بازدید 36223
با دویست و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

دیدار کارشناسان نظامی ایران و اوکراین درباره ماجرای پهپادها/ نیوزویک: رایزنی ها در روسیه برای کنار گذاشتن پوتین از قدرت/ زلنسکی: باید 2000 شهر و روستا را آزاد کنیم

دویست و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 23 November 2022

دیدار کارشناسان نظامی ایران و اوکراین درباره ماجرای پهپادها/ نیوزویک: رایزنی ها در روسیه برای کنار گذاشتن پوتین از قدرت/ زلنسکی: باید 2000 شهر و روستا را آزاد کنیم

بین الملل تابناک: دویست و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: تردیدی در موفقیت عملیات در اوکراین نیست
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۲۳:۰۸

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شامگاه چهارشنبه گفت هیچ شک و تردیدی در موفقیت عملیات نظامی این کشور در منطقه دونباس و جنگ با اوکراین وجود ندارد.

پسکوف این اظهار نظر را در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا با نظر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس - مبنی بر اینکه آینده سازمان پیمان امنیت جمعی به موفقیت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بستگی دارد - موافق است، مطرح کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره تاکید کرد: «می‌توان با این گذاره موافق بود که سرنوشت و موفقیت عملیات ویژه بدون تردید است».

سخنگوی کرملین پیش از این نیز در واکنش به بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حملات اخیر به نزدیکی نیروگاه اتمی «زاپروژیا» واقع در جنوب اوکراین، گفت: «متاسفیم که آژانس اتمی اختیاری برای نام بردن از مسئول حمله به نیروگاه ندارد».

ماکرون: در روزهای آینده با پوتین گفتگو خواهم کرد
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۲۱:۳۰

«خبرگزاری فرانسه» گزارش داد، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه گفت، برنامه‌ریزی کرده گفتگویی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه «در چند روز آینده» داشته باشد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، امانوئل ماکرون گفت: «امیدوار هستم در روزهای آینده مستقیما با پوتین ارتباط برقرار کنم. قصد دارم به طور کلی مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای و نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را بعد از گفتگویی که با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتم، مطرح سازم.»

اخیرا رئیس جمهور فرانسه رو به اتهام زنی علیه روسیه بدون یادآوری سابقه طولانی استعمار کشورش در کشورهای آفریقایی آورد و روسیه را متهم به جاه طلبی در قاره آفریقا کرد.

امانوئل ماکرون در حاشیه اجلاس کشورهای فرانسوی‌زبان در تونس در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت، شماری از قدرت‌ها که می‌خواهند نفوذ خود را در آفریقا گسترش دهند، در تلاش هستند به فرانسه ضربه بزنند. ماکرون بدون اشاره به سال‌ها غارت و چپاول مردم قاره آفریقا مدعی شد که رفتار روسیه در قاره‌ آفریقا «غارتگرانه» است.

نشست اضطراری شورای امنیت به درخواست اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۲۰:۵۱

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست اوکراین نشست اضطراری برگزار می‌کند.

روسیه اعلام کرد که به درخواست اوکراین شورای امنیت سازمان ملل نشست اضطراری برگزار می‌کند

از آغاز جنگ اوکراین، شورای امنیت به کرات جلساتی را به درخواست طرفین برگزار کرده است اما به دلیل وتوی حامیان اوکراین و نیز روسیه، هیچگاه طرفین به نتیجه واحدی در این زمینه دست نیافته اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که برای بحث در مورد حملات اخیر روسیه علیه تاسیسات تولید برق این کشور، اوکراین درخواست تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل خواهد کرد.

وی در توییتی گفت: قتل غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی اقدامات تروریستی هستند. اوکراین همچنان خواستار پاسخ قاطع جهان به این جنایات است.

به گفته مقامات اوکراین، حدود ۴۰ درصد از زیرساخت های انرژی این کشور در جریان درگیری های جاری در خاک این کشور آسیب دیده است.

رسانه‌های آمریکایی به تازگی گزارش دادند که برخی از مقام های ارشد این کشور شروع به تشویق اوکراین برای بررسی مذاکرات کرده‌اند، اما زلنسکی مذاکرات را بدون این که نیروهای روسیه از تمام خاک این کشور خارج شوند، رد کرده است.

به گفته میخائیل پودولیاک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ، مسکو «هیچ پیشنهاد مستقیمی» را به کی یف برای مذاکرات صلح ارائه نکرده است و ترجیح می دهد آنها را از طریق طرف های میانجی ارسال کند و حتی احتمال آتش بس را افزایش داده است.

فرانس ۲۴ نوشت: کی ‌یف صحبت از مذاکره را صرفا مانور کرملین برای وقت کشی و تدارک یک حمله جدید می‌داند.

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: روسیه خواهان مذاکره نیست و کارزاری ارتباطی را به بهانه مذاکره به راه انداخته است. روسیه برای خود زمان می خرد و در این فرصت نیروهای بسیج شده خود را آموزش می دهد، سلاح های بیشتری را پیدا می کند و مواضع خود را تقویت می کند.

مشاور ارشد زلنسکی همچنین تاکید کرد که غرب نمی تواند اوکراین را برای مذاکره تحت فشار قرار دهد. شرکای ما هنوز فکر می کنند که امکان بازگشت به دوران قبل از جنگ وجود دارد؛ زمانی که روسیه شریکی قابل اعتماد بود.

وی افزود: پس از عقب‌نشینی‌های گسترده روسیه از منطقه کی یف در ماه مارس و سپس از منطقه خارکف در شمال شرق در ماه سپتامبر، آزادسازی خرسون در ماه جاری نقطه عطف «مهمی» در درگیری ها بود.

این مقام اوکراینی افزود: مقامات کشورش خواستار افزایش تحویل تسلیحات غربی هستند که در زمستان «بسیار مهم» است. ما هنوز به ۱۵۰ تا ۲۰۰ فروند تانک، حدود ۳۰۰ خودروی زرهی، ۱۰۰ سامانه توپخانه ای ، ۵۰ تا ۷۰ سامانه پرتاب موشک چندگانه، سامانه پرتابگر هیمارس آمریکایی که اوکراین در حال حاضر چندین واحد از آن را در اختیار دارد و همچنین ۱۰ تا ۱۵ دفاع هوایی برای بستن آسمان ها نیاز داریم.

مشاور زلنسکی اظهار داشت که کی یف نیازی به حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه ندارد. زمانی که ما کنترل مرزهای خود را دوباره به دست بگیریم و روسیه از اوکراین بترسد، جنگ پایان خواهد یافت.

آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی جدید به اوکراین می‌فرستد
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۹:۱۰

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با تشدید جنگ اوکراین اعلام کرد که کشورش ۴۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی جدید به این کشور ارسال می کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: آمریکا با ارائه ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین که شامل اسلحه، مهمات و تجهیزات دفاع هوایی می شود موافقت کرده است.

وی افزود: مهمات توپخانه، مهمات نقطه زن، موشک های دفاعی هوایی و وسایل نقلیه تاکتیکی که ما ارائه می دهیم به اوکراین در میدان نبرد کمک زیادی می کند.

ارسال این تجهیزات نظامی در حالی است که گروهی از سناتورهای آمریکا به دولت جو بایدن فشار آورده اند تا مخالفت خود با درخواست اوکراین برای دریافت پهپادهای مرگبار به منظور استفاده در جنگ با روسیه را مجدد مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، یک نسخه از نامه ۱۶ تن از سناتورها از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نشان می‌دهد که آنها همچنین از وزارت دفاع آمریکا خواستار توضیح در مورد علت بی اعتنایی به این مساله شده‌اند.

سناتورهای آمریکایی به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تا ۳۰ نوامبر مهلت دادند که در مورد علت مخالفت پنتاگون با ارسال این پهپادهای پیشرفته توضیح دهد.

پاپ جنگ اوکراین را به قحطی دوره استالین تشبیه کرد
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۷:۳۸

- پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز چهارشنبه جنگ اوکراین را با نسل کشی سال های ۱۹۳۰ زمانی که جوزف استالین رهبر شوروی سابق قحطی گسترده‌ای را تحمیل داشت، مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسیس که برای هزاران نفر در میدان سن پیتر سخن می گفت، به «هولودومور» یا قحطی بزرگ اوکراین اشاره کرد که طی آن میلیون ها اوکراینی جان باختند.

وی افزود: این شنبه سالگرد نسل کشی وحشتناک هولودومور است، نابودی با قحطی در سال های ۱۹۳۲ و ۳۳ که به طور ساختگی توسط استالین ایجاد شد.

پاپ گفت: بیایید برای قربانیان این نسل کشی دعا کنیم، برای بسیاری از اوکراینی ها، کودکان، زنان و سالمندانی که امروز در تهاجم کشته می شوند.

به گزارش رویترز، برای صدها سال، زبان اوکراینی و هر گونه بیانی از فرهنگ و هویت مستقل اوکراین ابتدا در زمان امپراطوری تزارهای روسیه و سپس در زمان شوروی منکوب شد.

هولودومور نتیجه تلاش های استالین برای اشتراکی کردن کشاورزی و ریشه کن کردن جنبش ملی گرای نوپای اوکراین بود.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، پاپ فرانسیس بارها به نام اوکراین در سخنان خود اشاره کرده و نسبت به خطر ناشی از استفاده از سلاح هسته ای و تبعات غیرقابل کنترل آن در سطح جهانی هشدار داده است.

پاپ ماه گذشته برای اولین بار به طور مستقیم از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درخواست کرد خشونت و مرگ را در اوکراین متوقف کند.

وی با بیان اینکه برقراری صلح بین روسیه و اوکراین هنوز امکان پذیر است، برای میانجیگری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین موج جدید حملات به اوکراین را محکوم کرد و خواستار آتش‌بس برای جلوگیری از خطر تشدید درگیری‌ها شد.

دیدار گروسی با مقامات روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۴:۰۱

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با یک هیات روسی در مورد ایمنی و امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین گفتگو کرد.

 حساب توئیتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که گروسی درباره ایمنی نیروگاه و ایجاد یک منطقه حفاظت امنیت هسته‌ای با یک هیات روسی به رهبری آلکسی لیخاچف مدیر کل روس اتم در استانبول ترکیه دیدار کرد.

بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا که روسیه بلافاصله پس از آغاز جنگ اوکراین کنترل آن را به دست آورد، دوباره هدف حملات راکتی قرار گرفته و منجر به افزایش درخواست‌ها از سوی آژانس در راستای ایجاد یک منطقه حفاظتی پیرامون نیروگاه در جهت جلوگیری از فاجعه هسته‌ای شده است.

روسیه و اوکراین همدیگر را مقصر حمله‌های ماه‌های اخیر به نیروگاه می‌دانند. گروسی چند ماه است راجع به خطر وقوع یک حادثه فاجعه بار ناشی از حملات، هشدار می‌دهد.

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا پیش از آغاز جنگ حدود یک پنجم از برق اوکراین را تامین می‌کرد.

زلنسکی: باید 2000 شهر و روستا را آزاد کنیم
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۴:۰۰

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف باید حدود ۲۰۰۰ شهر و روستای دیگر را از کنترل روسیه آزاد کند.

به گزارش یاهو نیوز به نقل از یک رسانه اوکراینی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در کنگره شهرداران و روسای بین جوامع فرانسه، گفت: در مجموع ۲۰۰۰ شهر و روستا هنوز آزاد نشده است. وی افزود ده‌ها مورد از آن‌ها مانند ماریوپل یا ولنوواخا بعد از حملات ارتش روسیه به طور کامل نابود شدند.

زلنسکی گفت: هنگامی که پرچم اوکراین به سرزمین‌های آزاد شده بازگردانده شود، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زندگی عادی را همراه آن بیاوریم. به همین خاطر است که اوکراین از همه کسانی که از ما، دفاعمان، امور مالی و بازسازی ما حمایت می‌کند، بسیار سپاسگزار است.

پیش‌تر، دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون شورای امنیت ملی این کشور در پستی تلگرامی در واکنش به تهدیدهای اوکراین درباره بازپس‌گیری کریمه، کی‌یف را شهر روسی خواند و تهدید به پس گرفتن آن کرد.

مدودف گفت: می‌خواهم چند واقعیت غیرقابل انکار را به آن‌ها یادآوری کنم. کی‌یف پایتخت روسیه باستان است. کی‌‌یف یک شهر بزرگ در روسیه اما کوچک در امپراطوری روسیه است. کی‌یف پایتخت یک جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی است. و بلاخره، کی‌یف شهری روسی است که مردمش همیشه به روسی فکر و صحبت کرده‌اند. به همین خاطر کاملاً مشخص است که چه چیزی و چگونه باید پس گرفته شود.

نیوزویک: رایزنی ها در روسیه برای کنار گذاشتن پوتین از قدرت
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۳:۵۸

وزیر امورخارجه پیشین اوکراین مدعی است که گروهی از افراد اطراف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به طور مخفیانه در حال بحث درباره نحوه برکناری او از قدرت هستند.

به گزارش نیوزویک، ولودیمیر اوهریزکو سه‌شنبه در مقاله‌ای که در نشریه The New Voice of Ukraine منتشر شد ادعا کرد، هدف از این مذاکرات محرمانه خلاص شدن از شر پوتین برای حفظ منافع حاضران در جلسه بوده است.

اوهریزکو مدعی شد: «پشت سر پوتین کارهای زیادی انجام می‌شود که البته او از آن مطلع نیست. اما گروهی از افرادی که در کنار وی ایستاده‌اند و از وضعیت کاملاً فاجعه بار فعلی روسیه ضرر زیادی خواهند کرد، قطعاً به این فکر خواهند بود که چگونه پوتین را بدهند و امنیت دریافت کنند. سود مالی بیشتر و بازگشت به زندگی بهشتی قبلی خود در غرب اهداف این افراد است. "

وی که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ وزیر امورخارجه اوکراین بود، افزود که "متقاعد شده است که این مذاکرات مخفیانه برای مدت طولانی ادامه داشته است. "

نیوزویک می‌نویسد، نتوانسته به طور مستقل این ادعاها را تأیید کند و برای تأیید و اظهار نظر با کرملین هم تماس گرفته است.

در فروردین سال‌جاری هم، یعنی کمتر از یک ماه پس از آغاز جنگ اوکراین، آژانس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی شد که نخبگان روسیه در حال برنامه ریزی برای برکناری پوتین از قدرت به دلیل پیامدهای تهاجم به اوکراین هستند.

در ماه خرداد، یک خبرگزاری مستقل روسی گزارش داد که تعداد فزاینده‌ای از افراد در طبقات نخبگان روسیه از پوتین و جنگ ناراضی هستند. در این گزارش آمده است که تصمیم برای حمله به اوکراین «بیشتر مقامات کرملین و وزارتخانه‌ها را وحشت زده کرد، زیرا می‌ترسیدند تحریم‌های غرب شغل و شاید حتی زندگی‌شان را خراب کند».

اوهریزکو که قبلا و از زمان شروع جنگ سقوط پوتین را پیش بینی کرده بود، اوایل این ماه، در مصاحبه ای با رادیو NV اوکراین گفت که "جریانات برای پوتین بسیار منفی است. "

او اضافه کرد: «ما اکنون نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که رژیم کنونی روسیه چه زمانی فرو می‌پاشد، اما این اتفاق خواهد افتاد. به دلیل بسیاری از شرایط از هم خواهد پاشید».

دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین در آبان ماه در بیانیه‌ای که کرملین منتشر کرد، به نیوزویک گفت که هرگونه گمانه زنی مبنی بر اینکه تسلط رئیس جمهور روسیه بر قدرت ممکن است به دلیل شکست های جنگی و بی وفایی در میان متحدانش در خطر باشد، "صحت ندارد. "

ارسال بالگردهای انگلیس به اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۳:۵۷

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که برای نخستین بار از آغاز جنگ اوکراین و روسیه، این کشور به اوکراین بالگرد می‌فرستد.

به گزارش وب‌سایت روزنامه دیلی میل، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت، این نخستین باری است که در جنگ اوکراین و روسیه، به اوکراین بالگرد ارسال می‌شود.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، یک فروند بالگرد «سی کینگ» که در ۲۰۱۸ بازنشسته شده به اوکراین ارسال شده و قرار است دو فروند دیگر از این نوع بالگرد نیز به کی‌یف تحویل داده شود.

والاس که این سخنان را در نشستی با متحدان انگلیس در اسلو با محوریت کمک نظامی به اوکراین مطرح کرد، افزود، انگلیس همچنین ۱۰ هزار مهمات توپخانه به کی‌یف می‌فرستد.

این پس از آن مطرح می‌شود که ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در سفر به پایتخت اوکراین از بسته کمکی ۶۰ میلیون دلاری شامل ۱۲۵ تجهیزات و اسلحه ضدهواپیما برای مقابله با پهپادهای روس خبر داد.

پیش‌تر کی‌یف اعلام کرد که روسیه با افزایش چشمگیر حملات، بیش از ۱۴۸ حمله موشکی علیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین انجام داده و باعث شده برق مورد نیاز ۱۰ میلیون تن قطع شود.

دیدار کارشناسان نظامی ایران و اوکراین درباره ماجرای پهپادها

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین شامگاه سه‌شنبه خبر داد که کارشناسان ایرانی و اوکراینی درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی دیدار کدند.

وزارت خارجه اوکراین اضافه کرد: «اوکراین به ایران اعلام کرده است که پیامدهای همکاری با تجاوز روسیه با منافع احتمالی که همکاری با روسیه به همراه خواهد داشت، غیر قابل قیاس خواهد بود».

پیشتر «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه گفت اتهامات کشورهای غربی مبنی بر این که ایران پهپاد در اختیار روسیه برای استفاده در اوکراین قرار می‌دهد، بی‌اساس است و با این کار تلاش می‌کنند تحویل غیرقانونی تسلیحات خود به اوکراین را توجیه کنند.

این مقام روس گفت: القاکنندگان و نویسندگان مطالب با انگیزه‌های سیاسی درباره تحویل ادعایی پهپاد ایران به روسیه، عمیقاً استیصال تلاش‌های خود را درک می‌کنند. آن‌ها با چنین اقداماتی، خود را به عنوان مشارکت‌کنندگان در برجام، کاملاً بی‌اعتبار می‌کنند.

وی افزود: مسکو با نظر طرف ایرانی که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران ۱۱ نوامبر اعلام کرد مبنی بر این که اتهامات درباره صادرات تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده در عملیات ویژه در اوکراین بی‌اساس است و از سوی کسانی که به دنبال توجیه تامین غیرقانونی تسلیحات برای کی‌یف هستند، مطرح می‌شود، موافق است.

چندی است که اوکراین، آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی مدعی استفاده پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شده‌اند. ادعایی که ایران و روسیه آن را رد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ اوکراین بر مخالفت با جنگ تأکید کرده بود و حتی در این خصوص نیز امیرعبداللهیان دو بار حامل پیام وزیر خارجه اوکراین برای همتای روسش بود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها گفته که ایران و روسیه همکاری دفاعی با هم دارند، ولی ایران سلاحی برای روسیه به منظور استفاده در اوکراین ارسال نکرده است.

امیرعبداللهیان اخیراً در اظهارنظر درباره تحولات اوکراین با تأکید بر اینکه «ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش‌بس تلاش می‌کنیم»، یادآور شد: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

وزیر خارجه اوکراین: روسیه تمایلی به گفت وگوهای صلح ندارد

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین سه‌شنبه شب در اظهاراتی ادعا کرد روسیه تمایلی به گفت وگوهای صلح ندارد.

به گزارش تارنمای شبکه خبری ام اس ان، کولبا در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال بازگشت کشورش به میز مذاکرات صلح با روسیه تاکید کرد تنها کی‌یف تصمیم خواهد گرفت که چه زمان و چطور گفت وگوهای صلح را با مسکو آغاز کند.

وی به اشاره به گمانه زنی‌های رسانه‌ها در این باره گفت: هیچ توافقی در مورد اوکراین، بدون حضور اوکراین صورت نخواهد گرفت.

کولبا همچنین ادعا کرد: فقط اقدامات واقعی از سوی روسیه مانند توقف حملات به زیرساخت‌های اوکراین، خروج نظامیان روسیه از خاک اوکراین و آزادی همه اسرای اوکراینی می‌تواند راه را برای حصول صلح هموار کند.

وی در پایان ضمن ابراز تاسف گفت که به نظر نمی‌رسد مسئولان روسیه تمایلی به حرکت در این مسیر داشته باشند و این ثابت می‌کند که آنها تعهدی به پایان دادن به جنگ ندارند.

پیشتر میخائیل پودولیاک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر، مدعی شد: مسکو به دنبال مذاکرات صلح نیست بلکه می‌خواهد یک زمان عملیاتی بخرد تا نیروهای ذخیره خود را آموزش دهد.

وی در ادامه ادعا کرد: روسیه با متهم کردن اوکراین برای بمباران نیروگاه اتمی زاپوریژیا جهان را احمق فرض کرده است.

کمک 4.5 میلیارد دلاری بانک جهانی به اوکراین

بانک جهانی در ادامه کمک‌های مالی مستمر خود به اوکراین، ۴.۵ میلیارد دلار برای رفع نیازهای فوری در فصل زمستان به این کشور کمک می‌کند.

به گزارش  رسانه‌های محلی اوکراین، دنیس شمیحال نخست‌وزیر این کشور سه‌شنبه شب با اشاره به این موضوع در توئیتر خود نوشت: این بودجه به ما کمک می‌کند تا نیازهای فوری خود را در طول زمستان برآورده کنیم.

شمیحال هفته گذشته در دیدار با آنا بجرد معاون رئیس بانک جهانی در مورد حمایت از بودجه دولتی اوکراین برای سال ۲۰۲۳ و همچنین برنامه‌های مشترک در بخش‌های انرژی، حمل و نقل و مراقبت‌های بهداشتی گفت‌وگو کرد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۱
اگر خواستید بدانید که طمع و عدم نظارت و سیاستهای پوپولیستی برای حفظ موقعیت خدمت چگونه ملت و کشوری را به قهقهرا میبرد نمونه کانادا مثال خوبی است. تا بیست سال پیش کانادا دارای بهترین سیستم رفاهی دنیا و کیفیت رندگی بود. ولی سیاستمداران و صاحبان ثروت در کانادا بیشتر میخواستند. همزمان به میلیونها نفر اغلب از اقا زاده های چینی و ایرانی و تایوانی روسی و اکراینی و اخیرا هندی و.... به شرط داشتن پول اقامت دادند. ۹۰ درصد این سیل پولدارها هم امدند تو دو تا سه شهر اصلی کانادا. نتیجه اینکه تمام استانداردها و هزینه زندگی در این سهرهای کانادا ویران شده و الان حتی بدتر از کشورهای در حال توسعه هست. نه سیستم درمان نه مسکن نه خدمات شهری و نه سیستم اموزشی و پلیس امکان جوابگویی ندارد. ولی باز بدنبال پول بیشتر اقازاده های چینی و اسیایی هستند و بیشتر میخواهند بیاورند. برای مردم زندگی بشدت سخت و بی کیفیت شده ولی برای اقلیت ثروتمند زمینها را میلیون دلاری به این پولدارهای ضد غربی چینی و ایرانی و... میفروشند و سهام شرکتهایشان بخاطر بازار و فروش ببشتر بزرگتر گران تر و گرانتر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
شاید من از این اظهار نظر شما خیلی خوشحال باشم ولی ممکنه چند تا منبع معتبر برای این حرفاتون معرفی کنید ؟ لطفا ما رو به اظهارات چند شاهد عینی و از اینجور چیزا حواله نکنید
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
دقیقا همین است مثل خوبی زدی بعضی از اینا مثل مسیح علی‌نژاد تو ایران هم خوردن تو آمریکا هم همین طور خاوری زنجانی جزایری متاسفانه کانادا شد کشور دزد ها جاستین ترودو کانادا را نابود کرده
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
میشه بگید من چطوری برم کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
خوب میتونید برگردید ایران و داخل ایران زندگی کنید.
بشین تا ولادیمیر پوتین برکنار بشه
مسئولان ایرانی باید ذلنسکی را ببینند. چه در مورد هواپیمای اکراینی و چه این پهبادها ذلنسکی باز حاضر نشد روابط اکراین را با ایران قطع کند و همچنان با ایران میخواهد تعامل کند تا ایران یکسره به روسیه نپیوندد. ولی نقامات فوری قطع رابطه میکنند یا هر چه دلشان میخواهد بار هر کشوری که به انها انتقاد کرده می کنند!
اگر این روسهای احمق زودتر از این به فکر برکناری پونین جنایتکار بودند، این گرفتاری ها برای اوکراین و روسیه پیش نمی آمد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
پوتین پیر شده باید از سیاست
معاف شد تا دنیا گرفتار این مصیبتها نشود
نه تنها پهباد میدیم که اگر روسیه نیاز داشته باشد برای روسیه خواهیم جنگید چون این جنگ بین خیر وشر است. پوتین باید پیروز شود حتی با اتم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
یعنی احتمال زیاد شوخی میگنی...ولی اگه جدی گفته باشی دین و دنیای خودت رو به یک کافر باختی...
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
به به، حالا دیگه رییس کا گ ب شوروی کمونیستی و قاتل مسلمانان چچنی شده سمبل خیر
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
احتمالاً شما تازه از خواب برخواستند.شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی که از نزدیک با روس‌ها در سوریه برعلیه داعش می‌جنگید.نقل قولی دارند به این مضمون که خداوند نامرد تر از روس‌ها در جهان نیافریده.همین یک کلام برای بنده حجت است.اگر از کارشکنی‌های این کشور در مذاکرات برجام وسخنان آقای ظریف هم بگذریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
از طرف خودت حرف بزن؛ پسره احساساتی سیاست ندان
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
کسی جلو شمارو نگرفته. شما برو جلو بقیه دوستات هم بسم اله بگن بهت
پوتین سال ها پیش باید سرنگون میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
افرین
بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران منعی در صادرات و واردات تسهیلات نظامی ندارد و چون ایران با روسیه قرارداد نظامی دارد ممکن است این پهپادها از قبل به روسیه فروخته شده باشد، اگر واقعا آمریکا و تروئیکای اروپایی فکر می کنند که ایران برای مقابله روسیه با اوکراین پهپاد در اختیار روسیه قرار داده باید با سند و مدرک باشد نه بر اساس تخلیات و ....
مثلا همین کشور آمریکا با بسیاری از کشورها قرارداد نظامی دارد حال اگر یکی از این کشورهایی که با آمریکا قرارداد نظامی دارد با کشوری وارد جنگ شود و از سلاح آمریکایی استفاده کند می توان گفت که آمریکا به حمایت از کشور متحد، سلاح در اختیارش قرار داده است؟
پس این طور بهانه های واهی بدون مدرک و دلیل درست نیست کما این که ایران از همان روزهای آغازین جنگ، مخالفت خود را با جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرد و به جای جنگ بر گفتگوی بین طرفین در پایان دادن به مناشقه تاکید کرده بود.
آقایان زشت است بدون مدرک و دلیل صحبت کردن همین آمریکا و سه کشور اروپایی می گفتند که ایران در گاوداری سایت هسته ای زده، آخر مگر در گاوداری می توان سایت هسته ای ایجاد کرد، لطفا طوری سخن نگویید که سخنانتان مضحکه مردم دنیا شود.
متأسفانه هرچی دلقک عقب مونده در ایران و روسیه و باقی کشور ها داریم رفتن کانادا را به گند کشاندن پانزده سال قبل من نخبه بودم کانادا از من دعوت کرد برم اونجا ولی بخاطر سیاست های بعضی ها در اینجا عین یک ابله در ایران موندم درحالی خیلی از آشنایان ما در کانادا زندگی اعیانی دارند ناشناس کانادایی راهی داری که من به کانادا مهاجرت کنم لطفاً چاپ کنید
اگه اکراین مثل بچه ادم ،حرف گوش میکرد و تصمیم نمیگرفت از قرار دادشون که نپیوستن به ناتو بود خارج بشه، الان نه جنگی بود و نه ویرانی.کشور رو دادن دست یه دلقک که به یک ویرانه ی بزرگ تبدیلش کرد .هنوز هم زبونشو کوتاه نمیکنه ،به امید حرفهای اروپا و غرب نشسته .که زهی خیال باطل است.
زنده باد ولادیمیر پوتین
این جنگ منو یا جنگ ایران و عراق انداخت چون تمام دنیا کمک عراق کردن الانم تمام دنیا دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
کجا دنیا کمک عراق کرد؟؟ دنیا به دوطرف کمک کرد . نفت برد و اسحله داد تا جنگ ۸ سال طول بکشد
درود بر پوتین.پوتین شروع کننده جنگ نبود اونها از مدتها پیش جنگ را شروع کرده بودند ولی شلیک پوتین مشهود بود.زمانی که ناتو نیروهایش را به مرز روسیه نزدیک میکرد و روز به روز جنگ افزار های بیشتری می‌آوردند در حقیقت هیچ انتخاب دیگه ای برای پوتین نگذاشتند.حالا اگر کسی این مسایل را درک نمیکنه به ما مربوط نیست.
این دیدار کارشناسان نظامی اوکراین و ایران کجای متن بود اونوقت ؟؟؟؟؟؟
زلنسکی واکراین بدرد اروپا هم نمی خورد،چه مشکلی از ایران با زلنسکی حل میشه،،اکراین افغانستان اروپا تا سالها می ماند ورنگ ارامش را نخواهد دید تا از ناتو غرب ناامید و دوباره در کنار روسیه اباد شود
"وزیر امورخارجه پیشین اوکراین مدعی است "عجب منبع معتبری !!! ،نیوزویک هم انتشار داده حالاتیتر تابناک چرا اینطوریه؟
درود بر پوتین چون آدمی هست که زیر بار غرب نرفته ویرایش حفظ خاک وجان مردم خودش با اوکراین وارد جنگ شد چون اوکراین با پیوستن به ناتو مرزهای روسیه رو تا امن میکرد پس این جنگ از سر سیری نبوده به خاطر استقلال کشورش بوده تهاجمی بدون دلیل نبوده .مثل کشورهای غربی که از آن طرف دنیا بلند شدند کشورهای یمن افغانستان عراق ایران را ویران و مردم را به شهادت رساندند پس تفاوت روسیه و غرب خیلی هست
باعث خرابیهاوجنگ اکراین رئیس جمهوردلقک ویهودی الااصل اکراینه که بابرهم زدنه قراردادبین المللی باروسیه دررابطه منع ناتودرمرزهای روسیه زدزیرهمه چی باعث وبانی این جنگ بنیادجورج سورس هست که با انقلاب رنگین دراکراین رئیس جمهورمنتخب مردم وبا اون تحریکات وروشهای شیطانیش برداشت واین مردک نادان دلقک که تمام رفتارش بازی وفیلم هست وگذاشت راس حکومت مردم بیچاره اکراین،باعث جنگ اکراین وروسیه وباعث وبانیه اوارگی حدودیازده میلیون اکراینی سیاستهای کثیف وحیوانیه آمریکاست که باتحریک روسیه میخواست به اصطلاحه خودش خرس وازخواب بیدارودرتله بندازه وشاهدش ازچندماه قبل از جنگ اکراین رئیس جمهوره حواس پرت ونمایشی آمریکا که دکوری بیش نیست چندین بارگفت به زودی روسیه به اکراین حمله میکنه،باعث وبانی جنگ اکراین کسانی هستندمثل آمریکا وبعضی اروپایهاکه اومدن کشورکه قدرت سوم اتمی دنیابودوخلع سلاح کردن وتمام تجهیزات وبمبهای اتمیش وازاکراین خارج کردن وتوازن وقدرت این دوکشورهمسایه روبه هم زدن اینا نقشه هاوبرنامه هاشون وازسالهاپیش ریخته بودن راستی چرا این مردک بایدن باخودش حرف میزنه دوبارم که خیرسرش بادشکمش وجلوی روی دنیا بیرون دادواقعا آمریکا به کجارسیده که بهترازاین مردک نبودرییس جمهورآمریکابشه اون یکی هویچم که دردنیا بهش میگن دیوانه بله همین میشه که سرنوشت مردم کشورهامیوفته دسته ...ه هایی که نه شرف دارن نه ادب نه عقل نه وجدان وفقط وفقط منافع شیطانی خودشون ودنبال میکننداما باتمام این دلایل الان ودراین زمان اگرروسیه پاشوعقب بکشه کارش تمومه وامریکاکاری باهاش میکنه که اثری ازقدرت روسیه نمونه اززمان شوروی بدترمیشه دراین زمان دیگه جنگ جنگ اکراین وروسیه نیست جنگه بین شرق وغربه ونتیجه این جنگ آینده دنیا وتعقیرات دنیارورقم میزنه وبه همین دلیله که بعضی ازکشورها موضعشون وانتخاب میکنند وبرخی به دوطرف شرق وغرب نگاه دارندودردوجبهه سرمایه گذاری کردند مثل عربستان وبرخی یک طرف وانتخاب کردن وبه اون طرف کمک میکنندوعقلانیترین کارهم همینه که کشوری بتونه طرف پیروزمیدان وانتخاب وبرای آینده نزدیک وسهم خواهی آماده بشه لعنت برکشوریاکشورهایی که درطول تاریخ تابه امروزبرای منافع پوشالیشون جنگ به پاکردن وزن وبچه ومردم بی گناهه کشورهارو به خاک وخون کشیدن مثل افغانستان یاعراق یا یمن واخری هم اکراین البته اکراین یک صدمه عراق وافغانستان ویمن کشته نداده لعنت برباعث وبانیش....
مرگ بر روسیه جنایت کار.
پوتین‌ برای‌ پیشگیری‌ از سرنگونی‌ به‌ اکراین‌ حمله‌ کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر