بازدید 3803

ادامه بارش‌ها در نوار شمالی / ورود سامانه بارشی جدید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی نقاط کشور و همچنین ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش کیفیت هوا در ۴ شهر طی امروز (۷ آذر) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 28 November 2022

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه (۷ آذر) برای استان‌های ساحلی خزر بخش‌هایی از اردبیل و خراسان شمالی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط روز سه‌شنبه (۸ آذر) در غرب سواحل خزر و بخش‌هایی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی نیز انتظار می‌رود و از اواخر وقت سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی روز چهارشنبه(۹ آذر) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران البرز و قزوین و برخی مناطق مرکزی کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و همچنین روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر در گیلان و غرب مازندران بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: این شرایط روز پنجشنبه(۱۰ آذر) علاوه بر مناطق مذکور در شرق سواحل دریای خزر شمال شرق و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه از شدت و گستره بارش‌ها کاسته شده و در شمال غرب، شمال شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از بعد از ظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه (۷ تا ۹ آذر) در شهرهای کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی گفت: دوشنبه خلیج فارس و از دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا سه‌شنبه (۸ آذر) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و از بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ و روز چهارشنبه (۹ آذر) نیمه‌ابری تا ابری همراه با غبار محلی و از بعد از ظهر وزش باد و در شب بارش پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و امروز همدان و شهر کرد با دمای ۳- و فردا نیز همدان با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر