بازدید 8964

پیکر مرحوم آیت الله قافی در یزد تشییع شد

پیکر آیت‌الله محمدحسن قافی در یزد تشییع شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ 20 November 2022


به گزارش تابناک به نفل از  شفقنا، پیکر آیت الله محمدحسن قافی یزدی از اساتید حوزه علمیه یزد امروز از حوزه علمیه مصلی در خیابان قیام تا امامزاده جعفر (ع) یزد تشییع شد.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار ، مسئولان، مردم و طلاب و روحانیون حضور داشتند، آیت الله ناصری امام جمعه یزد بر پیکر مرحوم آیت الله قافی نماز اقامه کرد.

آیت الله ناصری امام جمعه یزد در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله قافی که در مراسم تشییع این مرحوم قرائت شد، آورده است: ارتحال عالم ربانی، مفسر قرآن کریم مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی (طاب ثراه) را به شاگردان، ارادتمندان، حوزه‌های علمیه به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گویم، آن مرحوم سال‌های پر برکت عمر خویش را در تربیت شاگردان و پروش طلاب در حوزه علمیه یزد و حوزه علمیه قم همت گماشت و در مجالس و منابر مختلف مردم را با اخلاق حسنه اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) آشنا کرد.

سلوک این مرد خدا و تمسک به قرآن کریم از ایشان مجتهد و استادی کم نظیر ساخته بود که با تسلط بر آیات و روایات، عمق معارف اسلامی را بررسی نموده و به رموز وحی الهی پی برده بود. ایشان همواره همراه و مشوق مجاهدین فی سبیل الله و رزمندگان دفاع مقدس بود و شاگردانش را به همپایی و همراهی با امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب گوشزد می‌نمود و فقدان آن عالم وارسته بدرستی صدمه و ثلمه‌ای است که جبران آن بزودی میسر نمی‌گردد.

ضمن عرض تسلیت به فرزندان بزرگوار و فاضل و متدین آن مرحوم و همسر مومنه و آرزوی صبر جمیل برای آنان، از خداوند بزرگ مسئلت دارم که ایشان را با سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) محشور نماید و مزد زحمات ده‌ها ساله علمی و شاگرد پروری ایشان را بهشت برین قرار دهد و مقام عالیش را متعالی فرماید.

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر آیت الله قافی یزدی روز دوشنبه 30 آبان ساعت 10 صبح از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و مجلس ترحیم این استاد حوزه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم منعقد می گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر