بازدید 3225
در جهت توسعه مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد

اعتبار 12 هزار میلیارد ریالی بانک سپه برای حمایت از ایجاد نیروگاه های خورشیدی

در راستای توسعه مناطق کم برخوردار کشور، بانک سپه با اختصاص 12 هزار میلیارد ریال، از احداث و ایجاد نیروگاه های خورشیدی حمایت می کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 23 November 2022

اعتبار 12 هزار میلیارد ریالی بانک سپه برای حمایت از ایجاد نیروگاه های خورشیدی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ دکتر آیت اله ابراهیمی در دومین روز از سفر کاری خود به استان قم ، ضمن افتتاح نیروگاه خورشیدی خانگی که با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور صورت گرفت ، از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بانک سپه برای ایجاد و احداث نیروگاه های خورشیدی خبر داد.
دکتر ابراهیمی گفت: بانک سپه همچون گذشته به عنوان بازوی توانمند دولت در اجرای پروژه ها و طرح های ملی، ضمن همکاری با سازمان بسیج سازندگی،در ساخت نیروگاه های خورشیدی پنج کیلوواتی در اقصی نقاط کشور مشارکت می کند.
مدیرعامل بانک سپه اظهارداشت: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه احداث نیروگاه های خورشیدی با حداقل تضامین، می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)،سازمان بهزیستی، اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری در قالب انعقاد قرارداد با وزارت نیرو به شعب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنند.
وی افزود: با توجه به مفاد ابلاغیه بانک مرکزی هر فرد واجد شرایط می تواند این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد را حداکثر به مبلغ یک هزار و 200 میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۸۰ ماه برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی دریافت کند و در این راستا اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات طبق ضوابط و مقررات جاری و آخرین دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی انجام می شود.

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج با اشاره به مصوبه مجلس و دولت در خصوص ساخت نیروگاه های خورشیدی خانگی گفت:در آغاز این طرح،یکصد و ده هزار نیروگاه کوچک خانگی پنج کیلوواتی در استان های مختلف کشور ساخته می‌شود که هر استان به تناسب جغرافیا و میزان تابش آفتاب سهمیه دارد و سهم استان قم ۳ هزارنیروگاه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با قدردانی از مشارکت مطلوب و پیشگامی بانک سپه در تأمین اعتبار این طرح خاطرنشان‌کرد: بانک سپه اولین بانکی است که سهمیه استانها را در این طرح ابلاغ کرده و با اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال و کاهش تضامین ، همگام با سیاست های دولت و مجلس در حوزه توسعه روستایی ، توجه به مناطق کم برخوردار و کمک به حفظ محیط زیست گام برداشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر