بازدید 11468
۳
قمار آبی‌اناری در نقل‌وانتقالات جواب نداد، کارلتو در همه جام‌ها پیش می‌رود

رئال ۳ ـ بارسلونا یک | توفان در الکلاسیکو قبل از توپ طلای بنزما

باد به پرچم سفید مادرید و کارلو آنچلوتی می‌وزد و این تیم بعد از ثبت صعود زودهنگام در لیگ قهرمانان اروپا بدون شکست، حالا نخستین باخت بارسلونا در لالیگا را رقم زد و صدر جدول را از این تیم گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 16 October 2022

مصائب بارسلونا کم بود، شکست در ال‌کلاسیکو به آن اضافه هم شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم پرستاره و پرهزینه کاتالان در فصل جاری که به نوعی در نقل و انتقالات دست به قمار زده است، بعد از تساوی خانگی هفته گذشته مقابل اینترمیلان و حذف احتمالی از لیگ قهرمانان اروپا، مهمترین بازی فصل خود در سانتیاگو برنابئو را نیز به رقیب سنتی باخت و صور جدول لالیگا را نیز به حریف مادریدی واگذار کرد.

رئال ۳ بارسلونا یک | توفان پیش پای توپ طلای بنزما

رئال مادرید (۳-۳-۴): لونین | کارواخال، میلیتائو، آلابا، فرلان مندی | کروس، شوامنی، مودریچ | والورده، بنزما، وینیسیوس جونیور

بارسلونا (۳-۳-۴): تراشتگن | سرجی روبرتو، کونده، اریک گارسیا، بالده | دی یونگ، بوسکتس، پدری | دمبله، لواندوفسکی، رافینیا

 

مهمترین بازی فوتبال باشگاهی اسپانیا و نخستین ال‌کلاسیکوی فصل در چارچوب هفته نهم لالیگا از ساعت ۱۷:۱۵ امروز (یکشنبه) در ورزشگاه برنابئو بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا برگزار شد و این شاگردان کارلو آنچلوتی بودند که موفق شدند این بازی تاریخی را با نتیجه سه بر یک به سود خود پایان دهند و تیم تحت هدایت ژاوی را با انبوهی از ستاره‌های مستعد و تکنیکی، دست خالی به بارسلونا بفرستند.

رئال با این برد ۲۵ امتیازی شد و با اقتدار در صدر قرار گرفت. بارسلونا ضمن ثبت اولین شکست با ۲۲ امتیاز در رده دوم جای گرفت.

کریم بنزما در دقیقه ۱۲، فدریکو والورده در دقیقه ۳۵ و رودریگو در دقیقه ۲+۹۰ گل‌های رئال مادرید را به ثمر رساندند. فران تورس نیز در دقیقه ۸۳ موفق به جبران یکی از گل‌های خورده شد.

رئال ۳ بارسلونا یک | توفان پیش پای توپ طلای بنزما

شرح گل‌ها

دقیقه ۱۲: رئال مادرید ۱-۰ بارسلونا؛ کریم بنزما: تونی کروس با وجود برهم خوردن تعادلش پاسی عمقی برای وینیسیوس جونیور فرستاد. او با تراشتگن تک‌به‌تک شد، اما شوتش برگشت داده شد. کریم بنزما در ریباند، دروازه بارسا را گشود.

دقیقه ۳۵: رئال مادرید ۲-۰ بارسلونا؛ فدریکو والورده: روی یک ضدحمله، وینیسیوس جونیور در محاصره مدافعان بارسلونا، توپ را برای شوامنی کاشت. او توپ را به مندی رساند. پاس کات‌بک مندی، والورده را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و شوت محکم او از پشت محوطه، دروازه تراشتگن را گشود.

دقیقه ۸۳: رئال مادرید ۲-۱ بارسلونا؛ فران تورس: پاس گاوی به آنسو فاتی رسید و او با حرکتی تکنیکی به محوطه جریمه وارد شد. فاتی پاسی روبه‌بیرون فرستاد که لواندوفسکی پس از عبور از توپ باعث شد توپ به فران تورس برسد و به راحتی دروازه را گشود.

دقیقه ۱+۹۰: رئال مادرید ۳-۱ بارسلونا؛ رودریگو: رودریگو در محوطه جریمه بارسلونا توسط اریک گارسیا متوقف شد، اما بارسا به حمله‌اش ادامه داد. داور پس از متوقف کردن بازی و بررسی ویدیو‌های صحنه پنالتی اعلام کرد. رودریگو توپ را به گوشه پایینی سمت راست دروازه تراشتگن فرستاد.

بازی با موج حمله‌های رئال مادرید آغاز شد و در نهایت هم کهکشانی‌ها به گلی زودهنگام دست یافتند. بارسایی‌ها برای جبران گل خورده سراپا حمله بودند و این البته همان چیزی بود که آنچلوتی از قبل تیمش را برای آن آماده کرده بود؛ یعنی استفاده از ضدحمله‌ها. گل دوم رئال بر همین اساس به ثمر رسید و دو تیم نیمه نخست را با نتیجه دو بر صفر به رختکن رفتند.

رئال ۳ بارسلونا یک | توفان پیش پای توپ طلای بنزما

با آغاز نیمه دوم، باز هم این رئال بود که بازی را هجومی آغاز کرد و حتی توسط بنزما به گل دیگری هم رسید، اما این گل به دلیل اینکه پاس قبلی در موقعیت میلیمتری آفساید به ثمر رسید، مردود اعلام شد.

در ادامه بارسلونا با تعویض‌های هجومی، رفته رفته فشار خود روی دروازه میزبان را بیشتر کرد تا در نهایت موفق شد، یکی از گل‌های خورده را جبران کند. در حالی که آنچلوتی خیلی محتاطانه و با خسّت تعویض می‌کرد، تعویض‌های ژاوی تاثیر مستقیم بر روند هجومی‌تر بارسا داشت.

اواخر بازی بالاخره تعویضی که همه انتظار داشتند، از سوی آنچلوتی انجام شد و رودریگو به میدان رفت و در آغاز ورود آب سردی روی آتش بارسلونا ریخت و توانست در اولین ضدحمله یک پنالتی از بارسایی‌ها بگیرد.

در دقیقه ۹۰ و با خطای اریک گارسیا روی رودریگو بود که داور بعد از بازبینی صحنه به سود رئال مادرید پنالتی گرفت. خود رودریگو پشت توپ قرار گرفت و علیرغم تشخیص درست تراشتگن، توپ را به سمت راست زده و کار را تمام کرد تا پایانی کاملا تراژیک برای بارسلونا رقم بخورد.

تا پیش از این پیروزی، هر دو تیم با امتیاز برابر بالانشین جدول بودند که در نهایت رئال مادرید موفق شد با تحمیل این شکست به آبی‌واناری‌ها به تنهایی بر صدر جدول تکیه بزند.

 

رئال ۳ بارسلونا یک | توفان پیش پای توپ طلای بنزما

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
این آقای بنزما از بچگی هم محل ما بود اینا یک خانواده 13 نفری بودن پدرش یک ماشین بنز قراضه داشت و بچه هاش خیلی پز این ماشین رو میدادن و همش میگفتن:
ماشین ما بنزه و بنز ما خیلی ماشینه و...
این شد که بچه های محل اسمشونو گذاشتن بنزما
اسم پدرش هم آقا کرم بود خدابیامرز مرد خوبی بود ولی یخورده عصبانی بود و خسته همیشه
اینطوری اسم این بچه هم شد کریم بنزما
مشکل بارسلونا درست دفاع نکردن هست
خیلی هم توفان نبود
بارسا در دفاع ایراد داره
بعد از پویول همیشه مشکل داشتن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل