بازدید 32224
مرور روزنامه‌های شنبه پنجم آذرماه

همه از آینده می‌پرسند / حسین شریعتمداری: حرف مرد یک کلام نیست! / حالا نوبت هزینه دادن غرب است

شکار اژد‌ها در قطر! عتاب دارویی رئیس جمهور به وزارت بهداشت، پولشویی میلیاردی با حساب بانکی پاتوق نشینان! فشار بر تهران با چه هدفی؟ نظام ظرفیت صالح خود را دارد، وزیر کشور پاسخگوی رفتار لباس شخصی‌ها باشد، آیا دولت سیزدهم می‌تواند کریدور شمال ـ جنوب را فعال سازد؟ حمایت آمریکا و اروپا، انتقاد ایران و روسیه و پیام‌های تبریک مسئولان بعد از برد تیم ملی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶ 26 November 2022

 


به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز شنبه پنجم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز با تیترهایی همچون برخاستن ققنوس از خاکستر! شکار اژدها در قطر! اژد‌ها را قورت دادیم، یوزها با شکار اژدها به جام جهانی برگشتند، ایران دو - ولز، اسرائیل، آل سعود و وطن‌فروشان داخلی و خارجی صفر در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛

همه از آینده می‌پرسند

محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه ابتکار با عنوان همه از آینده می‌پرسند در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: آینده ایران سخت نامتعین شده است. اما راستش را بخواهید چگونگی آینده بیش از هرچیز تابعی از چگونگی رفتارهای نظام است. هیچ کدام از طرفین صحنه، در تعیّن آینده به اندازه جمهوری اسلامی صاحب نقش نیستند. به همین سبب مهمترین “مسئولِ آینده” جمهوری اسلامی است. این نظام است که می تواند با یک تصمیم ورق را برگرداند و البته با تصلب، تمام امکان‌ها را بسوزانَد. اینکه جمهوری اسلامی تصمیم به اصلاح خود می گیرد یا نه، در سرنوشت تک تک ایرانیان موثر است. پیرامون اصلاح حکومت البته چند موضع وجود دارد. برخی با هرگونه اصلاح در جمهوری اسلامی مشکل دارند. اینان دو گروه هستند. گروهی که خود حلقه بسیار تاثیرگذار در درون نظام هستند. تقریباً اینان بیشترین نقش را در اتخاذ مواضع جمهوری اسلامی دارند. بخش کوچکی از جامعه نیز با چنین روشی همراه است. این بخش از جامعه معتقد است هرگونه تغییر، جمهوری اسلامی را از اصل خود دور می‌کند و امید دارند در مقاومت در برابر تغییر نهایتاً فرجی حاصل آید. این گروه با ایده‌های آخرالزمانی منتظرند معجزه‌ای بشود و مناسبات طوری بچرخد که به‌رغم همه مشکلات یک شبه جمهوری اسلامی آقای جهان شود و همه مسائل خودبه خود حل شود. تم حاکم بر اداره کشور با تب این بخش از جامعه منطبق بوده و البته این خود مهمترین دلیل عدم رضایت اکثریت مردم ایران شده است. به زعم اینان دلیل نارضایتی مردم، اصلاح طلبان و دولت‌های برآمده از خواستگاه رأی آنان می‌باشد. نسخه نجاتبخش کنونی این جماعت و تجویزهای شان ناب‌گرایی و خالص سازی هرچه بیشتر حکومت و پالایش و حذف هرآن کس که غیر از این فکر می‌کند.

مجموعه تحلیل های کیهان، نطق شیخ پناهیان در تشییع شهدای شاهچراغ و مواضع برخی ائمه جمعه ازجمله آقای علم الهدی نمونه هایی از این بخش موثر از حاکمیت است. بطور خلاصه می توان گفت اگر دست فرمان حکومت با دستور این جماعت پیش رود نبایست امیدی به اصلاح و تغییر در رفتارها و سازوکارهای اداره کشور داشت و باید منتظر نتیجه باخت باخت رویه کنونی ماند نمونه آنچه دربازی با انگلستان رخ نمود. در نقطه مقابل هم بخش مهمی از اپوزیسیون هستند که چون فرض براندازی را اصلاح ناپذیری حکومت قلمداد می کنند با هر نوع ایده اصلاحی برمی آشوبند و همچون گروه اول تلاش می کنند هر ندای صلح جو و اصلاح خواهی را در نطفه خفه کنند. آنچنانکه چند روز پیش فقط به دلیل توصیه احمد زید آبادی به پرهیز از خشونت چندان حملاتی علیه او تدارک دیده شد که تصمیم به خداحافظی از سپهر سیاسی گرفت. سوخت موتور اعتراضات کف خیابان از خارج تا داخل ادعای اصلاح ناپذیری حکومت است. به غیر از این دو دسته، تمامی گروه‌های سیاسی شامل ملی مذهبی، مذهبی، اصلاح طلب، اصولگرا و حتی بسیاری از رانده شده های نظام به خارج از کشور و خیل عظیمی از مردم که با کف خیابان همدل هستند ولی بنابه دلائل مختلف تاکنون همراه نشده اند، یا دل به سوسوی اصلاح پذیری حکومت دارند یا در آرزوی اصلاح آن هستند. سخت معتقدم اکثریت ملت همچنان راه کم هزینه برای اصلاح حکومت را ترجیح می‌دهند. هر عقل سلیمی چنین امری را به شرط امکانِ تحقق، بر هر سناریوی دیگری ترجیح می دهد. اما مشکل این است که بخشی ازحکومت همراه با براندازان پالسِ اصلاح ناپذیری به ملت می دهد.

اکنون توپ اصلاح در زمین حکومت است. تا کنون اقدام و یا عزمی بر اصلاح بنیادی ندیده ایم. همه نگرانی ها این است که فرصت اصلاح از دست برود و کشور در آتش دوسوی مخالفانِ اصلاح بسوزد. باید ورق را از همانجا که برگشت دوباره برگرداند. باید “امکانِ تغییر” را دوباره خلق کرد. به گمانم تمام ایران دوستان مکلفند هرچه دارند بگذارند تا راه اصلاحِ جمهوری اسلامی باز شود. تمام مشایخ ریش خود را گرو بگذارند. تمام مراجع اعتبار خود را وسط بیاورند. اگر این راه همچنان مسدود بماند معلوم نیست از ایران چه چیزی باقی بماند.

اگر حکومت مجاب به تغییر شد و بنا شد زمین بازی را با اصلاحات تغییر دهد مجموعه ای از اقدامات اورژانسی را بایست انجام دهد؛ اقداماتی از جمله اعلان عفوعمومی؛ انحلال بخش زیادی از بنیادها و ستادهایی که به اقتضای اول انقلاب تاسیس شد اما سال هاست بدون داشتن کارکرد خاصی فقط بار هزینه اجرایی کشور را افزایش می دهند؛ درسیاست خارجی نیز نیازمند یک ۵۹۸ دیگری هستیم. بی افقی مهمترین رازِ ناآرامی اخیر است. حکومت باید افق بگشاید، افقی جدی و جدید،مقدمه افق گشایی داشتن شجاعت اتخاذ راهبردهای جدید است.

 

حالا نوبت هزینه دادن غرب است

حنیف غفاری طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان حالا نوبت هزینه دادن غرب است نوشت: تصویب قطعنامه ضد ایرانی اخیردر آژانس بین المللی انرژی اتمی، مولد تحلیل ها و دغدغه های تازه ای در حوزه سیاست خارجی کشورمان بوده است. در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی توان به سادگی ازکنار آنها گذشت؛
نخست اینکه ادعاهای آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص مکان های سه گانه، معطوف به زمان گذشته و نه حال است. پرونده ابعاد نظامی احتمالی فعالیت های هسته ای ایران در گذشته ( موسوم به PMD ) نیز در آستانه انعقاد برجام در سال 2015 میلادی مختومه شده است.این پرونده، شامل همه ابعاد فعالیت های هسته ای ایران در گذشته بوده و حتی شخص یوکیو آمانو، مدیر کل سابق آژانس نیز حل و فصل ابهامات قبلی آژانس را در این خصوص تایید کرده بود. بنابراین، کلیت تلاش آژانس برای مفتوح نگاه داشتن پرونده PMD و استفاده از ادعاهای نخ نمای مربوط به گذشته فعالیت های هسته ای ایران با هدف تاثیرگذاری بر حال و آینده ، منبعث از رویکردی حقوقی و فنی نیست.


نکته دوم، به اصرار آژانس بر نظارت و بازرسی از «مکان های سه گانه»باز می گردد.جمهوری اسلامی ایران قبلا در مواضع رسمی خود ( وفق مصوبه راهبردی مجلس شورای اسلامی)، هرگونه همکاری فراپادمانی با آژانس را معطوف به برداشته شدن تحریمها و بازگشت اصولی وواقعی طرف مقابل به توافق هسته ای دانسته بود .در چنین شرایطی اصرار آژانس بر دسترسی فراپادمانی به اماکن ادعایی، مصداق تلاش غرب مبنی بر امتیازگیری از ایران بدون امتیازدهی به کشورمان می باشد. فراموش نکنیم که هیچ‌گونه مولفه‌ای تحت‌عنوان «عدم شفاف‌سازی» در قبال فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان اصالت و موضوعیت ندارد. فراموش نکنیم که افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران، ارتقای درصد و خلوص غنی‌سازی به ۲۰ و ۶۰درصد، جملگی به‌صورت آشکار و با اطلاع‌رسانی کامل به آژانس صورت گرفته و این سازمان بین‌المللی، نمی‌تواند در این خصوص ادعای «عدم شفافیت» کند.


آنچه تحت عنوان عدم دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مکان‌های ادعایی مطرح می‌شود نیز معلول عدم شفافیت هسته‌ای ایران نبوده و منبعث از دو مولفه مهم به نام «سیاسی‌کاری آژانس» و «عدم اراده غرب مبنی بر احیای برجام» است. در چنین شرایطی، وادارسازی ایران نسبت‌به همکاری یک جانبه با آژانس کاملا غیرقابل قبول می باشد.


نکته سوم و پایانی، به چرایی تلاش آژانس جهت مفتوح نگاه داشتن پرونده های ادعایی و مانور سیاسی بر روی آنها باز می گردد. واقعیت امر این است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران درصدد هستند با مفتوح نگاه داشتن این پرونده‌ها پس از احیای توافق هسته‌ای، از تهدیدی به نام «ابطال دوباره توافق هسته‌ای» به‌عنوان اهرم فشاری جهت دسترسی به این اماکن و حتی برخی اماکن ادعایی دیگر (که در ارتباط با موارد ادعایی مطرح می‌کنند)، استفاده کنند. بدیهی است که در چنین شرایطی باید پرونده‌های مذکور قبل از اجرایی شدن توافق هسته‌ای تعیین‌تکلیف شوند. آژانس اذعان کرده است که موارد ادعایی مطروحه، مربوط به سال‌ها قبل است یعنی قبل از انعقاد توافق هسته‌ای! باتوجه‌به ده‌ها مورد راستی‌آزمایی برجامی صورت‌گرفته ازسوی آژانس (خصوصا از سال۲۰۱۶ میلادی تا زمان خروج آمریکا از برجام)، اکنون بهانه‌ای برای مفتوح باقی ماندن این پرونده‌ها پس از احیای توافق هسته‌ای باقی نمی‌ماند اما گویا این موضوع به یک خط قرمز مشترک میان معاندان و مخالفان فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان تبدیل شده است.به عبارت بهتر، مقامات آژانس نسبت به مکان های ادعایی به مثابه «سرپل های دسترسی به دیگر اماکن خاص» درکشورمان می نگرند. اکنون جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که باید این پرونده ها قبل از اجرایی شدن برجام ،«مختومه» و از احیای دوباره آنها تحت هر شرایطی جلوگیری شود.


در نهایت اینکه کنش غیرحقوقی وحتی تهدید ضمنی غرب مبنی بر ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، باواکنشی دقیق و قاطعانه از سوی کشورمان همراه شده است. مقامات آمریکایی و اروپایی تصور می کردند که واکنش ایران نسبت به قطعنامه سیاسی اخیر در شورای حکام، قطع برخی دیگر از دسترسی های آژانس در نطنز و فردو یا انتقال تجهیزات بیشتر به فردو خواهد بوداما تصور آغاز رسمی و گسترده غنی سازی 60 درصدی در نیروگاه حساس فردو را نمی کردند. اساسا یکی از اصلی ترین دلایل سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به دوحه و دیدار وی با مقامات قطری ، سراسیمگی نسبت به این تصمیم واقدام کشورمان بوده است. دیگر زمان آن رسیده است که مثلث آمریکا، اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی هزینه رفتار غیراصولی و ناعادلانه خود علیه نظام و ملت ایران را به صورتی علنی و صریح دریافت کنند. اکنون بازیگران غربی بیش از هر زمان دیگری نسبت به هزینه های مواجهه با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های هسته ای و غیر هسته ای آگاه شده اند!

 

حسین شریعتمداری: حرف مرد یک کلام نیست!

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان حرف مرد یک کلام نیست! نوشت: - تیتر اول کیهان روز سه‌شنبه اول آذرماه جاری و جمله‌ای که به عنوان «‌روتیتر‌» آمده بود، واکنش‌های متفاوت و در مواردی متضاد را به دنبال داشت. تیتر اصلی این بود: «‌ایران ۲ ـ انگلیس و اسرائیل و وطن‌فروشان داخلی و خارجی۶‌»

با این تیتر به تلاش فشرده تیم ملی کشورمان اشاره کرده و تاکید داشتیم ۲ گلی که به دروازه تیم انگلیس وارد کرده‌اند، ارزشی بسیار فراتر از ۲ گل داشته است. با این توضیح که تیم ملی کشورمان فقط با تیم انگلیس رو‌به‌رو نبوده بلکه با دولت انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و وطن‌فروشان مزدوری که دولت‌های یاد شده از داخل و خارج کشور استخدام کرده و برای تضعیف روحیه بازیکنان تیم ملی کشورمان به کار گرفته بودند نیز رو‌به‌رو بوده است. از این روی ۲ گل تیم ملی ایران در مقابل ۶ گل تیم انگلیس اگر‌چه در محاسبات تعریف شده «‌باخت‌» تلقی می‌شود ولی این باخت با توجه به صحنه‌ای که به آن اشاره شد، باختی ناعادلانه در میدانی نابرابر بود‌.


- روتیتر کیهان برای تیتر یاد شده روز سه‌شنبه، گله‌ای دردمندانه از برخی بازیکنان تیم ملی کشورمان بود که در آغاز بازی ایران و انگلیس از همخوانی با سرود ملی کشورمان خود‌داری کرده بودند! این اقدام با توجه به شرایط این روزها و تلاش گسترده و همه‌جانبه دشمنان بیرونی و مزدوران اجاره‌ای آنها در داخل کشور که با هدف اعلام شده مقابله با اساس هویت اسلامی و ایرانی کشورمان صورت می‌گرفت، دور از انتظار بود.
از این روی، در روتیتر کیهان، بی‌توجهی برخی از بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفته بود. برخی از دوستان می‌گفتند، عدم‌همخوانی با سرود ملی در بازی‌های دیگر هم سابقه داشته است. این برداشت اگرچه خالی از واقعیت نبود ولی از آنجا که سرود ملی، نماد ایران اسلامی است، انتظار آن بود که در اوج کینه‌توزی‌های دشمنان علیه تمامیت ایران اسلامی نکته یاد شده از سوی بازیکنان تیم ملی که نماینده ملت ایران هستند مورد توجه ویژه قرار می‌گرفت. مخصوصاً در حالی که صدها رسانه بیگانه در این عرصه به دروغ‌پردازی و توهم‌پراکنی مشغول بودند.
۴- و اما، دیروز در آغاز بازی با تیم «ولز‌»، تمامی اعضای تیم ملی کشورمان همزمان با پخش سرود ملی ایران، در حالتی روح‌نواز و افتخار‌آفرین به همخوانی با این نماد ملی پرداختند و نکته تماشایی و شنیدنی دیگر آن که تماشاچیان ایرانی حاضر در استادیوم نیز در حالی که اشک شوق در چشمان خود داشتند، با اعضای تیم ملی همخوانی کردند. این رخداد قابل‌تقدیر قبل از هر چیز دیگری حکایت از آن داشت که در بازی قبلی با انگلیس، سکوت برخی از اعضای تیم ملی کشورمان به هنگام پخش سرود ملی ایران ناشی از غفلت بوده است و نه هیچ علت دیگری. چرا که اگر غیر از این بود، در بازی دیروز، سرود ملی کشورمان را با شور و حالی افتخار‌آمیز و دشمن‌شکن زمزمه نمی‌کردند. از این روی، بر خود لازم می‌دانیم که آنچه به‌گلایه در «روتیتر‌» تیتر یک کیهان سه‌شنبه اول آذرماه آورده بودیم را اصلاح کنیم و تقدیر فراوان خود از تیم ملی فوتبال کشورمان را ابراز داریم.
۵- در میان ضرب‌المثل‌های رایج، این ضرب‌المثل که حکیمانه و خدا‌پسندانه نیز هست به فراوانی دیده می‌شود و آن، این که «‌حرف مرد همیشه یک کلام نیست‌». با این توضیح که پوزش از سوء‌برداشت و خطایی که در میان بوده است یکی از آداب اسلامی و از نشانه‌های جوانمردی است. ما به دلایلی که اشاره‌ای کوتاه و گذرا به آن داشته‌ایم، خود‌داری از همخوانی با سرود ملی را اقدامی ناپسند و به دور از آداب و اخلاق دینی و ملی می‌دانستیم -‌و می‌دانیم- از این روی خود‌داری برخی از اعضای تیم ملی کشورمان از همخوانی سرود ملی -مخصوصاً در اوج توهم‌پراکنی دشمنان علیه تمامیت اسلام و ایران- را ناپسند و نا‌بایسته تلقی کرده بودیم ولی اکنون که می‌بینیم، سکوت آنان از روی غفلت بوده است وظیفه دینی خود می‌دانیم که برداشت قبلی خود را اصلاح کنیم.
برادر رزمنده و عزیزم، سردار صفوی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توصیه‌ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و برای نگارنده نقل می‌کرد که ایشان می‌فرمودند چه کسی گفته است که حرف مرد یک کلام است؟! اگر سخنی به حقیقت گفته است بایستی بر آن اصرار بورزد و از ملامت این و آن باکی نداشته باشد ولی چنانچه به خطا رفته است باید سخن خطای خود را اصلاح کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸۱
اصولان اگر کسی نظرش موافق اقای شریعتمداری نباشد وطن فروش محارب جاسوس اجنبی و... هست. ولی باکی نیست. با گفته های ایشان واقعیات تغییر نمی کند. من با افتخار مخالف و منتقد نظر اقای شریعتمداری هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
لعنت بر پوتین و حزب منحوس توده روسیه متجاوز اشغالگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
من خودم هم برخی نظرات ایشون رو قبول ندارم ولی فعلا که جریان های مخالف نظام هم نشان دادند که هیچ اعتقادی به آزادی بیان و عقیده ندارند و هر کسی کوچکترین نقدی از آنها کند او را مزدور و رانتخوار و خائن و دیکتاتور معرفی می کنند و بدترین توهین ها را نثارش می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
تا ديروز بازيكنان بي غيرت بودند چون سرود نخوتندند حالا با غيرت شدند چون سرود خواندند براي بازي بعد اگر نخواندند باز بي غيرت محسوب ميشوند ؟
از تک تک سخنان اقای شریعتمداری نفرت و تخاصم و دو قطبی سازی و.... می تراوشد. دلیل اینکه برخی از مردم از این صحبت ها عصبانی هستند و حتی تا حدی که باخت تیم را باخت شریعتمداری می دانند فقط و فقط این صحبتهای سرتاسر کینه و خشم و دشمنی کور هست که اخرین اولویت ان منافع ملی است. البته ایشان می گوید منافع ملی یعنی نظرات من. خوب همین هست که به اینجا رسیدیم.
در تک تک سخنان اقای شریعتمداری اخرین اولویت منافع ملی است. البته ایشان می گوید منافع ملی یعنی نظرات من و باقی ماندن من در مدیریت و تحلیلگر ارشد و.... خوب همین هست که به اینجا رسیدیم.
حسین شریعت ..داری تو عمرش در مورد فوتبال مقاله ننوشته بود فقط چون نمی خواست ورزش رو قاطی سیاست نداشته اش بکنه و گرنه که از بیخ فوتبالیسته و متخصص گل بخودی
کیهان و یک مشت توجیهات مزخرف همیشگی
حاج حسین دیگر حنایت. رنگی ندارد .
آباریکلا احسنتکم فیکم
کیهان و شریعتمداری هنوز راه درازی دارند تا به اون سطح برسند.
دمش گرم کیهان
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
واقعا دمش گرم یک تنه در مقابل افساد طلب ها در دفاع از نظام وایستاده ،خدا خیرش دهد. خدا دشمنانش را ذلیل کنه انشالله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
خدا شما را هم به راه راست هدایت کند انشالله
حسین جوون مواظب باش سرت به جایی نخوره
کیهان خیلی باحاله، هنوز فکر میکنه دهه شصته و تنها منبع خبر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
شغل رفیق شریعتمداری کیهان در دهه ۶۰ چیز دیگری

بود !!؟؟
ماجرای تحلیل نتایج ورزش تیم ملی فوتبال از طرف کیهان حکایت همان مسگری است که به ورق مس روی سندان بی هدف چکش میزد.رهگذری کنجکاو شد وعلت را پرسید؛ مسگر گفت کار من کوبیدن چکش است؛؛ظرف اگرگرد شد میشود قابلمه اگر پهن شد میشود خاک انداز.
دم بازیکنان تیم ملی گرم / خدا قوت/ ثابت کردند ایرانی همیشه سربلند است وپرچم ایران همیشه در اوج / دم تماشگران ایرانی گرم تر .... ایران را با هم میسازیم و مشکلات را برطرف می کنیم / اجازه دخالت دشمنان خارجی و مزدوران داخلی را نمی دهیم ....
چقدر خوب است نصیحت کیهان و شریعتمداری را یکی به خودشان بکند که در یک کلام همیشه مخالف هر طرح موافق منافع کشور و مردم است و یکی از عوامل اصلی شرایط امروز کشوراست یکی از عوامل اصلی عدم توافق برجام و امید به توهم زمستان سرد اروپا و سختر شدن شرایط اقتصادی مردم هستند
شما در همون کشورهایی که مدعی ازادی بیان و حقوق بشرن مثل انگلیس امریکا فرانسه بری جلوی ساختمون دولتی بگی اومدم حاکمیت و سرنگون کنم به جرم تهدید علیه امنیت ملی جایی می برنت و کاری باهات می کنن که اون سرش ناپیدا اگه نکشن قطعا حبس ابدی اونوقت اینجا ذوب شده ها در اینترنشنال شعار براندازی می دن تعجبم می کنن که چرا کسی معترض میشه خیلی وقیح و پررو تشریف دارن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
جناب ، در کشورهایی که به راحتی مردم میتوانند با انتخابات آزاد یا همه پرسی رای به احزاب و تفکرات مختلف سیاسی ، اقتصادی و ... بدن نیازی به براندازی نیست !
در کشوری مثل انگلیس حتی در زمان تصدی دولتی که مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود با رای مردم این نخست وزیر بود که استعفاء داد و حزبش از جلوی خواست اکثریت ملت انگلیس مبنی بر خروج کنار رفت .
آقایان مسئول لااقل این تحلیل آقای محمدعلی وکیلی رو بخونید اگه واقعاً به فکر مردم مملکت هستید .
قای شریعتمداری که اینبار به دلیل تذکر دوستانش متوجه شده که ادعاها و تحلیل هایش الکی و ابکی است ، خواسته به نحوی عذر خواهی کند اما به علت خلق و خوی خاص خودش که ناشی از منیت و تکبر و خود بزرگ بینی است ، باز هم به تحلیل ابکی و ادعاهای ابکی تر روی اورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
و باز هم ورزش را سیاست آلوده کرده است

و تیتر مضحک خودش را تکرار کرده است
اگر بخواهید ورزش را سیاسی کنید دائما باید بالا و پایین شوید... بس کنید دیگه... شش تا گل از انگلیس خوردید که می گفتید دشمن است بهمان... سرود رو هم که نخوندند که اعتراض خودشون رو نشون بدن... ممکنه فردا هم چیزی بگن که شما مجبور بشی دوباره تیتر رو عوض کنی.. پس خیلی سنگین تر ه که ورزش رو سیاسی نکنید..
کیهان: شما چطور اصولگرایی هستید؟ فقط با دو گل به ولز بی غیرتی بازینکان در نخواندن سرود ملی را فراموش کردید؟ همین مثل شما هستند که مملکت را به اینجا رساندند.

من پس از اون حرکت دیگه فوتبال نگاه نمی کنم...
مقاله روزنامه ابتکار واقعا درست است و بازتاب دهنده مشکل... نمی دونم گوش شنوایی وجود داره؟ الان گسل دو قطبی در جامعه روز یه روز عمیق تر می شود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
ایکاش همه مردم و خصوصا مسولان کشور

مقاله بسیار منطقی و مستدل ابتکار را بخوانند

متاسفانه تلاش های مجدد و خیر خواهانه محمد خاتمی برای راضی کردن

بزرگان به اصلاحات زیر بنایی و اساسی، بازهم با اقبال و امکان روبرو نشده است

و ظاهرا ، فقط به توصیه های تندروهای جبهه پایداری و اصولگرا که همگی بر ادامه راه پر
از خطر و احتمال نابود شدن اصرار دارند ، میروند!!؟

ولی ایکاش و تا دیر تر نشده است جام زهر تلخ را با شجاعت و فداکاری سربکشند

و خودشان را قربانی کشور و مردم کنند و انها را نجات بدهند

الان میفهمم که قبول ۵۹۸ چه جام زهر تلخی برای امام خمینی بود
ولی چه شربت گوارا و جانبخشی و نوش دارویی برای
نجات مردم و کشور محسوب میشد

و چگونه ایشان خودشان را قربانی و فدایی کشور و مردم ایران عزیز کردند
روحشان شاد و قرین رحمت الهی باد
مقاله آقای حنیف غفاری بسیار معقول است
سلام
یک : کیهان سلطان تفرقه افکنی است
دو : جامعه و حکومت باید n قطبی به همراه ائتلاف ها باشد نه دو قطبی و نه تک قطبی
سه : لطفا برای رد صلاحیت نکردن فکری بکنید
بالاخره اون روز میاد که چهره واقعی بعضی ها که برای منافع چه کشورهایی قلم فرسایی میکنند اما ظاهرا انقلابی دو اتشه هستند برای مردم ایران عیان بشه!!!
محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه ابتکار
خواست همه دلسوزان این مرز و بوم همین است. خدا کند عاقلانه فکر کنند و عمل
کاش همه مثل من و شما باشند
روباه پیر با شیطان بزرگ تبانی کردن وبازی را مساوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
قیاس بنفس میفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
خوبی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
اونا مثل ما همه چی رو سیاسی نمیکنن عزیزم . اونا با ما خیلی فرق دارند خیلی خیلی
خطاب به روزنامه رسالت..
چرا اینقدر خودتان را جِر می دهید و سفسطه می کنید... خیلی ساده است. ایران اعلام کرده که دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست!! حالا آنها ادعا دارند که در این ۳ نقطه تشعشعاتی کشف کرده اند. چه اشکال دارد شما صداقت خود را ثابت کنید و اجازه دسترسی بدهید؟ آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است!!!
خطاب به کیهان..
یعنی به نظر شما در اوج اعتراضات کنونی و بحث داغ نخواندن سرود ملی توسط دیگر ورزشکاران، آیا فوتبالیستها در آن صحنه حسّاس نمی دانستند که باید سرود را بخوانند؟ آنهم تقریباً همه آنها؟؟؟ یعنی باور کنیم غفلت بوده؟؟ پس دستبند سیاه را چه کنیم؟؟ و بعد اینکه الآن باید باور کنیم که متوجه غفلت!! خود شده اند و ایندفعه همراهی کردند؟؟؟
چرا فوتبال را سیاسی می کنید ما می خواهیم لذت ببریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
ایکاش اتحاد و یکدلی که در بازی دیروز تیم ملی به پیروزی دلچسبی ختم شد

در صحنه سیاست که پر از خودخواهی و غرور کادب پر از منفعت طلبی های گروهی و جناحی و خانوادگی است

را نیز الگو و سرمشق قرار بگیرد
همینکه اسمی از اصلاح طلبان میاد حالم خراب میشه در سایه ای دراز کشیده اند تا صدای شکار به دام افتاده را میشنوند خود را به او میرسانند تا صاحب شوند یا سیاستمداری را از صحنه خارج کنند چه با دروغ چه ... خلاصه با هرچیزی که دم دستشان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
برای مصلحان و روشن بینان که بارها حوادث مختلفی را تجربه کردند و مطالعه کردند

کاملا مشخص است که قطعا کم هزینه ترین و منطقی ترین و مستدل ترین راه نجات کشور و مردم ایران عزیز گرفتار شده

فقط اصلاحات زیر بنایی و اساسی با شراکت همه مردم و گروههای سیاسی است

و متاسفانه بارها در تاریخ ثابت شده است
که هیچ کشور و ملتی نتوانسته اند
با تناا یک تفکر و یک گروه اقلیت و بدون کمک و اتحاد همه مردم و همه نگرش ها به پیروزی برسند
هنوز یک بازی دیگر مانده است،عجله نکنید؟؟؟!!!
آقای وکیلی اینهایی که گفتی خواسته های خودته خواسته مردم نیست. شما دارین از آب گل آلود ماهی میگیرین. ملت خواستار اصلاحاتی که جناب عالی گفتین نیستن. فقط عده ای خواستار اجباری نبودن حجاب بودن اون هم با دیدن بعضی از صحنه ها در کف خیابان‌ها پشیمان شدند ورفتن خونه هاشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
پس از مدتها یک مقاله عالی و منطقی و دلسوزانه اگر خوانده باشم
قطعا همین مقاله ابتکار جناب وکیلی میباشد

ایکاش همه این مقاله را بخوانند و بدان عمل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
علی جان از طرف خودت میتونی صحبت کنی . ولی از طرف مردم نه . به منفی هات سری بزن میفهمی چی میگم .
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
علی آقا راست میگه چه نیازیه به اصلاحات ساختاری !
با همین فرمون بریم بزودی انشاله تحریم های بین المللی ؛ دلار 100 هزار تومن ، دو قطبی سازی کشور ، گسترش اعتراضات و اعتصابات و .....
رفیق شریعتمداری با تیتر عجیب!!؟ سیاسی که پس از باخت تیم ملی ما به انگلیس کار کرد
امروز برای توجیح انهمه ناسزا و توهین هایی که به بچه های مظلوم تیم ملی ( ولی بازنده !!؟ ) کرده بود

خواست تا با هزار فوت و فن ادبی !!؟ مثلا بقبولاند ، که حرف مرد در حالیکه به اشتباهش پی ببرد میتواند و باید دو تا گردد !!!؟؟

ولی باز با رو تیتر توهین آمیز مشابه سیاسی مشابه دیگر ( البته بدون فحش و توهین به بچه های مظلوم تیم ملی ( ولی برنده شده ) !!!؟؟

دوباره نشان داد که حرف مردانی از جنس حسین شریعتمداری، اتفاقا همان یک کلمه است!!؟

و اتفاقا اگر او غیر این کند ، موجب تعجب همگان خواهد شد !!؟؟

که نیش عقرب ، از اقتضای طبیعت اوست و بس .!!؟
ایران باید به پایپاه های امریکا در اطراف کشورحمله کند ، آخه چه دلیلی دارد که از چندین هزار کیلومتر دورتر بیاد نزدیک ایران پایگاه بزند و بر علیه نیروی های اسلام اقدام کند.
لبیک یا مقاومت
حرف مرد يك كلام نيست !! ... روزنامه كيهان
----------------
البته حرف « علم و دانش و فلسفه » و نيز حرف « دانشمندان و فيلسوفان » هم يك كلام نيست ! كه بزرگي هم گفته است : « ًدانشمندان [ براي هر موضوعي ] دليل دارند اما يقين ندارند » !! يعني در عين حال كه دانشمندان براي موضوعي دليل و يا دلايلي دارند بازهم يقين كامل ندارند و احتمال مي دهند كه اين طور كه ادله مي گويد نباشد و شايد استثنائاتي هم در كار باشد !! و اما در علم « سياست » نه تنها حرف مرد يك كلام نبايد باشد ، بلكه بايد هزار كلام باشد !! علم سياست در همه زمانها و همه مكانها !
چرا یک مرد به قول خودش در این سن و سال باید حرفی بزند و بعدش بیاد معذرت خواهی کن.. من که نمیفهمم
مردم چند روزی با پیروزی تیم ملی فوتبال خوشحال و شاد هستند ولی بعد از جام جهانی فوتبال دوباره همان کاسه و همان آش میشود .یعنی هیچ فرقی به حال مسولان مملکتی نمیشود .واقعا مسولان چرادرد مردم ومملکت را نمی‌فهمند و فقط و فقط حرف میزنند پس کی وقت عمل به وعده ایشان است.
اینکه آقای شریعتمداری حرف های قبلی خودش را خورد، شروع خوب و جای بسی امیدواری است، با توجه به وضعیت این روزها، از این به بعد شاهد موارد متعددی از این قبیل خواهیم بود.
با سلام برادران و خواهران کمی عمقی به تیترکیهان نکاه کنید قضاوت نااگاهانه نفرمایید اتفاقا کیهان روزسه شنبه دریت گفت با تمام کارشکنی های دشمنان تبم ما مردانه دوکل زد وهمه دشمنان شش تا وانجا بچه های تیم مامادوگل زدندوبردند بنوعی واما دوباره ولز راهم بچه های تیم مردانه دوتازدند وبردند وتمام دسمنانی که کیهان گفته بود صفررررررشدند کمی دقت کنید ومنصفانه حرف بزنید درود برشرف کی روش و بچه ها ی تیم ملی ودوستارانشان.
پاسخ ها
شوت زاده
| France |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
حسین آقا خودتی؟؟!؟
هزینه دادن غرب . مثل زمستون سردته !
به نظر من کلا کیهان آتیش بیار معرکست
همه از آینده می پرسند ولی آینده را تاریخ رقم می زند، اگر به تاریخ گذشته برگردیم متوجه خواهیم شد که مشکل کجاست و راه حل چیست.
تاریخ ایران فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده که در آن دست آمریکا و غرب کاملا مشهود است از قرارداد ننگین کاپیتالاسیون گرفته تا کودتای نظامی آمریکایی ها در دولت مصدق و تا به امروز که چون پیشرفت ایران را در زمینه های نانو، ماهواره، موشکی، صلح آمیز هسته ای و ... می بینند نمی توانند تحمل کنند و با ابزار تحریم و تهدید و صدور قطعنامه و ... می کوشند به خیال خودشان جلوی این پیشرفت ها گرفته شود و یا حداقل کند شود در حالی که غافل از این هستند که کشور راه خود را پیدا کرده و تنها راه حل برای گذر از شرایط کنونی را پیشرفت در زمینه تکنولوژی های نو از قبیل نانو، ماهواره، صلح آمیز هسته ای و ...، در کنار اتحاد و همدلی ملت می داند.
تا به امروز در زمینه نانو، ماهواره، صلح آمیز هسته ای و ... پیشرفت های زیادی حاصل شده و در میان بهترین های دنیا هستیم و آنها از همین می ترسند و در اتاق های فکرشان نشسته اند و تحریم های جدید وضع می کنند، قطعنامه صادر می کنند، قطع رابطه می کنند و فکر می کنند با این اعمال صرفا سیاسی و ضد حقوق بشری ایران عقب می نشیند در حالی که باید بدانند آخرین دست و پا زدن های آنها است، ایران راه پیشرفت را در پیش گرفته و به جای دلایل واهی و عوام فریبی دنیا تنها راه حلشان این است که از در گفتگوهای منطقی با ملت بزرگ ایران وارد شوند.
فقط فکر کنید اگر روزی حسین شریعت مداری رییس جمهور بشود چه میشود کل مملکت بخواهد روزنامه کیهان بشود فکر میکنید چه شکلی میشود
بنظرم آقای شریعتمداری از سربازان دلسوز رسانه ای کشور و سد محکمی در مقابل جنایتکاران و مستکبران خارجی (امریکای با سردمداران دیوانه و گیج و منگ ولی جنایتکار و دیکتاتور و اسرائیل کودک کش و دانشمند کش کشورهای اسلامی) و مزدوران داخلی (تبعیت کنندگان منافقین، طرفداران گروه تروریستی کومله و ...) است. چشم حسودانش کور باد و عمرش مستدام. ان شاالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
دیدین ، این نمونه یه طرفدار شریعتمداریه !
ادبیات اینگونه افراد رو مدت هاست داریم میشنویم و همیشه پر از تنفر و خشونته ، مردم از این جماعته که عصبانین و کف خیابون هستن
مشکل کیهان و دوستانشون اینه تنها کاری که فعلا میتونن بکنن موج سواری و بعضی وقتا سوار موج اشتباه میشن واسه همین مجبورا کارهای عجیب غریبی مثل همین عذر خواهی اونم از فوتبالیست های به قول خودشان فلان بکنن
یکی از مشکلات کشور ما این است که حافظه تاریخی نداریم و فراموش میکنیم گذشته را یادمان میرود البته شاید هم حسن است.

در تاریخ هشت آذر سال 1376 تیم ملی ایران برای اولین به جام جهانی بعد از انقلاب صعود کرد آن هم بعد از کلی ماجرا به عنوان تیم اخر صعود کرد و بازی بیاد ماندنی ایران و استرالیا و حماسه ملبورن . در فردای روز صعود تیم ملی تمام روزنامه ای ان دوره تقریبا تمام صفحات خود را به خبر صعود تیم ملی و اتفاقات حاشیه اش گذاشته بودند روزنامه کیهان که همین اقای شریعتمدرای هم مدیر مسول اش بود حتی یک خط در صفحه اول ننوشته بود انگار نا انگار فقط یه خبر کوچک در حد خبری که کمترین اهمیتی ندارد در گوشه ای چاپ کرده بود. حالا در این بیست چند سال اقای شریعت مداری ورزشکار شده و فوتبال دوست شده یا موضوع چیز دیگری است الله اعلم ! روزگاری حاکمیت از شادی بعد از فوتبال دلخور بود و ایرانی گرایی و ملی گرایی بد بود حالا خودش طرفدار تیم ملی ایران شده است بازهم حتی اگر به زور هم این تغییر کرده باشد باید خدا را شکر کرد
با تیتر امروز کیهان باید بپذیریم که کیهان مرد است
ولی مردانگی ندارد
حسین شریعتمداری : حرف مرد ...
تا مرد کی باشه !
امثال شریعتمداری فوتبالی نیستند و می‌خواهند از موج برد فوتبال به نفع خودشان استفاده کنند
کیهان دشمن تراش،میدونی چقدر مردم عربستان تبریک گفتن از برد تیم ایران
از اینکه آقای کیهان چنین متنی نوشته ، جای تعجب هست اما مایه ذوق زدگی نیست.
اگر دیدید هر کس به هر طریقی قصد تفرفه افکنی و شوراندن مردم رو علیه مردم دارد ، مطمئن باشید خیر خواه شما نیست حالا با جمایت از تیم ملی یا توهین به آن یا هر سناریوی دیگه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
درود بر شما ، دقیقاً همینطور است.
شزیعتمداری جان داد تا یک عذرخواهی بکنه تازه با تاکید بر حرف غلط قبلی
پاداش پایان خدمت فرهنگیان که بیش از یکسال است بازنشسته شده اند پرداخت نشده و هیچ کس پاسخگو نیست.آقای وزیر!آقایان نماینده !با وجود تورم بالای آیا انصاف است!سایر دستگاها پرداخت کردند....
أقاي شریعتمداری! این حرف شما کاملا صحیح ، دقیقو از روی عقل است. لطفا به بقیه هم توصیه کنید آنرا بفهمند و به آن عمل کنند.
از شگفتی های این جام همین بس که فوتبالیست ها سیاسی و سیاسیون فوتبالیست شدن
کیهان باشریعتمداری هرروزترویج خشونت وتندروی!
سایت تابناک قبل از نظر خواهی جمله خوبی نوشته ( از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده معذور است) حال سوال من این است چطور نوشته های شریعتمداری که حاوی توهین میباشد چاپ میکند؟ ضمنا اقای شریعت ....داری شما میدانید خصوصیات مرد بودن چیست یکیش عدم توهین به دیگران این یکی را رعایت کن بقیه اش طلب شما بقول ان هموطن ما صحبتهای شریعتمداری سرتاسر کینه و خشم و دشمنی کور هست .
ایکاش بجای دو حزب مخالف و در مواردی همکار هم.
حزب سومی به نام مردم سالاری وجود داشت.
مواظب باش بخاطر این پیشنهاد نگیرنت
روزنامه كيهان آنقدر حقايق رو وارونه نوشته و آنقدر دور از مردم است مثل صدا و سيما كه مردم سراغ اينا نميرن
کیهان و مدیران آن تصور میکنند که دنیا دارد بهم میریزد و اینها نگه داشتن.
واقعا این همه نظر، اون هم برای مدیر مسئولی که فروش روزنامه‌اش فقط برای شب عید و موقع خونه‌تکونی هست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس