بازدید 40153
با دویست و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار درباره حمله نظامی غرب به بلاروس/۷۰ درصد پایتخت اوکراین برق ندارد

دویست و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 24 November 2022

هشدار درباره حمله نظامی غرب به بلاروس

بین الملل تابناک: دویست و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پرواز ۲ بمب افکن راهبردی روسیه برفراز دریای نروژ و بارنتز
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۲۳:۱۳

وزارت دفاع روسیه عصر پنجشنبه اعلام کرد که ۲ بمب افکن راهبردی این کشور بر فراز آب‌های دریای نروژ و بارنتز در نزدیکی قطب شمال به پرواز درآمدند.

به گزارش خبرگزاری نووستی روسیه، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، ۲ بمب افکن سوپرسونیک راهبردی «توپولوف تو – ۱۶۰» پروازی را بر فراز آب‌های بی طرف دریای نروژ و بارنتز داشتند.

بر اساس این گزارش، این پرواز را که ۱۳ ساعت به طول انجامید، یک جنگنده از نوع «میگ – ۳۱» ناوگان شمالی نیروهای هوایی روسیه همراهی کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزوده است: طی پرواز این ۲ بمب افکن راهبردی عملیات سوختگیری در حین پرواز انجام شد.

نیروی هوایی روسیه به طور مرتب پروازهایی را در آب‌های بی طرف در قطب شمال، شمال اقیانوس اطلاس، دریای سیاه، دریای بالتیک و نیز اقیانونس آرام انجام می‌دهد.

پرواز بمب افکن‌های روسیه در منطقه اسکاندیناوی درحالی صورت گرفته که روابط روسیه و ناتو در پی جنگ اوکراین به شدت پرتنش شده است.

اتهام ارتکاب جنایت جنگی فرانسه به روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۲۱:۳۷

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای بار دیگر روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» در اوکراین متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای بمباران گسترده دیروز (چهارشنبه) در اوکراین را که به گفته این نهاد «هیچ هدف نظامی» نداشته است، جنایت جنگی آشکارا خواند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه بمباران گسترده روسیه در ۲۳ نوامبر علیه کی‌یف، لویو و چندین شهر دیگر اوکراین را به شدت محکوم می کند.

این در حالی است که ارتش روسیه با تکذیب حمله شب گذشته به کی‌یف، عامل خسارات وارد آمده به اوکراین را دفاع ضدهوایی اوکراین معرفی کرد.

ایگور کوناشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله‌ای به کی‌یف صورت نگرفته است و همه خسارات شب گذشته که کی‌یف آن را گزارش کرده، نتیجه ریزش موشک‌های ضدهوایی خارجی و اوکراینی است که در مناطق مسکونی پایتخت اوکراین نصب شده است.

سه نیروگاه اتمی اوکراین دوباره به شبکه برق وصل شد
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۲۰:۲۶

وزارت نیروی اوکراین با بیان اینکه سه نیروگاه اتمی این کشور در پی حملات گسترده روسیه از مدار خارج شده بود، اعلام کرد: این سه نیروگاه که تحت کنترل کی‌یف قرار دارد امروز (پنجشنبه) بار دیگر به شبکه برق وصل شد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، بعد از بمباران گسترده دیروز، کارگران بخش انرژی اوکراین توانستند سه نیروگاه اتمی این کشور را دوباره به شبکه برق وصل کنند.

در بیانیه وزارت نیروی اوکراین این نیروگاه‌ها خملنیتسکی (Khmelnytsky) و ریون (Rivné) واقع در غرب و پیودنووکراینسک (Pivdennooukraïnsk) در جنوب اعلام شده است.

هرمان هالاچچنکو (Guerman Galouchtchenko) وزیر نیروی اوکراین نیز اعلام کرده است که اگر چالش جدیدی رخ ندهد، می‌توانیم تا پایان روز کمبود برق را در سیستم انرژی به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که روسیه روز گذشته افزون‌بر ۷۰ موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرد و پس از هفته‌ها بمباران، زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار داده و بحران انرژی را عمیق تر کرده است.

شهردار کی‌یف نیز صبح امروز اعلام کرده بود که اکثریت مردم پایتخت اوکراین و دیگر شهرهای این کشور در خاموشی مطلق به سر می‌برند.

ویتالی کلیچکو در آخرین گزارش خود از وضعیت ساکنان این شهر اعلام کرد تا این لحظه آب شهر تا حدودی وصل شده است ولی ۷۰ درصد از خانوارها بدون برق در خاموشی به سر می‌برند.

رسانه اوکراینی استرانا نیز به نقل از وی اعلام کرد که آب شهری در نقاط شرقی شهر وصل شده است ولی هنوز بسیاری از مردم به جریان معمول برق دسترسی ندارند.

به گفته کلیچکو، بازگشت برق به پایتخت بستگی به از سرگیری تعادل در سیستم شبکه برق اوکراین دارد.

بسته نهم تحریم‌های اروپا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۸:۱۰

اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا از اعمال بسته جدید تحریم‌های اروپا علیه روسیه خبر داد.

به گزارش رویترز، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه در جریان سفر به فنلاند گفت که اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را به زودی رونمایی خواهد کرد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: امروز می‌توانم اعلام کنم که با سرعت روی تهیه بسته نهم تحریم‌ها علیه روسیه کار می‌کنیم تا جایی که توانایی‌اش برای جنگ با اوکراین کاهش یابد.

فون در لاین گفت: من مطمئن هستم که به زودی سقف قیمت جهانی نفت روسیه را با گروه۷ و دیگر شرکای اصلی تصویب خواهیم کرد. تا زمانی که اوکراین بر پوتین و جنگ غیرقانونی او پیروز نشود، آرام نخواهیم گرفت.

رئیس کمیسیون اروپا درباره جزئیات بسته جدید تحریم‌های اروپا علیه مسکو اطلاعاتی ارائه نکرد.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی کرد و اعلام کرد که حملات نظامی این کشور به اهداف غیرنظامی اوکراین مانند زیرساخت‌های انرژی، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌ها نقض قوانین بین‌المللی است.

ادعای روسیه درباره عامل خسارات وارده به اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۰۸

ارتش روسیه با تکذیب حمله شب گذشته به کی‌یف، عامل خسارات وارد آمده به اوکراین را دفاع ضدهوایی اوکراین معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایگور کوناشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله‌ای به کی‌یف صورت نگرفته است.

وی اعلام کرد: همه خسارات شب گذشته که کی‌یف آن را گزارش کرده، نتیجه ریزش موشک‌های ضدهوایی خارجی و اوکراینی است که در مناطق مسکونی پایتخت اوکراین نصب شده است.

پسکوف: در جنگ پیروز می شویم
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۰۵

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که تردیدی وجود ندارد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین به موفقیت منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف  در پاسخ به خبرنگاران گفت: در مورد آینده و موفقیت عملیات ویژه هیچ تردیدی وجود ندارد.

پسکوف همچنین درباره سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ارمنستان و شرکت در نشست «سازمان پیمان امنیت جمعی» در ایروان گفت که رئیس جمهوری این فرصت را داشت که همتایان را از تحولات مربوط به عملیات نظامی ویژه در اوکراین مطلع کند.

این اظهارات در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست اوکراین نشست اضطراری برگزار می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه گفت که برای بحث در مورد حملات اخیر روسیه علیه تاسیسات تولید برق این کشور، اوکراین درخواست تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل خواهد کرد.

همچنین رسانه‌های آمریکایی به تازگی گزارش دادند که برخی از مقام های ارشد این کشور شروع به تشویق اوکراین برای بررسی مذاکرات کرده‌اند، اما زلنسکی مذاکرات را بدون این که نیروهای روسیه از تمام خاک این کشور خارج شوند، رد کرده است.

روسیه: مدارک آزمایش‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین را ارائه می‌کنیم
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۰۳

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که مسکو بزودی مدارک آزمایش‌های بیولوژیک نظامی کشورهای خارجی در اوکراین را ارائه می‌کند.

ریابکوف طی نشست خبری اعلام کرد که روسیه در کنفرانس آتی کشورهای شرکت کننده در کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی، شواهدی را درباره فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی خارجی در اوکراین ارائه خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «هیأت روسی در کنفرانس مذکور، نشست جداگانه‌ای را برگزار خواهد کرد که حضور در آن برای همه شرکت‌کنندگان آزاد است و طی آن کارشناسان ما یک بار دیگر مطالب و سوالات موجود در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی در اوکراین را بررسی می‌کنند».

پیش از این، فدراسیون روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود که بر اساس آن، شورای امنیت در صورت تصویب قطعنامه باید تصمیم بگیرد که کمیسیونی متشکل از همه اعضای شورا تشکیل دهد تا به شکایت مسکو از آمریکا و اوکراین مبنی بر رعایت تعهدات مندرج در کنوانسیون مربوط به فعالیت‌های آزمایشی بیولوژیکی در خاک اوکراین رسیدگی کند.

این دیپلمات روس در ادامه تصریح کرد که از نظر مسکو، وضعیتی که در آن شاخه‌های سازمان‌های نظامی خارجی با عوامل بیماری‌زا و ناقل عفونت‌های خطرناک در مجاورت مرزهای روسیه فعالیت می‌کنند، امری غیرقابل قبول است.

ریانووستی به نقل از ریابکوف نوشت: «روسیه دلایل زیادی دارد تا بگوید که تجهیزات سلاح‌های بیولوژیکی در مجاورت مرزهای روسیه در حال تولید هستند. ما مخصوصا فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا و متحدانش را در خارج از مرزهای خود از جمله در کشورهای همسایه مشاهده می‌کنیم».

وی در این‌باره توضیح داد: «در جریان چنین فعالیت‌هایی، اطلاعاتی در مورد عوارض عفونی جمع‌آوری شده و نمونه‌های بیولوژیکی از افراد و مجموعه‌های حاوی سویه‌هایی از میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا استخراج می‌شود. عوامل ایجادکننده عفونت‌های خطرناک، از جمله مواردی که بر اثرات محافظتی واکسن‌ها غلبه می‌کنند، در حال مطالعه هستند».

طبق این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «متخصصان نظامی خارجی به طور مستقیم در اجرای چنین پروژه‌هایی مشارکت دارند. ما اسناد و مدارک دریافتی از مارس سال جاری را ارائه می‌کنیم که ماهیت واقعی همکاری پنتاگون و پیمانکارانش با طرف اوکراینی در حوزه بیولوژیکی نظامی را آشکار می‌سازد. ولی آنها به راحتی پیام‌های ما را رد می‌کنند».

ریابکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که روسیه تمام تلاش خود را برای ایجاد یک منطقه امنیتی و غیرنظامی در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا واقع در جنوب اوکراین انجام می‌دهد.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره توضیح داد: «ما به نوبه خود هر کاری که ممکن است برای حل مشکل انجام می‌دهیم تا بدون تاخیر انجام شود. ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که چنین تصمیمی اتخاذ خواهد شد».

این مقام ارشد روسی در ادامه اظهار داشت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای ارتباط با واشنگتن ندارد، اگرچه گفتگوهای بین دو کشور از طریق کانال‌های دیپلماتیک انجام می‌شود.

ریابکوف اضافه کرد: «در مورد موضوع خاص برخی از تماس‌ها، می‌خواهم تاکید کنم که ما هیچ اقدامی از این دست را نه از نظر بررسی و نه به صورت رسمی آغاز نکرده‌ایم. اکنون تماس‌های سطحی با آمریکایی‌ها، گفت‌وگوها از طریق مکالمات تلفنی با مقامات ارشد و دیگر مقامات مربوطه بدون دخالت سطح ریاست‌جمهوری پیش می‌رود. ما از طریق مجاری معمول دیپلماتیک گفتگو می‌کنیم».

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که ابتکار برقراری ارتباط با مسکو در بالاترین سطح باید از سوی آمریکا انجام بگیرد، زیرا آنها بودند که ارتباطات را قطع کردند.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از ریابکوف نوشت: «در شرایط کنونی، این ایالات متحده بود که به‌طور یکجانبه و بدون بهانه‌ای، ارتباط را در بسیاری از زمینه‌ها محدود و تلاش کرد چیزی را به ما نشان دهد. هنگامی که آنها چنین انتخابی کردند، باید در آن تجدید نظر کنند».

۷۰ درصد پایتخت اوکراین برق ندارد
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۶:۰۲

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف صبح روز پنج‌شنبه در آخرین گزارش خود از وضعیت ساکنان این شهر اعلام کرد تا این لحظه آب شهر تا حدودی وصل شده است ولی ۷۰ درصد از خانوارها بدون برق در خاموشی به سر می‌برند.

رسانه اوکراینی استرانا نیز به نقل از کلیچکو اعلام کرد که آب شهری در نقاط شرقی شهر وصل شده است ولی هنوز بسیاری از مردم به جریان معمول برق دسترسی ندارند.

به گفته کلیچکو، بازگشت برق به پایتخت بستگی به از سرگیری تعادل در سیستم شبکه برق اوکراین دارد.

روز چهارشنبه در سراسر اوکراین هشدار هوایی اعلام شد که بیش از دو ساعت ادامه داشت. گزارش هایی از انفجارها و آسیب به زیرساخت ها در کی‌یف، لووف، خارکف، اودسا، دنپر، نیکولایف و دیگر شهرها گزارش شده است.

خاموشی‌های گسترده علاوه بر شهر کی‌یف در دیگر شهرهای اوکراین نیز ادامه دارد. هر سه نیروگاه هسته‌ای تحت کنترل دولت اوکراین در خملنیتسکی، اوکراین جنوبی و روون از جریان سراسری برق قطع شده‌اند.



هشدار درباره حمله نظامی غرب به بلاروس

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس شامگاه چهارشنبه به اوکراین و کشورهای متحد آن درباره هرگونه حمله یا اقدام نظامی علیه کشورش هشدار داد.

لوکاشنکو در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه گفت که در صورت حمله از غرب یا جنوب به بلاروس، ارتش این کشور به همراه روسیه به‌گونه‌ای پاسخ خواهد داد که اروپا بلرزد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «اگر ناگهان کسی به ما حمله کند، نمی‌توانید تصور کنید که چگونه می‌توانیم پاسخ دهیم. ما در مورد مشکل بمب کثیف یا تمیز صحبت نمی‌کنیم. ما به‌گونه‌ای پاسخ خواهیم داد که نه فقط اروپا را بلرزاند».

رئیس جمهور بلاس همچنین ادعاهای رسانه‌ای آمریکا مبنی بر احتمال ورود ارتش بلاروس به جنگ اوکراین در آینده نزدیک را رد کرد.

طبق این گزارش، لوکاشنکو اظهار داشت: «این کاملاً مزخرف است. اگر ما مستقیماً با نیروهای مسلح و با نیروی انسانی درگیر این جنگ شویم، چیز [مثبتی] به آن اضافه نخواهیم کرد، بلکه برعکس، آن را بدتر خواهیم کرد».

وی پیش از این نیز گفته بود نه بلاروس و نه روسیه نمی‌خواهند شدت تنش در وضعیت فعلی بیشتر شود اما در واکنش به اقدامات غرب مجبور به دفاع از خودشان هستند.

برگزاری نشست شورای امنیت درباره اوکراین

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه نشستی را برای بررسی وضعیت جنگ اوکراین با حضور ویدئوکنفرانسی «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور برگزار کرد.

در ابتدای این نشست، دستیار دبیرکل سازمان ملل گفت: «جهان نمی‌تواند یک بحران اتمی جدید را تحمل کند و باید به هر طریقی از آن اجتناب کرد. ما ادامه بمباران اوکراین توسط روسیه را که منجر به قطع برق در پایتخت شد، محکوم می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زلنسکی نیز در این نشست به تکرار عجز و لابه‌های خود از غرب برای اقدام علیه روسیه پرداخت و مدعی شد: «یک کشور تروریست نمی‌تواند در رای‌گیری شورای امنیت شرکت کند. روسیه مدارس، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های مسکونی و نیروگاه‌های اوکراین را بمباران می‌کند».

رئیس جمهور اوکراین که با سودای پیوستن به ناتو نزدیک به ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده، گفت: «شورای امنیت باید تروریسم اعمال شده توسط روسیه علیه مردم و سرزمین ما را محکوم کند. فرمول اوکراین برای صلح باید پذیرفته شود زیرا روسیه در حال اعمال تروریسم علیه ما و حقوق کشورهای همسایه است».

در ادامه این نشست، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل به سخنرانی پرداخت: «اتحادیه اروپا با آموزش سربازان اوکراینی سیاست خصمانه‌ای را در پیش گرفته است. در طول عملیات نظامی در اوکراین، ما با کشورهای ناتو روبه‌رو هستیم».

طبق این گزارش، نبنزیا تاکید کرد: «ما زیرساخت های خاص اوکراین را که برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود، در پاسخ به ارسال تسلیحات توسط غرب به آنها هدف قرار می دهیم. اما اوکراین در حال انجام حملات علیه زیرساخت‌های خود است و سعی دارد ما را به این موضوع متهم کند. تلفات غیرنظامیان در اوکراین هم در نتیجه اقداماتی است که رژیم کی‌یف انجام می‌دهد».

آمادگی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای تبادل اسرای روسیه و اوکراین

رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) گفت که این کمیته آماده است بعنوان واسطه برای تبادل اسیران جنگی بین روسیه و اوکراین وارد عمل شود.

ماردینی در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا که روز پنجشنبه منتشر شد ، افزود : کمیه صلیب سرخ در صورت تمایل هر دو طرف می تواند بعنوان میاجی بی طرف در تبادل اسیران کمک کند.

وی تاکید کرد که به فشارهای خود برای دسترسی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به تمامی اسیران جنگی، صرف نظر از اینکه در کجا نگهداری می‌شوند، ادامه خواهد داد.

ماردینی ادامه داد: انتقال اطلاعات مربوط به محل اسیران جنگی از دفاتر ملی اطلاعات روسیه و اوکراین به آژانس مرکزی ردیابی کمیته بین‌المللی صلیب برای خبر رسانی به‌موقع به بستگان بسیار حائز اهمیت است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۸
خدا را شکر که‌معلوم شد روسیه یک ببر کا غذ ی بیش نیست وفقط ادم کش است
مهم نیست فلان ژنرال روس چی گفته مهم مقاومت مردم اوکراین در مقابل متجاوزه.درود به مردمی که در مقابل ارتش درنده و متجاوز روسیه ایستادگی میکنند
دقت کردید به حرف های لوکاشنکو که به روسیه کنایه زد
روسیه در حال شکست است اگر به بلاروس حمله بشه به روسیه کمک می‌کنه که فرار کنه
غربگداهای کفن پوش چی شدن پس قرار بود برن اکراین بجنگن
اکراین باید به داخل خاک روسیه حمله موشکی و زیر ساخت‌های روسیه رو بزنه وگرنه پوتین جنایتکار دست از تهاجم بر نمیداره
حمله غرب به بلاروس یک جوک است؟؟؟
به درک که برق ندارند
باعث تمام جنگ ها ی دنیا سازمان ملل می‌باشد چون خوب به وظایف خود عمل نمی‌کند دنیا شده قانون جنگل هرروز مردمان بی‌گناه کشته می‌شوند
باید کل مردم روسیه تحریم بشند
سلام آخه روسیه در بازی سیاست خارجی با اروپا وآمریکا قابل مقایسه نیست خودت میدونی نمیتونی آخه چرا زن و بچه های مردم را آواره میکنی کشور دیگر رو نابود میکنی باید همان اول می کشیدی عقب ولی بازم میتونی اوکراین یک کشور ی که همه دنیا چشمش به غلات اون هست روسیه همیشه مضر دنیا بوده وهست
سلام،ملتهای دنیا امروز گرفتار رهبران کودک نما و نا کار آمدو جنگ افروز و دارای قدرت فوق ولی بدونه عقل و شعور هستن، و همه بدور از اخلاق انسانی و بی رحم و ارازلو آوباشند و قدرت و ذخیره بیش از حد آن انسان را گریز و منحرف خواهد ساخت.
اوکراین مقصر اصلی جنگ است روسیه تنها هدفش حفظ جان مردم اوکراین هست باید دنیارو از دست زلینسکی نجات می‌دادیم
روسیه شده مثل همان ضرب المثل بچه ... و ملا، که ملا داد میزده بود عاقلان دانند، حالا هم اوکراین مثل برق داره شهرهای اشغال شده توسط روسیه رو پس میگیره و این طور که معلومه میخاد کریمه رو هم پس بگیره، ولی روسیه ادعا میکنه ما پیروز جنگیم، در حقیقت اگه روسیه بمب اتم نداشت تا به حال روسیه جزو اوکراین شده بود
امیدواریم بلاروس تنبیه و مجازات شدید بشود الهی آمین
مرگ بر پوتین
به طرفداران اکراین تبریک می گم. به امید پیشرفتهای بیشتر.
آمریکا مادر تمام جنایات ضد بشری روی کره زمین است. روسیه حتمن باید اسناد ضد امریکا وآزمایش های آمریکا در موضوع ضد انسانی ونظامی در اوکراین را افشا کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل