بازدید 19051
سه هزار و صد و هشتاد و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

سردار حاجی‌زاده: آزمایش‌های موشک هایپرسونیک سپاه انجام شده / شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شد / عراق: همه بدهی‌های خود بابت واردات گاز از ایران را پرداخت کرده‌ایم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: هشدار ایلان ماسک درباره ورشکستگی توییتر/ واکنش رئیس‌جمهور به تفکیک وزارت راه و شهرسازی/ خودرو شاسی بلند داخلی سال آینده رونمایی می‌شود / شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ 11 November 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

امام جمعه زاهدان: در ملأعام فریاد می‌زنند آزادی نیست؛ اگر آزادی نبود تو اینجا نبودی
مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه: یکی از برکات انقلاب اسلامی تصویب قانون اساسی ما توسط مجلس خبرگان و سپس تصویب آن با رفراندم و رأی مردم بود، به گونه‌ای که محتوا و مضمون این قانون توسط مجتهدان عالی قدری تنظیم و در دو مرحله با رأی و انتخاب مردم تصویب شد. در مرحله اول مردم نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی را انتخاب کردند تا قانون نوشته و در مرحله دوم نیز این قانون به رأی مردم گذاشته و سپس با انتخاب آن‌ها تصویب شود.

وی ادامه داد: ظاهرا تصویب دو مرحله‌ای قانون اساسی در سایر کشورها سابقه ندارد، به گونه‌ای که گاهی برخی افراد به زور اسلحه سر کار آمده و قانونی نوشته و ابلاغ کرده‌اند و یا یک مرحله اگر به رأی گذاشته شود. وی گفت: این قانون مترقی و متعالی دو بار به رأی مردم گذاشته شده است و در کشوری که هر ساله انتخابات متعدد دارد، بحث رفراندم مطرح کردن چیزی جز خواست دشمن نیست؛ بنابراین، باید حواس خود را جمع کنیم تا دشمن از زبان ما سخن نگوید و حرف ما در راستای اهداف دشمن نباشد و نکند که نعمت‌های انقلاب را قدرنشناسی کنیم و قانون اساسی تنها یکی از برکات انقلاب است. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این روزها شعارهای مختلفی داده می‌شود؛ آن هم شعارهایی مبنی بر آزادی و نکته جالب اینجاست که در ملأعام فریاد می‌زنند آزادی نیست؛ اما اگر آزادی نبود شما کجا بودید و این حرف‌ها؟ در ملأعام حرف زدن از اینکه آزادی نیست و ما آزادی می‌خواهیم و همواره تکرار کردن آن و اینکه اقدامی هم صورت نمی‌گیرد، بهترین دلیل برای آزاد بودن است و اگر نبود تو اینجا نبودی و نمی‌توانستی چنین سخنی بگویی.

علم‌الهدی: حتی ملت آمریکا هم شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند
سید احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اندیشه انقلاب اسلامی، شعار «مرگ بر آمریکا» را از ایران فراتر برده است، تصریح کرد: آن زمان که انقلاب پیروز شد، فقط در ایران اسلامی بود که «مرگ بر آمریکا» می‌گفتند، اما امروز این شعار از سرزمین‌های منطقه هم فراتر رفته و حتی ملت آمریکا هم این شعار را سر می‌دهند. وی تأکید کرد: بر این اساس آن‌ها به این نتیجه رسیدند که یک جنگ ترکیبی به راه بیندازند و همزمان رسانه‌ای و میدانی، با انقلاب اسلامی وارد جنگ شوند. طرح بیش از ۳۸ هزار دروغ در پنج رسانه اصلی جریان استکبار همچون "BBC" وابسته به انگلیس، «اینترنشنال» وابسته به دولت سعودی، «من و تو» وابسته به بهاییت و «رادیو فردا» وابسته به دولت آمریکا آن‌هم در بازه زمانی کوتاه ۲۸ شهریور تا ۹ آبان، تنها یک مصداق از این جنگ ترکیبی است.

نماینده چابهار: استعفا نداده‌ام
در پی انتشار شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر اعلام کناره‌گیری معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وی با رد این موضوع تاکید کرد: انگیزه من برای دفاع از حق مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است. معین‌الدین سعیدی با رد شایعه استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من از تمام ظرفیت‌های قانونی در حوزه نمایندگی مجلس تلاش می‌کنم در راستای استیفای حقوق مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه گام بردارم و انگیزه من برای دفاع از حق مردم، نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است. ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، بخش‌هایی از یک سخنرانی انتخاباتی من در زمان تبلیغات انتخابات مجلس است و ارتباطی به اتفاقات اخیر ندارد و من بنایی برای استعفا ندارم. گفتنی است در ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی، سعیدی طی سخنانی در جمع تعدادی از هواداران خود می‌گوید که «اگر زرق و برق صندلی‌ سبز مجلس، اصول، اخلاق و هویت من را عوض کرد، خدایا این صندلی را نمی‌خواهم.»

عراق: همه بدهی‌های خود بابت واردات گاز از ایران را پرداخت کرده‌ایم
وزارت برق عراق از مذاکره با ترکمنستان برای واردات گاز از این کشور خبر داد و گفت: عراق همه بدهی‌های خود بابت واردات گاز از ایران را پرداخت کرده است. به گزارش واع (خبرگزاری رسمس عراق)، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که وزارت برق عراق، انتقالی کیفی در تولید داشته و آن را به ۲۴ هزار مگاوات رسانده است. وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه به طرحی برای سوخت نیاز دارد، گفت که نیاز عراق به برق به ۷۰ میلیون متر مکعب گاز می رسد. موسی افزود که وزارت برق در جهت متنوع سازی منابع انرژی حرکت می کند و ۴ قرارداد برای تولید ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی امضا کرده است. سخنگوی وزارت برق عراق تاکید کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اولویت ویژه ای به پرونده برق می دهد. وی با اشاره به اینکه عراق همه بدهی‌های خود بابت واردات گاز از ایران را پرداخت کرده است، گفت که مذاکراتی با ترکمنستان برای واردات گاز وجود دارد.

گزارش ایسنا از مهاجرت کادر درمان
ظرف یک‌ سال گذشته ۱۶۰ متخصص قلب مهاجرت کرده‌اند. در همین مدت ۳۰ هزار تن از اعضای کادر درمان از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست good standing یا «نداشتنِ سوءپیشینه» داشته‌اند که مقصدشان عمان بوده است؛ همچنین ظرف چهار سال گذشته ۱۶ هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده‌اند.

عذرخواهی مدیر شبکه کودک درباره پخش گزارش حادثه شاهچراغ
محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک بابت پخش گزارش حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) از این شبکه، عذرخواهی کرد و درباره جزییات ماجرا به ارائه توضیحاتی پرداخت و نوشت: گزارش ناپخته‌ای که از شیراز پخش شد، فاصله عمیقی با نیت و طراحی انجام شده داشت و با وجود اینکه در کانال نهال (و نه کانال پویا) پخش شده بود، حاوی واژه‌های نامناسبی برای کودکان بود که موجبات نگرانی برخی از خانواده‌ها را فراهم آورد.

سردار حاجی‌زاده: آزمایش‌های موشک هایپرسونیک سپاه انجام شده
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره موشک هایپرسونیک این نیرو که خبر آن روز گذشته اعلام شد، اظهار داشت: آزمایش‌های این موشک انجام شده است.

۳۵۸ دستگاه اجرایی حساب بانکی غیرمجاز دارند
محمدکاظم انبارلوئی کارشناس اقتصادی گفت: در صورت تعلل در اجرای حساب واحد خزانه، مجلس باید نقش نظارتی خود را اعمال کند که بخشی از اعمال نظارت مجلس در نهاد مستقلی به نام دیوان محاسبات صورت می‌گیرد. طبق گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ همچنان ۳۵۸ دستگاه اجرایی از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های نفتی خارج از بانک مرکزی حساب فرعی داشته که این تخلف است و باید به آن رسیدگی شود؛ حساب واحد خزانه مشخص است و هیچ دستگاهی حق ندارد خارج از خزانه حسابی باز کند؛ لذا ورود بانک‌های خصوصی و بانک‌هایی غیر از بانک مرکزی در مسائل مربوط به حساب و کتاب دستگاه‌های دولتی، تخلف آشکاری است.

شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شد
پیرو وصول شکایت برخی از مشترکین در خصوص اجرا نشدن مفاد مصوبه ۵۰۹ شورای رقابت در ۱۰ مهر ۱۴۰۱، موضوع در جلسه ۵۱۹ شورای رقابت مطرح و رسیدگی شد؛ بنابراین، شورای رقابت رای بر محکومیت شرکت مخابرات ایران به دلیل ارتکاب رویه ضد رقابتی صادر کرد. گفتنی است موضوع جلسه ۵۰۹ شورای رقابت مبنی بر توقف اجرای مصوبه ۴۶۶ مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شرکت مخابرات ایران و اقدام به درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکین بود. در ماده ۳ مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای رقابت با موضوع "دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت" شرکت مخابرات ایران موظف شده بود با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، نظام خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات این شرکت مجزا و دقیق محاسبه و در صورت های مالی حسابرسی شده این شرکت درج شود.

خودرو شاسی بلند داخلی سال آینده رونمایی می‌شود
مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان در حال طراحی بن سازه خودرو اقتصادی هستند که روی این بن سازه، محصول شاسی بلند تولید و سال آینده رونمایی خواهد شد.

واکنش رئیس‌جمهور به تفکیک وزارت راه و شهرسازی
سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد:‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس این موضوع را به ما اعلام کردند، بنده نیز موضوع را با رئیس‌جمهور مطرح کردم. وی نیز گفت هر زمانی‌که طرح مجلس در این زمینه نهایی شد به ما ارائه کنند تا در دولت مطرح کنیم. معمولا زمانی که طرحی در مجلس نهایی می‌شود، یک نسخه از آن به ما ارائه می‌شود، ما نیز بلافاصله  نظر کارشناسی را از دستگاه‌ها اخذ و سپس در دولت مطرح می‌کنیم؛ تاکنون طرحی در این زمینه به ما داده نشده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مجلس می‌دهد گفت: خیر. دولت لایحه‌ای  ندارد اما منتظر هستیم تا هر زمان طرح مجلس ابلاغ شد ما در دولت مطرح کنیم، طرح‌های مجلس در دولت خارج از نوبت بررسی می‌شود و جزو موارد فوریتی است.

هشدار ایلان ماسک درباره ورشکستگی توییتر
بلومبرگ نیوز گزارش کرد مالک جدید توییتر در نخستین دیدار گروهی با کارمندان توییتر، اظهار کرد: نمی تواند ورشکستگی این شرکت را منتفی بداند. طبق گزارش وب سایت اینفورمیشن، وی هشدار داد این شرکت سال آینده میلیاردها دلار از دست خواهد داد. ماسک افزود: در ایمیلی به کارمندان دورکار اعلام شده بود دیگر اجازه دورکاری ندارند و انتظار می رود ۴۰ ساعت در هفته در محل کار حاضر شوند. سه منبع آگاه به رویترز گفتند: ماسک در ایمیلی به کارمندان توییتر هشدار داد، اگر این شرکت نتواند درآمد اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، قادر نخواهد بود در رکود اقتصادی که در حال وقوع است، دوام بیاورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۸
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۹۹
مخابرات به چه حقی و قانونی مبلغ ثابت ۲۰ هزار تومنی انداخته روی قبوض تلفن ثابت ؟
میدونید چه پول هنگفتی میشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مخابرات تعطیل باید گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
برای مخالفت با با این اجحاف آشکار مخابرات همگی

باید درخواست دایری در مرکز داده

و خطوط تلفنهای ثابت خود را بحالت تعلیق در آوریم

و تا عقب نشینی مخابرات ادامه بدهیم
مخابرات با استناد به چه قانونی ۱۵۰۰۰ تومان اضافه کرده به قبوض ؟
من پول این قبض رو پرداخت نمیکنم و پول زور نمیدم به مخابرات .
خط تلفن من رو قطع کنید .
اصلا من خط تلفن ثابت نمیخوام .
زود قطع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ماه فبل 20000 تومان بود .
ترسیدن ؛ این ماه کردنش 15000 تومان

پول زور غیر قانونی
رحیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
به استنادقانون هرکه زورش بیش حقش بیشتر
سهامدار اصلی مخابرات کیه که داره پول زور میگیره از مردم ؟
هان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
بگم؟
قرار نیست هزینه جبران ورشکستگی مخابرات از جیب ملت تامین شود .
مخابرات حق نداره پول الکی از مردم بگیره .
الان ۲ ماه است که روی هر قبض تلفن ثابت شهری مبلغ ۲۰/۰۰۰ تومان او برای روستاها مبلغ ۱۰/۰۰۰ تومان ضافه کرده اند
دیوان عدالت به بحث مبالغ جدیدی که مخابرات در قبض تلفن های ثابت اضافه کرده ورود کند و این پول ها را به مردم بازگرداند
ما پول زور غیر قانونی به مخابرات نمیدهیم .
خط تلفن ما را قطع کنید
کارکرد تلفن ثابت بنده در مهرماه فقط ۳ دقیقه مکالمه درون شهری با خط تلفن ثابت بوده است .
همین .
چرا باید مبلغ ۲۵۰۰۰ تومان پرداخت کنم به مخابرات ؟!!@
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دقیقه ای ۸۰۰۰ تومن باهات حساب کرده مخابرات
!!!عوضش امنیت داریم
اگر عراق بدهی خودرا پرداخت کرده , پس این مبلغ بزرگ کجا رفته؟
فکر کنم مخابرات قصد داره پول خسارت اعتراضات رو از جیب مردم جبران و تامین کنه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مخابرات مردم را ندوشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
۱۳: ۰۴
ما گاو شیرده مخابرات نمیشویم .
تلفن ما را قطع کنید
عراق تمام بدهی هایش را داده
روزانه ۱/۵ میلیون بشکه صادرات داریم و مقامات مدعی دریافت دلار آن هستند و …… بفرمائید این دلارها کجا میره که تا مردم از فقر فریاد میزنند مسئولین یاد تحریم میفتند!؟!؟!؟!
مرجع رسیدگی به اخاذی جدید مخابرات چه کسی است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دکتر 6 کلاسه
از این موشکای جدید به روسیه هم بدید
هرکس شبکه دشمن ایران ببیند آنها هم دشمن ایران محسوب می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
صدا و سیما رو منظورته؟
روسیه به موشک هایپر نیاز داره تا از بالای جو به خرسون حمله کنه و این شهر رو پس نده به اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
خرسون زنده باد
پوتین مرده باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
پوتین مثل .. توی خرسون گیر کرده بود
اگه ا ین موشک ها به دست پوتین برسه دیگه لازم نیست خرسون رو بعد از یک هفته الحاق به روسیه ؛ دوباره پس بده به اوکراین
مخالف اظهارات مسولان هستیم
اکثر متخصصان یا رفتند یا دارن میرن
من خودم فوق لیسانس مهندسی نایع هستم همسرم فوق تخصص پزشکی داره پسرم هم فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر هست قبل از دانشگاه هم دانش اموز دبیرستان تیزه‌وشان ب‌ود
دوسال پیش به این نتیجه رسیدیم که باید رفت و عطای ماندن را به لقایش بخشیدیم و رفتیم
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
بسلامت
همه چیز موشک نیست .
یه ذره تورم رو بیارید پائین
روسیه با وجود داشتن هایپر سونیک ؛ خرسون رو دو دستی تحویل داد به اوکراین و عقب نشینی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
نگو اوکراین بگو کل ناتو به اضافه پول و تجهیزات آمریکا
جناب امام جمعه در همان قانون اساسی مورد بحث شما مراجعه به رفراندوم وجود دارد
مخابرات ، یکباره و در اقدامی غیر قانونی و خودسرانه مبلغ ۲۰ هزار تومان به رقم صورتحساب ماهیانه تمام تلفنهای ثابت مردم افزوده است !!!

در حالیکه ، اکثریت قابل توجهی از مردم ، متوسط و ماهیانه رقمی کمتر از ۱۰ هزار تومان پرداخت میکرده اند

و الان باید در کمال ناباوری با بیش از ۲۰۰ درصد افزایش روبرو گردند !!!!

اینگونه بی توجهی ها است که توسط وزارتخانه ها و نهادهای مختلف و ظرف تنها چند ماه هزینه های ارزاق و خدمات زندگی مردم را بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش داده

که کم کم بر روی هم انباشته شده و موجبات نارضایتی و اعتراضات گسترده مردمی را باعث میگردد .
سردار حاجی زاده موشک های فرا صوت ( به قول شما خارجی ها سوپرسونیک) برای این ملت فقر زده آب و نان نمی شود. فکر نان کنید که خربزه آب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
به جای موشک هایپر کالا ؛ سرم بسازید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
فعلا دنیا تو فاز انباشت سلاح برای حفظ امنیت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
عجب وظیفه اصلی نان بر عهده این ها نیست عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آب و نان نداری؟ پس چطور زنده ای
موشک بسازید
سِرم و کارت ملی هوشمند هم بسازید .
خیلی ممنون
قبض های مخابرات بابت هزینه های سرویس صوتی که نداشته ایم و تعیین 4444 دقیقه در ماه یعنی دو ساعت و 45 دقیقه مکالمه در روز کار نادرستی است، خیلی ها فقط برای اینترنت استفاده می کنند؟ چه تعداد ممکنه وجود داشته باشند انقدر وقت اضافه داشته باشند دو ساعت و چهل و پنج دقیقه هر روز تماس بگیرند و پشت خط حرف بزنند؟! خیلی باشد نهایتا روزی ده دقیقه تا یک ربع
قبض های مخابرات بابت هزینه های سرویس صوتی که نداشته ایم و تعیین 4444 دقیقه در ماه یعنی دو ساعت و 45 دقیقه مکالمه در روز کار نادرستی است، خیلی ها فقط برای اینترنت استفاده می کنند؟ چه تعداد ممکنه وجود داشته باشند انقدر وقت اضافه داشته باشند دو ساعت و چهل و پنج دقیقه هر روز تماس بگیرند و پشت خط حرف بزنند؟! خیلی باشد نهایتا روزی ده دقیقه تا یک ربع
شرکت مخابرات یواشکی و در بحبوحه نا آرامیها ماهیانه مبلغ گزافی را به قبض تلفنهای ثابت اضافه نموده که به نظر میرسه این کار مخابرات خود سرانه و غیر قانونی است. مسولین لطفا رسیدگی وشفاف سازی نمایید
خودرو شاسی بلند داخلی سال آینده رونمایی می‌شود.
وقتی قابل افتخار است که با درآمد یک فرد متوسط جامعه قابل خریداری باشد.
یه دونه از اون موشکها را میشه با کوآموکسی کلاوی که دکتر اطفال برای دخترم نوشته و همه ی داروخانه ها را زیر و رو کردم و میگن نیست،عوض کنی؟ بچه و نوه خودت مریض بشن،میارن دم خونتون میدن به نگهبان و بادی گاردتون،من باید آواره ی این داروخانه و آن داروخانه باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
میخواست به دشمن رو ندی که تحریممون کنه
نظم و امنیت دو واژه بسیار مهم برای تعالی جامعه است اما فقط به مفهوم نظم وامنیت در کف خیابان نیست سالهاست که اقتصاد کشور دستخوش اغتشاشات است وکسی هم دل نمیسوزاند سالهاست که سیاست کشور گروگان سرمایه دارن است وکسی از حق مردم در این باب سخنی نمیگوید وسالهاست که ....... نظم وامنیت را در همه جهات آن دریابیم ونه فقط در کف خیابان .....
سردار حاجی زاده ، خبر مسرت بخشی را اعلام کردید، اما یک سئوال ، قدرت نظامی ایران من جمله در حوزه قدرت موشکی ، چه زمانی قرار است به قدرت اقتصادی بیانجامد؟ به عنوان مثال چرا با این همه قدرت نمیتوانیم حق آبه خود از هیرمند را از طالبان بگیریم؟ لطفا به این سئوال پاسخ بدهید.
خبر موشک هایپرسونیک فوق العاده مهمه ولی ممکنه بهش توجه لازم نشه و لازمه در زمینه اقناع نسل جوان بیشتر کار بشه تا این دستاوردهای مهم برای کشور رو راحت از دست ندن
دلار چند!!؟؟؟
در اکثر کشورهای دنیا دانشگاهها پولی هستند و رشته های پزشکی گران ترین رشته های دانشگاهی هستند حدود ۵۰۰ هزار دلار در یک دانشگاه متوسط. خال اگر دوره تخصص را هم در نظر بگیرید این مبلغ خیلی بیشتر می شود. طبق امار فوق اگر ما ۱۰۰ هزار مهاجرت پزشک داشته باشیم. یعنی یک سرمایه ای حدود ۵۰ میلیار دلار که کشور هزینه کرده است را به راحتی از دست داده ایم. البته من به دید اقتصادی نگاه کردم وگرنه ضررها بشیار بیشتر از این چیزها ست. کشورهایی مثل استرالیا و کانادا به دلیل همین مهاجرت ها و مهاجرت های شرکت های استارت اپ و همچنین مهاجرت های سرمایه گذاری موفق شده است خدمات خوبی به مردمش دهد. در حال حاضر کاری که دولت باید انچام دهد تمام دانشگاه ها به نرخ جهانی قیمت گذاری شوند ولی همه دانشجویان بورسیه کامل باشند حال اگر کسی قصد مهاجرت داشت جهت خرید مدرک تحصیلی اش باید کلیه هزینه ها را بپردازد و کسانی که نیاز به ترجمه مدرک ندارند (در ایران مشغول می شوند) کاملا رایگان و شبیه به الان می باشد. حالا حتی اگر هم مهاجرتی انجام شود می توان به چشم تربیت تحصیل کردگان به آن نگاه کرد.
خب الان سرنوشت پولی که به مخابرات پرداخت کردیم چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
باید برگردونه به حساب مردم تحت عنوان بستانکاری مردم
حاج علم اگر اخبار رو میخوندی متوجه میشدی که طبق اخبار انتخابات اینبار امریکا در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده.طبق تئوری شماها این میزان ارا مقبولیت حکومت را میرساند!!!
از بزرگترین افات و فساد در ایران مشخص نبودن میزان ورود و خروج پول به کشور بخاطر همین بیرنگ بودن خزانه کشور است.
آزادی یعنی در هر جایی که از امکانات و اموال و منابع بین المال خرج می شود مردم بتوانند براحتی نظر بدهند و اعتراض و انتقاد کنند و حساب و کتاب با رضایت اکثریت مردم همراه باشد
آیا چنین چیزی در کشور ما وجود دارد؟
خوشبحال روسیه
حقوق بشر مهمتر از هایپرسونیک است
سهامداران متضرر بورسی چه کسی به فریادشان میرسه ؟؟؟
درخواستهای مردمی جهت لغو حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی (بدلیل احتمال توهین به نمادهای ملی توسط برخی بازیکنان و تماشاگرنمای هماهنگ شده) در حال افزایش است لذا شورای عالی امنیت ملی باید برای این موضوع مهم تصمیم عاجل بگیرد
وزیر آموزش و پرورش
آخه مرد حسابی تمام ادارت وزرا دنبال این هستند که بتونند کمکی به بهبود زندگی پرسنل داشته باشند حالا تو داری ۶ ماهه از تصویب قانون گذشته ، نه معوقه ای دادی ، نه حکمی زدی ، تازه میخای به همه رتبه ۱ بدی که به حداقل راضی شن ؟؟ میدونی همکاری که بخاطر رتبه بندی ۵ساله منتظر ه چقدر متضرر شده که تو باز هم میخای به هرترفندی گولش بزنی ؟؟؟ بابا آموزش و پرورش شده خانه سالمندان ، تو این وضعیت به فکر جوانان بیکار باشید نه اینکه نیروی بازنشسته بیاد ۲۴ ساعت تدریس کنه ؟؟ تو تا معلمان رو س‌کته قلبی یا مغزی ندی رها نمیکنی ی
شرکت مخابرات که برنده قطعی و بدون رقیب این واگذاری بوده و هست
حالا این نمایش محکوم شدنش برای چیه؟
میخواین اسمش رو زیر ستون بدها بنویسید؟
موشک برا ما نون و آب نمیشه.
تا کی توریه ؟؟؟ تا کی راست ودروغ را با هم قاطی وتحویل مردم می دهید؟ عمده بدهی عراق به ایران بابت برق بود نه گاز بدهی برق عراق چی شد؟؟؟
ایلان ماسک اینقدر احمقِ که یک شرکت ورشکسته میخره!!!!!!!!!!!!
"شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شد" مبالغ اضافی را که دریافت کرده، به مشترکین برگرداند.
عجب صبری خدا دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
عجب صبری کدخدا دارد
درود
عراق می گوید بدهی داده ایم.....اما این پول کجا رفته جای سوال دارد....
سخنگوی دولت اعلام کرده که در ده سال گذشته هیچ رشد اقتصادی کشور ما نداشته..‌‌‌‌ما چطور و چرا و به دستور چه کسی برای عراق نیروگاه برق مجانی ساخته شده ...ا
کو گوش شنوا! گفتند تحریم ها نعمت هست و ...ولی عاقلان دانند!تحریم ها فلاکت هستند و باعث فشار و عصیان هست. حضرت علی علیه السلام فرمودند ازدیاد فقر به کفر می انجامد. (زاد الفقر الی الکفر) لجاجت در روابط بین المللی باعث تحریم و تحریم باعث فقر و عصبانیت و عصیان می شود.
از وقتی هزینه تلفن رو ۲۰ تومن الکی زیاد کردن دیگه تلفن استفاده نمیکردم و نمیکنم تااااا کلن قطع بشه واسه خودشون ببینیم کی ضرر میکنه . اینترنت ماهواره ای میااد
خدارا شکر
حالا که بی بی سی و اینترنشنال تروریستی همدیگر را دارند رسوا میکنند باید ما قوی تر از قبل زیر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران جمع شویم
نه اینکه مثلاً بعضی را مجری و گزارشگر جام جهانی کنیم که بجای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران فقط تیم ملی ایران را تکرار میکند
این هم مانند اختلاس ، خیانت است به خون شهدا و باید تذکر جدی داده شود به صدا و سیما
دشمنان غافل از اتحاد و پیوند ناگسستنی شیعه و سنی، فتنه‌های همیشگی خود را شعله ور کرده اما با هوشیاری مردم انقلابی، بصیر و ولایتمدار کشور اعم از عرب، ترک، لر، بلوچ و فارس و سایر اقوام در تمام مذاهب اعم از مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی توطئه خبیثانه دشمن بار دیگر خنثی شده و آنها از این اتحاد مردم سخت ناراحت و بدنبال انتقام از مردم همیشه در صحنه هستند.
فرمایشات امام جمعه محترم زاهدان درموردآزادی کاملاصحیح ودرست است ودرودبرانقلاب اسلامی ایران سربلند.
باتشکرازسردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وتمام نیروهای شریف ویکتاپرست وآزاده سپاه پاسداران قهرمان ودلاورودانشمندان شریف وتوانمندسپاه پاسداران غیورخداوندمتعال همه شماعزیزان راحفظ ویاری نمایدفرزندان افتخارآفرین و سربلندوسرافرازکشورسربلندمان.
آقای علم الهدی ؛ اگه مردم آمریکا هم «مرگ بر امریکا» میگفتن ؛ بالای 70 درصد تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کردن .

ضمناً ملت هیچ کشوری شعار مرگ رو برای کشور خودشون نمیدن .
شرکت مخابرات به خاطر ضعف شدید مدیریتی در بدترین شرایط قرار گرفته است در حالیکه تا یک دهه پیش یکی از بزرگترین و سرامدترین شرکتهای کشور بود
متاسفانه در دنیای تکنولوژی و آی تی که اینگونه شرکتها بسیار در دنیا موفق بوده اند مخابرات ایران عقب گرد و سقوط آزاد را را تجربه کرده است
مردم آمریکا شعار مرگ بر آمریکا می دهند؟ این را دیگه کجای دلمون بذاریم
چه کسی جوابگوی کمبود و گرانی دارو در کشور است؟ آیا وزیر بهداشتی در کشور وجود دارد که بیاید جوابگو باشد؟!! نمایندگان مجلس که رگ غیرتشان برای بعضی چیزها باد می کند،برای کمبود دارو چه کاری کرده اند؟ دارو ها به کجا صادر می شود؟!!!
مدیریت شبکه پویا و اکثریت شبکه های دیرگ سازمان دست افراد غیر متخصص و گاهی با سابقه نظامی افتاده و نتیجه ای جز ریزش بیشتر مخاطب نخواهد داشت
مخابرات علنا دست در جیب تمام مردم ایران کرده است

و از هر خط ثابت ۲۰ هزار تومان اضافه ماهیانه میگیرد !!

اگر حدودا ۲۰ میلیون خط ثابت را در ۲۰ هزار تومان ضرب

کنیم به رقم ماهی ۴۰۰ میلیارد تومان می رسیم !!!!

آیا کسی در دولت و مجلس و نهادهای حکومتی هست ؟

که اراده و جراتی برای دفاع از حقوق تضییع شده مردم در

مقابل خلاف مخابرات بنماید ؟؟!؟
نصف اینها خبرهای تکراری قبل بود
کارمندان توییتر و فیس بوک هم همینکارارو کردن اخراج شدن تابناکیا حواسشون باشه
جلوی ذزذی مخابرات رابگیرید
وقتی ۵۱ درصد سهام مخابرات متعلق به یک نهاد است هر کاری دلشان خواست می کنند به کسی هم جوابگو نیستند وزارت ارتباطات هم یعنی کشک .اخذ ۱۵۰۰۰ تومان ماهانه از هر تلفن ثابت با کدام محاسبه و مجوز انجام گرفت .
شرکت مخابرات با افزایش هزینه ثابت تلفن ثابت و متعاقب آن با اعلام محاسبه رایگان مکالمات تلفن ثابت از محل مبلغ دویست هزار ریالی مشترکین عملا با اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار مترصد فروش اجباری شده و این مهم را با اخذ مصوبه ستاد انجام داده است این در حالیست که یکی از وظایف ستاد تنظیم بازار جلوگیری از فروش اجباری کالا یا خدمات توسط زیاده خواهانی مثل شرکت مخابرات است مضافا اینکه مگر شرکت مخابرات بیلان درآمد خود لز محل مکالمات و سایر در امد های خود را به مراجع ذیمدخل و مردم اعلام میکند؟ ایا شرک مخابرات در قبال درامدهای چندین هزار میلیاردی تحمل (حتی برفرض صحت) خسارت چنددمیلیاردی را ندارد؟ ضمن اینکه چرا باید مردم هزینه سرمایه گذاری شرکت خصوصی مثل مخابرات را از جیب خود بپردازند و سود شرکت مال صاحبانش باشد؟؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
من تا ماه گذشته ماهی ۵ - ۶ هزار تومن پول قبض تلفن
.میدادم که حالا شده ۲۵۰۰۰ تومن
غرامت 1000 میلیاردی جنگ تحمیلی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عراق پول برق رو به کدام ارگان یا آقازاده ای داده که در سکوت کامل خبری است و هیچ کس چیزی نمی گوید
ایکاش در کنار ساختن موشکهای فراصوتی نطامی فوق پیشرفته !!!!

ساختن سرم پزشکی و شربت سینه و داروهای ساده و کافی برای مردم

و ساختن مسکن و مدرسه و درمانگاه و راه و جاده و خودرو های کافی و ایمن

و ساختن اشتغال و تولید توان مالی مردم و از همه مهمتر ساختن امید و

آرامش و شادی و آسایش و رفاه اجتماعی و ساختن امید برای جوانان که

هیچگاه به فکر مهاجرت و فرار از خانه پدری نیفتند .و بمانند و بسازند .

و ساختن کشور و بیمه کشور در مقابل نابود شدن محیط زیست اش

و خلاصه اینکه: (ساختن زندگی ) را بصورت جدی در دستور کارتان با درج

اولویت و ارجحیت برتر قرار می دادید .
گزارش ایسنا از مهاجرت کادر درمان
ظرف یک‌ سال گذشته ۱۶۰ متخصص قلب مهاجرت کرده‌اند. در همین مدت ۳۰ هزار تن از اعضای کادر درمان از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست good standing یا «نداشتنِ سوءپیشینه» داشته‌اند که مقصدشان عمان بوده است؛ همچنین ظرف چهار سال گذشته ۱۶ هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده‌اند.

هیچ کس دوست ندارد که کشور خود را ترک کند، مگر آنکه ...
عراقی غرامت های جنگ را هم پرداخت کرده؟ به کویتی ها تا دینار آخرش را هم داد!
بله قانون کشور مترقی است ،اما در موقع اجرا خلاف آن است
مدعی العموم به قضیه اخاذی جدید مخابرات از مررم ورود کند و نتیجه را سریعا به استحضار ملت برساند .
سریع
فوری انقلابی
تمام پیاماش شده شرکت مخابرات
سلام، بنده بازنسشته مخابرات هستم موقعیکه مخابرات را واگذار کردن همکاران تهران می گفتن پول خرید مخابرات قیمت یک زمینش درتهران است حالا مخابرات به روزی رسیده است که حق و حقوق و بیمه تکمیلی بازنشستگان را از برج دی سال ۹۸ پرداخت نمی کند
به امید ورشکستگی کامل مخابرات
مخابرات در درون خودش ریخت و پاش زیاد دارد . دوباره کاری و موازی کاری دارد. سازمانش متورم است . به عنوان یک مثال طرف با دو نفر پرسنل زیر دست ، عنوان رییس اداره را دارد و طبعاً حقوق و مزایای رییس اداره را می گیرد.مخابرات مشابه خیلی شرکتها و سازمانهای دیگر ، معلوم نیست یک شرکت خدماتیه یا یک شرکت اقتصادی. اگر شرکت خدماتیه باید دولت قسمتی یا همه هزینه های خدماتش را بپردازد.و حساب سود و زیان در محدوده شرکت مفهوم ندارد. و اگر شرکت اقتصادیست باید فقط بر مبنای افزایش سوددهی قدم برداردو در آن صورت باید از خدماتی که سود ده نیستند دست بکشد.مثل ارتباطات خیلی از روستاهایی که دریافتی از روستا کفاف خرید و نگهداری دستگاههای آنجا و حقوق کارگزار آن روستا را نمی دهد. خیلی شرکتهای اینطوری داریم که هم شرکت اقتصادی هستند و شرکت خدماتی. و در عمل و واقع مطلب نه شرکت اقتصدی هستند و نه شرکت خدماتی درست و حسابی.باید به عنوان یک گام مهم در اصلاحات اقتصاد کشور ، این معضل رفع و رجوع شود. و گرنه هم زیان ده می شوند که شده اند و هم خدمات ناقصی ارائه کرده باعث نارضایتی هستند. متوسط حقوق پرسنل رسمی خود مخابرات هم که اکثراًمسن هم هستندبالاست که برای شرکت زیان ده با این حجم دیون این حقوقها بی معناست.در سالهای اخیر افزایش تعداد حقوق بگیران شرکتهای اقماری و کارگزاریهای روستایی هم ، موجب سنگینی کفه هزینه در مقابل در آمد شده است. اما در کل اگر مخابرات هزینه های خودش را جمع و جور کند بدلیل درامدخوب از فروش دیتا و درآمد حاصل از همراه اول، نیازی به گرانفروشی ندارد و با افزایش فروش میتواند سود دهی خوبی داشته باشد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان