بازدید 2754
دولت هرچه سریعتر قانون ساخت مسکن را اجرایی کند

زمان زیادی از دست داده‌ایم

یک عضو کمیسیون عمران مجلس وشرای اسلامی گفت: انتظار می رود هرچه سریع تر شخص رئیس جمهور یا معاون اول وی جلسه فوری تشکیل داده تا راهکارهای لازم برای کنار زدن موانع اجرای قانون جهش تولید مسکن در دولت احصا شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 22 October 2022

یک عضو کمیسیون عمران مجلس وشرای اسلامی گفت: انتظار می رود هرچه سریع تر شخص رئیس جمهور یا معاون اول وی جلسه فوری تشکیل داده تا راهکارهای لازم برای کنار زدن موانع اجرای قانون جهش تولید مسکن در دولت احصا شود.

علی اصغر خانی در گفت وگو با ایسنا، درباره بازار مسکن و وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن که از سوی مجلس به تصویب رسید هیچ ایرادی ندارد؛ در تصویب این قانون بحث های کارشناسی مفصلی با اخذ نظر مجلس و دولت صورت گرفت و بخش خصوصی و اساتید دانشگاهی نیز در روند بحث های کارشناسی این قانون اظهار نظر کردند.

عزم جدی در دولت برای ساخت مسکن دیده نمی شود

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس اقدامات لازم را در ریل گذاری با تصویب قانون برای ساماندهی بازار مسکن انجام داده است، اظهار کرد: مجری اجرای قانون دولت است. اکنون سوال این است که چرا این قانون اجرایی نشده است؟ ما واقعا از دولت گلایه مند هستیم، انتظار ما این بود که در سال ۱۴۰۰ یک میلیون مسکن ساخته می شد، اما متاسفانه این اتفاق رقم نخورد، در سال ۱۴۰۱ بنا بود دو میلیون واحد مسکونی ساخته شود اما این اتفاق نیز نیفتاد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اراده قوی در ارکان دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن وجود ندارد،‌ تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز ملاحظاتی دارد که بازهم مشکلات و کمبودهای این وزارتخانه به دولت باز می‌گردد.

مشکلات در حوزه تسهیلات مسکن باقی است

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حدود ۱۵ روز پیش جلسه ای در وزارتخانه با حضور وزیر راه و شهرسازی داشتیم در آنجا نیز مفصل بحث شد و نمایندگان حرف های خود را مطرح کردند. اکنون توپ در زمین دولت است و دولت باید اجرای این قانون را عملیاتی کند.

وی گفت: گفته می شود زمین از دستگاه ها اخذ شده و مشکل تامین زمین حل شده است اما ما روی زمین آغاز عملیات ساخت را نمی بینیم. در  مورد مبلغ وام و درصد آن وزارت راه و شهرسازی حرف هایی دارد، سایر وزارتخانه ها که کار زیرساختی بر عهده آنها است به کمک وزارت راه و شهرسازی نیامده اند.

خانی در پایان با بیان اینکه انتظار داریم رئیس جمهور یا معاون اولش جلسه ویژه‌ای برگزار کرده و مشکلات موجود را برطرف کنند، گفت: زمان زیادی را برای ساخت مسکن از دست داده ایم، نباید اجازه داد زمان باقی مانده نیز از دست برود. اگر هم لازم بود اعضای کمیسیون عمران می توانند در این جلسات حضور پیدا کرده و نظرات کارشناسی خود را مطرح کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان