بازدید 4538

انتقاد روسیه از مواضع آمریکا در مهار مسکو و پکن

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت آمریکا در پی آن است که کشور‌های بیشتری را وارد بلوک امنیتی آسیا کند و در فکر نظامی کردن منطقه است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ 14 November 2022

به گزارش تابناک، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت آمریکا در پی آن است که کشور‌های بیشتری را وارد بلوک امنیتی آسیا کند و در فکر نظامی کردن منطقه است.
سرگئی لاوروف که در نشست آ.سه.آن در کامبوج سخن می‌گفت آمریکا و متحدانش را در ناتو به جای حمایت از سازمان‌های منطقه‌ای مانند آ.سه.آن؛ در فکر مسلح کردن آسیا برای مهار روسیه و چین هستند.

لاوروف این سخنان را در حالی بیان کرد که شماری از کشور‌های غربی از جمله اعضای پیمان امنیتی اوکوس مانند استرالیا و نیوزیلند در این نشست حضور داشتند. آمریکا تلاش می‌کند از دو دستگی نسبی در آ.سه.آن استفاده کند و مفهوم چند قطبی بودن را در قاره آسیا به چالش بکشد.

کانوال سیبال، وزیر امور خارجه سابق هند نیز گفت آمریکا از ایده چند قطبی بودن خوشش نمی‌آید، زیرا می‌داند که این اندیشه با یکجانبه گرایی مخالف است. در حال حاضر بین آمریکا و چین رویارویی وجود دارد و آمریکا در بررسی استراتژیک امنیت ملی و استراتژی دفاع ملی اش چین را دشمن خود برشمرده و گام‌های بسیاری برای محروم کردن چین از فناوری‌های پیشرفته برداشته است.

وی افزود در این راستا آمریکا قصد دارد فناوری سلاح‌های پیشرفته مانند فناوری موشکی و ... را به استرالیا انتقال دهد و آمریکا تصمیم دارد آسیا را نظامی می کند و هدف اش چین است، زیرا آمریکا نگران توسعه و نفوذ چین در شرق آسیا و دریای جنوبی چین است. آ.سه.آن در موقعیتی نیست که بتواند امنیت را در این نقطه از جهان مدیریت کند. ساختار امنیتی آسیا که آ.سه.آن رهبری آنرا برعهده دارد به ظهور نرسیده است و نمی‌تواند به ظهور برسد، زیرا آ.سه.آن با دودستگی روبروست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان