بازدید 3089

۵۱۵ هزار خانه خالی به سازمان مالیاتی معذفی شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سازمان امور مالیاتی، در مجموع ۵۱۵ هزار و ۴۹۳ هزار خانه خالی به این سازمان معرفی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 18 October 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، به منظور اجرا کردن دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر اصلاحی مصوب ۵ آذر ۱۳۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و جز ۲ بند ط تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و اطلاعات تکمیلی و به روز شده دریافتی از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده از درگاه سامانه املاک و اسکان کشور تعداد ۵۱۵ هزار و ۴۹۳ واحد مسکونی خالی شناسایی و اعلام شده است.

مالیات موضوع بند مذکور بر اساس دستورالعمل نحوه محاسبات مالیات واحدهای مسکونی خالی مورخه ششم مهرماه سال ۱۴۰۰ محاسبه و مراتب از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به مالکان واحدهای مسکونی خالی اعلام شده است.

با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی امکان عدم پذیرش مالیات اعلام شده به دلیل عدم خالی بودن واحد مسکونی و یا عدم مالکیت و سایر موارد و هدایت اشخاص به درگاه سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی برای ثبت ویرایش و حذف اطلاعات تعبیه شده است تا پس از بررسی وزارت راه و شهرسازی متعاقباً موارد به این سازمان اعلام شود.

پس از دریافت اطلاعات تکمیلی از وزارت راه و شهرسازی بابت پالایش موارد عدم پذیرش سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگ مطالبه و ابلاغ آن به مالکان واحدهای خالی اقدام خواهد کرد . شایان ذکر است که در صورتی که برگه مطالبه صادر مورد پذیرش مالکان موصوف نباشد این اشخاص برابر مقررات قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانند نسبت به آن اعتراض کنند تا اعتراض ایشان در مراجع دادرسی مالیاتی حسب مقررات مورد رسیدگی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس