بازدید 3108

«قانون تسهیل» مشکلات زیادی برای جامعه وکالت ایجاد کرد

نبود فرهنگ استفاده از وکیل در همه پرونده ها و نیز جذب بی قید و شرط کارآموزان وکالت از سوی برخی نهادها موجب شده بیش از ۴۰ درصد وکلا درآمد لازم برای اجاره حتی یک دفتر را نداشته باشند که نیازمند حمایت هستند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 23 November 2022

«قانون تسهیل» مشکلات زیادی برای جامعه وکالت ایجاد کرد

 

تابناک _ آئین تحلیف و اعطای پروانه وکالت ۶۱ وکیل مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین در تالار ایرانیان شهر قزوین برگزار شد.

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین در این مراسم با انتقاد از قانون تسهیل کسب و کار گفت : این قانون مشکلات زیادی برای وکلا ایجاد کرده و ورود آسان و بدون نگاه تخصصی به این جایگاه معیشت و اشتغال وکلا را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود : نبود فرهنگ استفاده از وکیل در همه پرونده ها و نیز جذب بی قید و شرط کارآموزان وکالت از سوی برخی نهادها موجب شده بیش از  ۴۰ درصد وکلا درآمد لازم برای اجاره حتی یک دفتر را نداشته باشند که نیازمند حمایت هستند.

رییس مرکز وکلای استان قزوین گفت: بهترین ابزار یک وکیل برای دفاع از موکل خود در دادگاه‌ها قانون است.

محمد نویسنده گفت: حتی با وجود نقص در قوانین یک وکیل در مقام دفاع خود باید به قانون استناد کند.

وی در این باره افزود: البته این نافی تلاش برای اصلاح قوانین به عنوان رسالت یک وکیل در مقام مصلح اجتماعی نیست.

«قانون تسهیل» مشکلات زیادی برای جامعه وکالت ایجاد کرد

 

رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین گفت:شغل وکالت دارای دو بعد حرفه‌ای و مسولیت اجتماعی است که می تواند در راستای ایفای مسولیت اجتماعی خود به مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه در اصلاح قوانین کمک کند.

وی به سوگندی که  وکلا در آغاز کار خود یاد می کند اشاره کرد و گفت: این سوگند، نشان دهنده حساسیت شغل وکالت است چون مشاغل محدودی همچون ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و قضاوت در ابتدای کار نیازمند ادای سوگند هستند.

نویسنده بیان کرد: داشتن اعتماد به نفس برای وکلا لازم است و یک وکیل باید با رعایت احترام و اعتماد به نفس وارد کار شود و اگر انحرافی از موارد قانونی در پرونده ای مشاهده کرد با تذکر به دادگاه سعی کند بعنوان نگهبان عدالت از  احقاق حقوق موکل خود شجاعانه دفاع کرده و در مسیر حق گام بردارد و در احقاق حقوق موکل و رد باطل همت کند.

«قانون تسهیل» مشکلات زیادی برای جامعه وکالت ایجاد کرد

 

نایب رییس و رییس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای  استان قزوین نیز در این آیین، گفت: امروز شاهد برگزاری مراسم تحلیف ۶۱ نفر از کارآموزان ورودی سال ۹۸ هستیم که مدت کارآموزی آنها تمام شده و پروانه پایه یک وکالت به آنها اعطا می شود و می توانند بدون قید محدودیت به همه پرونده ها ورود کنند.

جواد چیتگر گفت: ۱۰۰ نفر در سال ۹۹ و بالغ بر ۱۱۰ نفر در سال ۱۴۰۰ کارآموزی وکالت را در استان شروع کرده اند و به زودی کارآموزی ۲۵۰ نفر را برای سال ۱۴۰۱ شروع خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم وکلا پس از ادای سوگند، پروانه وکالت پایه یک خود را دریافت کردند.

لازم به ذکر است مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین بالغ بر بیست سال سابقه فعالیت در استان را داراست و بالغ بر ۷۰۰ وکیل در ان عضویت دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل