بازدید 3637

هشدار مسکو نسبت به توطئه آمریکا در آسیای میانه

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشستی با دبیران شوراهای امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع هشدار داد که آسیای مرکزی در معرض تهدید حمله تروریستی قرار دارد و آمریکا قصد دارد جبهه بالقوه جنگ در این منطقه ایجاد کند.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ 05 November 2022

به گزارش تابناک، ایرنا به نقل از آسیاپلاس، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در دهمین نشست سالانه دبیران شوراهای امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع در مسکو تصریح کرد: این خطر وجود دارد که پناهندگان نه تنها به سمت ایران و پاکستان که اکنون بیش از ۸۰ درصد از مهاجران را دریافت می کنند، بلکه به کشورهای آسیای مرکزی نیز حرکت کنند.

وی گفت: در عین حال، خود آمریکایی‌ها فقط در کلام با تروریسم می‌جنگند. ما نباید فراموش کنیم که داعش، القاعده و جنبش طالبان توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده‌اند و به طور فعال توسط آنها برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می کنند.»

پاتروشف به همتایان خود از کشورهای مستقل مشترک المنافع اطمینان داد که روسیه مانند گذشته آماده همکاری در بخش مبارزه با تروریسم است.

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه هشدار داد :اعضای سازمان های تروریستی بین المللی که امروز در خاک افغانستان احساس راحتی می کنند وارد کشورهای ما می شوند.

پاتروشف گفت که کشورهای مستقل مشترک المنافع در معرض خطر افزایش تعداد پناهجویان افغان هستند که در میان آنها نمایندگانی از سازمان های تروریستی مختلف وجود خواهند داشت.

وی به این نکته تاکید کرد که در بحبوحه بحران اقتصادی در افغانستان، خطرات وخامت جدی وضعیت مهاجرت وجود دارد.

پاتروشف خاطرنشان کرد که پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در سال ۲۰۲۱، خروج گسترده افغان ها به خارج از کشور آغاز شد.

در عین حال وی گفت که وضعیت دشوار اجتماعی-اقتصادی در این کشور، در بحبوحه بلوکه شدن بودجه های افغانستان توسط آمریکایی ها، شرایطی را برای ایجاد پتانسیل سازمان های تروریستی ایجاد می کند که مملو از افزایش بی ثباتی در فضای کشورهای مستقل مشترک المنافع( CIS) است.

ایالات متحده در صدد تبدیل آسیای مرکزی به یک صحنه جنگ بالقوه

پاتروشف همچنین گفت که ایالات متحده می خواهد جبهه جنگ بالقوه در آسیای مرکزی را ایجاد کند و بر همین اساس می خواهد نقشه های دیجیتالی موقعیت استقرار سلاح های دقیق در آسیای مرکزی را مشخص کند.

دبیر شورای امنیت روسیه توضیح داد: «آمریکایی‌ها قبل از هر چیز به این نیاز دارند تا یک صحنه عملیات بالقوه را مطالعه کنند، مختصات اهداف مورد نظر را روشن کنند و نقشه‌های دیجیتالی را برای سلاح‌های با دقت بالا تنظیم کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی