بازدید 52020
با دویست و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

درخواست لتونی برای حمله گسترده و شدید به روسیه/ حمله اوکراین به یک نیروگاه برق در روسیه/روسیه: ماهواره های کمک دهنده به اوکراین را می زنیم

288 امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 30 November 2022

درخواست لتونی برای حمله گسترده و شدید به روسیه/ حمله اوکراین به یک نیروگاه برق در روسیه

بین الملل تابناک: 288 امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

اروپا به دنبال دادگاهی برای محاکمه پوتین
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۲۲:۳۸

اتحادیه اروپا به دنبال تشکیل دادگاهی ویژه برای محاکمه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ادعای ارتکاب جنایات جنگی است.

پیش از این اوکراین از کشورهای غربی خواسته بود، روسیه و مقام های ارشد این کشور به همین بهانه محاکمه شوند.

تشدید تحریم های انگلیس علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۲۰:۰۱

وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد ادعا کرد که بسته تحریمی جدید کسانی را که مروج جنگ در اوکراین بوده‌اند هدف قرار می‌دهد.

در تحریم‌های جدید نام دنیس والنتینوویچ مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه به اتهام مباشرت در توسعه تسلیحات روسیه علیه اوکراین و تجهیز نیروهای بسیج این کشور دیده می‌شود. انگلیس همچنین ده فرماندار روس را به دلیل نقش آنها در آنچه «حمایت مالی از دولت های نیابتی مسکو در اوکراین» نامیده شده تحریم کرده است.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه در این باره ادعا کرد: تصمیم رژیم روسیه برای بسیج شهروندان روس، تلاشی ناامیدانه برای غلبه بر اوکراینی‌ها بود که از قلمرو خود دفاع می‌کردند. اما این اقدام شکست خورد.

وی مدعی شد: امروز ما افرادی را تحریم کرده‌ایم که این تصمیم اجباری را اجرا کردند و هزاران شهروند روسی را برای شرکت در جنگ غیرقانونی و نفرت انگیز پوتین اعزام کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که لندن «به استفاده از تحریم ها علیه روسیه و کمک های نظامی برای حمایت از اوکراین در دفاع از استقلال خود ادامه خواهد داد.»

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

تحریم‌های جدید انگلیس درحالی وضع می‌شود که تردد مقامات لندن به کی‌یف طی ده روز گذشته افزایش یافته است. شنبه دو هفته پیش نخست وزیر جدید انگلیس به اوکراین سفر و با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. او در این سفر از برنامه لندن برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به کی‌یف خبر داد.

جمعه گذشته نیز وزیر امور خارجه انگلیس راهی کی‌یف شد و با مقام‌های این کشور دیدار و درباره آخرین اوضاع جنگ رایزنی کرد. جیمز کلورلی پس از دیدار با همتا و رئیس جمهوری اوکراین در توئیتی ادعا کرد: انگلیس در عمل از شما حمایت می‌کند؛ نه در حرف. من امروز این وعده را به شما دادم و مایلیم تا به آن وفادار باشیم.

از سویی همسر رئیس جمهوری اوکراین به انگلیس سفر کرده و در نشستی با حضور نمایندگان مجلس عوام خواستار تداوم حمایت غرب از کی‌یف برای غلبه بر روسیه شده است. وی با بیان اینکه «پیروزی تنها چیزی نیست که ما به آن نیاز داریم، بلکه خواستار اجرای عدالت هستیم» مدعی شد: انگلیس باید تلاش‌های جهانی را برای اجرای عدالت رهبری کند.

چندی پیش سفیر روسیه در لندن نسبت به تبعات تحرکات انگلیس در جنگ اوکراین هشدار داد و تصریح کرد که اقدامات لندن اوضاع را پیچیده و خطرناک کرده است. با این حال انگلیس اصرار دارد که به‌عنوان بازیگری پیشرو در حمایت از اوکراین شناخته شود.



پیشنهاد اروپا برای استفاده از اموال روسیه به نفع اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۸:۱۶

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد کرد اموال مسدود شده دولت و شهروندان روسیه به نفع بازسازی اوکراین هزینه شود.

به گزارش رویترز، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه طرحی را برای بازسازی کشور اوکراین از طریق اموال مسدود شده دولت و اولیگارش‌های روسیه را ارائه کرد.

آمریکا و کشورهای اروپایی پیش از این بارها درباره صرف این اموال مسدود شده برای بازسازی اوکراین تبادل نظر کرده‌اند. در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد دلار از دخایر بانک مرکزی روسیه و ۲۰ میلیارد دلار نیز از اموال اتباع روسی در کشورهای غربی مسدود شده است.

مسکو توقیف اموال دولتی این کشور و همچنین سرمایه‌های مربوط به شهروندانش از سوی کشورهای غربی را دزدی آشکار خطاب کرده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس اجرایی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: روسیه باید هزینه ویرانی‌های اوکراین را بپردازد. خسارات مربوط به زیرساخت‌های اوکراین ۶۰۰ میلیارد دلار تخمین شده می‌شود.

فون درلاین می‌گوید: کمیسیون اروپا پیشنهاد تاسیس یک دادگاه تخصصی با نظارت سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایات روسیه را داده است.

وعده ناتو برای کمک بیشتر به کشورهای همسایه روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۶:۳۱

وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در دومین روز از اجلاس خود در بخارست پایتخت رومانی به کشورهای کوچک همسایه روسیه اطمینان دادند نگران آنچه فعالیتهای ثبات زدای روسیه ادعا کردند نباشند.

«واپکه هوکسترا» وزیر خارجه هلند امروز چهارشنبه پیش از ورود به این نشست در گفتگو با خبرنگاران توضیح داد، دلیل اینکه چنین چیزی را در رومانی برگزار می‌کنیم این است که پیامی ارسال کنیم مبنی بر اینکه استقرار ثبات نه تنها در کشورهای عضو ناتو بلکه در دیگر کشورهار فراتر از آن نیز برای ما مهم است.

اعضای ناتو همچنین در این نشست تصمیم گرفتند که کمکهای بیشتری به منظور ترمیم زیرساختهای آسیب دیده انرژی اوکراین با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما اختصاص دهند.

«اورماس رینسالو» وزیر خارجه استونی نیز در حاشیه این اجلاس دو روزه گفت: ناتو می‌خواهد مطمئن شود که بعد از جنگ اوکراین روسیه هیچ شانسی برای تحمیل گزینه‌های امنیتی و نحوه زندگی به همسایگانش نداشته باشد.

روسیه: ماهواره های کمک دهنده به اوکراین را می زنیم
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۴:۴۰

«ولادیمیر یرماکوف»، مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت ماهواره‌های شبه‌غیرنظامی ( quasi-civilian) که کشورهای غربی در طول جنگ برای حمایت از ارتش اوکراین استفاده می‌کنند، هم‌اکنون جز اهداف مشروع نظامی روسیه هستند.

وی دراین‌باره گفت: کشورهای غربی فعالانه از قابلیت‌های زیرساخت‌های فضایی غیرنظامی، مهمتر از همه، گروهی از ماهواره‌های با مدار پایین برای حمایت از عملیات‌های نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌کنند. از این ماهواره‌ها به طور ویژه برای شناسایی موقعیت، مسیر حرکت و اقدامات نیروهای نظامی روسیه، کنترل تجهیزات هوایی جنگی، و همچنین هدف‌قراردادن مهمات نقطه‌زن از فضا، استفاده می‌شود.

یرماکوف همچنین افزود که چنین استفاده تحریک‌آمیزی از ماهواره‌های غیرنظامی دست‌کم سوالاتی را از منظر پیمان بین‌اللمی «فضای ماورای جَو» ایجاد می‌کند و نیاز است «جامعه جهانی با جدیت تمام آن را محکوم کند».

اقدامات جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۴:۳۹

کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه از پیشنهاد طرحی برای مصادره دارایی‌های روسیه که از زمان آغاز جنگ در اوکراین به عنوان اقدامی تنبیهی دسترسی مسکو به آن‌ها مسدود شده‌ است، خبر داد.

«اورسلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی عنوان کرد: ما تاکنون ۳۰۰ میلیارد یورو از منابع مالی بانک مرکزی روسیه را توقیف و همچنین ۱۹ میلیارد یورو از دارایی‌های الیگارش‌های روسیه را مسدود کرده‌ایم.

وی افزود: اتحادیه اروپا و شرکای آن در کوتاه مدت می‌توانند از این بودجه برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند و درآمد حاصل از آن را به اوکراین اختصاص داده تا خسارات وارده به این کشور جبران شود.

رییس کمیسیون اروپا از تلاش اتحادیه اروپا برای رسیدن به یک توافقی بین‌المللی با شرکای خود در این رابطه خبر داد و گفت که به دنبال راهکار قانونی رسیدن به این هدف هستند.

فون در لاین همچنین در ادامه تاکید کرد که اتحادیه اروپا ارائه طرحی شامل ایجاد یک دادگاه تخصصی با حمایت سازمان ملل به منظور آنچه "تحقیق و محاکمه جنایت تجاوزگری روسیه" خواند، را در برنامه دارد.

براساس گزارش رویترز، اوکراین که رهبران نظامی و سیاسی روسیه را مسئول آغاز جنگ در این کشور می‌داند، به دنبال ایجاد یک دادگاه ویژه برای محاکمه آن‌ها، بارها به غرب فشار آورده است.

این گزارش می‌افزاید: دادگاه کیفری بین المللی مستقر در لاهه (ICC) چند روز پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه، تحقیقات خود را در مورد ادعاهای جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی آغاز کرده اما این دادگاه صلاحیت قضایی رسیدگی به دیگر اتهامات مطرح شده از جمله حمله به خاک اوکراین را ندارد.

آمریکا یک گروه نیابتی «متحد پوتین» را تروریستی اعلام می‌کند
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۴:۳۸

وبگاه بلومبرگ در گزارشی به نقل از چند منبع موثق نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دولتش در نظر دارند تا گروه واگنر روسیه که یک ارتش خصوصی است را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

واگنر، یک ارتش خصوصی است که در چندین کشور آفریقایی و همچنین جنگ اوکراین فعالیت داشته و سال‌هاست تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. قرار گرفتن این گروه در فهرست سازمان‌های تروریستی، آمریکا را قادر می‌سازد تا اعضای آن را تحت پیگرد کیفری قرار داده و اموال و دارایی‌های این گروه در سراسر دنیا را توقیف و بلوکه کند.

منابع بلومبرگ گفته‌اند که تصمیم نهایی درباره این موضوع هنوز اتخاذ نشده است. همچنین به نوشته این وبگاه، اعلام این گروه به عنوان سازمان تروریستی، می‌تواند راهی باشد تا کاخ سفید منتقدان داخلی که خواستار اعلام روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم هستند را آرام کند. بلومبرگ مدعی شده که واشنگتن تاکنون مقابل این درخواست‌ها مقاومت کرده زیرا درباره به خطر افتادن احتمالی «تعاملات بشردوستانه» با مسکو، نگرانی‌هایی دارد.

گفته می‌شود پیشنهاد این طرح را دو افسر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) به نام‌های جیمز پتریلا و فیل وسیلوسکی، ارائه داده‌اند. به باور آنها هدف آمریکا از این اقدام این است که «از سفرهای بین‌المللی اعضای این گروه ممانعت کرده، منبع تامین بودجه گروه را از بین برده، اقداماتش در راستای جذب نیرو را خنثی کرده و دولت‌های خارجی را از استخدام کردن این گروه برحذر دارد و در نتیجه، به فعالیت این گروه در راستای منافع کرملین و در نهایت به موجودیت آن پایان دهد.»

دولت روسیه همواره هرگونه ارتباط رسمی با این گروه را رد کرده است. یوگنی پریگوژین، مدیر و یکی از سهامداران اصلی شرکت امنیتی واگنر در سال ۲۰۱۴ این گروه را تاسیس کرد و فعالان اطلاعاتی و سیاسی غرب، وی را یکی از «متحدان» اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معرفی و به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و سال‌های بعد از آن متهم کرده‌اند.

درخواست لتونی برای حمله گسترده و شدید به روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۴:۳۷

وزیر خارجه لتونی از ائتلاف نظامی ناتو خواست تا به اوکراین اجازه بدهد که با تسلیحات غربی حملات شدید و گسترده‌ای علیه روسیه انجام دهد.

به گزارش راشا تودی، ادگارز رینکویچ، وزیر امور خارجه لتونی در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو در بخارست طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «ما باید به اوکراینی‌ها اجازه دهیم تا با تسلیحاتی که غرب برای آن‌ها ارسال کرده، حملاتی را علیه پایگاه‌های موشکی و فرودگاه‌های نظامی روسیه انجام دهند.»

وی افزود: این تسلیحات به خصوص باید برای حمله به پایگاه‌ها و تاسیساتی استفاده شوند که مسکو برای حملات موشکی علیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین استفاده کرده است.

درحالیکه مسکو بارها هشدارهایی مبنی بر ارسال تسلیحات غربی به اوکراین داده و خاطرنشان کرده که چنین اقداماتی می‌تواند منجر به درگیری ائتلاف ناتو و روسیه شود، اما وزیر خارجه لتونی این نگرانی‌ها را نادیده گرفت و گفت: «ناتو نباید از ایجاد تنش بترسد.»

حمله اوکراین به یک نیروگاه برق در روسیه

فرماندار منطقه «کورسک» روسیه گفت که نیروهای اوکراینی چندین حمله علیه یک نیروگاه برق انجام داده و باعث قطعی برق در این منطقه شدند.

به گزارش رویترز، «رومن استاروویت» بامداد چهارشنبه در پیامی در تلگرام نوشت: در مجموع حدود یازده حمله انجام شد و یک نیروگاه برق هدف قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه این حمله، برق در برخی مناطق سودژا و کورنوو قطع شد.

این نواحی با شمال شرقی اوکراین هم‌مرز هستند. هنوز اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

اوکراین تاکنون مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و اظهارنظری نکرده است.

مقام‌های روسیه بارها اوکراین را به هدف قرار دادن خطوط برق و مراکز ذخیره سوخت و مهمات در مناطق مرزی متهم کرده‌اند.

درگیری‌های نظامی در اوکراین باعث قطعی گسترده برق و افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت انرژی در این کشور و اروپا شده است.

در پی بمباران زیرساخت‌های انرژی شهر کی‌یف از سوی روسیه، مقام های اوکراینی هشدار دادند که ساکنان این شهر باید خود را برای زمستانی مرگبار بدون گرمایش، برق و آب آماده کنند.

«نیکو پوپسکو» وزیر خارجه مولداوی نیز چهارشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: حملات روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین باعث تاریکی دوباره در مولداوی شده است.

مولداوی چهارشنبه گذشته در پی قطع گسترده برق این سفیر روسیه را احضار کرد.

توافق اعضای ناتو برای پرهیز از درگیری با روسیه

«پیتر شیارتو» وزیر خارجه مجارستان گفت که کشورهای عضو ناتو توافق دارند که این سازمان نباید بخشی از مناقشه اوکراین بوده و به درگیری نظامی با روسیه کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، شیارتو سه‌شنبه در کنفرانسی خبری تاکید کرد: ما اعضای ناتو باید تصمیماتی را که قبلا مشترکا اتخاذ شده است، اجرا کنیم. ما از یک سو نباید بخشی از مناقشه اوکراین باشیم و از سوی دیگر، نباید به درگیری مستقیم با روسیه کشیده شویم.

وی که برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای ناتو به بخارست پایتخت رومانی رفته است، گفت: چیزی که در این نشست آشکار شد این است که به هر قیمتی باید از تشدید جنگ خودداری کنیم و نباید درگیری مستقیمی میان ناتو و روسیه رخ دهد.

وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست بخارست پایتخت رومانی سه شنبه شب توافق کردند که به تلاش‌های اوکراین در بازسازی زیرساخت‌های حیاتی و محافظت از مردمش در برابر حملات موشکی کمک کنند.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو بارها هشدار داده است که کشورهای عضو این سازمان نظامی از جمله اروپایی‌ها بهای گزافی برای جنگ در اوکراین پرداخت خواهند کرد.

وی در سخنرانی افتتاحیه خود در نشست دو روزه ناتو در بخارست از کشورهای عضو خواست تا در زمستان پیش رو کمک‌های بیشتری به اوکراین اختصاص دهند تا بتواند از پس سرما و بی‌برقی ناشی از حملات روسیه به زیرساخت‌هایش برآید.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که ناتو بر تولیدکنندگان جنگ افزار فشار آورده تا تولید خود را در راستای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین افزایش دهند.

بیانیه اولین روز نشست وزیران خارجه ناتو با تاکید بر حمایت تمام‌عیار از اوکراین

وزرای خارجه ناتو متعهد شدند که از اوکراین حمایت کرده و به تعمیر زیرساخت‌های انرژی این کشور کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری ناتو، وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو پس از اولین روز مذاکراتشان در بخارست بیانیه‌ای صادر کردند که متن این بیانیه به شرح زیر است:

" ۱. ما در بخارست، نزدیک به سواحل دریای سیاه، در زمانی که تهاجم مداوم روسیه به اوکراین، صلح، امنیت و رفاه یورو-آتلانتیک را تهدید می‌کند، گرد هم آمده‌ایم. روسیه مسئولیت کامل این جنگ را بر عهده دارد؛ جنگی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول منشور سازمان ملل است. تجاوز روسیه، از جمله حملات مداوم و غیرمعقول آن به غیرنظامیان اوکراینی و زیرساخت‌های انرژی، میلیون‌ها اوکراینی را از خدمات اولیه انسانی محروم می‌کند. این بر عرضه جهانی غذا تأثیر گذاشته و آسیب‌پذیرترین کشورها و مردم جهان را به خطر انداخته است. اقدامات غیر قابل قبول روسیه، از جمله فعالیت‌های ترکیبی، باج‌خواهی انرژی و لفاظی‌های هسته‌ای بی‌پروا، نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را تضعیف می‌کند. ما در همبستگی با لهستان در پی حادثه ۱۵ نوامبر که منجر به تلفات غم‌انگیز در نتیجه حملات موشکی روسیه علیه اوکراین شد، هستیم. ما ظلم روسیه علیه جمعیت غیرنظامی اوکراین و نقض حقوق بشر، مانند اخراج اجباری، شکنجه و رفتار وحشیانه با زنان، کودکان و افراد در موقعیت‌های آسیب‌پذیر را محکوم می‌کنیم. همه کسانی که مسئول جنایات جنگی، از جمله خشونت جنسی مرتبط با درگیری هستند، باید پاسخگو باشند. ما همچنین همه، از جمله بلاروس را که فعالانه جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین را تسهیل می‌کنند، محکوم کردیم.

۲. ما امروز با استقبال از وزیر امور خارجه اوکراین، دیمیترو کولبا، اعلام می‌داریم در همبستگی کامل با دولت و مردم اوکراین در دفاع قهرمانانه از ملت و سرزمین خود ایستاده‌ایم و به همه جان باختگان ادای احترام می‌کنیم. ما بر تعهد خود به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ثابت قدم می‌مانیم. ما هرگز الحاق‌های غیرقانونی روسیه را که آشکارا منشور سازمان ملل را نقض می‌کنند، به رسمیت نخواهیم شناخت. ما همچنان حمایت سیاسی و عملی از اوکراین را ادامه خواهیم داد و همچنان به دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و ارزش‌های مشترک خود در برابر تجاوز روسیه ادامه می‌دهیم و تا زمانی که لازم باشد حمایت خود را حفظ خواهیم کرد. در این زمینه، ناتو به هماهنگی نزدیک با ذی‌نفعان مربوطه، از جمله سازمان‌های بین‌المللی، به ویژه اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای هم‌فکر ادامه خواهد داد. با تکیه بر حمایت‌هایی که تاکنون ارائه شده است، اکنون به اوکراین کمک خواهیم کرد تا انعطاف‌پذیری خود را تقویت کند، از مردمش محافظت کند و با کمپین‌های اطلاعات نادرست و دروغ‌های روسیه مقابله کند. متحدان به اوکراین کمک خواهند کرد تا زیرساخت‌های انرژی خود را تعمیر کند و از مردم خود در برابر حملات موشکی محافظت کند. ما همچنین در حمایت از تلاش‌های بلندمدت اوکراین در مسیر بازسازی و اصلاحات پس از جنگ، مصمم باقی می‌مانیم تا اوکراین بتواند آینده آزاد و دموکراتیک خود را تضمین کند، بخش دفاعی خود را مدرن‌سازی کند، قابلیت همکاری طولانی‌مدت را تقویت کند و از تجاوزات آینده جلوگیری کند. ما به تقویت شراکت خود با اوکراین ادامه خواهیم داد، زیرا این کشور آرزوهای یورو-آتلانتیک خود را پیش می‌برد.

۳. فنلاند و سوئد امروز به عنوان کشورهای دعوت شده برای پیوستن به ائتلاف ناتو شرکت کردند. پیوستن این دو کشور، آنها را امن‌تر، ناتو را قوی‌تر و منطقه یورو آتلانتیک را امن‌تر می‌کند. امنیت آنها از جمله در طول فرآیند الحاق برای ائتلاف اهمیت مستقیم دارد.

۴. با یادآوری اینکه بالکان غربی و مناطق دریای سیاه از اهمیت راهبردی برای ائتلاف ناتو برخوردار هستند، ما از دیدار خود با وزرای خارجه شرکای ناتو بوسنی و هرزگوین، گرجستان و جمهوری مولداوی استقبال می‌کنیم. و بر حمایت ناتو از تلاش آنها برای ایجاد یکپارچگی و انعطاف‌پذیری، توسعه قابلیت‌ها و حمایت از استقلال سیاسی خود تاکید می‌کنیم. ما قاطعانه بر تعهد خود به سیاست درهای باز ائتلاف پای بر جا هستیم . ما مجدداً تصمیماتی را که در نشست بخارست ۲۰۰۸ گرفتیم و تمام تصمیمات بعدی در رابطه با گرجستان و اوکراین را تأیید می‌کنیم.

۵. ناتو یک اتحاد دفاعی است. ناتو به حفاظت از جمعیت و دفاع از هر وجب از خاک متحدانش در هر زمان ادامه خواهد داد. ما این کار را در راستای رویکرد ۳۶۰ درجه خود و در برابر همه تهدیدها و چالش‌ها انجام خواهیم داد. ما تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کنیم و در غم جان‌باختگان پس از حملات تروریستی هولناک اخیر با ترکیه اعلام همبستگی می‌کنیم. ما با تهدیدها و چالش‌هایی از سوی بازیگران مستبد و رقبای استراتژیک از همه جهت‌های استراتژیک مواجه هستیم. با توجه به جدی‌ترین تهدید امنیت یورو-آتلانتیک در دهه‌های اخیر و در راستای مفهوم راهبردی، ما در حال پیاده‌سازی یک خط پایه جدید برای موقعیت بازدارندگی و دفاعی خود با تقویت قابل‌توجه آن و توسعه بیشتر طیف وسیعی از نیروهای قوی و آماده رزم هستیم و این گام‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای توان بازدارندگی و دفاع پیشگیرانه ناتو را تقویت می‌کند. ما متعهد به آماده‌سازی، بازدارندگی و دفاع در برابر حملات خصمانه به زیرساخت‌های حیاتی متحدان هستیم. هرگونه حمله علیه متحدان با پاسخی متحد و مصمم مواجه خواهد شد. ما با اتحاد و همبستگی در کنار هم می‌ایستیم و بر پیوند پایدار فرا آتلانتیک بین ملت‌هایمان تاکید می‌کنیم. ما به تلاش برای ایجاد صلح، امنیت و ثبات در منطقه یوروآتلانتیک ادامه خواهیم داد."

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان