بازدید 13225
با تحولات منطقه و جهان

ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش / بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته‌ای ایران/ ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه / برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل

ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش، بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته‌ای ایران، ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه، برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل و حملات موشکی و توپخانه در مرز سوریه و ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 23 November 2022

ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش/ بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته ای ایران/ ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه/ برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل

بین الملل تابناک: ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش، بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته‌ای ایران، ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه، برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل و حملات موشکی و توپخانه در مرز سوریه و ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش

روز سه‌شنبه دولت آمریکا با انتشار گزارشی ایران را مسئول حمله به نفتکش میلیاردر صهیونیست در دریای عمان معرفی کرده است.

سنت‌کام در این گزارش مدعی شده، تجزیه و تحلیل بخش‌های باقی‌ مانده از حمله پهپادی به یک نفت‌کش در سواحل عمان تأیید می‌کند که پهپاد مذکور ایرانی بوده است و همچنین نیروی دریایی آمریکا دو تکنسین را برای ارزیابی خسارت وارده به نفتکش آسیب‌دیده و تجزیه و تحلیل خرابه‌های آن اعزام کرده است.

سنت‌کام همچنین مدعی شده، پهپادی که به این شناور برخورد کرده، پهپاد-۱۳۶ بوده است.

ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش/ بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته ای ایران/ ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه/ برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل

هفته گذشته، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای این حمله را به ایران ربط داده و گفته بود: «ما به شدیدترین لحن، حمله ۱۵ نوامبر به نفتکش ام وی پاسیفیک زیرکان را ـ که در سواحل عمان در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی بود ـمحکوم می‌کنیم.»

وی در ادامه مدعی شد: «پس از بررسی اطلاعات موجود، ما اطمینان داریم که ایران احتمالاً این حمله را با استفاده از یک پهپاد انجام داده است... هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد. این جدیدترین الگو برای چنین اقداماتی از سوی ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در سطحی گسترده‌تر است.»

ادعای مقام‌های آمریکایی همنوا با ادعای کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی است که چهارشنبه گذشته، نخستین منبعی بود که به نقل از مقام‌های نظامی ناشناس این رژیم ادعا کرده بود که ایران عامل حمله به نفتکش میلیاردر صهیونیست است.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد، نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.

طبق این گزارش، این مقام دفاعی ناشناس مستقر در غرب آسیا گفت: این حمله سه‌شنبه شب در سواحل عمان رخ داد. مقام مذکور، نفتکش مورد حمله را «Pacific Zircon» با پرچم لیبریا شناسایی کرد. این نفتکش تحت مدیریت «کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی» Eastern Pacific Shipping شرکت مستقر در سنگاپور متعلق به عیدان عوفر میلیاردر صهیونیست، فعالیت می‌کند.

شرکت مالک نفتکش «پاسیفیک زیرکن» در خبری تکمیلی ادعا کرد، این نفتکش در سواحل عمان مورد اصابت پرتابه قرار گرفته و بخش انتهایی آن بر اثر انفجار آسیب دیده؛ اما خدمه آسیبی ندیده‌اند و هیچ آلودگی نفتی در آب وجود ندارد.

طبق اعلام MarineTraffic سایت ردیابی کشتی‌ها، این نفتکش که گفته می‌شود حامل گازوئیل بوده، آخرین بار صبح دوشنبه در سواحل لیوا عمان دیده شد؛ عصر دوشنبه صحار عمان را به مقصد بندر بوئنوس آیرس آرژانتین ترک کرد. به گزارش بلومبرگ، نفتکش مذکور آخرین بار سه‌شنبه موقعیت خود را نزدیک خلیج عمان اعلام کرد.

بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته ای ایران

سه کشور اروپایی عضو برجام، که با اهمال و بی‌عملی خود توافق هسته‌ای را به پوسته‌ای خالی تبدیل کرده‌اند، با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره واکنش ایران به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام ادعا کردند که اقدامات ایران فراتر از محدودیت‌های برجام و آن را تهی‌تر کرده است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که دقایقی پس از تایید تدابیر جبرانی ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، آمده است: ما، دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا تازه‌ترین گام‌های ایران را که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) تایید شده برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌ای‌اش محکوم می‌کنیم.

ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش/ بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته ای ایران/ ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه/ برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل

سه کشور اروپایی که هفته پیش با ارائه قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدام غیر سازنده‌ای را در مسیر دیپلماسی برای ازسرگیری اجرای برجام برداشتند، مدعی شده‌اند: ایران با افزایش توانایی های تولید خود در تاسیسات فردو و نطنز، فراتر از محدودیت های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و با تسریع تولید اورانیوم غنی شده، گام های مهم دیگری را در جهت تهی کردن برجام برداشته است، به ویژه تصمیم ایران برای افزایش تولید اورانیوم با غنای بالا (HEU) در تاسیسات زیرزمینی خود در تاسیسات فردو که نگران‌کننده است.

تروئیکا ادعا کرده‌اند که اقدام ایران چالشی برای نظام جهانی منع اشاعه است. نویسندگان این بیانیه با چشم‌پوشی از زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های اتمی رژیم صهیونیستی ـ که تهدیدی جدی برای امنیت جهان به شمار می‌رود ـ مدعی شده‌اند که تدابیر جبرانی ایران، ضمن اینکه «خطرات مرتبط با اشاعه تسلیحات اتمی را به همراه دارد، هیچ توجیه غیرنظامی معتبری نیز ندارد.»

انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه ادعا کرده‌اند که واکنش ایران به نسبت پنج ماه پیش، زمانی که به گفته آن‌ها ایران «تمام اقدامات شفاف‌سازی مرتبط با برجام را متوقف کرد، نگران‌کننده‌تر است.» آن‌ها تدابیر جبرانی ایران را «غیرقابل قبول» ارزیابی و ادعا کرده‌اند: ایران طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، موظف به اجرای کامل توافقنامه پادمان است.

تروئیکا بر همین اساس مدعی شده‌اند: ما به رایزنی در کنار شرکای بین المللی درباره بهترین روش برای پرداختن به تداوم تشدید گام‌های هسته ای ایران ادامه خواهیم داد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۶ آبان ماه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و سه کشور اروپایی را با ۲۶ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع تصویب کرد. سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به این قطعنامه تولید اورانیوم در تاسیسات فردو را تا غنای ۶۰ درصد افزایش داد. اقدامات صورت گرفته در فردو شامل تولید محصول اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد برای نخستین بار در این مجتمع بوده و گفتنی است، غنی سازی ۶۰ درصد در مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز) نیز همچنان ادامه دارد.

ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه

وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که عملیات نظامی تمامی طرف‌ها در شمال سوریه، ماموریت شکست گروه داعش را با خطر مواجه می‌کند.

بر اساس ادعالی پنتاگون، هرگونه تشدید تنش‌ها در شمال سوریه، ادامه ماموریت مبارزه با داعش را تهدید می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا از تمامی طرف‌ها خواست تا تشدید تنش‌ها در شمال سوریه را کاهش دهند.

ادعای آمریکا مبنی بر حمله ایران به یک نفتکش/ بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدامات هسته ای ایران/ ابراز نگرانی پنتاگون از تشدید تنش‌ها در شمال سوریه/ برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که ترکیه با حمایت تانک‌ها و نظامیان خود، تروریست‌ها را ریشه‌کن می‌کند.

وی که این سخنان را در جریان افتتاح سد و نیروگاه آبی «یوسف ایلی» مطرح می‌کرد، گفت: «با حمله به اهداف تروریستی در شمال سوریه و عراق، به حمله تروریستی پست در استانبول که به کشته شدن شش بی‌گناه منجر شد، پاسخ دادیم.»

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «مدتی است که تروریست‌ها را با هواپیماها، توپخانه‌ها، و پهپادهایمان تحت پیگرد قرار داده‌ایم و در نزدیک‌ترین زمان، با حمایت نظامیان و تانک‌هایمان تروریست‌ها را ریشه‌کن خواهیم کرد.»

همچنین اردوغان شامگاه دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفت دولت‌های آمریکا در سال‌های اخیر هزاران کامیون مهمات را به شبه‌نظامیان کُرد سوری تحویل داده‌اند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از این واقعیت که یک کشور متحد ترکیه در ائتلاف ناتو، هزاران کامیون مملو از مهمات و سلاح را به مناطقی از سوریه که در آن تروریست‌ها در سال‌های اخیر فعالیت می‌کنند، تحویل داده است، ناراحت هستیم.»

طبق این گزارش، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: «این مسیر از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه داشته، در دوره دونالد ترامپ ادامه یافته و در دوره جو بایدن نیز بدون تغییر باقی مانده است.»

برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و اسرائیل

سه‌شنبه شب، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم و آمریکا هفته آینده رزمایش هوایی مشترک برگزار خواهند کرد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی و آمریکا رزمایش مشترک هوایی برای شبیه سازی عملیات هوایی برگزار می‌کنند.

خبر برگزاری این رزمایش هوایی پس از سفر «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار با «مایک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام شده است.

کوخاوی پیشتر نیز با "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا، دیدار و با او درباره موضوع ایران گفت وگو کرده بود؛ این دومین سفر کوخاوی به آمریکا از زمان تصدی پست ریاست ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

هفته گذشته، رئیس سنتکام برای چهارمین بار در سال جاری میلادی به فلسطین اشغالی، سفر و با مقام‌های این رژیم دیدار و گفت وگو کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی شهریور گذشته نیز رزمایش نظامی برگزار و در آن حمله به اهداف هوایی و زمینی با استفاده از تانک، بالگرد و پهپاد را شبیه سازی کرده بود.

حملات موشکی و توپخانه در مرز سوریه و ترکیه

 منابع خبری سه‌شنبه شب از شلیک ۷ راکت از خاک سوریه به داخل خاک ترکیه خبر دادند.

به گزارش المیادین، شبه نظامیان کُرد موسوم به قسد در حومه شمالی حلب هفت راکت شلیک کردند که در داخل خاک ترکیه فرود آمده است.

بر اساس این گزارش، توپخانه ترکیه نیز شهر «تل رفعت» و فرودگاه نظامی «منگ» در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند.

هنوز جزئیاتی از خسارات‌ حملات راکتی و توپخانه شبه نظامیان کرد و نیروهای ترکیه گزارش نشده است.

پیشتر نیز ارتش ترکیه بیمارستان روستای «قرموغ» واقع در شرق شهر عین العرب را مستقیم بمباران کرد.

ترکیه و مناطق شمال سوریه طی چند روز اخیر، شاهد حملات متقابل میان ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا بوده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
گور پدر آمریکا و اروپا و برجام. ما باید هر چه زودتر بمب هسته ای بسازیم تا قدرت بازدارندگی و دفاع داشته باشیم ضمنا برای دفاع از کشور دوست و برادر سوریه یک گوشمالی حسابی به اردوغان بدیم حساب کار دستش بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
اول اون وی پی ان غربی رو خاموش کن بعد اظهار فضل بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
ما فتوای رهبر داریم که بمب اتم هرگز نخواهیم ساخت. شما معلومه ضد انقلاب هستی که این حرف را میزنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
راست می گی زودتر بمب اتم بسازید بزنیم امریکا و اروپا و افریقاو شمال و جنوب همه بزنید و بکشید همه باید بمیرن
رباب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
مثلا اگه بمب درست بشه میخایی بزنیش به اردوغان؟
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
شب بخیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
برجام تا اخر امسال امضا میشه بمب اتم هم سره کاریه عامو ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
با گوشمالی دادن به اردوغان بدجور موافقم ، بدجوووووررررررر
پیش به سوی بمب هسته ای درست اما عملیات نظامی ترکیه در سوریه هم ربطی به ما ندارد. ما برای سوریه به اندازه کافی هزینه داده ایم. سوریه در مقابل حملات اسراییل هیچ اقدامی انجام نمی دهد و دلیلی ندارد که ما برای حمایت از سوریه روابط خود با ترکیه را تیره کنیم. ترکیه یک کشور موثر در منطقه است و به هیچ عنوان به نفع ما نیست که روابط با این کشور را تیره کنیم. مناطق کردنشین به محلی برای تامین تروریست ها تبدیل شده و این به نفع کشورهای منطقه نیست.
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
این حرف درستیه
بنده ی خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
هزینه جنگ سوریه از طریق معادن فسفات در حال برگشت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
ترکیه اخر عاقبت ندارن چون هرچی پیشرفت کرده با استقراض از بانک جهانیه جوری باهاش دولا پهنا حساب کنن ترکیه بشه کوردیه
ان سه کشوراروپایی خیلی غلط اضافی کرده اند. اگر انها نگران هسته ای شدن منطقه هستند اولا آژانس یک بار برای همیشه به 300 کلاهک اتمی رزیم صهیونیستی سر میزد و نتیجه را به جهان اعلام می کردند. ومضافا این همه آژانس از ایران بازدید کرده یک دهم انرا از راکتورهای عربستان بازدید کنند تا بفهمیم درسخنان ان 3 کشور اروپایی صداقت دیده میشود . دوما اگر آنها یک ذره شرف انسانیت داشتند حداقل به تعهد برجامی خود عمل میکردند بعد مدعی میشدند نه اینکه در تحریمهای فلج کنند با آمریکا همراهی میکردند بعد با کمال پرویی زیاده خواهی هم بکنند
کلاً تمام ادعاهای داخلی و خارجی تکذیب می شوند!
اینکه مسئولان همواره می گویند ما هیچ اشتباهی نمی کنیم و نکرده ایم توهین به شعور 85 میلیون ایرانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
هیچ مسئولی ادعای بدون نقص بودن کارش ندارد متاسفانه این ذهنیت شما در اثر گوش دادن به سونامی دروغ شبکه های ضد ایرانی است.
ان سه کشوراروپایی خیلی غلط اضافی کرده اند. اگر انها نگران هسته ای شدن منطقه هستند اولا آژانس یک بار برای همیشه به 300 کلاهک اتمی رزیم صهیونیستی سر میزد و نتیجه را به جهان اعلام می کردند. ومضافا این همه آژانس از ایران بازدید کرده یک دهم انرا از راکتورهای عربستان بازدید کنند تا بفهمیم درسخنان ان 3 کشور اروپایی صداقت دیده میشود . دوما اگر آنها یک ذره شرف انسانیت داشتند حداقل به تعهد برجامی خود عمل میکردند بعد مدعی میشدند نه اینکه در تحریمهای فلج کنند با آمریکا همراهی میکردند بعد با کمال پرویی زیاده خواهی هم بکنند
کلا این کشورهای اروپایی در قضیه برجام و تحریمهای یک جانبه ترامپ نشان دادند استقلال رای ندارند و مجبور به تبعیت از آمریکا هستند
اولا آمریکا چکاره اسرائیل است که به نفع اسرائیل و به ضرر ایران تهمت می زند
ثانیاْ چیزی که عوض دارد گله ندارد اومدی بدون اجازه تو عراق و سوریه پایگاه زدی و دخالت می کنی یک سرت هم که تو آخور اکراین و سر دیگرت هم تو آخور تایوان چین هستش
هر وقت خودت را اصلاح کردی و درست شدی و سرت از تو آخور دیگران بیرون اومد بیا به ایران ایراد بگیر
سوم اینکه مگر ایران مثل دیگر کشور ها از توی آمریکای چلغوز می ترسه که مخفی کنه تو که گنده اسرائیل باشی پایگاهات مستقیم با موشک های ایران هدف گرفته شده و سینه سپر کردیم و گفتیم ما زدیم و هیچ غلطی نتونستید بکنید

رابعاْ اگر هم زده باشیم خوب کردیم و ما می گوییم اسرائیل یک حکومت نژاد پرست و کودک کش و غاصب است و چنین حکومتی باید نابود شود و بطور نسبی در باره نابودی دشمنانن جمهوری اسلامی هر اراده ای کرده است به نتیجه رسیده است شاید دیر انجام شده باشد اما شده است چون حکومتی است که از جایی که شما نمی دانید مورد حمایت قرار گرفته و قرار است مقدمه حکومت جهانی آخر الزمانی باشد
و این یک تحلیل قطعی نیست اما یک پیش بینی مهم و نزدیکی است که خیلی از افراد متخصص در زمینه پیش بینی به آن معتقد و بصورت غیر مستقیم بسیاری از آیات و روایات احتمال آنرا زیاد می دانند چنانچه قبل از ظهور حضرت موسی در دستگاه فرعون ظهور موسی را پیش بینی کرده و نهایتا بوقوع پیوست
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
خیلی باحال وبا نمکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
ما هم فقط نشستیم و نگاه میکنیم !
یادتون رفته شما برجام را آتش زدید و افتخار هم کردید؟؟؟؟؟؟حالا دنبال پوسته برجام می گردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
این رفیق شما بود که از برجام خارج شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
آتش مهم نیست موضع رسمی مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
امضا شده و تا اخر امسال علنی میشه همش بازیه
سنت‌کام در این گزارش مدعی شده، تجزیه و تحلیل بخش‌های باقی‌ مانده از حمله پهپادی به یک نفت‌کش در سواحل عمان تأیید می‌کند که پهپاد مذکور ایرانی بوده است
ولی از ایران شلیک نشده است
لعنت به اردوغان - لعنت خدا بر اردوغان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل