بازدید 22499
سه هزار و صد و نود و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

«حسین رونقی» و «هنگامه قاضیانی» به قید وثیقه آزاد شدند / انتقاد تند از ضرغامی در صحن علنی مجلس؛ شما وزیر خارجه نیستید! /قاضی‌پور: نامزدی که با رای کمتر از یک بیستم واجدان شرایط رای به مجلس رفته، نماینده مردم نیست / کیهان: خاتمی در حوادث اخیر هم نقش هیزم‌کشی را داشته

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج: زنان بی‌حجاب در اقلیت هستند/ دادگستری اصفهان: دادگاه توماج صالحی هنوز برگزار نشده/ جمهوری اسلامی: کسانی که نافرمانی مدنی می کنند محارب نیستند/ «مهدی امیرپور» روزنامه‌نگار ورزشی بازداشت شد/ سکه کانال تاریخی ۱۷ میلیون تومان را فتح کرد  ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 27 November 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج: زنان بی‌حجاب در اقلیت هستند
محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: زنان بی‌حجاب در جامعه بیشتر شده است اما در اقلیت هستند.مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین درباره اعتراضات اخیر گفت‌وگویی داشته که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.
*این روزها می‌بینید که برخی از خانم‌ها بیش از گذشته، کشف حجاب علنی می‌کنند و روشن است که در سایه اغتشاشات، تعداد بیشتری از خانم‌های بی‌حجاب در مقایسه با گذشته، در خیابان‌ها قابل مشاهده است، ولی اگر تعداد این خانم‌ها را با خانم‌های محجبه مقایسه کنید، متوجه خواهید شد باز آن‌ها در اقلیت هستند.
*با هیچ معیاری نمی‌توان گفت که آحاد جامعه ما نسبت به دین‌گریزان شده‌اند.
*سقف آرزوهای‌شان هم، سلف مختلط و کشف حجاب است. اوج پیام فرهنگ غرب و غرب‌زده‌ها همین است. بالاتر از این چیزی ندارند.
*راهبرد ما در مقابل جوانان خودمان محبت و مهربانی است.
*الان فضای ذهنی برخی جوانان چنان اشغال شده است که اجازه نمی‌دهند اندیشه‌های امامین انقلاب وارد ذهن‌شان شود.
*اگر کرسی‌های آزاداندیشی احیا شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حسین رونقی با قید وثیقه آزاد شد
حسب دستور رئیس قوه قضاییه یک فعال سیاسی و یک نوازنده که طی هفته‌های گذشته در پی اتفاقات اخیر کشور بازداشت شده بودند، آزاد شدند.ساعاتی پس از صدور دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر این‌که نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا می‌باشند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود، اخبار حاکی از آزادی برخی بازداشت‌شدگان است. حسین رونقی یکی از افرادی که اخیراً بازداشت شده بود با تبدیل قرار بازداشت موقت و سپردن وثیقه از زندان آزاد شد. خانواده رونقی با انتشار تصاویری در فضای مجازی این خبر را تایید کرد. همچنین شنیده‌ها در فضای مجازی، حاکی از آن است که وریا غفوری بازیکن تیم فولاد خوزستان هم که پنجشنبه بازداشت شده بود، آزاد شده اما این خبر از سوی هیچ نهاد رسمی این بازیکن تایید نشده است.

هنگامه قاضیانی آزاد شد
بر اساس مطالب منتشره در برخی منابع خبری، هنگامه قاضیانی ساعتی پیش آزاد شد. خبر بازداشت وی 29 آبان همزمان با خبر احضار برخی چهره‌های معروف هنری و ورزشی در رابطه با وقایع اخیر منتشر شد. اتهامات قاضیانی دایر بر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده بود. همان زمان با حضور قاضیانی در دادسرا، بازپرس نسبت به تفهیم اتهام وی اقدام کرده است./ایسنا

کیهان: خاتمی در حوادث اخیر هم نقش هیزم‌کشی را داشته
کیهان در واکنش به روایت ابطحی از مکاتبه خاتمی با رهبر معظم انقلاب نوشت: اتمی و برخی عناصر همسو، در آغاز اغتشاشات اخیر هم نقش هیزم‌کشی و آتش‌افروزی را داشته‌اند و قبل از اینکه نظر مراجع قانونی درباره فوت مهسا امینی منتشر شود، همین را بهانه عقده‌گشایی و اتهام‌پراکنی قرار دادند و حتی پس از روشن شدن ماجرا و آشکار شدن دست گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب در آتش‌افروزی خیابانی، حاضر به جبران خیانت خود و مرزبندی با اوباش تروریست و اشرار اجاره‌ای نشدند تا این ننگ هم به فهرست خیانت‌هایشان افزوده شود.

دادگستری اصفهان: دادگاه توماج صالحی هنوز برگزار نشده
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: هنوز دادگاه رسیدگی به پرونده توماج صالحی برگزار نشده است. ‌ایترنشنال با انتشار خبری مدعی شده است دادگاه توماج صالحی روز گذشته در اصفهان برگزار شده و خانواده وی موفق نشده‌اند در روز دادگاه با او دیدار کنند. حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در رابطه با جزییات پرونده توماج صالحی گفت: هفته گذشته کیفرخواست پرونده توماج صالحی صادر و به دادگاه‌‌های عمومی و انقلاب اصفهان ارجاع شد اما هنوز جلسات دادگاه برگزار نشده است. وی افزود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است. رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بخشی از اتهامات توماج صالحی در دادگاه عمومی و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اصفهان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد./میزان

جمهوری اسلامی: کسانی که نافرمانی مدنی می کنند محارب نیستند
روزنامه جمهوری اسلامی، روزنامه تحت مدیریت مسیح مهاجری نوشت: در یادداشتی به برخی اتهامات مطرح علیه دست اندرکاران اعتراضات اخیرا انتقاد کرد. عناوین مجرمانه‌ای که مسئولان درباره دستگیرشدگان بر زبان جاری می‌کنند، عناوین شناخته شده "محاربه"، "بغی و براندازی"، "اخلال در امنیت ملی" و مانند آنهاهستند. به‌رغم آن که در قانون اساسی جمهوری اسلامی از "حق اعتراض" در قالب اجتماعات سخن گفته شده،این موضوع تا کنون در حد حرف باقی مانده، نه تنها این حق شهروندی جدی گرفته نشده و راهکار مناسبی نیز برای استفاده از این حق در نظر گرفته نشده، بلکه با اعتراض‌های سیاسی و حتی صنفی هم مقابله شده و در موارد زیادی به خشونت انجامیده است. با افزایش هزینه اعتراض، مردم نیز غالبا یا عطای این حق شهروندی را به لقایش بخشیده‌اند و یا به مقاومت و نافرمانی روی آورده‌اند. در سال های اخیر پژوهش های فراوانی در موضوعات مورد ابتلای جامعه مثل اعتراض مدنی، نافرمانی مدنی، و مانند آن‌ها انجام گرفته،ولی متأسفانه مراکز مسئول که باید از این پژوهش‌ها در جهت رفع مشکلات جامعه و ارائه راهکار برای مدیران و مسئولان استفاده کنند، بدانها وقعی ننهاده‌اند، درحالی که مرتبا از لزوم ارتباط "آموزش و پژوهش" با "جامعه" و سوق دادن پژوهش ها به سمت حل مسائل و معضلات اجتماعی سخن گفته می‌شود، ولی غالبا نتایج پژوهش ها در بایگانی‌ها خاک می‌خورد. اعتراض در دنیای مدرن قواعدی دارد که یکی از کلیدی‌ترین آنها پرهیز از خشونت و تخریب اموال عمومی و مانند آنهاست. موفقیت اعتراض مدنی و حتی نافرمانی مدنی در گرو پرهیز از افتادن در دام خشونتی است که دیگران می‌گسترند. عده‌ای نه تنها تمایلی به حل مشکلات مردم ندارند، بلکه با اعمال خشونت در پی ایجاد آشوب و ناامنی در جامعه و رسیدن به اهداف خویش هستند.

قاضی‌پور: نامزدی که با رای کمتر از یک بیستم واجدان شرایط رای به مجلس رفته، نماینده مردم نیست
نادر قاضی پور در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره قوه مسئول پاسخگویی به مردم گفت: نمایندگان مجلس و رئیس جمهور با رأی مردم انتخاب می شوند و هر دو باید جوابگو باشند. آقای رئیسی وعده داده است اما نمایندگان بیش از رئیس جمهور زمان انتخابات در حوزه های انتخابیه شان وعده دادند. آنها مردانه جلوی آینه بایستند و صحبت های خودشان را زمان انتخابات مجلس مرور کنند و بگویند چند درصد آن وعده ها محقق شده است. همه ما مسئول هستیم، حتی من نادر قاضی پور بازنشسته در این اوضاع آشفته سهیم هستم. همه باید بدون استثنا پاسخگو باشیم و خبرنگاران و رسانه ها مسئول هستند، مسئولان را با پیگیری وعده های عملی نشده شان به چالش بکشند. اینکه مجلس توپ را به زمین دولت و دولت توپ را به زمین مجلس می اندازد کار بسیار بدی است. اگر عملکردمان در زمان مسئولیت مناسب نبود، باید مرد باشیم و از مردم عذرخواهی کنیم. این نماینده ادوار مجلس با اشاره به مشارکت کم مردم در انتخابات اظهار کرد: وقتی نامزدی در انتخابات مجلس با کمتر از یک بیستم آرا به مجلس راه پیدا می کند، دیگر نمی توان نامش را نماینده مردم گذاشت. نماینده واقعی مردم کسی است که در زمان انتخابات 50 درصد به علاوه یک آرا را کسب کند تا مردم او را واقعا نماینده خود در مجلس بدانند.

«مهدی امیرپور» روزنامه‌نگار ورزشی بازداشت شد
مهدی‌ امیرپور از روزنامه‌نگارهای حوزه ورزشی ایران بازداشت شد. صدف فاطمی همسر مهدی امیرپور امروز از بازداشت او خبر داد. خانم فاطمی اعلام کرد که مهدی امیرپور ساعتی پس از بازداشت در تماسی تلفنی از انتقالش به زندان اوین خبر داده. مهدی امیرپور از روزنامه‌نگارهای با سابقه ورزشی ایران است که سابقه همکاری با شرق، سازندگی و آی‌اسپرت را دارد./فرارو

انتقاد تند از ضرغامی در صحن علنی مجلس؛ شما وزیر خارجه نیستید!
علی بابایی، عضو کمیسیون اجتماعی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: فرمایش های مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و باید همه دولتمردان و سران قوا تابع محض ولی فقیه زمان باشند. وی همچنین در تذکری به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آقای ضرغامی شما وزیر فرهنگ، کشور یا امور خارجه نیستید؛ پس به جای فرافکنی در گفتمان‌سازی انحرافی به شرح وظایف خود عمل کنید؛ شما وزیر گردشگری هستید و انگار فراموش کرده‌اید وزیر کدام وزارتخانه هستید.

جنجال در مجلس درباره حوادث «مهاباد»
نماینده مهاباد در صحن علنی امروز در تذکر شفاهی خود گفت: آقای رئیسی و وزیر کشور باید پاسخگو باشند و پیگیری کنند چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده است. جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکری به رئیس‌جمهوری و وزیر کشور، گفت: در اعتراضات مردمی مهاباد و شهر‌های کردنشین ۱۳ نفر بر اساس آمار رسمی، و بر اساس آمار غیر رسمی ۱۰۵ تن کشته شده‌اند. او ادامه داد: آقای رئیسی و وزیر کشور باید پاسخگو باشند و پیگیری کنند چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده است. او ادامه داد: به جای پیگیری و احقاق حق و حقوق مردم مناطق کردنشین در دستگاه قضایی، در همان دستگاه قضایی علیه من نماینده که پیگیر این ماجرا‌ها بودم، شکایت شده است. نماینده مهاباد در مجلس در ادامه افزود: لشکرکشی و امنیتی کردن مهاباد و شهر‌های کردنشین، دستگیری شهروندان عادی، هجوم شبانه به منازل مسکونی، تخریب وسایل مردم، نوشتن شعار روی دیوار‌های داخلی ساختمان‌ها، چک کردن وسایل شخصی مردم و ایجاد ایست‌های بازرسی متعدد ورودی شهر‌های کردنشین مانند اوایل انقلاب، چه مفهومی دارد؟

او با اشاره به اینکه در چند روز گذشته به دلیل برخورد خشن در این مناطق و کشته شدن کولبران و سوخت‌بران از وزیر کشور در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی سوال پرسیدم، ولی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدم، گفت: اما آقای جوکار رئیس کمیسیون به بنده می‌گوید سوال شما را به صحن نمی‌فرستم وقتی می‌گویم چرا، می‌گوید «برو به رئیس شکایت کن»؛ کجای آیین‌نامه آمده که رئیس کمیسیون می‌تواند سوال ملی نماینده را به صحن نفرستند؟ چرا باید از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت ببرم؟ در ادامه جلسه محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس با استفاده از بند ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به جلال محمودزاده گفت: ایشان دو سوال در کمیسیون مطرح کردند که یکی درباره کولبری و کولبران بود و نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که ظرف مدت یک ماه وزریر کشور بازرسانی به منطقه اعزام کند و بررسی کنند و در صورتی که مشکلی در این زمینه بود، حل کنند و اگر حل نشد مجددا در کمیسیون با حضور وزیر مطرح شود.

او افزود: سوال دوم درباره مرگ خانم مهسا امینی بوده که مطرح کردند با توجه به اینکه گزارش کمیسیون منتج از بررسی و مطالعات میدانی بود و در صحن نیز قرائت شد، سوال ایشان موضوعیت نداشت، چون در آن گزارش به ملت ایران توضیح دادیم. این نماینده مجلس در اداه با بیان اینکه «این کشور متعلق به مردم است؛ چرا نمی‌گذارید آرامش به مردم برسد و ایجاد دغدغه خاطر برای مردم کنید»، گفت: باید پاسخ به مردم داد؛ اینکه در آتش اغتشاشات و خشونت و فتنه بدمیم، به نفع کشور و ملت نیست؛ مردم انتظار دارند نمایندگان مشکلات را حل کنند؛ نه اینکه به رسانه‌های بیگانه‌ی سعودی، انگلیس، منافقین و... خوراک داده شود. او با اشاره به اینکه ناامنی به اقتصاد کشور آسیب زده است، ادامه داد: امروز باید خدمتگزاری به مردم را اثبات کنیم؛ برخی از روی احساسات حرف‌هایی می‌زنند که عامه مردم دنبال این‌ها نیستند. نباید در داخل مجلس شورای اسلامی بیاییم به هر صورتی مساله‌ای را طرح و فتنه برپا کنیم و نگذاریم مردم به آرامش برسند.

سکه کانال تاریخی ۱۷ میلیون تومان را فتح کرد 
محمد کشتی آرای کارشناس ارشد بازار طلا و سکه گفت: امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش نرخ به رقم بی سابقه ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم هم به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

واکنش بانک مرکزی به انتقادات درباره سیاست‌های مدیریت بازار ارز
بانک مرکزی اعلام‌کرد: با توجه به سطح مطلوب ذخایر اسکناس ارز در داخل کشور، انتشار اوراق ارزی بانک مرکزی با سررسید کوتاه‌مدت (سه‌ماهه) در دستور کار قرار گرفت و در زمان سررسید و بنا به درخواست دارندگان اوراق، اسکناس آن به سهولت پرداخت می‌شود. این بانک در پاسخ به برخی انتقادات درباره سیاست‌های اتخاذ شده در قبال مدیریت بازار ارز اعلام کرد: در سال‌های اخیر، تحولات نرخ ارز عمده متاثر از عوامل غیراقتصادی و برون‌زا بوده که در عمل به تغییرات نرخ ارز در مسیری نامتناسب با بنیان‌های اقتصادی منجر شده است. با این حال در چنین شرایطی سیاستگذار تلاش کرده است با به‌کارگیری ابزارهای در اختیار و در عین حال با رعایت اقتضائات اقتصادی کشور، آثار و تبعات منفی بروز عوامل فوق را در سطح کلان به حداقل برساند. رویکرد سیاستی بانک مرکزی در حال حاضر بر آن است تا ضمن توجه به ضرورت صیانت از ذخایر ارزی، زمینه متعادل‌سازی عرضه و تقاضا و به تبع آن ثبات‌بخشی به بازار ارز را فراهم کند.

وزیر صمت: سود بازرگانی خودروهای وارداتی متغیر است
سیدرضا فاطمی امین در یک گفت و گوی رادیویی با بیان اینکه در بحث واردات خودرو تدابیری اندیشیده شده که از رانت احتمالی جلوگیری شود، اظهار کرد: به دلیل عدم واردات خودرو در سال‌های گذشته، اگر خودرو در شرایط غیرحرفه ای و بدون برنامه عرضه شود شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صمت برای از بین رفتن این رانت احتمالی، دو تدبیر اندیشیده است؛ نخست اینکه خودروهای وارداتی در بورس کالا که قیمت‌ها به صورت شفاف کشف شده و قابل رصد است، عرضه شوند و دوم آنکه سود بازرگانی حالت متغیر داشته باشد و به خزانه دولت بازگردد؛ با این دو تدبیر، رانتی که ممکن بود برای واردکنندگان ایجاد شود و به تقاضای کاذب دامن بزند، کاملاً از بین خواهد رفت. تجربه گذشته نشان می‌دهد تمامی کالاهایی که در بورس کالا عرضه شده اند از وضعیت مطلوب‌تری برخوردارند؛ برای نمونه می‌توان فولاد یا سیمان را در این حوزه نام برد؛ بنابراین، یکی از دو اصل اساسی در رهایی از رانت احتمالی واردات خودرو و شفافیت بازار، عرضه خودروها در بورس کالاست.

ماجرای عجیب صادرات چیپس ایرانی به عراق
علی شریعتی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روند رو به رشد اقتصاد عراق در ماه‌های گذشته، تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد که پول ملی عراق توانسته خود را تقویت کند و ارزش این پول در ماه گذشته بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود در ماه جاری نیز این روند ادامه پیدا کند. از سوی دیگر، رشد اقتصادی عراق نیز ادامه پیدا کرده و همین موضوع بازار این کشور را گسترش داده است. برای مثال بحث بلک فرایدی در عراق به شدت مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد بازار خوبی در این حوزه به وجود آمده است. شریعتی به تغییراتی که در شرایط صادرات برخی کالاهای ایرانی به عراق به وجود آمده نیز اشاره کرد و گفت: برای مثال ما به عراق صادرات چیپس داشتیم که این محصول ضریب جذب ۴۰ درصدی روغن دارد با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شد و از سوی دیگر بذر و کود حمایت‌های کشاورزی در تامین سیب زمینی می‌گرفت. شبیه به مورد صادرات شیرینی و شکلات به پاکستان که با حمایت‌های ارز دولتی انجام می‌شد، محصولاتی مانند چیپس نیز حالا اگر قصد صادرات داشته باشند، باید با ارز نیمایی تولید کنند که قطعا شرایط‌شان را تغییر می‌دهد. از این روی، شاید ما همچنان در این حوزه‌ها مزیت صادراتی داشته باشیم اما کار دیگر مانند سابق نیست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۱
سریع فوری انقلابی قیمت ها و تورم و نرخ ارز و ... داره میره بالا!!!با دستور آیت الله؟؟؟؟!!دکتر؟؟؟؟!!!!رئیسی هم پائین بیا نیستند!
جناب مهاجری خودت را به خواب نزن و اول فرق اعتراض و اغتشاش و اوباشگری و آدم کشی را برای خودت مرور کن
کیهان: خاتمی در حوادث اخیر هم نقش هیزم‌کشی ....
رسول اکرم (ص)می فرماید:انسانها خوابند با مرگ بیدار می شوند.
بنا برآیات قران برخی انسانها در قیامت(پس ازمرگ) وقتی از پرونده اعمالشان آگاه می شوند آن را انکار و باز مدعی اشکال در دیگران می شوند.
اعتقاد به حجاب در ایران طبق نظر سنجی های متعدد 85 درصد هست که از این بین 40 الی 50 درصد حجاب را کامل و بدون نقص رعایت می کنند و بقیه هم حجاب را بر نمی‌دارن و یا درست رعایت نمی کنند بلکه هم رنگ جماعت در خیابان هستند و هر طرفی باشد بیشتر به آن طرف کشانده می شوند و اگر قوانین حجاب درست رعایت شود این ها هم درست حجاب می گیرند 15 درصد بقیه که تکلیفشان مشخص هست و باید محکم برخورد کرد با آنها تا جامعه را بیشتر خراب نکنند با ترویج دادن به بقیه
با این حال تا وقتی اختلاط زن و مرد نامحرم صورت گرفت چه با حجاب و چه بدون حجاب اوضاع خانواده ها مشخص شده چگونه شده از وقتی که دهه 70 به بعد زن را همانند مردان آوردید در کار مردان درحالی که قبل آن زندگی ها درست تر بود
بارها ثابت شده اصلاح طلبان و رسانه های وابسته به آنها عامل آشوب و تحریم هستند
شما نماینده لطف کن کمتر در فضای رسانه ای دشمن برو تا اطلاعات غلط در مجلس ندهید
رکورد تاریخی قیمت سکه از همون دستاوردهای دولت رئیسی هست که تمام بدخواهان خارجی و داخلی بخاطرش اغتشاش راه انداختن تا جلوش رو بگیرن ولی نتونستن.
«قاضی‌پور: نامزدی که با رای کمتر از یک بیستم واجدان شرایط رای به مجلس رفته، نماینده مردم نیست»
لازم به ذکر است میرتاج الدینی نماینده تبریز با ده درصد آرای واجدین شرایط این شهر وارد مجلس شده است.
برادر حسین چقدر نفرت داره از اقای خاتمی فکر کنم بیشتر یک نوع حسادت هست
کیهان مصونیت داره هرچی دلش میخواد میگن
منشاء تمام مشکلات اقتصادی ملت در دوران پسا جنگ ، تصمیماتیست که در اواخر سال 69 توسط مسئولین وقت برای اقتصاد ایران اتخاذ گردید و هیچ ربطی هم بمیزان فروش نفت و یا تحریم ندارد و الا چرا در دوره طلایی فروش نفت توسط دولت احمدی نژاد بمیزان بالغ بر هشتصد میلیارد دلار ، باز هم دلار جهش سه برابری قیمت داشت ؟؟؟ برنامه های توسعه پنجساله نردبانیست برای رسیدن به هدف تعیین شده که در سال 1369 طراحی گردید و قرار بود در سال 1399 این پروژه بمقصد برسد که مشکلات کرونا مانع از آن گردید طرحی که آقایان کروبی و موسوی نیز در مناظرات به آن اشاره و بنوعی انتقاد کردند
گل های زده به ولز یا امریکا و کلا اگر قهرمان جام جهانی هم تیم فوتبال ایران بشود
برای گرسنگان وبیچارگان و زباله گردها و 88 درصد به فقر وفلاکت کشیده شده ایرانی نون نمی شه.
دردی را دوا نمی کند.
با فوتبال خوب و یا بد لشکر گرسنگان وبی سرپناهان و شرمندگان. سیر نمی شوند.
کلا بحث کیهان و مشکلاتش و دغدغه هاش مثل مشکلات خانوادگی می ماند و به ما ملت ربطی ندارد. مثل مشکل عروس و خواهر شوهر که هر چی بشه خواهر شوهر که عمه ما هم می‌شود بد ولی ما هممون عمه هامون دوست داریم...
همه ی ایران یک طرف ، کیهان یک طرف ...واقعا پر روست شریعتمداری !
ببین کی به کی میگه هیزم کش؟؟!!!!
جناب آقای نادر قاضی پور فرموده اند: "" وقتی نامزدی در انتخابات مجلس با کمتر از یک بیستم آرا به مجلس راه پیدا می کند، دیگر نمی توان نامش را نماینده مردم گذاشت. نماینده واقعی مردم کسی است که در زمان انتخابات 50 درصد به علاوه یک آرا را کسب کند تا مردم او را واقعا نماینده خود در مجلس بدانند. ""
باید به ایشان متذکر شد این البته نظر شماست , ولی قانون ماخذ کار برای همه و از جمله شماست .... نماینده بر اساس قانون انتخاب شده است ... خوب حالا اگه قانون را شما خوشتان نمی آید باید از طریق قوه مقننه سعی کنید آنرا عوض کنید ولی تا وقتی قانون است همه باید به آن تمکین نمانید .
کیهان فکر کرده با ردیف کردن این القاب والفاظ میتونه رو مردم معترض اثر بذاره !!
چند بار آشوبگران را می خواهید دستگیر و آزاد و عفو کنید؟ دوباره می خواهید آشوب راه بیاندازند؟
سلطان سکه ندارید دیگه؟
شما که معتقدی جمعیت نه به حجاب اجباری اقلیت هستند خب قانون حجاب اجباری را کنسل کنید ببینیم مردم‌واقعی کیا هستند
ضمنا فرهنگ غربی میکنید که سقف آرزویشان سلف مختلط هستش خواستم بگم خودتان را به خواب خرگوشی نزنید مردم‌از فقر از بیکاری از تورم از عدم آزادی اجتماعی از اختلاس از رانت ها از بی کفایتی و کوتاه بینی افراد خسته شده اند
رانت از این بالاتر که واردات خودرو رو دادین به ایران خودرو و سایپا؟؟؟؟؟
كيهان : خاتمي در حوادث اخير ،نقش هيزم كشي را داشته !!
-------------
--- ميگم كه عجيبه ، خيلي عجيبه ! ... در اين ايام كه كشور گرفتار برخي نا آرامي هست ، به جاي وحدت و اتحاد جناح ها براي برون رفت از اين وضعيت ، برخي هنوز ، جناح آنوري را مقصر قلمداد مي كنند و رئيس دولت آن جناح را هيزم كش نا آرامي ها به حساب آورده ! و مطالبي گفته اند كه به نظرم در قوطي هيچ عطاري پيدا نشود و عرضم به حضور انورتان كه ...
--- ول كن آقا احسان ! ول كن ، وقت نازنينت را تلف نكن ! بيا تا يك بار ديگر شما را ببرم به كيهان دهه هفتاد ، ستون « تپش قلم » كه هر كدام از جملات آن ستون همه دو كلمه حرف حساب و وهمه جملات نغز و پر معني و نيز همدم اوقات تنهايي و فراغت ،.. پس گوش كن آقا احسان ، بشنو و كيف كن و لذت ببر و به خاطر بسپار و در ايام فراغت ساعت ها در آن تفكر كن !!
-------------------------
-- هر كس به تناسب فهمش ، مشكلات حل نشده دارد !
-- دانا وزين است ، اگر چه خيلي از ميزان هاي زمانه اش ، نامتعادل باشند !
-- چوپان دانا ، از رنگ شب ، بوي گرگ را استشمام مي كند !
-- نوعاً دوست نادان ، آرزوي دشمنان دانا بر مي آورد !
-- نٓفَس مظلوم ، بوي سوختگي جگر او مي دهد !
-- انسان هر چقدر به كمال نزديكتر شود ، تنها تر است !
-- تيپ خفاش پرست ، مُردن خورشيد را در بستن چشم خويش يافته اند !
-- هر دستگاهي كه سوپاپ اطمينان ندارد ، زودتر مي تركد !
-- هر جا شب شود ، خفاش ها ويراژ مي دهند !
-- نوعاً خواب عوام مردم را ، خواص آنها تعبير مي كنند!
-- نقطه اوج هر فواره ، سر آغاز انحطاط آن نيز هست !
-- آدم پر حرف بيشتر از آنچه مي گويد ، نمي فهمد !
-- در تابلو طبيعت ، ضرورت حضور كرم خاكي به اندازه اهميت حضور طاووس است !
-- آن كه ناز مي فروشد ، خريدار واقعي نياز است !
-- جنون مطلوب ، جنون پس از عقل است نه خيالات قبل از عقل !
-- زمينه تهاجم فرهنگي دشمنان را ، در آغوش نقطه ضعف هاي دوستان بايد يافت !
-- قلب ها اگر تسخير شوند ، تسلط بر جهان كار دشواري نيست !
-- شعر اگر نيازمند شرح شود ، از زيبايي اش كاسته است !
-- زبان هر كس ، شاهين ترازوي شخصيت اوست !
-- انسان اگر خودش نباشد ، ديگر فرشته و ديو بودنش يكسان است !
-- حق سفيد و باطل سياه و انبوه انسانها در طول تاريخ خاكستري رنگند !
-- دنياي متحول ، انسان متفكر مي طلبد !
-- آدم نابكار در هنگام نياز ، مظلوم و در وقت بي نيازي ظالم است !
-- در عرصه ريا ،قدرت در برابر چاپلوسي تعظيم مي كند !
-- با كمند محبت ، آزادگان نيز شكار مي شوند !
-- ازدواج ، تن دادن به يك ديگر خواهي بزرگ است !
-- جامعه علوي ، جامعه اي است كه در آن عدالت حرف اول مي زند !
-- گفتني ها را گفته اند ، بايد چگونه گفتن را تجربه كرد !
-- دانا قدرت ديدن يك حادثه از زواياي مختلف دارد !

-----------
-- خب ! دوست عزيز ، حالا نظرت در مورد جملات ستون « تپش قلم » روزنامه كيهان دهه هفتاد چيست ؟
به دلت چسبيد ؟ !
-- به به !... واقعاً به به ! .. بايد هر كدام را با آب طلا نوشت ! به نظر من كه هر جمله اش فقط تپش قلم نيست ، تپش قلب هم هست ! ... چون با شنيدن هر كدام از آنها ، تپش قلبم هي بالا مي رفت ! واقعاً كيهان آن روزها چه مطالب خوب مي نوشته ! ... و شما هم جعفر آقا چه قدر عاقلي كرده اي كه برخي صفحات روزنامه هاي سه دهه قبل كيهان را بايگاني كرده اي !
-- خدا عمرت بده آقا احسان ، پس توقع داشتي كه با آن صفحات روزنامه شيشه پاك كنم ! ... بله ؟!
آقا وزیر خارجه نیستند اما سودای ریاست ج دارند!!!!!
علی بابایی نماینده کجا بیده
زمان ظریف که یک عده کمپین "هر ایرانی یک وزیر امور خارجه" راه انداخته بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
مشکل ما اینکه در کار یک دیگر دخالت میکنیم و هر کس مشغول تخصص خودش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
دم سکه گرم که کانال 17 هزار را فتح کرد
نماینده ولی فقیه:سقف آرزوهای‌شان هم، سلف مختلط و کشف حجاب است......!!! نه خیر اولاً معلوم نیست با چه متر و معیاری اختلاط در سلف خلاف شرع است، ثانیاً سقف آرزوهایشان رفاه و آسایش، امنیت شغلی، توسعه و پیشرفت کشور و هزار چیز دیگر است....
ارزش پول عراق بالا رفته مال ما...............

کسی نیست جوابگو باشد
نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج بهتر است بیشتر مطالعه کند حداقل از فرزندان خود سوال کند چه مشکلی در کشور هست. آمار و ارقام بانک مرکزی و مرکز امار ایران گویای وضعیت هست.
مهره های سوخته غرب که موفق به براندازی نشدند را نظام آزاد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
هزینه خورد وخوراک را از کجا بدهند؟؟؟
قاضی پور خدا وکیلی در اون مدتی که در مجلس بودی بجز کارهای عادی که هر فردی از تو بهتر انجام میداد چکار دیگری انجام دادی که امروز اینطوری اظهار فضل میکنی هر موقع تو را دیدیم افسوس خوردیم که چرا تو در مچلس هستی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
حداقل موقع صحبت کردن آدم را شاد می کرد با آن لهجه شیرینش
آقای علی بابایی. شما هم نماینده مردم نیستید
پول ملی پر
هیچکس به اندازه کیهان هیزم کشی و دو دستگی در جامعه ایجاد نکرده جالبه همیشه هم مصونیت داره ...
سردار جوکار شما نگران آرامش مردم نباشید ، شما جواب نماینده مردم رو بدید و فرافکنی نکنید !!!
هر سوالی رو که نمیتونید جواب بدید ، سریع میگین خوراک به رسانه های خارجی ندین !!!
آقا شما وظیفه ات رو انجام بده ، به شما چه ربطی داره خوراک میشه یا نه ؟!
کار رسانه ها استفاده از اخباره ، کاره شما پاسخگویی به نماینده !
اگر هر کی تو کار بقیه دخالت نکنه انقدر مشکل نداریم !!!
آیا با ورود فولادر به بورس وضعیت درست شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینکه فولاد و آهن با قیمت های بین المللی و حتی بالاتر از ان در داخل به مردم عرضه می شود آیا نشان دهنده وضعیت مطلوب است ؟ با ریال تولید می کنند به دلار به مردم عرضه می کنند و تورم چند 100 درصدی در مسکن ایجاد می کنند بعد می گویند با ورود فولاد و سیمان به بورس وضعیت خوب شده است این مسئولین با این تحلیل های سطحی و آبکی باعث این شرایط اقتصادی کشور شده اند
جا داشت تا ضرغامی هم به آن نماینده حداقلی میگفت :

اولا ، مگر تو نماینده حداکثری مردم در مجلس هستی ؟؟؟

دوما ، کدام زمان بوده که هر کسی کار و وظیفه سازمانی و

تخصصی خودش را انجام بدهد ؟

سوما : چرا وزیر خارجه در مورد فوتبال و اعتراضات مردم و

حجاب زنان موضعگیری میکند ؟
کیهان گفت : خاتمی در حوادث نقش هیزم کش را داشته !!!!

گفتم : اگرخاتمی هیزم کش بوده که شریعتمداری و رفقایش

دائماً بنزین و باروت و ( تی ان تی ) و بمپ اتمی در آتش

اختلافات میریختند و میریزند !!!
اعتراضات ادامه خواهد یافت چرا که مواد موثره آن همچنان پا برجاست . دلار ۳۶۰۰۰ تومان .سکه ۱۷ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان . تورم بالای ۵۰ درصد نرخ بیکاری روز بروز در حال افزایش و کارخانه ها در اعتصاب و مسولین دلخوش به پیروزی در فوتبال .
نماینده ای که با بیست درصد از رای مردم شده لااقل با رای بخشی از مردم انتخاب شده.
جام جهانی و فوتبال سکه کانال تاریخی ۱۷ میلیون تومان را فتح کرد
بیشتر نمایندگان مجلس از سرداران سپاه هستند
با یک تحقیق میدانی و یا تخصصی متوجه این موضوع خواهید شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
و ایضاً
وزرا
سفرا
استانداران
فرمانداران
...
بهتره که قوه قضاییه همه افرادی رو که به صرف اظهار نظر کردن به اتهام تحریک و .. بازداشت کردن آزاد کنه
آزادی بیان حق همه هست و نمیشه به بهانه تحریک افکار عمومی اونو از کسی سلب کرد. اگه اظهار نظر یک نفر باعث تحریک میشه شماها 100 برابر اظهار نظر کنین تا جو جامعه تحریک نشه
سفره مردم را کوچیک کردید حالا ارز نیمایی به سرمایه دارها بدیهید تا شاید بتوانند چیپس به عراق صادر کنند . تورا به خدا دو دوتا چهار تا بکنید که این موضوع را چه بر سر مردم آورده اید
اگر آقای خاتمی نقش هیزم کش را داشتند پس شما نقش تهیه هیزم یا آتش زنه در دست شما بود اینقدر آب تو آسیاب دشمن نریزید ایشان با رای مردم هشت سال رییس جمهور بودند اگر شما کاندید شوید چند رای از این مردم دارید .
لعنت خدا بر منافقین
سکه 17 میلیونی نوبرش است
دلار 5 هزار تومان کجاست
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل