بازدید 5960

تماشای مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در سازمان ملل

مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، دیپلمات های کشورهای مختلف جهان در سازمان ملل متحد را روز سه شنبه به وقت محلی در کنار هم جمع کرد تا یکی از سیاسی ترین بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه قطر را نظاره گر باشند.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳ 30 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکی از سالن های سازمان ملل متحد در طبقه دوم و در نزدیکی مجمع عمومی، روز سه شنبه به وقت محلی میزبان دیپلمات های کشورهای مختلف جهان بود تا به تماشای پخش زنده مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه قطر بنشینند.

تماشای فوتبال ایران و آمریکا در ساختمان سازمان ملل

هنوز ساعاتی از مزاح ها و نظر استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل درباره اینکه آیا آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هم به تماشای این مسابقه می نشیند، نگذشته بود، که جمعیت بسیاری از دیپلمات ها، کارکنان و خبرنگاران برای تماشای این مسابقه گردهم جمع شده بودند.

خبرنگاری در نشست خبری روز سه شنبه سخنگوی سازمان ملل، از او پرسید که آیا دبیر کل سازمان ملل مسابقه فوتبال امروز ایران و آمریکا را تماشا خواهد کرد؟ دوجاریک پس از کمی مزاح، پاسخ داد که فکر نمی کند دبیر کل به دلیل مشغله کاری مسابقه را تماشا کند.

با شروع مسابقه فوتبال ایران و آمریکا، سالن در نظر گرفته شده برای تماشای این مسابقه در سازمان ملل، مملو از دیپلمات ها و کارکنان کشورهای مختلف جهان بود که در عصر سه شنبه سرد نیویورک، دست از کار کشیده بودند تا به تماشای دسته جمعی فوتبال دو کشوری بپردازند که این روزها در عرصه سیاست، نام آنها را بیش از دیگر کشورها می شنوند.

اگرچه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در رومانی به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران گفته بود به اعتقاد او بازی فوتبال ایران و آمریکا جنبه سیاسی ندارد؛ اما این بازی، سیاسی ترین مسابقه فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میان دو کشوری بود که بیش از چهار دهه است هیچگونه ارتباط سیاسی با یکدیگر ندارند و این روزها به دلیل حوادث و ناآرامی ها در ایران، دولت جو بایدن به رغم شعار دیپلماسی، با مداخله در امور داخلی آن و با ادعای حمایت از ایرانیان، سیاست شکست خورده فشار حداکثری را در پیش گرفته است.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل که به همراه برخی دیپلمات های کشورش در این سالن حضور داشت، پس از پایان یافتن نیمه اول، در حالیکه از یک گل زده شده توسط تیم فوتبال کشورش خشنود به نظر می رسید، سالن را ترک کرد.

هرگاه بازیکنان تیم فوتبال ایران به زدن گل به دروازه حریف نزدیک می شدند، فریاد نگرانی حامیان غربی تیم آمریکا در سالن شنیده می‌شد و از اینکه گل نخورده بود، خوشحال می شدند اما برخی دیگر از دیپلمات ها و کارکنان سازمان ملل، بازی تیم فوتبال ایران را قوی و خوب توصیف می کردند.

این مسابقه در نهایت به رغم بازی قوی تیم فوتبال ایران، با گل پولیسیچ در دقیقه ۳۸ بازی با نتیجه یک بر صفر نفع آمریکا پایان یافت.

برت مک‌ گرک معاون امور غرب آسیای شورای امنیت ملی ‌آمریکا پس از پایان این بازی، ویدئویی از جو بایدن را به نمایش گذاشت که رئیس جمهور آمریکا باذوق زدگی در آن می گوید: ایالات متحده آمریکا! ایالات متحده آمریکا! این یک بازی بزرگ بود. وقتی با مربی و بازیکنان قبل از بازی صحبت کردم، گفتم: شما می توانید این کار را انجام دهید. آنها رفتند آنها این کار را کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان