بازدید 4338

دوربین مدار بسته چه کمکی به انسان ها می کند ؟

امروزه جوامع بشری در حال رشد و پیشرفت هستند و اعضای حاکمیت همواره برای نظارت در اماکن حساس نیاز به سامانه های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته دارند.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 23 October 2022

دوربین مدار بسته چه کمکی به انسان ها می کند ؟

جوامع بشری به شدت در حال رشد و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستند و اعضای حاکمیت همواره در تمامی ادوار برای کنترل افراد نیاز به نظارت و پایش افراد در اماکن حساس و مناطق شهری مانند خیابان ها و معابر، مراکز حساس نظامی و دولتی، ندامتگاه ها، بیمارستانها و فرودگاه و سایر اماکن حساس امنیتی دارد که بتواند علاوه بر کنترل و نظارت بر حسن اتفاقات از تخلفات و ناهنجاری ها نیز مطلع شود.

همچنین اماکن خصوصی مانند ساختمان های مسکونی و اداری، فروشگاه ها و مراکز خرید، اماُکن ورزشی و تفریحی، شرکت ها و کارخانجات، رستوران ها و کارواش ها همگی برای کنترل وضعیتشان نیاز به سامانه های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته دارند.

سیستم های نظارتی به چند دسته تقسیم میشوند که در هر یک از آنها تجهیزاتی مختص کار خاصی در آنها قرار داده شده است، برای مثال سیستم دوربین پلاک خوان در دوربین های مداربسته علاوه بر دوربین و تجهیزات مرتبط نیاز به نرم افزار و بانک اطلاعاتی نیز دارد، اما چند بخش در تمامی سیستم های نظارتی شامل دستگاه دوربین در سه نوع دام، بولت، اسپیددام با دو نوع تکنولوژی متفاوت AHD و IP، دستگاه ضبط دیجیتال NVR و DVR، کابل و آداپتور و سایر تجهیزات آن میشود.

آمار های قبل و بعد از استفاده از سامانه های نظارت تصویری حاکی از کاهش 60 درصدی جرایم و تخلفات افراد است، کاهش میزان تخلفات و نافرمانی های مدنی در شهر ها و سازمان ها و اماکنی که نیاز به دقت و کنترل بیشتری دارند از رسالت های سیستم های دوربین مدار بسته است.

دوربین مداربسته چیست ؟

دوربین مدار بسته چه کمکی به انسان ها می کند ؟

دوربین مداربسته سامانه ای جامع از سیستم ها و تجهیزاتی است که سبب میشود اتفاقات و صحنه های زنده به صورت حاضر در حافظه پردازشی قابل مرور و بررسی ضبط شوند.

این سیستم ها قابلیت بازگردانی تصویر، کنترل از راه دور، ضبط صدا و تعین برنامه و ناحیه ضبط را دارند، این روزها کمتر جایی یافت میشود که نیاز به استفاده از دوربین مدار بسته نداشته باشد، دوربین های مداربسته میتوانند سطح بالایی از امنیت را برای استفاده کنندگان خود به ارمغان بیاورند.

مجموعه دوربین مداربسته شامل دستگاه دوربین در انواع تکنولوژی ها و اشکال ظاهری مانند :

دوربین مداربسته دام (Dome)

بولت (bullet)

اسپیددام  (SpeedDome)

و دستگاه ضبط در انواع آنالوگ با وضوح بالا یا تحت شبکه  :

دستگاه ضبط آنالوگ با وضوح بالا (DVR)

دستگاه ضبط تحت شبکه (NVR)

و الباقی تجهیزات مانند آداپتور، فضای ذخیره هارد، کابل و سایر تجهیزات مربوطه از جمله لوازم ضروری یک سیستم جامع نظارت تصویری هستند.

سامانه های نظارت تصویری در انواع خاصی برای کاربرد های متفاوت تولید میشوند، سیستم های نظارت خانگی و شخصی ساده ترین نوع سیستم های نظارت تصویری و دوربین مداربسته هستند و سیستم های کنترل شهری، خطوط تولید، سامانه های پلاک خوان و کنترل ترافیک نوعی از سیستم های پیچیده نظارت تصویری هستند.

دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

دوربین مدار بسته چه کمکی به انسان ها می کند ؟

به گزارش از سها ای شاپ در حال حاضر چیزی حدود یک میلیارد عدد دوربین مداربسته در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، اما اینکه این دوربین ها کجا مورد استفاده اند جای تامل دارد.

در اینجا چند مورد از کاربرد های دوربین مداربسته را برای شما نوشته ایم.

1 - در وهله اول باید بدانیم که دوربین های مداربسته قابلیت بازدارندگی بالایی در بروز تخلفات دارند، حتی در برخی از اماکن دیده شده است که به جهت تامین کاذب امنیت و بازدارندگی افراد از تخلف از ماکت دوربین های مداربسته استفاده شده است.

2 - تصاویر دوربین های مداربسته قابلیت ضبط و مرور دارند، این بدین معناست که در صورتی که دوربین تصاویر را ضبط کند تا مدت ها بعد میتوان آن تصاویر را مرور و بررسی کرد، همچنین امکان بازگردانی و پخش ان روی دستگاه های ذخیره اطلاعات مانند فضای خارجی دیسک و همچنین قابلیت بارگیری تصاویر بر بستر آنلاین را دارند که میتوان با بررسی تصاویر از چگونگی وقوع وقایع مطلع شد.

3 – تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته مدارک محکمه پسند برای ارائه به مراجع قضایی و قانونی هستند، همچنین برخی مدل های دوربین مداربسته قادر اند تا صدای محیط را نیز ضبط کنند، چندین مدل از محصولات برند دوربین مدار بسته داهوا این قابلیت را دارند که صدایی شفاف همسان با تصویر را از طریق کابل RG یا کابل Lan به دستگاه ضبط انتقال دهند.

4 – تصاویر دوربین مداربسته را در هر کجای دنیا که باشید میتوانید روی گوشی شخصی یا رایانه خود داشته باشید.

به کمک تکنولوژی انتقال تصویر (P2P و IP Static) میتوان تصاویر ضبط شده یا زنده دوربین مداربسته را با کمترین میزان latency دریافت کرد.

5 – قابلیت استفاده های متنوع در این سیستم ها به جذابیت آنها می افزاید، به هر کجا که نگاه کنیم ردی از دوربین های مداربسته میبینیم، نظارت و حفاظت که بالاتر به آن پرداختیم تنها یکی از امکانات دوربین ها است، یکی از قابلیت های دوربین های مدار بسته نظارت بر خطوط تولید است، در این قابلیت دوربین ها با اتصال به نرم افزار ویزه خط میتوانند تعداد و تیراژ محصولات روی خط را کنترل کنند و گزارش مستندی از آن داشته باشند.

امکان افزودن دوربین به عنوان پلاک شمار یا دربازکن نیز یکی از قابلیت های دوربین های مدار بسته است، برای مثال در برند ایفون تصویری الکتروپیک میتوان با اتصال دوربین به آیفون تصاویر ان را روی مانیتور آیفون تصویری داشت و حتی آن را ضبط نمود، این قابلیت قبلتر در ایفون های تصویری وجود نداشت و این تکنولوژی به تازگی به آنها اضافه شده است.

از کجا بخریم ؟

ما معمولا در خرید و تجهیز سیستم های امنیتی حساسیت و ظرافت بالایی به خرج میدهیم زیرا این تجهیزات تعین کننده وضعیت امنیتی خانه ها و دارایی های ما هستند.

برند های زیادی هستند که دوربین های مداربسته را در ایران و خارج از ایران تولید میکنند، برند های برتر این حوزه را میتوان برند های داهوا، هایک ویژن، آلباترون، اکسیس، برایتون، بریزی و چندین برند دیگر مثال زد، انتخاب برند یکی از مهم ترین شاخصه های خرید دوربین مداربسته برای افراد است.

این سیستم ها نیز مشابه سایر کالا ها نمایندگی های مجاز فروش و عاملیت های خدمات پس از فروش دارند، معمولا بهترین انتخاب برای خرید دوربین های مداربسته نمایندگی های مجاز خرید آنها هستند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر