بازدید 60434
با دویست و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

چرا ارتش روسیه از خرسون عقب نشینی کرد؟/ زلنسکی: جنگ در دونتسک جهنمی است/دستور آمریکا به زلنسکی برای آغاز مذاکرات با روسیه

دویست و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 13 November 2022

چرا ارتش روسیه از خرسون عقب نشینی کرد؟

بین الملل تابناک: دویست و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

دولت بایدن قصد کاهش کمک به کی‌یف را ندارد
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۲۱:۵۳

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت که دولت جو بایدن، هیچ برنامه‌ای برای کاهش کمک‌های امنیتی به اوکراین ندارد.

به گزارش روسیا الیوم، جیک سالیوان - مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که دولت بایدن هیچ برنامه‌ای برای کاهش کمک‌های امنیتی به اوکراین ندارد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: ما به کمک‌های امنیتی به صورت پایدار به اوکراین ادامه می‌دهیم.

دستور آمریکا به زلنسکی برای آغاز مذاکرات با روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۲۰:۳۲

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال شامگاه امروز، یکشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به زلنسکی درباره ضرورت اعلام آمادگی برای انجام مذاکرات با روسیه تاکید کرده است.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، سالیوان به زلنسکی گفته است که کی‌یف با اعلام آمادگی برای مذاکرات، نفوذ را بدست خواهد آورد.

در این گزارش آمده که سالیوان به زلنسکی گفته که اوکراین باید به موضوعات واقعی و اولویت‌های مذاکره فکر کند.

سالیوان همچنین به زلنسکی توصیه کرده است که درباره تلاشش برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه، تجدید نظر کند.

این در حالی است که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، مسکو آماده مذاکره بدون پیش‌شرط درباره اوکراین است.

ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: «می‌توانم این موضع را تصدیق کنم که آماده مذاکره بدون پیش‌شرط هستیم. پیش از این نیز آماده چنین اقدامی بودیم. کی‌یف گوش به فرمان حامیان غربی، گفت‌وگوها را در حالی که در حال پیشرفت بودند، مختل کرد».

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: «در آن زمان سند مشخصی در حال آماده شدن بود اما حالا دیگر این بحث‌ها مربوط به گذشته است. آنچه متعاقباً رخ خواهد داد به ما بستگی ندارد».

او همچنین درباره اهمیت مذاکره روسیه با کشورهای غربی از جمله آمریکا بر سر اوکراین گفت: «اگر کی‌یف از پایتخت‌های مربوطه دستور بگیرد، شانس چنین گفت‌وگوهایی احتمالاً افزایش خواهد یافت. اما دوباره می‌گویم، هیچ مانعی در کار نبوده و گفت‌وگوها باید بدون پیش‌شرط باشند».

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش جدیدی از اختلاف در کابینه «جو بایدن» بر سر بحران اوکراین خبر داده است. این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت، اختلاف در سطوح بالای دولت آمریکا بر سر اینکه آیا واشنگتن باید به کی‌یف برای انتخاب مسیر دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ فشار وارد کند یا نه بالا گرفته است؛ جاییکه ژنرال‌های ارشد این کشور خواستار فشار به کی‌یف برای مذاکره با روسیه هستند درحالیکه مشاوران امنیتی کاخ سفید آن را بسیار زود می‌دانند و معتقدند هنوز وقتش نرسیده است.

تداوم شکار پهپاد‌های اوکراین توسط پدافند روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۹:۴۹

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت که یگان‌های پدافند هوایی روسیه در جریان عملیات نظامی در اوکراین در بیست و چهار ساعت گذشته چند فروند پهپاد و راکت «هایمارس» و «اولخا» متعلق به ارتش اوکراین را در مناطق مختلف نبرد سرنگون و رهگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»،«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت، سامانه‌های پدافند هوایی در شبانه روز گذشته ۶ فروند پهپاد اوکراین را نزدیک «خارکی‌یف»،« لوهانسک» و «دونتسک» سرنگون کردند. به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، یگان‌های پدافندی این کشور همچنین ۱۳ تیر راکت «هایمارس» و اولخای اوکراین را رهگیری کردند.

چندی قبل یک مقام نظامی روسیه اظهار داشت که نیروهای روس با موفقیت از سلاح‌های ضد پهپاد «هارپون-۳» در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌کنند. این مقام نظامی روسیه گفت: «یگان‌های روسی با موفقیت از جدیدترین سامانه هارپون-۳ برای مبارزه با پهپادها استفاده می‌کنند و پهپادهای دشمن توسط پالس الکترومغناطیسی منهدم می‌شوند».

به گفته این مقام روس، کافی است که آنتن دستگاه را به سمت یک پهپاد هدایت شود و به دلیل اینکه وسایل الکترونیکی پهپادها توانایی تعیین مکان را ندارند بدین طریق تماس پهپاد با اپراتور آن از بین می‌رود.

در تحولی دیگر مرتبط با نبرد روسیه با اوکراین، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه گزارش کردند که یک فروندجنگنده رهگیر «میگ-۳۱» با اسکورت جنگنده‌های بلاروسی تمرین حمل موشک ابرفراصوت «کینژال» را انجام داده است.

ورود خودروهای زرهی اسرائیل به جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۳:۲۳

رسانه های رژیم صهیونیستی از ورود خودروهای زرهی ساخت این رژیم برای اولین بار به جنگ اوکراین خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی تصاویری از خوردوهای زرهی موسوم به "امیر" را منتشر کردند که در خدمت ارتش اوکراین قرار گرفته است.

این خودروها ساخت شرکت خصوصی رژیم صهیونیستی موسوم به "گایا" هستند.

سایت "ماکان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این خودروهای زرهی ساخت اسرائیل که مورد استفاده نیروهای اوکراینی است، در منطقه خرسون مشاهده شده است.

یک حساب کاربری ویژه تسلحیات و تجهیزات مورد استفاده در جنگ اوکراین در تویتر تصاویر این خودروهای زرهی را منتشر و اعلام کرد: این اولین باری است که مشاهده می شود که ارتش اوکراین از خودروهای ساخت اسرائیل استفاده می کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین با موضعگیری محافظه کارانه ای جانب کی یف را گرفته و در مقابل روسیه قرار گرفته است.

روسیه پیش از این به رژیم صهیونیستی نسبت به ارسال موشک‌های ضدهوایی و سامانه‌های موشکی دیگر به اوکراین هشدار داده و گفته است که به این اقدام پاسخ خواهد داد.

رژیم صهیونیستی ممکن است از طریق کشور ثالث به اوکراین تسلیحات ارسال کند اما با این حال، شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی گزارش داده است که روسیه به این رژیم هشدار داده که حتی اگر از طریق کشور ثالث به اوکراین تسلیحات ارسال کند، به این اقدام پاسخ خواهد داد.

پیش تر «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفته بود که در صورتی که تل آویو سلاح در اختیار اوکراین قرار دهد، از نظر دولت روسیه اقدامی غیردوستانه تلقی خواهد شد.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته بود که میان کی‌یف و تل آویو تبادلات اطلاعات وجود دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته بود به جنگ علیه روسیه بپیوندد و درخواست سیستم‌های پدافند هوایی از اسرائیل کرده بود.

جنگ اوکراین باعث تنش در روابط مسکو و تل آویو شده است. این تنش خود را در بستن دفتر آژانس یهود در روسیه نشان داده است.

زلنسکی: جنگ در دونتسک جهنمی است
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۳:۲۰

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با جهنمی خواندن تبادل آتش در منطقه شرقی دونتسک، مدعی شد: روس‌ها در همه مناطق یک هدف دارند؛ تحقیر مردم تا سرحد امکان، ولی ما همه‌چیز را به حالت قبل برمی‌گردانیم، اطمینان داشته باشید.

وی در ادامه ادعاهای خود، ارتش روسیه را «اشغالگر» خواند و اضافه کرد: آنها قبل از خروج از خرسون، تمام زیرساخت‌های حیاتی (ارتباطات، آب، گرمایش و برق) را ویران کردند.

به ادعای زلنسکی، موفقیت اوکراین در خرسون، جایی که بدر حال حاضر نیروهای این کشور بیش از ۶۰ درصد مناطق مسکونی را تحت کنترل دارند، تا اندازه‌ای ماحصل تداوم مقاومت در منطقه دونتسک، به‌رغم حملات متعدد روسیه، بوده است.

وی اضافه کرد: آنجا فقط جهنم است و هر روز جنگی شدید جریان دارد. اما واحدهای ما شجاعانه در حال دفاع بوده و زیر فشار وحشتناک مهاجمان، مقاومت کرده و از خطوط دفاعی ما صیانت می‌کنند.

بلاروس، اوکراین را به مین‌گذاری مناطق مرزی متهم کرد
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۳:۱۹

مرزبانان بلاروسی نسبت به آنچه اقدام ارتش اوکراین در "مین‌گذاری" مناطق مجاور مرزی با بلاروس خواندند،اعتراض کرده و در عین حال گفتند که اوکراین در حال "نابود ساختن" تاسیسات زیرساختی و جاده‌هاست.

به گزارش اوکراینسکا پراودا، مرزبانان بلاروسی با انتشار ویدئویی اعلام کردند که نیروهای مسلح اوکراین نه تنها به "مین‌گذاری" مناطق مجاور مرزی با بلاروس ادامه می‌دهند بلکه "در حال نابودی تاسیسات زیرساختی و جاده‌ها" هستند.

پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، وزیر دفاع بلاروس به همتای اوکراینی خود گفت که نیروی‌های روسی برای ورود به اوکراین از بلاروس استفاده نخواهند کرد اما پس از آن، نیروهای روسی نه تنها وارد کی‌یف و چرنیهیف شدند بلکه از طریق سرزمین بلاروس، شهرهای اوکراین را بمباران کرده‌اند.

از طرفی، معاون رئیس دفتر کارمندان ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، کی‌یف ساخت یک دیوار مرزی با بلاروس را آغاز کرده است. از آنجایی که مرز بین دو کشور بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است، این دیوار تنها بخش کوچکی از این مرز را پوشش می‌دهد. همچنین بخش اعظمی از این مرز از روی زمین‌های ناهموار مانند باتلاق‌ها و رودخانه‌ها می‌گذرد و احتمالا نیازی به ساخت دیوار در این مسیر نیست.

همچنین، طبق گزارش ارتش بلاروس، این کشور رزمایش‌های نظامی مشترک خود با روسیه را حداقل تا ۲۱ نوامبر تمدید کرده است.

چرا ارتش روسیه از خرسون عقب نشینی کرد؟

روزنامه عکاظ عربستان در مطلبی با اشاره به عقب نشینی روس‌ها از خرسون آورده است: کارشناسان و ناظران امور درباره عقب نشینی روسیه از خرسون دیدگاه‌های مختلفی دارند.

برخی از تحلیلگران آن‌ را گامی تاکتیکی می‌دانند که حاوی پیام‌های سیاسی است و برخی دیگر آن‌ را نشانه پیشروی نیروهای اوکرایی به سبب حمایت گسترده نظامی غرب می‌دانند، به طوری که غرب با مهمات و تسلیحات منحصربفرد موازنه نبرد را تغییر داده‌اند.

کارشناسان نظامی از عقب نشینی روس‌ها به عنوان اقدامی برای آماده شدن برای پاتک سنگین و گرفتار کردن نیروهای اوکراین در دام نام می‌برند. از نگاه این کارشناسان هدف این است که نیروهای اوکراینی به شهری کشانده شوند ـ که در زمره اولین شهرهایی بود که در آغاز جنگ اوکراین به دست روس‌ها افتاد ـ و در محاصره قرار گیرند.

از نگاه این کارشناسان، این موضوع غافلگیرکننده ای به ویژه برای روس‌ها با توجه به هشدارهایی درباره احتمال انفجار سد کاخووکا و محاصره نیروهای روسی در کرانه راست رود دنیپرو محسوب می‌شود. ماندن روس‌ها در کرانه راست به مثابه خطر بزرگ و تلفات و خسارات سنگین بود.

این کارشناسان بر این باورند که عقب نشینی روس‌ها سبب سیطره اوکراین بر این منطقه خواهد شد که روس‌ها آن‌ را تخلیه کرده‌اند و همین سبب خواهد شد در تیررس آتش توپخانه و موشک‌های روس‌ها قرار گیرند.

این رسانه در ادامه آورده است: برخی دیدگاه دیگری دارند و آن‌ را موجب کاهش بحران اوکراین یا شروع مرحله جدیدی از گفت‌وگو میان مسکو و کی یف و پایان جنگ می‌دانند. از دیدگاه این تحلیلگران، این به عنوان حسن نیت به شکل غیرمستقیم از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است و اینکه بحران اوکراین راهکار نظامی ندارد و باید از راه گفت‌وگو و گزینه دیپلماتیک حل و فصل شود.

اعلام آمادگی اوکراین برای مذاکره با روسیه

«دیمیتری کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین در سخنانی اعلام کرد، اگر «سرگئی لاوروف»، همتای روسی او خواستار برگزاری گفت‌وگوهایی باشد، او «با دقت» با همتای روس خود دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین این اظهارات را در حاشیه اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) که هم اکنون در کامبوج در جریان است، بیان کرد.

کولبا بدون اشاره به اینکه آیا کی‌یف واقعاً با برگزاری چنین جلسه‌ای موافقت می‌کند یا خیر، اظهار داشت که اگر مسکو درخواستی ارسال کند، ما با در نظر گرفتن تمام جنبه‌ها و واقعیت‌های وضعیت فعلی، به دقت درخواست مسکو را بررسی خواهیم کرد.

اوکراین بارها سیگنال‌های متفاوتی درباره چشم انداز مذاکره با روسیه ارسال کرده است. «ولادیمیر زلنسکی»: این کشور پیشتر با وجود تاکید بر اینکه درب‌های گفتگو بسته نیست، اما تاکید کرده بود که از مذاکره با همتای روس خود تا زمانی که «ولادیمیر پوتین»، در قدرت است، خودداری خواهد کرد.

پیش از این نیز، زلنسکی از رهبران جهان خواسته بود «روسیه را به مذاکرات صلح واقعی وادار کنند» و فهرستی از شروط موردنظر برای آغاز مذاکره را، از بازگرداندن قلمرو مورد ادعای کی‌یف گرفته تا غرامت‌های مالی از مسکو تهیه کنند.

حمایت اردوغان از روسیه در برابر غرب

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه پس از بازگشت از اجلاس سران کشورهای ترک در سمرقند ازبکستان، به حملات کشورهای غربی علیه روسیه پرداخت و در این ارتباط گفت: آمریکا و کل کشورهای غربی تقریباً بدون محدودیت و بی امان به روسیه حمله می‌کنند و این حملات به صورت طبیعی واکنش روسیه را در پی خواهد داشت.

اردوغان با اشاره به اینکه روسیه، کشور معمولی نیست، بلکه یک کشور قدرتمند است، همچنین مقاومت بزرگ مسکو در برابر اقدامات خصمانه دسته جمعی غرب را ستایش کرد.

اردوغان همچنین با اشاره به توافق تحت حمایت سازمان ملل و میانجیگری ترکیه برای تسهیل صادرات غلات از بنادر اوکراین گفت که قرار است ترکیه به تلاش‌های خود برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین در بحبوحه درگیری‌ها ادامه دهد.

ازدوغان نیز با اشاره به اهمیت کریدور غلات، افزود که می‌توانیم از مسیر کریدور غلات، یک کریدور صلح باز کنیم، ما تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم. اردوغان گفت: «ما فکر می‌کنیم که بهترین راه برای این کار، رفتن از گفت‌وگو به صلح است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۸۳
پوتین مرگت باد
پاسخ ها
پوتینک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
از شرقگداها خبری نیست و کسی را متهم به غربگرایی نمیکنند. اوایل از شکست اروپا و ناتو و آمریکا و تخیلات خودتون مینوشتید! چی شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
بیشمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
مرگ بر سازمان جنایتکار ناتو
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
مرگ بر آمریکا ابر شیطان دنیا و صهیونیستهای جانی نجس و نوکران آنها انگلیسهای خبیث و فرانسه و آلمان حامیان تحریم ملت ایران و حامی تروریسم داخل ایران لعنت به همشون و درود بر هم پیمانان ایران در جهان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
همینطور بایدن و محروم مکار
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
، درود بر پوتین، مرده باد دشمن پوتین
هیتلرطوری درتوهماتش گرفتاربودکه موقعی شکست را متوجه شدکه نیروهای متفقین واردکاخش شده بودند.این یارو لنگه دمپایی هم موقعی از توهم درمیاد که تو اتاق بیضی کاخ کرملین تفنگها رو سرش بذارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
روسیه قدرت اتمی است. فقط کافی است آمریکا کوچک ترین غلطی مرتکب شود تا لس آنجلس و شیکاگو و نیویورک تبدیل به خاکستر شوند. 3 موشک هسته ای برای نابودی امریکا کافی است
پوتین سوراخ هیچ کاری نمیتواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
جوجه را آخر پاییز می‌شمرند
روسیه عقب نشینی نکرد عقب رانده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
شکست می‌تواند مقدمه ای برای پیروزی باشد
خرسون که جزو خاک روسیه شده بود :))
پوتین باخته بد هم باخته
فقط باید یه جوری قضیه رو جمع کنه که بیشتر آز این توی دنیا مسخره نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
روسیه باید از توان اتمی خودش استفاده کند وسلام
ازدوغان نیز با اشاره به اهمیت کریدور غلات

دقت کنید اردوغان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
اردوغان ربطی به جنگ اوکراین ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
اردوغان این غربیهای خبیث را خوب شناخته
چون مادر پوتین در خرسون به عزایش نشسته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
مادر بایدن هم در گورستان منتظر پسرش است. تابوت بایدن هم از قبل سفارش داده شده
در انتشار اخبار بیطرفی را رعایت نمی کنید. این موجب بی اعتمادی مخاطب به شما می شود.
نمونه ای از اخبار امروز شما در مورد زلنسکی:
...مدعی شد. .. در ادامه ادعاهای خود. ... زلنسکی مدعی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
دقیقا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
خب زلنسکی حرف مفد زیاد میزنه دیگه روسیه داره با 30 تا کشور می‌جنگد انتظار داری تنها در برابر همه شان پیروز شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
پس چی بگن
بگن دلقک گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
واقعا پیشرفت خوبیه. از غربگدایی و غرب دریای به زلنسکی پرستی افتادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
همینطور: " دستور آمریکا به زلنسکی برای آغاز مذاکرات." نویسنده میخواد وانمود کنه زلنسکی از آمریکا دستور میگیره
روسیه در حال شکست نظامی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
وهمچنین شکست هیمنه این ابر قدرت پوشالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
ذخایر و انبار تسلیحاتی آمریکا در حال ته کشیدن هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
امکان نداره فعلا داره رعایت میکنه
چون شکست خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
هر زمین خوردنی اسمش شکست نیست
دلقک سپر بلای ناتو و غرب
تجاوز پوتین به اوکراین نشان داد روسیه هیچی نیست نه قدرت نظامی نه صنعتی نه اقتصادی نه سیاسی

بدبخت روس پرستانی که دمشان را به دم پوتین بسته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
روسیه 7 هزار موشک هسته ای دارد که می‌تواند تمام غرب را تبدیل به خاکستر و ویرانه کند این توان نظامی. به اندازه 50 سال نفت و گاز دارد این هم منابعش. ابر قدرت های اتمی دیگر هم همچو چین و کره شمالی هم پشتیبان روسیه هستند این هم سیاست عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
دقیقا . روس پرستان چند وقتی هست که نظر نمی نویسند و غیب شده اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
مزدور لهستانی
اربابت در ویتنام و ...یادت رفته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
لهستان هم چشم طمع به برخی اراضی اکراین داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
بدبخت طرفداران ناتوی جنایتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
ابلهانی که دمشان و مخشان را به بی بی سی و سعودی نشنال گره زدن دچار توهمات کادب هستند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
متجاوز همیشه محکوم به شکسته چه آمریکا در افغانستان چه روسیه در اوکراین
عقب نشینی روسها از خرسون اگر از روی ضعف باشد به معنای شکست همه شرق در مقابل غرب و اروپاست،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
ژاپنی . روس ها پدر شما رو در آورده اند طبیعی است که این قدر شاکی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
مزدور ژاپنی سکوت کن
اگرتاریخ رامطالعه کنیدهیچ کشوری به اندازه روسیه به ایران خیانت نکرده واین رااگردولتهانبینندمردم هرگزفراموش نخواهندکردچه درجنگ اکراین وچه افعانستانواروپاارزومیکنم روسیه شکست بخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
اربابت انگلیس چی؟ کشتار 1298 - جدایی پاکستان و افغانستان و ترکمنستان از ایران - دزدیدن تمام طلا ها و سرمایه ایران - غارت نفت و گاز و حمله نظامی به ایران با اینکه ایران بی طرف بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
قیافه بعضی ها که روسیه را سدی مقابل سیل غرب می پنداشتند
دیدنی هست . دل به سد خاکی سوراخ شده ای بسته بودند که با اولین هجوم ویران شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
در تاریخ معاصر آمریکا و کل غرب و ایادی منطقه ای آنها دشمن مردم ما هستند
روسیه هیچ دشمنی با ما ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
چرا انگلیس .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
وقتی از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و استمرار آن تا سال 57 نمی گویید ، شکی باقی نمی ماند که ایرانی نیستید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
تاریخ را من بسیار مطالعه کردم
علاوه بر روس‌ها
انگلیسیها وامریکاییها هم اگر بیشتر خیانت نکرده باشند به ما قطعا کمتر هم نکرده آمد
فرانسویها هم که جای خود ...
روسیه از همان اول جنگ محکوم به شکست بود. تو باتلاق اوکراین گیر کرد. نمیدونه چطور فرار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
روسیه نمیخواد با حمله اتمی خودش رو بدنام کنن ولی دیگه ظاهراً هیچ چاره دیگری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
قابل توجه بعضی ها . امام خمینی رحمت الله علیه انسان آینده نگری بود ، علاج واقعه را قبل از وقوع می کرد . تا دقیقه 90 به امید تغییر وضعیت صبر نمی کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
بسه این جملات بی بنیان
جالب ترین سیاست رو ترکیه داره یکی به میخ میزنه یکی به نلع از این طرف پهباد باراکتار میده اوکراین و توافق ترانزیت امضا میکنه از اون طف به آذربایجان میگه حمله کن ارمنستان از اون ور از روسیه دفاع میکنه ژست سیاسی میگیره تو سران اجلاس شرکت میکنه
ماها‌ باید‌ طرفدار‌ حق و حقیقت باشیم‌
حقیقت‌ اینه که پوتین‌ به بهانه‌ حضور‌ ناتو‌ به یک کشور‌ مستقل‌ و ارزشمند‌ تجاوز‌ کرده‌ و کارش‌ یک خیانت‌ و قانونشکنی‌ و قلدری‌ محض است‌ و محکوم‌ !
براش‌ دلیل‌ و بهانه‌ نتراشید‌ !
میشهههههههههههه ه‌ ؟؟؟؟!!!!!
پسر تو چه کردی پوتین!!!! هی گفتن با آتیش بازی نکن .حالا تحویل بگیر!
با اردنگی بیرونش کردند . عقب نشینی دیگر چیست ؟
روسیه باز هم گول هیکلشو خورد. قبلا هم ژاپن و فنلاند درس خوبی بهش داده بودند
تابناک راستش و بگو چقد از عقب نشینی روسیه نارحت شدی؟
"وی در ادامه ادعاهای خود، ارتش روسیه را «اشغالگر» خواند ...."
واقعا برای تابناک متاسفم با این خبر رسانی
مگر در اشغالگر بودن روسیه شکی هم هست؟؟؟؟؟
معلوم نبست این کارشناسان که شما نظراتشان منتشر می کنید کی هستند
روسیه عقب نشینی کرده تا دوباره حمله کند
خنده آور است روسیه مرحله به مرحله در حال شکست خوردن است متاسفم برای آنها روی اسب مرده شرط بستند
زنده باد ولادیمیر پوتین
چرا سینه چاکان دمپایی ساکتن ؟؟!! مگه نمی گفتن ارتش روسیه در عرض یه هفته اوکراین رو به زانو درمیاره !! بقیه تحلیلهاتون هم همینطوری هست؟؟!!
روسیه از ترس شدید عقب رانده شد. دیکتاتور پوتین بازنده این جنگ تحمیلی به اوکراینه
تا مسکو اشغال نشه پوتین و باقی دلقک های اطراف اون باور نخواهد کرد که شکست خورده اند
پوتین متجاوز
پوتین را هیچکس نشناخته بسیار باهوش و زیرک آینده نگره مثل ترامپ لوده و بایدن خرفت نیست هرگز اجازه نمیدهد عروس جمهوری سابق شوروی بغل غرب بیفتد و چشم هیز ناتو به مرزهای روسیه چپ نگاه کند این یک تاکتیک جنگی منحصر به فرد از طرفی زلنسکی احمق که گول آمریکا و غرب را خورده به نیابت از آنها با روسیه وارد جنگ شده و کشوری مثل سوریه از اوکراین باقی می ماند و بس و اینجا منفعت را آمریکا می برد و اروپا هم تاوان نوکری آمریکا را می دهد
درسته که غربیها کمکهایی در حد دفاعی برای اوکراین ارسال کردند اما این خود اوکراینیها بودند که به پیروزی مظلوم بر ظالم ایمان داشتند در حالی که کسانی که لباس اسلام به آن کرده بودند به این ایمان نرسیده بودند
توی مثلا همه پرسی ۹۸ درصد موافق الحاق به روسیه بودند ولی الان همه مردمش به خاطر فرار سربازان روس جشن‌گرفتند.... خ
دستور به زلنسکی؟
دلقک دست نشانده
مرگ بر زلنسکی
هیچ کشوری در تاریخ به اندازه انگلیس به ایران خیانت نکرده است
مهمترین خیانت ها و جنایت در قبال ایران:
جدا کردن بخش های زیادی از ایران
کشتن ۹ میلیون ایرانی
...
ما با روسیه و آمریکا و .... مشکلی نداریم فقط با این کشور مشکل داریم
یه روز اوضاع به نفع روسیه هس همه میگن باید به فکر سلاح اتمی باشیم دارن اوکراین مظلومو نابود می کنن و غیره یه روز دیگه اوضاع به ظاهر به نفع اوکراینه همه میان مینویسن خاک بر سر دمپایی شکست خورده اوکراین پیروز است و غیره
در کل اینجا مخاطبین بیشتر یه مشت تینیجرن که در کنار خارجیا هر دقیقه بیانیه هاشون عوض میشه
روسها خودشون میدونن عین چیز تو گل گیر کردن دیگه رو اوردن به مذاکره.این روسیه به تمام معنا و از هر لحاظ هیچی نیست
جوجه رو آخر پاییز می شمارند! البته در این جنگ آخر زمستان، وقتی غرب و آمریکا به شکر خوردن افتادند.
بعضی از آقایان یه جوری حرف میزنند که غرب همجنس گرا هیچ ظلمی به هیچ کشوری و نیز ایران عزیز ما نکرده است. معاویه به آقا امیرالمؤمنین علی علیه السلام نامه نوشت که با یکصد هزار از این مردمی که شتر نر و ماده را از هم تشخیص نمی دهند به جنگ باشما می آیم.
ایا زمان بازنگری در روابط بین المللی نشده و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم
و اگر امربکا افول کرد در روابط بازنگری دوباره میکنیم
هنوز حداکثر استفاده را بکنیم تا بعد
غیر از رقابتهای تاریخی همین الان هم روسیه و ترکیه در سوریه ،قفقاز و تاحدودی آسیای مرکزی رقابتهای سنگینی دارند لذا هدف اردوغان فرو رفتن بیشتر روسیه در باتلاق و نابودی ان هست
شکست روسیه برای مردم ایران پیروزی بزرگی است.
چرا اجازه نمیدین مثبت و منفی ها ثبت بشه چرا ؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار