بازدید 7382

تلفات زلزله اندونزی به ۱۶۲ نفر رسید

آمار قربانیان زلزله اندونزی به ۱۶۲ نفر رسید. همچنین صدها نفر دیگر زخمی شده اند.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷ 22 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از الجزیره، شمار قربانیان زلزله اندونزی به ۱۶۲ نفر و صدها زخمی رسید. کشوری که بیش از ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد، به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل‌های فعال، مرتباً تحت تأثیر زلزله، فوران‌های آتشفشانی و سونامی قرار می‌گیرد.

روز گذشتته زمین لرزه‌ای قدرتمند جزیره اصلی جاوه اندونزی را لرزاند و امدادگران همچنان در حال جستجوی بازماندگانی هستند که زیر آوار گیر افتاده‌اند.

گفته شدده کانون زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در نزدیکی شهر سیانجور در کوهستانی جاوه غربی، حدود ۷۵ کیلومتری (۴۵ مایلی) جنوب شرقی جاکارتا، پایتخت بود. این منطقه بیش از ۲.۵ میلیون نفر را در خود جای داده است.

رضوان کمیل، فرماندار جاوه غربی، هنگام اعلام آمار جدید کشته شدگان در این منطقه دورافتاده، گفت که بسیاری از کشته شدگان دانش‌آموزان مدارس دولتی بودند که کلاس‌های خود را در روز تمام کرده بودند و در چند مدرسه اسلامی درس‌های اضافی می‌خواندند.

انتظار می‌رود آمار این تلفات افزایش یابد. ساکنان سیانجور بیشتر در شهرهای ساختمان‌های یک و دو طبقه و در خانه‌های کوچک‌تر در حومه اطراف زندگی می‌کنند.

کمیل گفت که بیش از ۱۳ هزار نفر که خانه‌هایشان به شدت آسیب دیده بود به مراکز تخلیه منتقل شدند. همچنین آدام، سخنگوی اداره محلی شهر سیانجور در جاوه غربی، این میزان تلفات را در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد.

از سوی دیگر آژانس ملی کاهش بلایای اندونزی هنوز تلفات را ۶۲ نفر اعلام کرده است و امدادگران در جستجوی ۲۵ نفر هستند که گمان می‌رود زیر آوار گیر افتاده باشند. سخنگوی این سازمان گفت که جستجو در طول شب ادامه خواهد داشت.

به دلیل شمارش نادرست، مقامات تعداد تلفات ناشی از فاجعه ماه گذشته در استادیوم اندونزی را به شدت تغییر می‌دادند.

ز سوی دیگر کمیل به خبرنگاران گفته است: «بسیاری از ساختمان‌ها فرو ریخت و شکسته شده است. ساکنانی هستند که در مکان‌های دور افتاده به دام افتاده‌اند… بنابراین ما بر این فرض هستیم که تعداد مجروحان و کشته‌شدگان با گذشت زمان افزایش خواهد یافت.»

زمین لرزه‌ها اغلب در سراسر مجمع الجزایر رخ می‌دهد، اما غیر معمول است که آنها در جاکارتا احساس شوند. این کشور با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر به دلیل قرار گرفتن در حلقه گسل‌ها آتش آتشفشان ها و خطوط گسل در حوضه اقیانوس آرام، مکرراً تحت تأثیر زلزله، فوران‌های آتشفشانی و سونامی قرار می‌گیرد.

در فوریه ۲۰۲۲، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر در استان سوماترای غربی حداقل ۲۵ کشته و بیش از ۴۶۰ زخمی برجای گذاشت. هممچنین در ژانویه ۲۰۲۱، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر در استان سولاوسی غربی بیش از ۱۰۰ کشته و نزدیک به ۶۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. زلزله و سونامی قدرتمند اقیانوس هند نیز در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۲۳۰۰۰۰ کشته بر جای گذاشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی