بازدید 3580
با اصرار بر ارائه توافق به کنست؛

نتانیاهو: لاپید تسلیم سید حسن نصرالله شد

در سایه تداوم اختلافات و جنگ قدرت بین سران رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزسیون این رژیم با رد دعوت نخست وزیر موقت برای شرکت در نشستی جهت بررسی توافق ترسیم مرز آبی بین فلسطین اشغالی و لبنان گفت که این توافق باید در کنِسِت (پارلمان) به رأی گذاشته شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 17 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  نتانیاهو از لاپید خواست تا این توافق در کنست به رای گذاشته شده و به تصویب برسد.

نتانیاهو در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: "از یک سو، لاپید حاضر به کسب موافقت کنست با توافق تسلیم در برابر (سید حسن) نصرالله نیست با این ادعا که اپوزسیون از این توافق خوشش نمی‌آید و از سوی دیگر، پس از تمام شدن کار، از اپوزسیون دعوت می‌کند تا به طور سریع در جریان آن قرار بگیرد."

نتانیاهو افزود: ما اصرار داریم تا توافق ترسیم مرز آبی جهت تصویب به کنست ارائه داده شود.

لاپید هفته گذشته اعلام کرده بود که از نتانیاهو و سایر روسای جناح‌های مخالف خواهد خواست تا به طور سریع در جریان توافق قرار گیرند، اما تا به امروز هیچ یک از روسای جریان های مخالف دعوت ما را نپذیرفته‌اند.

حزب «یش عتید» که ریاست آن با لاپید است، با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با مخالفت نتانیاهو گفت: نتانیاهو فاقد احساس مسئولیت است. او حاضر نیست در جریان ابعاد امنیتی سیاسی توافق تاریخی به دست آمده قرار گیرد که تمامی نهادهای امنیتی آن را تأیید کرده‌اند. نتانیاهو و شرکای او، کنست را تحریم کرده و آن را مورد اهانت قرار می‌دهند و به‌خاطر مخالفت با کابینه حاضر نیستند که مواردی را که به سود اسرائیلی‌ها است، تصویب کنند. نتانیاهو به عنوان رئیس اپوزسیون فقط به فکر مصالح شخصی خودش است.

اخبار منتشره در روزهای اخیر از احتمال نهایی شدن توافق در ارتباط با بهره برداری از حوزه گازی در دریای مدیترانه بین لبنان و رژیم صهیونیستی تا اواخر ماه میلادی (اکتبر) حکایت دارد.

پیش از این «ایلیت شاکید»، وزیر امور داخلی و رهبر حزب «خانه یهودی» رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه «کان» این رژیم تأکید کرد که تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در نهایت وضعیت را به سمت توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی سوق داد.

پیشتر «جبران باسیل»، رهبر جریان آزاد ملی لبنان در این باره اظهار کرده بود: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با قدرت مقاومت، موشک‌ها و پهپادهای آن، معادله «بدون استخراج از قانا از کاریش استخراج نخواهد شد» را اثبات کرد. او در این باره خاطرنشان کرده بود که ما کل میدان قانا را گرفتیم و این درحالی است که این میدان به طور کامل در منطقه ما قرار نگرفته است.

رئیس جمهور لبنان پنجشنبه شب از موافقت این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

«میشل عون» گفت: موافقت ما با توافق مرزبندی دریایی پس از مشورت با نخست وزیر و رئیس پارلمان و نیز موافقت اسرائیل انجام گرفت. این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است. لبنان هیچگونه عقب‌نشینی از مطالبات اصلی خود نکرده و همه حقوق خود را نیز گرفته است.

عون همچنین گفت: ما میدان نفتی قانا را به صورت کامل به دست آوردیم. لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی‌سازی نشده است.

رئیس جمهور لبنان افزود: ما تضمین‌هایی از آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت‌های نفتی در آب‌های لبنان دریافت کردیم.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان را تأیید کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر