بازدید 2140

کانادایی‌ها از ترس تورم مواد غذایی ذخیره می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی حاکی است که کانادایی‌ها در حال خرید و ذخیره‌سازی مواد غذایی ارزان‌تر هستند، زیرا قیمت‌ها به دلیل تورم به طور پیوسته افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 11 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی پنجشنبه شب نوشت، نتایج نظرسنجی مشترک موسسه نانوس ریسرچ و شبکه تلویزیونی سی تی وی، نشان می‌دهد که بیش از یکهزار کانادایی شرکت کننده در این نظر سنجی، اعلام کردند که از روش‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های مواد غذای خود استفاده می‌کنند.

تورم در کانادا به ۶.۹ درصد رسیده و قیمت مواد غذایی نیز به بالاترین حد خود در ۴۱ سال اخیر افزایش یافته است.

از شرکت کنندگان در این نظر سنجی پرسیده شد که در ۳۰ روز گذشته از کدام یک از ۶ روش برای کاهش هزینه‌های مواد غذایی استفاده کرده‌اند؟ پاسخ های داده شده شامل خرید مواد غذایی ارزان‌تر (۶۱%) تغییر عادت غذایی (۲۹٪). ذخیره مواد غذایی (۲۵%)؛ خرید غذای کمتر و کمتر غذا خوردن (۱۷%)؛ استفاده از کوپن غذا (۶%) و مراجعه به اصطلاح بانک‌های مواد غذایی (۱٪) می شد.

این نظرسنجی نشان داد که عادت مردان و زنان کانادایی به طور متفاوتی تحت تأثیر افزایش هزینه‌های مواد غذایی قرار گرفته است.

به طور مثال، در خصوص ذخیره سازی مواد غذایی، ۲۳ درصد از مردان کانادایی اعلام کردند که این کار را انجام داده‌اند و ۲۶ درصد از زنان گفتند که مواد غذایی ذخیره کرده‌اند. در خصوص کم‌خوری در ۳۰ روز گذشته هر دو دسته آمار ۱۷ درصدی را ثبت کردند.

در میان گروه‌های سنی نیز ۲۰ درصد در گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال، در مقایسه با ۲۴.۷ درصد از افراد ۳۴ تا ۵۴ ساله و ۳۷ درصد در سنین ۵۵ سال و بالاتر، گفتند که عادت خرید مواد غذایی خویش را تغییر داده‌اند.

مناطق جغرافیایی نیز در این آمارگیری بی تاثیر نبوده است. به طوری که افراد مورد بررسی در بخش آتلانتیک کانادا عمدتا تمایل به کم خوری داشتند و ساکنان کبک بیشتر مستعد ذخیره مواد غذایی هستند.

این نظرسنجی با روش‌های مختلف تلفنی و روش تصادفی آنلاین از ۱۰۸۴ کانادایی بالای ۱۸ سال و بالاتر از ۸ تا ۱۳ آبان انجام شد. حاشیه خطای آن نیز مثبت یا منفی سه درصد اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی