانی ۱۹۷۸ به شمار می‌رود.

سیمون مارسینیاک داور این مسابقه، جکسون اروین و میلوس دگنک از استرالیا را با کارت زرد جریمه کرد.

 

جام‌جهانی قطر | صعود آرژانتین با هدیه گلر استرالیا در هزارمین بازی مسی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
استرالیا هیچ حمله نداشت و یک گل بخودی زدن
آرژانتین قهرمان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس