بازدید 9556
تاملی در خصوص مساله زنان در ایران

از جای خالی وزیر زن تا اموری که شیرینی زدایی می‌کنند!

هرچند در امور مرتبط با زنان با مشکلات و کاستی‌هایی روبه رو هستیم، رخدادهای مثبتی که در این زمینه رقم خورده هم قابل مشاهده و اندازه گیری است و نشان از حرکت در مسیری دارد که می‌توان امیدوار بود به رفع مشکلات باقی مانده هم گره بخورد، به شرطی که البته شاهد سنگ اندازی‌هایی در این مسیر نباشیم و نگاهمان به مسائل، نگاه حل مساله باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 24 October 2022

از جای خالی وزیر زن تا اموری که شیرینی زدایی می‌کنند!در روز‌هایی که زنان و مسائلی که با آن مواجه هستند، بحث داغ جامعه ایرانی است، تامل در گذشته و برخی تصمیمات، ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»؛ در کوران انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در کشورمان، وعده‌ای به گوش می‌رسید که در نوع خود عجیب و جالب توجه بود؛ حضور وزیر زن در کابینه؛ وعده‌ای که عجیب بود، از این روی که تجربه حضور زنان در این جایگاه را در کشور داشتیم و جالب به نظر می‌رسید از این جهت که مورد توجه بسیاری قرار گرفته بود و امید می‌رفت با تحقق آن وعده، نقش آفرینی زنان در بالاترین سطوح مدیریتی در کشور، وارد فاز جدیدی شود.

البته آن وعده جامه عمل نپوشید و به رغم برخی اظهارات غیرشفاف، مشخص نشد که علتش چه بوده است؛ هرچند حضور زنان در سطوح معاون رئیس جمهور به مانند قبل تداوم یافت و چه بسا بتوان گفت که منجر به شکل گیری کارنامه قابل قبولی هم شد؛ تجربه‌ای که البته زنان ایرانی در بسیاری از عرصه ها، نتایج درخشان تری از آن هم به ثبت رسانده اند.

درباره نیمی از جمعیت کشور سخن می‌گوییم که در ابتدای پیروزی انقلاب، نسبت تحصیل‌کردگان و شاغلان ایشان در قیاس با مردان، بسیار اندک بود و حالا شرایطشان به گونه‌ای تغییر کرده که می‌دانیم چند سالی‌ است، شمار دانشجویان دختر بیش از دانشجویان پسر است و در نتیجه، شمار فارغ‌التحصیلان و متخصصان در میان ایشان، با روندی سریع رو به افزایش است.

از جای خالی وزیر زن تا اموری که شیرینی زدایی می‌کنند!

وضعیتی که نشان می‌دهد شرایط برای جبران نابرابری در این حوزه به خوبی فراهم آمده است؛ نابرابری‌ که موجب شده شمار زنان شاغل در قیاس با گذشته به شدت افزایش بیابد، حضور زنان در مناصب مختلف چشمگیرتر و نقش آفرینی ایشان در عرصه‌های مختلف، آنقدر تکرار شود که دیگر هیچ حرفه‌ای اختصاصا مردانه نباشد و شاهد حضور زنان در همه امور و سطوح باشیم.

تغییری محسوس که به عنوان مثال می‌شود در عرصه ورزش آن را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که تقریبا در عمده رشته‌های ورزشی که تیم ملی مردان داریم، تیم ملی زنان هم فعال است و به رویداد‌ها و رقابت‌های منطقه ای، قاره ای، جهانی و المپیک اعزام می‌شوند. البته به این نیمه پر لیوان، تفاوت توجه به ورزش بانوان و آقایان را هم می‌توان افزود که اشکالی بزرگ است که باید رفع گردد.

اشکال یاد شده، اما تنها بخش ماجرا نیست که باید تغییر کند و افزون بر آن، نکات دیگری را می‌توان افزود که باید و البته می‌توان تغییرشان داد. مثل ماجرای تنش زا و بغرنج حضور بانوان تماشاچی در ورزشگاه‌های فوتبال که حالا بعد از کش و قوس‌های فراوان، مدتی است در مسیر حل و فصل قرار گرفته و امید می‌رود در سراسر کشور اجرایی شود.

افزون بر این، می‌توان به مطالبه‌ای اشاره کرد که بالاتر هم به آن اشاره شد و در قامت شعار‌های انتخاباتی قرار گرفته بود، اما به رغم تجربه آن در گذشته نه چندان دور، ظاهرا به چالش دچار شده است؛ حضور زنان در جایگاه وزیر که به نظر مانعی برای اجرایش نیست و می‌بایست برای رقم زدنش، تلاش کرد و حتی رویکرد تبعیض مثبت را در دستور کار قرار داد تا محقق شود و به احتمالات بی اساس در این باره پایان دهد.

درست مثل مقوله اشتغال زنان که به رغم افزایش فارغ‌التحصیلان زن به نسبت مردان، وضعیت نامطلوبی دارد و نیازمند اصلاح و بازسازی است، با این یادآوری که می‌دانیم شمار زنان شاغل به نسبت گذشته رشد چشمگیری داشته است و در عین حال آگاهیم که نسبت اشتغال ایشان در قیاس با مردان خیلی کمتر است و در پرداخت دستمزد عادلانه به ایشان هم اجحاف‌هایی صورت می‌گیرد.

از جای خالی وزیر زن تا اموری که شیرینی زدایی می‌کنند!

البته اشتغال برای زنان، مساله‌ای چندوجهی است و گروه بزرگی از زنان، خانه دار هستند؛ مسئولیتی خطیر که قرار بوده با بیمه‌ای خاص، به حمایت از ایشان گره بخورد و این وعده هم هنوز در پیچ و خم وعده‌ها مانده و جامه عمل نپوشیده است. این در حالی است که بسیاری از مشاغل خانگی ـ که عمدتا زنان عهده دارشان هستند ـ از بیمه و تسهیلات مناسب برخوردار شده اند و در این زمینه، اتفاقات قابل قبولی رقم خورده است.

به عبارت ساده تر، هرچند در امور مرتبط با زنان با مشکلات و کاستی‌هایی مواجه هستیم، اتفاقات مثبتی که در این زمینه رقم خورده هم قابل مشاهده و اندازه گیری است و نشان از حرکت در مسیری دارد که می‌توان امیدوار بود به رفع مشکلات باقی مانده هم گره بخورد، به شرطی که البته شاهد سنگ اندازی‌هایی در این مسیر نباشیم و نگاهمان به مسائل، نگاه حل مساله باشد.

درباره سنگ اندازی‌هایی سخن می‌گوییم که گاه در ابعاد نگران کننده بروز می‌کنند؛ مثل ممانعت از دوچرخه سواری زنان یا سکوت درباره مساله موتورسواری ایشان که ظاهرا کسی حاضر به سخن گفتن در خصوص آن هم نیست، در حالی که قانون منعی برای صدور گواهینامه برای ایشان ندارد. مسائلی که گاه به شدت سلیقه‌ای به نظر می‌رسند؛ مثل عدم پخش رقابت بانوان ورزشکار ایرانی که حتی ملی پوشان را هم شامل می‌شود.

سانسور نوازندگی زنان در فیلم و سریال ها، حتی در شبکه‌های نمایش خانگی شاید مثال بهتری باشد برای نشان دادن اموری که شیرینی کار‌های صورت گرفته در حوزه زنان را از بین می‌برد و تلخی شدیدی بر جان جامعه می‌نشاند که گاه تا مدت‌ها رفع شدنی نیست؛ آفتی که ظاهرا لازم است مسئولان برای مقابله با آن تدابیری ویژه بیندیشند و مانع تداوم شیرینی زدایی از کام زنان و ملت ایران شوند.

مسائلی که احتمالا شما هم مثال‌های زیادی برایش در ذهن دارید و می‌توانید با درج آنها (در بخش نظرات در پایین صفحه)، به گردآوری فهرستی از کارهای خوبی که در حوزه زنان می‌توانست انجام شود یا کارهای ناخوبی که می‌توانست انجام نشود و شیرینی اقدامات صورت پذیرفته را از بین نبرد، کمک کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۸
کارکرد و موضعگیری های انسیه خزعلی را که دیده ایم

کلا از ایشان و همفکرانشان برای کمک به احقاق حقوق زنان

و دختران ، واقعا باعث تاسف و تاثر و ناامیدی میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
دقیقا. حالا فکر کن یکی شبیه انسیه خزعلی وزیر بود‌ خوب چه حاصل ؟ تفکر باید درست باشه که نیست. بعضی زنان خودشان بدتر از مردان به خودشون ظلم میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
دشمنی اصلاح طلبان با رئیس جمهوری که وزیر زن داشت یعنی احمدی نژاد را فراموش نکردیم
این ها همه بهانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اگر مثل انسیه خزعلی را میخواهند وزیر کنند ، همان بهتر که نکنند !!!!؟؟؟
همه حرفها و شعارها نمایشی بیش نیست/
نویسنده ظاهراً از فضا آمده است.
تمام مشکلات کشور حل شده ، وزیر شدن زن ها فقط باقی مانده است !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟(واقعاً مشکل اساسی است !!!)
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
کاملا موافقم. نمی دانم چرا اینقدر اصرار هست که مسائل کشور را صرفا به مساله زنان تنزل بدهند. هروقت مشکل حقوق شهروندی مطابق قانون اساسی کاملا حل شد بعدش می شه به مساله حقوق اختصاصی زنان اولویت اول را داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
دقیقاً درست ، متاسفانه کشور در نهایت مسائل پیش پا افتاده مشغول است و بدتر آنکه صاحبان قلم نیز جو زده در این مسیر حرکت می کنند
حقوقی که در ایران برای خانم ها در نظر گرفته شده خیلی بیشتر از کشور های غربی است بشرطی نگاهی هم به داشته های قانونی که برای زن در نظرگرفته شد یک دختر اگر ازدواج نکند تا اخر عمر می تواند از مستمری پدر استفاده کند کجای دنیا هچون شرایطی برا زنان در نظر گرفته اند تو ایران هزینه زنگی با شوهر است در کشورهای غربی حتی برای اجاره خانه باید هردو طرف سهمش بپردازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
این حقوق زنان نیست آقای برادر...این یعنی اینکه یک زن در جامعه غربی حقی بیشتر از یه مرد نمیتونه داشته باشه..
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اگر پدر یا شوهر بیکار یا کارگر روزمزد باشد دختر یا زن چه باید بکند؟حقوقی که برای زن در ایران در نظر گرفته شده کارایی ندارد. اگر شوهر هزینه ی زندگی را تامین نکرد ، دادگاه به زن میگوید باید بسازی اگر هم نمیتوانی مهریه
را ببخش و جدا شو. اگر هم نمی بخشی شوهرت را زندان می کنیم هیچی هم به تو نمی رسد ! م
به اینها میگویی حقوق!!؟ اگر هردو نفر برای زندگی با کیفیت تر تلاش کنند پایداری زندگی بسیار بیشتر خواهد شد. این نگاه ابزاری به زن است که از شوهر پول بگیرد تا به او خدمات دهد !! د
ناشناس
| Australia |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
خیلی تاثیرگذار بود
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
نویسنده ناشناس . منظور از حقوق زنان . حقوق وپول و مستمری نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
زمان امپراطوری ساسانی ایران با ملکه اداره میشد. تو چقدر سطح دیدت پایینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
برای اصلاح این مسئله باید اجبار مرد به پرداخت نفقه و هزینه
زندگی برداشته شود و اختیاری و توافقی باشد... ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
من با مساوات کامل زن و مرد موافقم . الان هم خودم شاغلم هم همسرم ؛ ولی همه هزینه ها رو من باید بدم و ایشان فقط طلا و لباس واسه خودش میخره و من بدبخت کلی اقساط معوقه دارم !!
اینو بهش میگن شراکت در زندگی !!!
وقتی میگید زن آدم یاد کشورهای حوزه خلیج فارس میافتد امارات کویت قطر بحرین عربستان در اوج شکوفایی تاریخی در بحث زنان هست از وزیران زن گرفته تا روسای دانشگاه تاهنرمندان و برای زنان بهترین امکانات درمانی تفریحی تحصیلی تغذیه ای و بسیاری دیگر ماشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
اونا بلدن چطوری آدم باشن
" هرچند حضور زنان در سطوح معاون رئیس جمهور به مانند قبل تداوم یافت و چه بسا بتوان گفت که منجر به شکل گیری کارنامه قابل قبولی هم شد.... "

تنها معاونِ زن رئیس جمهور فقط و فقط و معاونِ امور زنان هست. بقیه همه مردن. یعنی‌ شما این که معاون امور زنان یه زن هست رو منت سر ما میذارید؟ و میگین استفاده از زنان تداوم یافت؟؟؟ یعنی‌ ممکن بود که معاونِ امور زنان یه مرد باشه؟

تا کی عوام فربی و بازی با کلمات؟ پس کی میخواین روندِ منطقی‌ و عادلانه پیش بگیرین؟ چرا از واقعیت‌ها نمیوینسین و فقط در تخیل تحلیل می‌کنید؟ الان مثلا این مقاله رو نوشتین که گفتگئوی منطقی‌ِ و نتیجه دار بکنید؟

انجام وظیفه‌ای که نتیجه نده یا نتیجه عکس بده. یا وظیفه رو درست نفهمیدین یا صحیح انجام ندادین! قبل از انجام وظیفه مسولیت پزی رو را یاد بگیرین !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
اون زنم بیشتر ازمردا مدافع حق مرداس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
اگر من به جای آقایون بودم ؛
بلافاصله با هر کشوری که تا امروز دشمنی کردم آشتی میکردم و اجازه میدادم که در کمال احترام سفارتخانه هاشون رو تو تهران باز بکنن .
در تمام معاهده های بین المللی که به سود ملت هست عضو میشدم .
از خروج تمامی سرمایه های مملکت برای این گروه و آن حزب جلوگیری میکردم .
مسئولینی که سالهای سال است فقط پست عوض میکنند و آخرش نفهمیدیم که در چه زمینه ای تخصص دارند را بازنشسته کرده و بدون دخلالت شورای نگهبان و گزینش ها ؛ کار رو به کار بلدان و دلسوزان و دست پاکان میدادم .
در تمام سیاست های داخلی و خارجی از مردم نظرخواهی میکردم و هیچ کس را به خاطر اینکه نظرش ، دینش ، مذهبش و علایقش با دولت فرق میکنه سرزنش نمیکردم و هر سی سال یکبار دستور بازخوانی و بازنویسی قانون اساسی را میدادم .
و در آخر با تمام وجود اجازه میدادم تا مردم این زندگی کوتاه دنیوی را با رفاه و خوشبختی گذرانده و خود محبوب قلبها میشدم . .
خیلی سعی می کنی حرف بزنی تابناک ولی اینقدر در لفافه و غیر مستقیم میگی که بیشتر شبیه یه پیشنهاد دوستانه میشه! بنابراین به جای زنان اول آزادی مطبوعات رو باید پیگیری‌کرد
نویسنده 15:07 شما که اطلاعات کافی نداری نسبت به نحوه زندگی در کشورهای اروپایی لطفا بدونه پشتوانه حرف نزن
شما نمی تونی مثلااز یک نوار فیلم بزرگ یه تیکه رو جدا کنی و بگی این ایراد وجود داره باید در کل تفسیر کنی
یه خانم دستجردی بود که اونم مثل اینکه بچه دار شد دیگه نتونست وزیر بشه.
وجود رييس زن يا وزير زن براي ما زنان جه فايده اي دارد.
قانونهاي ما جامع نيست. اين مشكل هم براي مردان است و هم مردانو و زنان بيشتر.
تبعيض و تفسير قانون و..
لطفا قانون ارث _ دیه - حضانت- ازدواج - طلاق - شهادت - قیمومیت - ولایت ... را ببینید بعد در مورد حقوق زنها افاضات کنید
دیه جنین پسر دو برابر مادر اوست !
ارث زن از شوهر و شوهر از زن را با هم مقایسه کنید که اوج ارزش زن را درک کنید!
شهادت دو زن معادل یک مرد ,است !
جالب اینکه اطراف دادگاه ها پر شده از مردانی که پول می گیرند و شهادت دروغ می دهند !
هم شغلهارو بدید ب خانما فقط تورو قران یه مقدار از تعدادشون تو بیمارستانا کم کنید. ماداقایونم بینارستان میریم چه خبر پرستار زن تو این بیمارستانها ست اخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
فکر کنم تو مترو پیام رو نوشتی
وقتی می‌نویسید رفع مشگلات باقی مانده یعنی همچین خوبه همه مسائل حل شده و یکی دو مشکل باقی مانده، که درست بر عکس است و تقریبا همه موضوعات سیاسی اجتماعی و فرهنگی و.... به حد بحران رسیده.
موضوع بکار گماردن و اشتغال زنان نیست بلکه نگاه مرد سالاران و پدر سالارانه و موجودی کمتر و ضعيفه دانستن در نکاه مسئولان به زنان است که دیگر زنان بغیر از تعداد اندکی وابسته به حوزه ها ، زیر بار آن نمی‌روند و خواستار تغییر در آن هستند
زمانی فکرتون کار کرد که دیگه خیلی دیره
درود
وزیر زن....مثل انیسه خزعلی نباشه بهتر است...
این وزیر زن ها در حقیقت مدافع حقوق مردها هستند تا زن ها....
زندگی خصوصی ایشان هم که به ماند....
انیسه خزعلی را نمی دانم اما پسرش خوب به مردم خدمت کرده است .
هرچند فیلتر شکن ها کار نمی کند و اگر این خانومزاده بتواند در تهیه فیلترشکن به مردم کمک کند ممنونش می شویم .
هر چه از سر رانت خوردی و بردی حلالت باشه
دیگه خیلی دیره!!!
من زمان دانشجویی ارزو میکردم کاش دختر بود تو انتخاب واحد اولویت با دخترها بود توی تقسیم خوابگاه اولویت با دخترها بود تو سلف سرویس اولویت با دختر ها بود استادها بیشتر به حرف خانم ها کوش می داد تا بسر پس باز شعار بدید مساوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
عزیزم هنوز فارغ التحصیل نشدی؟؟؟
شما همه کابینه رو بده به امثال انسیه خزعلی. بنظرت این باعث بهبود وضعیت زنان میشه؟
هرگونه جننسیتی کردن مسایل اجتماعی ضربه به جامعه است. نویسنده خواسته و نخوسته به همین دام افتاده است.
بین زن و مرد تفاوت وجود دارد به همین دلیل در اروپا در یک رسته شغلی واحد به یک زن فقط 75 در صد حقوق یک مرد در همان رسته شغلی پرداخت می شود. نویسنده مقاله نمی فهمد که ایران هم باید مثل سایر کشورهای اروپایی باشد که کارایی زنان در کل در پرداختها مد نظر قرار دهد. با این حال در ایران بین زن و مرد در میزان پرداخت فرقی وجود ندارد و این شاید امتیاز ایران به کشورهای اروپایی باشد، نه برعکس. دلیل تفاوت پرداخت به زن و مرد در یک شغل اساس علمی دارد که باید در بحث های علمی مطرح شود.
آزادی و احترامی که زن و بخصوص مادردر اسلام و ایران داره بی نظیره
هزاران پزشک و‌استاد دانشگاه و کارافرین زن که مردا زیر دستشون کار می‌کنند...
کجا قبل از انقلاب چنین جایگاهی وجود داشته برای خانم ها
به عنوان یک مرد فکر می کنم که مشکلات زنان در ایران و جوامع شرقی بیشتر عرفی و تاریخی و فرهنگی است وگرنه از نظر قوانین و اجتماعی خیلی رشد کرده و جایگاه های مناسبی مثل سهم دانشجویان یا میزان اشتغال و حتی نقش در خانواده را در اختیار دارند.انصاف حکم می کند که جامع تر به قضیه نگاه کرد بخصوص تاثیر جمهوری اسلامی در ارتقای زنان ،هرچند همیشه امکان بهتر شدن وجود دارد
کدوم شیرینی ؟؟؟؟؟؟خیلی حالت خوشه ....
بازم بگید انقلاب جنسی. تازه اینهایی که گفتید یک درصد مشکلات مردمه. شاید هم چهاردهم یکدرصدش.
جای زن در محیط مردان نیست و همین کارها کردید که زندگی‌ها را نابود کردید با اختلاط بی دلیل زن و مرد در کار مردان
برابرى كامل در ارث ، طلاق ، شهادت ، كار و …
نه اینکه همه مردها میتونن وزیر و نماینده و غیره بشن!
خوشبختانه زن در ایران منزلت دارد اما متاسفانه زن در ایران جایگاهی ندارد.
زنان جامعه مادران جامعه هستند و این مردان هستند که از زنان‌ زاده شده اند‌ و اینکه مردان‌ برای زنان‌ تکلیف‌ معین کنند‌ واقعا زشت و شرم آور است‌ !
اگر زنان‌ ادا بکنند که مردان بایستی چادر بزارن‌ مردان چه جوابی براشون‌ دارند‌ ؟!
زنان‌ در پستهای مدیریتی بسیار جدی و کوشا هستند‌ نمونه اش نظم و انضباط‌ در مدارس ودخترانه نسبت به مشابه پسرانه اش‌ !
چرا نباید از توانمندیهای مدیریتی بانوان تحصیلکرده‌ در اداره کشور بهرمند نشویم‌ ؟!
این‌ آقایان و خانمهایی‌ که تحت عنوان‌ گشت ارشاد‌ یقه‌ دختران‌ مردم‌ را در خیابان میگیرند و در ون میندازن‌ باید بدونند‌ که این دختر خانم‌ لیسانس و فوق لیسانس‌ مملکته‌ دیگه اون زن بیسواد‌ نیست‌ که سنتی و دنباله رو‌ یک سنت پدر بابایی‌ باشد‌ بلکه سواد دارد‌ دارای‌ تفکر‌ و اندیشه‌ و تز‌ برای زندگی خودشه‌ شما که با پنج کلاس سواد رفتی مسئول‌ گشت شدی باید‌ شرم بکشی‌ برای نحوه‌ لباس پوشیدن‌ برای‌ یک خانم‌ متفکر‌ و متشخص و تحصیلکرده‌ جامعه‌ تکلیف مشخص بکنی‌ !
پرداختن یک‌طرفه و نمایشی به مسئله زن هم تبعیض است و ممکن است حقوق مردان را ضایع کند.
به عنوان مثال نمیشود قانون مرد را به پرداخت هزینه زندگی اجبار کند اما برای اشتغال او اولویتی قرار ندهد.
بیمه زنان خانه دار هم باید هم از طرف دولت به مادران پرداخت گردد و هم از حق اولاد درآمد مرد کسر گردد.
البته از طرفی اگر بیمه مشخص صادر نکردید در زمانی که مرد در قید حیات هست نیز باید حقوق بازنشستگی مردی که خانم خانه دار داشته است نیز به صورت دو فیش مجزا تقسیم و حق زن در آن مشخص گردد...
زنها رو باید بفرستی سربازی که اینقدر غر نزنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار