بازدید 20096
در واکنش به رفتار غیر حرفه‌ای فرانسوی‌ها

ورود ممنوع برای خودروهای فرانسوی / وزارت صمت: اجازه ثبت سفارش نمی‌دهیم

در شرایطی که قرار است طی هفته‌های آتی، نخستین خودرو‌های وارداتی با ارزشی کمتر از ۱۰ هزار یورو وارد کشورمان شود، امروز سخنگوی صمت، از ممنوعیت واردات محصولات پژو، رنو و سیتروئن خبر داد.  
کد خبر: ۱۱۵۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 18 November 2022

ورود ممنوع برای خودروهای فرانسوی/ وزارت صمت: اجازه ثبت سفارش نمی‌دهیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته ای که گذشت، فاطمی امین، وزیر صمت در خصوص آخرین وضعیت پرونده واردات هزاران خودرو به کشور اظهار داشت: اکنون واردکنندگان در مسیر واردات خودرو در حال رتق و فتق امور مربوطه بوده و یکی یکی در حال انعقاد قراردادهایشان هستند.

وی در عین حال تصریح‌ کرد: واردکنندگان خودرو باید موضوع خدمات پس از فروش را تضمین کنند، یا نماینده رسمی بوده و یا انتقال فناوری انجام دهند و این‌ها شرایط اصلی انجام واردات است. وی بار دیگر تاکید کرد: کار ما به عنوان دولت در این زمینه انجام شده و مسیر مربوطه نیز از سوی متقاضیان در حال پیمودن است؛ با این حال امید می‌رود به زودی کار نهایی شود.

وعده وزیر صمت برای ورود خودروهای خارجی به بازار در هفته های آینده در شرایطی است که چهارم آبان ماه، منطقی معاون وزیر صمت در نشست خبری تاکید داشت: واردات خودرو‌ها صرفاً از خودروسازان چینی نخواهد بود و خودرو‌های کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد. همچنین قالیباف سخنگوی این وزارتخانه نیز در گفت‌وگویی در این باره اظهار داشت: خودرو‌های وارداتی از برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی خواهد بود و خودرو‌هایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا‌ ای ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره مدل خودرو‌هایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودرو‌ها در محدوده خودرو‌های اقتصادی و محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

خودروسازان فرانسوی نقره داغ می شوند

امروز امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به خاطر رفتار غیر حرفه‌ای که فرانسوی‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند، دیگر اجازه ثبت سفارش و واردات محصولات رنو، پژو، سیتروئن و سایر خودروسازان فرانسوی را نمی‌دهیم.

به گفته وی، در این چند وقته هم هیچ مجوزی برای ورود خودروهای فرانسوی صادر نکرده‌ایم و تمرکزمان برای واردات، صرفا بر روی خودروهای ژاپنی، چینی و اروپایی غیر فرانسوی است.

سخنگوی وزارت صنعت خاطرنشان کرد: وزارت صمت و دولت ایران، خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و دیگر نمی‌گذارند تا آن‌ها بتوانند با ابزار تحریم صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.

 

یادآوری یک بدعهدی خودرویی با فرمان فرانسوی

بر خلاف دولت قبل که بدعهدی فرانسوی‌ها را از یاد برده بود، دولت سیزدهم و وزارت صمت به این موضوع مهم توجه داشته اند که در گذشته رنو با قرارداد محرمانه آمد و با ۶۵ میلیون یورو نقد، ایران را ترک کرد.

در سال ۲۰۰۳ قراردادی بین رؤسای جمهور ایران و فرانسه به امضا رسید که قرار بود، بنا بر همین قرارداد، شرکت پژو همکاری خود با ایران را از سال ۲۰۰۴ آغاز کند. مفاد این قرارداد نشان می‌داد، این توافق تا سال ۲۰۱۴ دارای اعتبار بود و مسئولان این شرکت فرانسوی حق نداشتند در هیچ تحریمی علیه ایران شرکت کنند؛ اما شرکت پژو از ابتدای سال ۱۳۹۱ به بهانه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، همکاری خود با ایران را قطع کرد و به دنبال آن، شرکت ایران خودرو از ناحیه توقف ارسال قطعات متحمل خسارات سنگینی شد و عرضه خودرو به بازار توسط این شرکت به شکل قابل توجهی کاهش یافت. ایران در این سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بود. پس از اینکه پژو در فوریه سال ۲۰۱۲ ارسال محموله‌های خود به ایران را متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران ۶۸ درصد کاهش یافت و به ۱۴۵ هزار دستگاه خودرو رسید.

پس از اجرایی شدن برجام، طی سفری که رئیس جمهور روحانی در بهمن ماه ۱۳۹۴ به فرانسه داشت، قراردادی بین شرکت خودروسازی پی اس‌ای فرانسه که تولید کننده خودرو‌های پژو و سیتروئن بود و کارخانه ایران خودرو جهت سرمایه گذاری مشترک منعقد شد. بدین ترتیب شرکت خودروسازی پی اس‌ای فرانسه اولین شرکت خودروسازی اروپایی بود که بعد از رفع تحریم‌های هسته ای، برای بازگشت به ایران قرارداد امضا کرد.

در شانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۴ محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاح تولید انبوه موتور توربوشارژ ضمن اشاره به این موضوع که خسارت وارده به ایران از سوی پژو و میزان رقم پرداخت غرامت به ایران در این توافقنامه دیده شده و جزو مفاد قرارداد است گفت: همه قرارداد‌های خارجی از جمله قرارداد پژو محرمانه هستند.

شاید همین محرمانه بودن قرارداد بود که کارلوس تاوارس، سکاندار پژو و سیتروئن در چهاردهم مهرماه ۱۳۹۵ در دیدار خود با محمدرضا نعمت زاده در ایران گفت: برای ایران سنگ تمام می‌گذارد! تاوارس همان فردی بود که بعد از امضای قرارداد جدید، وقتی پشت میز مقابل سؤالات خبرنگاران ایرانی قرار گرفت، گفت که نمی‌خواهد درباره گذشته حرف بزند و اکنون وقت آن رسیده که به آینده بنگرد.

سرانجام این شرکت به گفته سکاندارش، با اعمال تحریم‌های آمریکا برای ایران سنگ تمام گذاشت و جزو اولین شرکت‌هایی بود که ایران را ترک کرد.

قراردادهای محرمانه‌ای که برای فروش خودرو و هواپیما آمدند اما دلارهای ایران را بلعیدند/ پایانی تلخ برای پژو و رنو در جاده مخصوص

در مهرماه ۱۳۹۵ بود که شرکت رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به توافق رسیدند، یک شرکت جوینت ویچر برای تولید محصولات مشترک در ایران راه اندازی کنند. بنا به این توافق، ۴۰ درصد سهام متعلق به ایدرو و ۶۰ درصد دیگر متعلق به رنو بود. آورده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این همکاری مشترک، سایت خودروسازی بن رو و قرار بود رنو نیز نسبت به انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری اقدام کند. همچنین اعلام شد که ظرفیت اولیه تولید کارخانه مشترک رنو و ایدرو سالانه ١٥٠ هزار دستگاه باشد که در آن دو خودروی سیمبل و داستر جدید به عنوان نخستین محصولات در سال ٢٠١٨ در این کارخانه به تولید برسند.

جهت یادآوری باید گفت که محسن صالحی نیا، معاون وقت وزیر صنعت طی مصاحبه‌ای در ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۶ در رابطه با قرارداد رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد: این قرارداد، یکی از بهترین قرارداد‌های خودرویی خواهد بود. جزئیات این قرارداد را وزارت صنعت نمی‌تواند اعلام کند؛ اما سازمان گسترش بخش‌هایی از آن را می‌تواند در اختیار خبرنگاران گذارد، ولی باید گفت قرارداد‌های خودرویی کاملا محرمانه است.

سرانجام شرکت رنو با اعمال تحریم‌ها ایران را ترک کرد. سال ۱۳۹۸ نیز قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی مصاحبه‌ای گفت: فرانسوی ها، آورده ۶۵ میلیون یورویی خود را در شرکت مشترک ثبت شده، به صورت نقدی از ایران خارج کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۶
مردم به نان شبشان محتاجند دولت پول نداره معوقات بازنشسته ها را بکجاپرداخت کنه یک میلیارد دلار اختصاص داده برای واردات خودرو برای اینکه یک عده مرفه بی درد خودروی روز سواربشوند !!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
سلام ، یعنی متوجه نیستید اگر خودرو وارد نشه قیمت خودرو داخلی به دلیل کمبود سر به آسمون می‌کشه
abbas
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
شما فکرکنم ازلابی های خودروسازان داخلی هستید که یک خودرو که دربازار خارجی زیر 6هزاردلارهست دارند 15 هزاردلار میفروشند وبابت بی کیفیت این خودروها سالانه 10 ها هزارنفر به مرگ میروند واز نظرمصرف بنزین سالیانه میلیاردها دلار به اقتصاد این مملکت ضرر میزنند
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
میبینید که تصمیم به ولردات خودرو هیچ کمکی به کاهش قیمت خودروهای داخلی نکرد وقیمت ها رکورد زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مشخصه که دلال خودرو هستی و موافق گرانی هرچه بیشتر قیمت پراید و سمند
احسنت ، تصمیم درست همین هست ماکرون باید ادب شود
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
ماکرون ادب نمیشه مردم خودروی بی کیفیت سوار میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
یعنی غیر از خودروی فرانسوی خودروی با کیفیت دیگه ای تو دنیا نیست؟؟؟!!!
خودروهای ژاپنی و آمریکایی وارد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ژاپنی میشه اما آمریکائی را خود آمریکا تحریم کرده .
اینقدر برای همه چیز این مردم تعیین تکلیف نکنید !
خودروی مردم
اوازم خونگی مردم
واگسن مردم

کشور رو پر کردید از محصولات بنجل چینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
همین واکسنهای چینی جان هزاران ایرانی را نجات داد وقتی ایرا نشنال مرتب راجع به آن با کارشناسهای قلابیش منفی میبافتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
تجمع محصولات چینی در کشور عمدتا باعث تحریم های آمریکا هست. کشورهای اروپائی به خاطر تحریم های آمریکا اصولا امکان فروش کالا به ایران و نیر انتقال پول از ایران را ندارند.
این موضوع ربطی به تعیین تکلیف برای مردم نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
همه كشورهاي دنيا پر شده از به قول جنابعالي محصولات بنچل چيني
کمر صنعت فرانسه شکست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ماشین پژو که خیلی ضایعه
خسته شدیم از دستتان
از بس همه چیز را قاطی سیاست کردید .
ورزش را / واکسن را / یخچال را / تلویزیون را / خودرو را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بفرمائيد كجاي دنيا همه چيز قاطي سياست نيست؟ خروج شركتهاي پژو و رنو از ايران به خاطر مسائل سياسي بود يا اقتصادي؟ عدم مجوز ورود واكسن كرونا به كشور به حاطر مسائل سياسي بود يا... ؟ تحريم داروي بيماران پروانه اي به خاطر مسائل سياسي است يا چيز ديگر؟ خروج برندهاي سامسونگ و ال جي از كشور به خاطر مسائل سياسي بود يا مسائل ديگر؟
اگر اندكي مطالعه داشته باشيم متوجه خواهيم شد كه اين وضعيت براي تمامي كشورهاي جهان پابرجاست.
برتی خودم و برای حال و آینده این مملکت متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
براي خودت مي تواني متاسف باشي ولي آينده مملكت مطمئن باش كه درخشان تر از آينده آمريكا خواهد بود.
چرا ؟
به خاطر رای + فرانسه در سازمان ملل به نقض حقوق بشر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
خیر
به‌خاطر چند سال پیش که گذاشتن و رفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
در متن خبر توضیح داده که به خاطر نقض قراردادهای قبلی است. این گونه رایهای فرانسه که چیز جدیدی نیست!
واکسن چینی
خودرو چینی
تلویزیون چینی
یخچال چینی
آفتابه چینی
کاسه چینی
کوزه چینی
گوشی چینی
پس کو " آزادی " من در انتخاب ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
استاد از تحریم کنندگان بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
آزادی تو در انتخاب را تحریم های یک جانبه و بی معنی آمریکا از بین برده جناب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
شما همان موقع که انتخاب کردی٬ خودرو داخلی را با اطلاق غیر منصفانه "فرغون مونتاژی و لگن و ارابه مرگ" نداشته باشی٬ آزادی انتخابت را وا دادی
توی خرید جنس خارجی بیخود دنبال آزادی انتخاب نگرد
توهمی بیش نیست. چون هیچ گزینه ای بجز ایجاد تقاضا برای ارز خارجی و کاهش اعتبار ارز ملی نخواهی
داشت. چون با اقدام به واردات قبل از آنکه توان صادرات مازاد بر واردات بهم بزنی عملا رفتی و بوق را از سر گشادش بصدا در آوردی.
و چه صدای دلخراشی
عشق وحالش را مرفهین بی درد میکنند سودش به جیب واردکننده ها میرود و تبعات گرانی بیشتر اقلام وکالاها ناشی از افزایش تقاضا برای دلار را کارگران وکارمندان وبازنشسته ها ودریک کلام حقوق بگیران تحمل میکنند
آفرین! دقیقاً رفتار درست همین است. آینده بازار خودروی جهان در دست چین است و بس
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
آخه بنده خدا خودروی پنج هزار دلاری چینی رو باید بالای یک میلیارد پول بدی اونوقت آفرین داره!! خدا شفا
واردات خودرو فقط تقاضابرای ارز را بالاتر میبره وباعث رشد قیمتش میشه تبعات گرانی ها راهم حقوق بگیر تحمل میکنه ضمنا نه تنها باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی نشد بلکه بازهم گرانتر شدند
ا‌لویت اول مملکت خودرو نیست
به دلمون نموند یک بار ایران غیرت نشون داد و کشور رو فدای منفعت "بعضیها" نکرد
چقدر هم نقره داغ شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ولی از آشغالها ی پژو راحت میشیم
آفرین
همین درسته، تا باهاشون مقابله به مثل نشه دست از این رفتارهای غیرحرفه ای بر نمی دارند
خوشحالم که به این نتیجه رسیدید
اگر اون زمان عقلشون میرسید به جای فرانسه با ژاپن و کره کار میکردیم بهتر بود
اصن شرکتهای فرانسوی بهتون نمیدن.ضمنا ماشین زیز ده هزار یورو یعنی فرغون. موتور سیکلت چینی با کیفیت خوب بالای ۶۰۰۰ دلار قیمت داره و برندهای معروف ژاپنی و اروپایی که بالاتر از اینهاست
جالبه... وقتی دولت فرانسه هرگونه معامله ای را با کشور مارا تحریم اعلام کرده آنوقت شما می گویید اجازه ورود خودروهای فرانسوی را نمیدهید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
البته دقیقترش اینه که آمریکا تحریم کرده.
خودرو ساز فرانسوی را با خاک یکسان کردیم حالا برو فرانسه به کارهات فکر کن فکر کنم کل فرانسوی ها به فلاکت بی افتند
همه چیز به نفع روسیه پیش می رود!!!!!

تاریخ در قضاوت های خود شفاف و بی رحم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
چه ربطی داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
روسیه رو از کجا در آوردی؟
احسنت
واردات خودروهای ژاپنی ، چینی و اروپایی !! با یک محاسبه ی سر انگشتی خروجی میشه حذف گزینه ی اول و آخر و نتیجتا به صورت انحصاری خودروهای چینی و به نمایندگی ایران خودرو و سایپا و دوباره روز از نو روزی از نو . علی برکت الله
این کار ضروری است. نباید با کسی که زیر قولش زده مماشات شود. اگر دولت سیزدهم بر این رفتار وفادار بماند و کوتاه نیاید تحسین خواهد شد.
واردات خودرو یعنی کشک بیخود مردم را سر کار نگذارید
این بهترین کاردرباره این شرکت‌هاست
باید بفهمند
فقط چینی درجه ۳ از چین کمونیست وارد کنید
با یک‌ اخم شما صنعت فرانسه می خوابد.
شما خودرو وارد بکن نیستید بیخود فیلم بازی نکنید آخرش همین چینی ها رو وارد می کنین
این درسته
رانت جدید
پرفروش ترین خودرو توی انگلیس پژو هست حتی مردم آلمان با اون همه پیشرفت تو صنعت خودرو خودشون پژو سوار میشن اگه خودرو های فرانسوی نبودن نه ایرانخودرویی وجود داشت نه سایپا
اصلا برای فرانسه مهم نیست که شما واردات خودرو فرانسوی رو ممنوع کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
خیر مخالفم
بعد از این همه سال،خودروسازان کره ایی که با ما شروع کردند کجا هستند،این تابوت سازهای وطنی کجا؟؟؟
فکر نمیکنم با نخریدن این 4 تا خودروئی که حالا قراره ( هنوز هم تا به ایران نرسند هیچیش معلوم نیست و تو هوا ست ) وارد ایران بشه و فرانسوس هاش را نذارید بیارن اون خودرو ساز فرانسوی نقره داغ بشه!!!1 کاش مسئولا یه حرفهائی بزنندکه موجب خنده نشه!! قبلا هم موقع ترک ایران میگفتند که با رفتن از ایران خودرو سازان فرانسوی ورشکست میشن و فلان و فلان !!! میشن الان چند سال گذشته آیا اون خودرو ساز فرانسوی ورشکست شد؟؟؟
واااااییییییی. پژو، رنو و سیتروئن ورشکست میشن:))))))
یک سوال

اگر پژو ممنوع است پس چرا لوگو این شرکت بر روی خودرو تولید داخل نصب میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
قوانين بين المللي
تولیدتمام محصولات پژورامتوقف وتمام ال نودهاراباموتورپرایدمجهزکنیدیاموتورشاهین.
امریکا و اروپا سالها دشمنی شان را با کشور و مردم ایران اثبات کردند و حالا چنین تصمیمی گرفته می شود .
اخرش همون چینه
خوب امریکایی و المانی هم که نمیاد ژاپنی هم که بعیده: می رسبم به چینی و روسی
خـــــــــــــود تحریمی که میگن یعنی همین!

رفتار فرانسوی ها مهمتره یا جان مردم که با ارابـــــه های مـــــرگ ایــــران خــــودرو و سایـــــپا به خطر می افتد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
گفتن از همه کشورهای خودروساز دیگه میشه وارد کرد. گزینه های روی میز کم نیست.
بعد این ماشینهایی که ایران خودرو سایپا به مردم دادند با چی تامین قطعه می شن ؟
حیف باشه چرا اخه! خب الان واردات نیسان هم به داستان میخوره که! چون رنو نیسان با همن
از سومالی ماشین وارد کنید
بهترین تصمیم باید با خرید از چین از اقتصاد چین حمایت کنیم کمانکه خودروی چینی دست کمی از فرانسه و ژاپن نداره شاید کمی پایین تر از آلمان باشه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
حسنی خوبی، شاید کمی پایینتر از چینی باشه؟ بعد وظیفه ایرانی حمایت از اقتصاد چین است؟؟؟؟ حقیقتا کادیلاک و شورولت سوار شدن لیاقت می خواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
داداش چند سالته؟ دارن درباره ماشین صحبت می کنن نه اسباب بازی. فکر کنم وارد کننده ماشین چینی هستی
ما فعلا باید جواب اعتراضات داخلی رو بدیم و فکری برای مشکلات اصلی مردم بکنیم ، خودرو پیشکش
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
سلام ، یعنی متوجه نیستید اگر خودرو وارد نشه قیمت خودرو داخلی به دلیل کمبود سر به آسمون می‌کشه
من بازنشسته نان میخواهم نه ماشین قربانت بشوم.
مگه تحریمها برداشته شده که رنو .بی ام و و بنز و غیره اجازه ورود و زدن نمایندگی در ایران را داشته باشن !!!!!!!!!!!!! به شما قول میدم جز ماشین چینی هیچ خودرویی از هیچ کشوری وارد نشه!
تهش خودرو چینی با ۳برابر قیمت کشورهای همسایه وارد میشه ایشالا
کدوم واردات ؟!!!!
با ایران خودرو که پژو تولید می کند چه می کنی؟
تعجب میکنم از کامنت بعضی ها،،،خوب درستش همین ،،،پژو و رنو و سیترونن نبودن فرار کردن کلی زیان به کشورمون وارد کردن ،،،،به جاش خودروهای ژاپنی وارد کنن،هر کشوری که به ما ضرر میزن چه دلیل داره با ما ارتباط داشته باشه.
با بک میلیارد میشود کارخانه ای ساخت که ماشین بهتر از کره تولید کند،تا کی مردم بایستی هزینه مدیران رانتی را بدهند.
آخه کسی ماشین بهتون میده ؟! تا ۲۰۰۰۰ دلاری که همون در حد ماشین چینیه کم دروغ و فرار به جلو کنید مثلا الان فرانسه ضرر کرده؟!اصلا خودرویی مگه به ایران میفروخت که ضرر کنه در بهترین شرایط هم با کمال میل تا آمریکا گفت رفتن از ایران حالا این چیه میگین!!!
با این تفکرات پوسیده مردم را از خودروی با کیفیت و ارزان محروم می کنیم . چه فاجعه ای رخ داده که فقط داریم از چین کمونیست دستور میگیریم.بدعهدی بهانه است
207 اتوماتیک حدود 525 میلیون شده با کمی همت و جو سازی میتونید به 600 میلیون برسونیدف خسته نباشید
حکایت دعوای شما با فرانسه مثل حکایت دعوای زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند
تمام تار و پود فرغون سازی شما فرانسویه حالا ظاهر کار کشیده به طلاق و طلاق کشی. اما بچه (پلتفرم) رو گرفتین تارا و ال نود و شاهین و کی اف فلان بسازین.
این تصمیم صرفا یک مانور سیایس میتواند باشد . چون سالهاست که علیرغم شیطنت ها و دشمنی های فرانسه داریم به شرکتهای رنو و پژو باج میدهیم و در این مدت پژو و رنو را از ورشکستگی رهانیده ایم اینکه چرا بنجل سازان با هیچیک از شرکتهای غیر از فرانسه و انگلیس و آلمان تمایل به همکاری ندارند ............
الله اعلم انشاالله که بحث رانت مطرح نیست .......
صنعت خودروی فرانسه رو نابود کردین خب!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان