بازدید 19057
با دویست و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

اتهام زنی جدید زلنسکی درباره ارسال 2 هزار پهپاد ایرانی به روسیه/ تنش میان روسیه و غرب بر سر «بمب کثیف» / تقدیم سه اسیر جنگی اوکراین توسط پسران رهبر چچن به پدرشان!

دویست و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 24 October 2022

بیانیه جدید آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اتهام زنی جدید زلنسکی درباره ارسال 2 هزار پهپاد ایرانی به روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۲۳:۳۶

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در یک گزافه‌گویی جدید ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به اوکراین را تکرار کرده است.

زلنسکی، طی سخنرانی در همایشی که توسط روزنامه صهیونیستی هاآرتص برگزار می‌شد ادعا کرد که روسیه حدود ۲ هزار پهپاد از ایران سفارش داده است. او در ادامه گفت: «صدای نفرت‌‌انگیز پهپادهای ایرانی هر شب در آسمان ما شینده می‌شود. طبق اطلاعات ما، روسیه حدود ۲ هزار پهپاد شاهد از ایران سفارش داده است.»

توضیح لاوروف درباره شایعه استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۲۱:۵۰

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نوزدهمین نشست سالانه والادای درباره شایعات مطرح‌شده در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ ایران توضیحاتی ارائه کرد.

او در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره این موضوع، آنها را به اظهارات رسمی مقام‌های ایران و روسیه، از جمله در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع داد. وی گفت: «درباره مسئله خاص پهپادهای ساخت ایران، نماینده‌های ایران و فدراسیون روسیه توضیحات جامعی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل داده‌اند.»

روسیه و ایران پیش از این بارها ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌های غربی درباره حضور پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش گفت «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

کاخ سفید: ادعای روسیه درباره بمب کثیف بی اساس است
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۲۰:۱۷

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به احتمال استفاده اوکراین از بمب کثیف آن را نادرست و بی اساس خواند و گفت که نگران این ادعای روسیه هستیم.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مدعی شد: نادرستی ادعاهای روسیه درباره بمب کثیف ما را نگران می کند و باید آنها را جدی بگیریم.

این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: تا حد امکان اوضاع را از نزدیک رصد می کنیم.هیچ نشانه ای مبنی بر استفاده از بمب های کثیف در اوکراین مشاهده نکردیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال با بیان اینکه روسیه تصمیمی مبنی بر استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین نگرفته است، مدعی شد مسکو آمادگی استفاده از آن را در صورت وجود چنین تصمیمی ندارد.

کربی همچنین ادعا کرد مشخص است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تمایلی به مذاکره ندارد.

این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد آمریکا بدون حضور اوکراین، مذاکره ای با روسیه انجام نخواهد داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرده است که اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست.

منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته ای متهم کند.

یک بمب کثیف، مواد منفجره متعارف را با مواد رادیواکتیو ترکیب می کند. چنین بمبی معمولا از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای پخش گرد و غبار رادیواکتیو یا دود استفاده می کند تا باعث آلودگی رادیواکتیویتی شود.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا نیز احتمال استفاده کی یف از بمب کثیف را ادعا و برای تشدید تنش خواند.

روسیه : کی یف در صدد دستیابی به سلاح هسته ای است
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۸:۵۰

سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی (SVR) فدراسیون روسیه روز دوشنبه گفت که تلاش و تمایل رژیم کنونی اوکراین برای در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای از روزی که رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در یک کنفرانس امنیتی در مونیخ صحبت کرد، آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس ، ناریشکین هشدار داد که که جهان نباید اجازه دهد که کی یف به سلاح هسته ای دست یابد.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی همچنین گفت و گوهای دیروز سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و همکارانش از ترکیه، آمریکا و فرانسه را یادآور شد.

وی افزود: وزیر دفاع روسیه نگرانی های خود را در مورد تحریکات احتمالی اوکراین با استفاده از بمب به اصطلاح کثیف به همکاران خود منتقل کرد.

درخواست سازمان ملل از روسیه و اوکراین برای کاهش تنش
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۷:۲۸

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد همزمان با تشدید جنگ اوکراین و در واکنش به گزارش‌ها درباره استفاده از "بمب کثیف" اظهار داشت که از طرفین می خواهیم از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید تنش شود، پرهیز کنند.

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره احتمال استفاده اوکراین از بمب کثیف و نامه روسیه در این زمینه افزود، تا جایی که می دانم سازمان ملل هنوز نامه ای درباره این موضوع دریافت نکرده است.

سخنگوی سازمان ملل متحد در عین حال اضافه کرد که از طریق رسانه ها درباره این موضوع مطلع هستیم.

دوجاریک تصریح کرد پیام سازمان ملل در این زمینه مثل همه موضوعات درگیر، دعوت طرفین به پرهیز از هرگونه اقدامی است که می تواند به محاسبه نادرست و تشدید اوضاع منجر شود.

منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته ای متهم کند.

یک بمب کثیف، مواد منفجره متعارف را با مواد رادیواکتیو ترکیب می کند. چنین بمبی معمولا از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای پخش گرد و غبار رادیواکتیو یا دود استفاده می کند تا باعث آلودگی رادیواکتیویتی شود.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا نیز احتمال استفاده کی یف از بمب کثیف را ادعا و برای تشدید تنش خواند.

این مقام نظامی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد هر گونه تلاش برای سوء استفاده از این ادعا، بهانه‌ای برای تشدید تنش خواهد بود.

این مقام ارشد نظامی آمریکا که نامش بیان نشده است، به خبرنگاران آمریکایی همچنین اعلام کرد که ایالات متحده دلایلی مبنی بر تصمیم مسکو برای استفاده از سلاح هسته‌ای مشاهده نکرده است.

این مقام آمریکایی از تماس تلفنی روسای ستادهای مشترک ارتش های آمریکا و روسیه خبر داد اما جزئیات بیشتری در باره گفتگوی ژنرال مایک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و والری گراسیموف همتای روس او را فاش نکرده است.

اعزام گروه های تروریستی سوریه به جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۴:۴۷

برخی منابع مخالفان سوری فاش کردند که گروهی از عناصر تروریستی و شبه نظامیان نزدیک به ترکیه از استان ادلب سوریه برای نبرد با روسیه به اوکراین اعزام شده اند.

به گزارش روزنامه الوطن، برخی منابع مخالفانس سوری به نقل از عناصر گروهک های تروریستی و شبه نظامیان مسلح نزدیک به ترکیه در ادلب سوریه گفتند که ده ها تروریست وابسته به "القاعده" با حمایت و فشار گروه تروریستی سابق جبهه النصره (هیات تحریر الشام کنونی) اخیرا از ادلب به اوکراین رفتند تا با روسیه بجنگند.

منابع الوطن خاطرنشان کردند: «ابومحمد الجولانی» سرکرده ارشد جبهه النصره اوایل ماه جاری میلادی در منطقه الشغر در شمال شهر جسرالشغور در ریف غربی ادلب با سران تروریستی که بیشتر آن‌ها چچنی، روسی و اویغوری هستند، دیدار و آن ها را در قالب یک «تیپ خارجی» برای رفتن به اوکراین تشویق کرد.

این منابع همچنین تاکید کردند: الجولانی وعده های مالی وسوسه انگیزی برای تروریست هایی که تمایل به پیوستن به نیروهای اوکراینی برای مبارزه با روسیه دارند، مطرح کرده است زیرا این تروریست های تکفیری تندرو با توجه به مشارکت خود در میدان های جنگ به ویژه در ادلب و ریف شمالی لاذقیه از مهارت های جنگی بالایی برخوردارند.

این منابع افزودند: سرکرده ارشد جبهه النصره به تروریست ها گفته است که دشمن مشترک همه آن ها روسیه است و تنها راه رهایی از آن، ترک ادلب و رفتن به اوکراین برای مبارزه با روس ها است.

این منابع مخالفان سوری درباره مسیر رفتن تروریست ها از ادلب به اوکراین گفتند: گذرگاه غیرقانونی «خربه الجوز» سوریه مهمترین گذرگاه برای رفتن به ترکیه است که سازمان اطلاعاتی ترکیه حمایت های لجستیکی لازم را برای انجام این ماموریتها ارایه می کند. همچنین گذرگاههای غیرقانونی نزدیک شهرک درکوش در شمال غربی ادلب و حتی گذرگاه باب الهوی در شمال این استان نیز در این زمینه فعال هستند.

بر اساس این گزارش، طی دو هفته اخیر بیش از ۷۰ تروریست از ادلب به اوکراین رفتند که در میان آن ها سران برخی تروریست ها از جمله عبدالحکیم الشیشانی سرکرده گروه موسوم به «سربازان قفقاز» حضور دارد.

از سوی دیگر، این منابع تاکید کردند که گروههای تروریستی طی این هفته برای دومین روز متوالی به نقاط نظامی در منطقه کاهش تنش در شمال سوریه حمله کردند که با پاسخ قوی ارتش سوریه مواجه شده اند.

زلنسکی: روسیه قادر به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اروپاست
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۴:۴۶

ولودیمیر زلنسکی ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه کی‌یف در حال آماده‌سازی عملیات «پرچم دروغین» با استفاده از "بمب‌های کثیف" است را رد و در ازای آن انگشت اتهام را به سوی خود روسیه نشانه گرفت.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه نگرانی خود را با همتایان فرانسوی، ترکیه‌ای و انگلیسی نسبت به "استفاده احتمالی اوکراین از بمب‌های کثیف" به اشتراک گذاشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه هم پیشتر گزارش داد که هدف چنین تحریکی متهم کردن مسکو به استفاده از تسلیحات کشتارجمعی است تا طی چنین ترفندی، کمپین ضد روسی قدرتمندی را راه‌اندازی کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی ویدئو شبانه خود ادعا کرد: «هرجایی که روسیه مرگ و ویرانی به بار آورده، اوکراین زندگی عادی را به آنجا بازمی‌گرداند. همچنین، فقط یک نفر می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای در اروپا استفاده کند و آن کسی است که به شویگو دستور داده تا با دیگران تماس بگیرد و در این خصوص گفت‌وگو کند.»

وی در ادامه افزود: «همه می‌دانند که منبع هر چیز کثیفی در این جنگ کیست و از جهان می‌خواهم تا نسبت به تشدید تنش‌ها توسط روسیه با سخت‌ترین راه‌های ممکن پاسخ دهند.»

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز چنین ادعایی از سوی شویگو را رد کرد و در عین حال هشدار داد که "این ادعاها نباید به عنوان بهانه‌ای برای تشدید تنش‌ها استفاده شوند."

پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی مصاحبه‌ای با دویچه وله گفت که هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط روسیه در اوکراین "پیامدهای جدی را برای مسکو" در پی خواهد داشت اما از ذکر جزئیات این پیامدها خودداری کرد و افزود که خطر چنین حمله‌ای از سوی روسیه "پایین" است.

بمب کثیف، بمبی است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکندن مواد پرتوزا و آلایش هسته‌ای محیط استفاده می‌شود. اگر چه در بمب کثیف از انفجار هسته‌ای استفاده نمی‌شود اما به دلیل آلوده کردن محیط به مواد رادیواکتیو بعضا آنها را جزو سلاح‌های هسته‌ای به حساب می‌آورند.

تقدیم سه اسیر جنگی اوکراین توسط پسران رهبر چچن به پدرشان!
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۴:۴۵

انتشار فیلمی عجیب ظاهرا نشان می‌دهد که پسران نوجوان رهبر چچن سه اسیر جنگی اوکراینی را تقدیم پدرشان می‌کنند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، رمضان قدیروف، رهبر چچن که یکی از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه محسوب می‌شود، اخیرا افشا کرد که سه پسر نوجوانش یعنی احمد ۱۶ ساله، الی ۱۵ ساله و آدام ۱۴ ساله در خط مقدم جنگ در اوکراین می‌جنگند.

این فیلم عجیب که در کانال تلگرام قدیروف منتشر شده، ظاهرا نشان می‌دهد که دو تن از پسرانش در کنار دیگر سربازان روسی سه اسیر جنگی اوکراینی را در گروزنی تقدیم پدرشان می‌کنند.

این زندانیان در حالی که دستانشان پشت کمرشان بسته شده بود، رو به جلو خم شده بودند و صورت‌هایشان با کلاه پوشیده شده بودند. هنگامی که آنها به قدیروف می‌رسند، کلاه از روی صورت‌هایشان برداشته می‌شود و به عنوان اتباع اوکراینی شناسایی می‌شوند.

قدیروف در تلگرام خود نوشت، پسرانش این سربازان اوکراینی را در جریان عملیات ویژه‌ای که به عنوان بخشی از "گردان احمد" انجام دادند، دستگیر کرده‌اند.

آدام کینزینجر، نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی از ایالت ایلینوی این فیلم را محکوم کرده است. وکلا تاکید کرده‌اند که فیلم گرفتن از زندانیان جنگ بدون رضایت‌شان نقض حقوق‌شان تحت کنوانسیون ژنو در مورد رفتار با زندانیان جنگ است.

بیانیه جدید آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره جنگ اوکراین

آمریکا، فرانسه و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت قاطعانه خود از اوکراین تاکید کرده و گفتند: ما همچنان به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای دفاع از خاکش تا هر زمان که طول بکشد، متعهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: این سه کشور همچنین بار دیگر ادعای روسیه مبنی بر اینکه اوکراین در حال آماده شدن برای استفاده از یک "بمب کثیف" در خاک خود و مقصر جلوه دادن مسکو است را رد کردند.

در این بیانیه آمده است: جهان به ماهیت واقعی هرگونه تلاش برای استفاده از این ادعا به عنوان بهانه‌ای برای تشدید تنش‌ها واقف است. ما هرگونه بهانه برای تشدید تنش‌ها توسط روسیه را رد می‌کنیم.

وزرای دفاع آمریکا، فرانسه و انگلیس با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به درخواست خودش گفت‌وگو کردند و همگی ادعاهای کاملا نادرست روسیه دال بر اینکه کی‌یف از این بمب به عنوان یک اقدام تحریک آمیز استفاده خواهد کرد، رد کردند.

یک بمب کثیف یا وسیله پخش رادیولوژیکی نوعی از سلاح رادیولوژیکی است که مواد رادیواکتیو را با مواد منفجره متداول ترکیب می‌کند.

شویگو این ادعا را در جریان گفت‌وگوهایش با همتایانش از چندین کشور غربی از جمله لوید آستین، رئیس پنتاگون مطرح کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز تماس تلفنی با دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی‌اش برقرار کرد که در جریان آن این دو دیپلمات درباره این ادعاهای روسیه گفت‌وگو کردند.

پیش‌تر لوید آستین برای دومین بار در این هفته با شویگو گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرده بود.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: لوید آستین هرگونه بهانه روسیه برای تشدید تنش‌ها را رد کرد و بار دیگر بر ارزش مکالمات مداوم در بحبوحه جنگ روسیه علیه اوکراین تاکید کرد.

اعلام آمادگی ترکیه برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین

وزیر دفاع روسیه که روز یکشنبه (دیروز) با وزرای دفاع آمریکا و فرانسه رایزنی تلفنی داشته، با همتای ترکیه‌ای خود هم تلفنی درباره اوکراین و دیگر موضوعات صحبت کرده است.

منابع رسانه‌ای از آنکارا خبر دادند که وزیر دفاع روسیه با وزیر دفاع ترکیه تماس تلفنی گرفته و درباره روابط دوجانبه و اوکراین رایزنی کرده است.

روزنامه «ینی شفق» به نقل از مقام‌های ترکیه و روسیه خبر داد، وزرای دفاع دو کشور روز یکشنبه در یک تماس تلفنی درباره مسائل دفاعی و امنیتی دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه «حلوصی آکار» در رایزنی تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود گفت که ترکیه آمادگی دارد تا سهم خود را برای آتش بس در جنگ روسیه و اوکراین و همچنین صلح و ثبات در منطقه انجام دهد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، وزرای دفاع ترکیه و روسیه درباره «محتاط بودن در مورد اقدامات تحریک آمیز» که امنیت منطقه را بدتر می‌کند، تبادل نظر و موافقت کردند که در این زمینه با هماهنگی همکاری کنند.

رسانه‌ای شدن گفت‌و‌گوی وزیر دفاع روسیه با همتای ترکیه‌ای در حالی انجام شده که سرگئی شویگو روز گذشته با همتایان آمریکایی و فرانسوی هم رایزنی تلفنی داشت.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
اب پاک را روی دست پوتین ریختند این سه کشور غربی بهتر است تا پوتین انقدر دیگر له نشده بلند شود وبا یک معذرت خواهی به مرزهای خود برگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
زرشک چقدر مزه داره
مرگ بر انگلیس
مرگ بر انگلیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
مرگ بر آمریکا و انگلیس
خدا بخواد به زودی سرنگونی پوتین را جشن خواهیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
هر وقت اسرائیل سرنگون شد پوتین هم میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
!پوتین سرنگون بشه چی گیر ما میاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
البته تو خواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
من وقتی از چیزها سر در نمی آورم، ساکت می مانم .در جاهایی سکوت نشانه عقل است.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
سرنگونی ایالات تروریستی آمریکا و دول زورگوی اتحادیه اروپا و اسرائیل را کی جشن می گیری ؟؟ ؟ به امید خدا اونها هم در شرف نابودی و انقراض هستند . دولت انگلیس جان تون فعلا هر 45 روز یه بار داره از رده خارج می شه ان شاا... اون چارلز پادشاه کثیف انگلیس هم به همین سرنوشت دچار میشه
پوتین کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
رو مخ کدخداست ، نمی بینی بایدن چطوری بالا و پایین میپره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
داره به دلقک بازی بایدن فک میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
تو جاکفشی
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
چیه می سوزید می بینید یه پوتین تنها جلوی تمامی اربابان جنایتکار شما ایستاده .. به امید خدا اونهایی که باید برند جنایتکاران تاریخ هستند ( امریکا - انگلیس اتحادیه اروپا اسرائیل )
آمریکا دارد دنیا را به گند می کشد.
مرگ پوتین با شکست در اکراین تکمیل میشود حتی با کمک دوستان و هم پیاله هاش
من در اوکراین صدای این پهبادها رو شنیدم ولی دیده نمیشن چون کوچیکن ولی وقتی بهشون شلیک میشه تو آسمون نقطه انفجار دیده میشه در صورت برخورد به هدف خسارت قابل توجهی ایجاد میکنن اینها بیشتر برای پشت جبهه استفاده شده که به شبکه برق اوکراین آسیب وارد کرده ولی در پیشرویهای اوکراین تاثیری نداشته. اگر واقعا ایران اینها رو داده باشه خسارتی که به ایران خواهد زد بیشتر از خسارتیه که الان به اوکراین میزنه
پوتین مقتدرترین وزیرک ترین رییس جمهور در جهان است
ترکیه تروریست رو صادر می کند به اوکراین، در عوض پوتین بازار میوه و سبزیجات و پوشاک رو در اختیار ترکیه قرار می دهد
غرب باید برای پایان دادن به جنگ به اوکراین موشک دوربرد و سلاح هسته ای بدهد
تا یا پوتین از ترس عقب نشینی کند یا مسکو با خاک یکسان شود و جنگ پایان یابد !

در هر دو صورت جهان امنتر خواهد شد !
مرگ بر انگلیس روسیه وآمریکا
زلنسكي ديوانه شده،نمي توني بجنگي چرا به ايران گير ميدي نوكر اسراييل.
روسیه پوشالی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان