بازدید 70009

5 غذای مجلسی برای شام و ناهار و تولدها

در این مقاله قصد داریم چند پیشنهاد بسیار جذاب برای غذای شام و ناهار و مجالس مختلف مانند تولد به شما ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 02 November 2022

یافتن غذای مناسب برای دورهمی و مجلس مختلف گاها کار سختی می شود مخصوصا اگر این مجالس با تعداد افراد بالا برگزار گردد. البته غذا هایی که برای تولد آماده می کنید می تواند نسبت به سایر مجالس ساده تر باشد زیرا تنوع شیرینی جات باعث می شود مهمانان میل زیادی به شام نداشته باشند. 

سالاد ماکارونی

5 غذای مجلسی برای شام و ناهار و تولدها

یکی از بهترین غذاها برای شام تولد سالاد ماکارونی و غذا هایی از این دست می باشد. سالاد ماکارونی و سالاد الویه تا حدودی مشابه یکدیگر هستند ولی سالاد سالاد ماکارونی بدون نیاز به نان نیز می تواند سرو شود و در عین سادگی غذایی جذاب و لاکچری نیز محسوب می شود. مخصوصا اگر در آن سبزیجات مختلف و ذرت و نخود فرنگی نیز استفاده شود، در کنار طعم بی نظیر می تواند رضایت مهمانان را به ارمغان بیاورد. این غذا زمان آماده سازی کمی دارد و می توانید به سرعت آن را در منزل آماده کنید.

لازانیا

لازانیا دیگر غذایی است که می‌تواند مناسب مهمانی باشد. شما قادرید انواع لازانیا با گوشت چرخ کرده و قارچ را در منزل آماده کنید. برای اینکه در پخت این غذا سرعت بیشتری داشته باشید می توانید از خمیر های آماده لازانیا استفاده کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم اگر قرار است برای تعداد افراد بالا این غذا را سرو کنید، حدالامکان خمیر لازانیا را خودتان در منزل تهیه کنید تا بتوانید به میزان دلخواه این غذا را درون سینی فر قرار دهید.

انواع پاستا

5 غذای مجلسی برای شام و ناهار و تولدها

پاستا دیگر غذایی است که می ‌توانید برای ناهار و شام در منزل تهیه کنید. البته ممکن است تهیه انواع پاستا به دلیل وجود خامه و شیر کمی سخت باشد ولی در مراجعی مانند بخش آموزش آشپزی مجله اسنپ اکسپرس تهیه انواع پاستا به صورت مرحله به مرحله قرار داده شده است. همچنین اگر پاستا را به سبک ایرانی بخواهید آماده کنید فقط کافیست بعد از آبکشی ماکارونی؛ سس مخصوص روی آن ریخته و با یک ته دیگ سیب زمینی لذیذ غذا را دم کنید. خوبی پاستا و ماکارونی این است که می توانید در کمترین زمان ممکن حجم بالایی از غذا را در منزل آماده نمایید.

انواع ساندویچ های سرد

شاید بهترین انتخاب برای شام تولد انواع ساندویچ های سرد باشد. این غذا ها در کنار سهولت در آماده سازی، زمانی کمی نیز از شما می گیرند و می توانید طعم های مختلفی را برای افراد متفاوت آماده کنید. به عنوان مثال به وسیله ژامبون گوشت و مرغ می توانید ساندویچ های لذیذ در نان باگت ایجاد نمایید. به وسیله نان تست اسنک های خوشمزه با قارچ و پنیر می توانید در ظرف دیگری بچینید و لقمه های نیز با نان لواش و ترکیب گوشت چرخ کرده و سیب زمینی می توانید تهیه کنید. همچنین می توانید پیراشکی های خوشمزه را در فر برای مهمانی های خود پخته و سرو نمایید.

مرغ سوخاری

5 غذای مجلسی برای شام و ناهار و تولدها

اگر می خواهید کمی به مهمانی خود عطر و بوی جذابتری ببخشید، چند غذای سوخاری می تواند بسیار مناسب برای تولد و یا شام باشد. البته اگر دستگاه سرخ کن نداشته باشید نیز در یک عدد شیر جوش یا یک ماهیتابه با گودی زیاد می توانید به مقدار کافی روغن بریزید و پس از آماده سازی مرغ و غلتاندن آن در سس و پودر سوخاری، آنها را در روغن بیندازید تا آماده شود. سیب زمینی سرخ کرده نیز می ‌تواند در کنار مرغ ها رنگ و بوی خوشمزه به مهمانی شما ببخشد. البته غذا های سوخاری دیگری مانند انواع پیاز و قارچ سوخاری نیز می ‌تواند به عنوان یک پیش غذا در کنار شام اصلی سرو گردد.

غذاهای دیگری مانند انواع کوکوها، انواع کباب های سبزیجات و گوشت و همچنین سالاد های دیگر مانند سالاد سزار نیز می‌تواند به مناسب برای شام مهمانی تولد باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل