بازدید 3319

به قلم محمدابراهیم تحسیری،مدیرعامل محترم شرکت بیمه معلم به مناسبت روز بیمه

صنعت بیمه به عنوان گرانیگاه پوشش ریسک های اقتصادی کشور، نقش غیرقابل انکاری در مثلث بازارهای مالی ایفا می کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 30 November 2022

به قلم محمدابراهیم تحسیری،مدیرعامل محترم شرکت بیمه معلم به مناسبت روز بیمه

صنعت بیمه گرانیگاه اقتصاد

شاهد این مدعا، اقدامات موثر بیمه‌گران در دوران سخت تحریم های یک جانبه امریکا و اروپاست که صنعت بیمه با هماهنگی بیمه مرکزی و دولت با تشکیل صندوق تحریم توانست کمک شایانی به پهنه اقتصاد کشور داشته و با کمک شرکتهای اتکائی داخلی، خطر عدم انتقال ریسک به خارج را کاهش دهد.

از طرفی صنعت بیمه ایران یکی از شفاف ترین صنایع مالی است که با نظارت موثر بیمه مرکزی توانسته، صنعتی کم حاشیه و سالم باشد که اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد؛ اما تلاش های صورت گرفته نتایج عملیاتی بهینه ای را به دنبال داشته است.

با توجه به آنچه گذشت و با فرا رسیدن ۱۳ آذر که با نام بیمه رقم خورده باید اذعان داشت که صنعت بیمه مفتخر است ، همیشه ضلعی موثر در مثلث مالی کشور بوده است.

اما ۱۳ آذر ۱۴۰۱ باید نقطه ای برای تحول صنعت بیمه در حوزه های مختلف باشد.

یکی از ارکان، دیجیتالیزه سازی عملیات بیمه‌گری است تا در نهایت به ارائه خدمات بهینه به بیمه‌گذاران منتهی شود.

رکن اصلی دیگری که نیازمند تحول و بروزرسانی می باشد شبکه فروش است ؛ نمایندگان و کارگزاران شرکتهای بیمه باید همگام با تحولات فناورانه توسعه یابند تا بازوی موثری در فرایند تحول دیجیتال باشند.

رعایت اخلاق حرفه ای در اکوسیستم صنعت بیمه شامل شرکتهای بیمه، شبکه فروش، تشکل های صنفی،کسب و‌کارهای آنلاین، ارزیابان خسارت و حتی جامعه رسانه ای رکن دیگری است که می تواند به رشد و توسعه صنعت بیمه کمک‌کند.

تقویت نظارت مالی در نهاد نظارتی، انسجام و تعهد شرکتهای بیمه در سندیکای بیمه گران و گسترش تعامل با نهادهای بالادستی از دیگر اقداماتی است که باید با برنامه ریزی به هدف مطلوب نزدیک تر شود.

۱۳ آذر را پاس می داریم و به عنوان یک جزء کوچک‌ از زیست بوم بیمه ای تلاش های نهاد نظارتی ، سندیکای بیمه گران و کلیه شرکتهای بیمه و کارکنان خدوم بازار بیمه را ارج می نهیم.

امید که ۱۳ آذر امسال با برنامه ریزی هدفمند، نقطه ای برای تحولات آینده باشد.

 

محمد ابراهیم تحسیری

مدیرعامل

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان