بازدید 13417

پس لرزه‌های کمبود دارو در کشور؛ رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تغییر کرد

به فاصله دو روز از دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع کمبود اقلام دارویی و رفع نیاز مردم و همچنین پیگیری دلیل قصور احتمالی و برکناری مقصرین، در شرایطی که وزیر بهداشت بر تامین سریع کمبود‌ها تاکید کرده، یکی از معاونان وی، رییس سازمان غذا و دارو، از سمت خود استعفا کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷ 26 October 2022

پس لرزه‌های کمبود دارو در کشور؛ رئیس سازماتن غذا و داروی وزارت بهداشت تغییر کردرشید مجدد - در پی کمبود شدید دارو در کشور و دستور موکد رئیس جمهور در این باره، رئیس سازمان غذا و دارو استعفا و وزیر بهداشت با استعفای وی موافقت کرد.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله دو روز از دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع کمبود اقلام دارویی و رفع نیاز مردم و همچنین پیگیری دلیل قصور احتمالی و برکناری مقصرین، در شرایطی که وزیر بهداشت بر تامین سریع کمبودها تاکید نموده، یکی از معاونان وی، دکتر بهرام دارایی، رییس سازمان غذا و دارو از سمت خود استعفا کرد. 

اقدامی که با موافقت دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت مواجه و بلافاصله اعلام شد که طی حکمی، دکتر محمود بیگلر، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو منصوب شده است.

در کارنامه بیگلر، این سوابق به چشم می‌خورد: معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو، ریاست پارک فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضویت در هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی البرز

جناب آقای دکتر محمود بیگلر
عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

باسلام
خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده به عمل آید؛ لذا باتوجه به استعفای جناب آقای دکتر بهرام دارایی، نظر به تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان"سرپرست سازمان غذا و دارو" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.
امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیرو‌های متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

دکتر بهرام عین اللهی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بدین ترتیب ماجرای کمبود دارو به نوعی اولین قربانی‌اش را گرفت. اتفاقی که به نظر تازه شروع شده، چون رئیس‌جمهور تاکید کرده که مدیران متخلف در این خصوص باید برکنار شوند؛ «کسی که مسئولیت سلامت جان مردم را دارد، باید پیش‌بینی کمبود‌های احتمالی را می‌کرد. شرکت‌های دارویی که موظف به تولید بودند، چرا تولید نکردند؟»

اظهاراتی که پیرو آن خبری به نقل از دارایی، رئیس سابق سازمان غذا و دارو منتشر شد که تاکید داشت در راستای اجرای دستور رئیس جمهور، با چهار شرکت پخش که دارو‌ها را احتکار کرده بودند، برخورد صورت گرفته و حالا خبر می‌رسد که خود دارایی هم استعفا داده و فرجام کارش به نوعی با کمبود دارو گره خورده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۶
شما که ادعای دور زدن تحریم تون گوش فلک رو کر کرده چطور در زمینه دارو نمیتوانید دور بزنید پس قصدی در کار است که مردم بمیرن و بیاندازید گردن تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
دارو مشمول تحریم نیست.عواملی دروزارت بهداشت خود اجازه واردات رسمی را نمیدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اولا رانت بزرگ واردات دارو برای اقلیت خودی است

دوما : هر چه تولید کردند را هم به روسیه صادر کردند

سوما : تشدید تحریم ها هم منبعد شرایط را بسیار بسیار بسیار سخت تر و دشوارتر خواهد کرد

چهارما بایدن امتیازاتی به رییسی و دولت او برای فروش نفت و دریافت دلار هایش داد
که احتمالا با شکست توافق برجام ، باز هم درها را بست
دلیل اصلی کمبود دارو سیاستهای قیمت گزاری دستوری دولت است . وقتی قیمت دارو را در حدی پایین نگه میدارند که تولیدش برای کارخانه ها زیانده میشود عواقبش را هم باید بپذیرند . مسئول اصلی کمبود دارو دولتمردانی هستند که از روی کوته فکری و نداشتن دانش اقتصادی فکر میکنند با قیمتهای دستوری میتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند. ایا دارو به موقع گران میشد بهتر نبود تا اینکه ظاهرا دارو را ارزان نگهداریم و عملا داروی ارزانی برای بیمار وجود نداشته باشد و ببیمار جهت تهیه به چند برابر قیمت به بازار سیاه مراجعه کند.
اقای دکتر دارایی هم فقط یک مجری برای سیاستهای غلط مسئولین بالا تر بود . الان هم برکنار میشود تا مقصر های اصلی دیده نشوند!
امنیت شامل امنیت غذایی، امنیت دارویی، امنیت روانی، امنیت شغلی و .... است که هیچکدام را نداریم!
آول باید وزیری برکنار شود که نتوانسته وزارت خانه اش را مدیریت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
وقتی رییس دولت می گوید تا من زنده ام نمی گذارم دارو گران شود و شرکت ها هم تولید یا به بازار عرضه نمی کنند چه باید کرد؟
تا دو روز پیش که کمبود دارو را انکار می کردید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مملکت کلا شده شوخی ، گرونی کمبود دارو و .....
بی عرضکی در میان مسوولان موج میزند! مساله خیلی ساده است. میخواهند دارو را گران کنند. دو روز پیش شربت ضد سرفه مخصوص بچه ها را به قیمت 126 هزار تومان خریدم.
استعفا هم شده مد روز تا از زیر مسئولیت و بازخواست و جوابگویی و احیانا دزدی و کم کاری فرار نمایند
یعنی خود وزیر بهداشت از اوصاع اسفبار کمبود و گرانی

شدید در کشور خبر نداشته ؟؟

و اگر رییسی دستور نمیداد ، خودش نمیفهمید که چه خبره!؟
باید علت شفاف بیان شود و افراد مقصر چه مجازاتی شدند
مگه رییس جمهور دستور نداد کمبود دارو برطرف بشه؟؟
خود وزیر باید استعفا کند و برکنار شود. ضمنا کسانی که داروهای مورد نیاز مردم را دارند صادر می کنند باید سریع محاکمه و مجازات شوند
این کارهای رئیس جمهور را میپسندم
تا چند وقت قبل می گفتند تمام مشکلات از مدیران دولت قبل است و همه را تغییر دادند این هم از مدیران این دولت
مدیریت کلان کشور مشکل دارد .
این مساله دردی دوا نمی کند. چراهمه دنبال مقصر می گردند؟ شرکت های دارویی تمایل به تولید ندارند چون معتقدند قیمت دارو پایین است. از طرف دیگر طرح دارویار ضربه بزرگی به اقتصاد داروخانه ها زد چون بیمه بخصوص تامین اجتماعی توان پرداخت دیون خود ندارد. آزاد سازی قیمت دارو اشتباه فاحش دولت بود.
همه چی بیش از 10 برابر شده دارو رو به زور میخاید قیمتشو نگه دارید خب کارخانه ها دارن یکی یکی ضرر ده میشن چرا نمیزارید قیمت دارو افزایش پیدا کنه یا حداقل بهشون ارز یارانه ای بدید
داروکه جای خودداردمن دواه است دنبال سرم شستشوهستم دراستان بوشهریک عددهم نتوانستم پیداکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
دبی پره بگو ازونور برات بیارن بابا
چرا هیچ یک از بالاترین تا پائین ترین رده مسئولین کشور مسائل و مشکلات کشور رو نمیفهمند تا صدا و اعتراض ملت پس از تحمل ضرر و زیان جانی و مالی بلند شود و بعد اقدامی انجام دهند مگر مسئولین در این کشور زندگی نمیکنند ؟ چرا کسانی که از بیت المال ارتزاق میکنند براساس شرح وظایف و مسئولیتی که به آنها محول شده کارشان را درست انجام نمیدهند تا بالادستی هایشان پس از فهمیدن صدای مردم به آنها دستور انجام کار را بدهند ؟ والله تک تک آقایان باید در پیشگاه خداوند جوابگوی این ملت رنجدیده باشند.
عملکرد وزیر بهداشت زیر سوال نیست!!!!!
استعفا کافی نیست و باید با اهمال کاران و کم کاران و بانیان وضع موجود برخورد صورت بگیره تا برای دیگران هم درس عبرت شود. تا کی باید با مسئولی که کوتاهی کرده اغماض کرد.
البته کمبود هر نوع دارو و سرمی تکذیب شده است
یک پست بهتر در انتظارش
رییس جمهور و نماینده هایی که با آرای بسیار بسیار پایین به کار گمارده شده اند، نه کارایی دارند و نه از حمایت مردمی برخوردار هستند.
مشکل دارو درکشور بحدی بحرانی است که حتی زمان جنگ هم سابقه نداشته وعلت آنهم نفوذ شبکه مافیایی دارو به این وزارت است.یعنی دقیقا از بهمن سال97 که سعیدنمکی با قدرت این مافیا برمسندوزارت نشست وبا عملکرد چندوجهی خود درجهت تامین منافع گروههای مختلف منتفع ازتجارت دارو اعم از کارخانجات دارویی -قاچاقچیان متصل به برخی افراد ونهادها- اربابان دلالان ناصرخسرو- برخی داروخانه های مرتبط با واردکنندگان قدرتمند داروهای خاص وکمیاب ....وزارت بهداشت را به وزارت تجارت دارو وستاد تجارودلالان دارو تبدیل کرد تا وزیرفعلی که علیرغم بیرون ریختن دارودسته نمکی افراد خودرا سرکار آورد وهمان کارها را ادامه داد.الان هم با عزل یک معاون چیزی درست نمیشود حداقل کارلازم برکناری وزیر و پاکسازی وزارت بهداشت از تجارفاسدو اگربزرگان صلاح بدانند محاکمه 2 وزیرمتاخراست.که درصورت محاکمه ای عادلانه بخاطر بلایای عظیمی که برسرمردم آورده میلیونها نفر نسخه بدست آواره داروخانه هاودلالخانه ها وهزاران خانواده عزادارعزیزان خود شده اند مجازاتی کمتر از آویزان ..درانتظار این 2 نفرنخواهدبود
پیش‌لرزه...
حرف قشنگ است .ما مثالی داریم .که می گوید "کف دستی که مو ندارد چطور شما می خواهید بچینید "
وقتی ما تحریم هستیم وقردادfatf را امضا نکردیم وهیچگونه جابجایی ارزی را بما اجازه نمی دهند .چطور دارو وارد کنیم .تازه اگر ارز لازم را هم داشته باشیم .
پس ماشالله بهمت دکتر که کنار رفت وگفت هر کی مرد جنگ بسم الله.
چند ماهی هم با جابجایی نیروها سر می کنیم وبیماران زجر بکشند . وآنگاه خدا بزرگ است .
همین افراد سوذ جو باعث نارضایتی مردم هستند وباعث می شوند مردم بیایند کف خیابان ،این دست افراد باید تاوان پس دهند
چرا یک شربت خشکن برای بچه گیرنمیادبه خدا تامین اجتماعی خاش رفته بودم ازگوش بچه چرک و خون می امددکتربهش گفت باید شربت آموکسی کلاو بدی مادرش مونده بودچکارکنه گفت گیرنمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
خاش در سیستان را میگویید ؟
در همین تهران پایتخت ، بسیاری از دارهای ساده یافت

نمی شوند و یک سرم نمکی شده ۴۵۰ هزار تومان
سیاست رو گذاشتید رو حساب دو تا .. که هی تکرار میکنند زمستان می‌آید
ایکاش وزیر بهداشت هم یاد بگیرند و استعفا بدهند تا مسئولین بفهمند اقتصاد دستوری نیست! ارز دولتی نمی دهند، تحریم هم هستیم و توقع گران نشدن و عدم کمبود دارو هم دارند با دستور! شرکت های تولیدی با نصف ظرفیت هم توان تولید ندارند، مواد اولیه ای نیست، سرمایه ای نیست. کدام احتکار!؟ حجم واردات و ارز تخصیص نیافته سند کمبود دارویی است. ایکاش دیگران هم شبیه آقای دکتر دارایی بودند! انسانی متعهد و با شرف
قیمت مرغ با 5 درصد افزایش به کیلویی 63000 تومان رسید!!!!بیماری که توان مالی ندارد یک سوپ مرغ بخورد و دارو هم نتواند بخرد فقط باید منتظر مرگ بماند.......کسانی که مسبب این جنایت ها میشوند فقط نبایند با یک استعفا رها شوند....باید مجازاتهای مسئولین طبق فرمایشان حضرت علی به مسئولین زمان خودش بسیار سخت تر از افراد معمولی باشد...........مدتی دیگر بی سر و صدا همین فرد مستعفی در سمت دیگری مشغول بکار میشود و آب از آب تکان نمیخورد................چرا به شعور مردم توهین میکنید با این کارهای الکی و نمایشی؟؟؟؟؟؟؟اگر یک نفر هم در اثر کمبود دارو فوت کرده باید مسئولش به جرم قتل محاکمه شود..............این کار را بکنید بعد ببینید کی مسئولیت قبول میکند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
متاسفانه عوارض جراحی اقتصادی است
جالبه اول خودشون کلا انکار میکنن که کمبود و گرانی دارو نداریم و کلی از طرح داروبار دفاع می کنن بعدش حتی یه شربت استامینوفن برای بچم گیر نیاوردم. حالا معاون غذا دارو عوض شده که چی بشه. کبود دارو بخاطر درخواست افزایش قیمت هست. از کارخونه هاشون حمایت کنید تا اونها هم بتونن داروی ارزون در اختیار مردم بذارند.
بی کفایتی محض در همه عرصه ها موج می زند
راستی آقا یا خانم تابناک چرا مثبت و منفی نظرات کار نمیگنه نکنه نمیصرفه؟؟؟
حرفهای عزیزان فیروزجهان و حمید کرمی کاملا صحیح است.بدلیل اتخاذ سیاستهای اشتباه در کشور تغییر افراد مشکلی را حل نمیکند.به فرمایش دوستان این نکته را اضافه کنم که مقاومت در برابر افزایش قیمت علاوه بر کمبود دارو باعث تولید داروهای بی کیفیت گشته است
حرفهای عزیزان فیروزجهان و حمید کرمی کاملا صحیح است.بدلیل اتخاذ سیاستهای اشتباه در کشور تغییر افراد مشکلی را حل نمیکند.به فرمایش دوستان این نکته را اضافه کنم که مقاومت در برابر افزایش قیمت علاوه بر کمبود دارو باعث تولید داروهای بی کیفیت گشته است
قبول مشکل شده تهیه دارو
امامشکل دیگه دکترهایی هستن که بی دلیل دارو تجویز میکنن.
برای بچه من توی ماهشهر آنتی بیوتیک تجویز کردن بردمش دکتر خودش اهواز گفت فقط حمام بخار ببرش و بهش عسل و لیمو بده
اصلا نیاز به آنتی بیوتیک نداره و بعدش هم گفت 95درصد تجویز انتی بیوتیک ها بی دلیله
مشکل از پزشک ها هم هست
باید مطمن باشن که باکتری هست نه ویروس
نتیجه عملکرد آقای وزیر همین است که آقای رئیس جمهور به دنبال نامه رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به وی تذکر بدهد متاسفانه با بکارگیری یا عدم تعیین تکلیف مدیران به شدت ضعیف مانند علوم پزشکی زابل فقط با سلامت مردم و اعتماد کارکنان دانشگاهها بازی شد
وقتی اینجور نخبه ها وزیر و وکیل ، مسئول مملکت میشن اوضاع بدتر وبدتر خواهد شد
کشور مشکل شعور تصمیم گیری داشته و دارد. باید تصمیم گرفته می شد که می خواهید ارز 4200 دارو و تجهیزات را تامین کنید یا منشا ارز به نیمایی تغییر کند. از بهمن سال گذشته تا مرداد به جای 2 میلیارد دلار فقط به اندازه 400 میلیون دلار خرید دارو و تجهیزات انجام شده اعم از مواد اولیه ! از زمان اراده خرید تا رسیدن کالا 6 تا 9 ماه طول می کشد! الان مثلا این تغییر چه کمکی به این وضعیت می کند جز پرت کردن حواس مردم!
متاسفانه معاون خودش را گذاشتند اونم تو تیم ایشان بوده !!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار