بازدید 3266

کلاهبرداری با بیعانه برای خرید لوازم خانگی

رئیس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی و دستگیری فردی کلاهبردار با ترفند فروش لوازم‌ خانگی خبر داد و گفت: بهترین راه تهیه لوازم‌ خانگی، خرید از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر است.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 16 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، سرهنگ محمدرضا رضایی در تشریح این خبر بیان کرد : به دنبال مراجعه زنی جوان به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر خرید لوازم‌خانگی از طریق عضویت در یک گروه واتس اپی و پرداخت مبلغی بابت بیعانه، مشخص شد فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخ گوی تماس‌های او نبوده است.

وی ادامه داد: در این زمینه با بررسی انجام شده مشخص شد متهم مرتبط با این کلاهبرداری یک زن است که در یکی از شهرستان های تابعه شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد. متهم علت این عمل مجرمانه خود را کسب ثروت با فریب دیگران ذکر کرد.

این مسئول انتظامی با بیان این که برخی سودجویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای‌مجازی و جلب اعتماد قربانیان اقدام به کلاهبرداری می‌ کنند به کاربران توصیه کرد: قبل از هرگونه خرید، از صحت و سقم آگهی و کالای ارائه شده اطمینان حاصل کنند و مبلغ کالای خریداری شده را در محل بپردازند.

وی تاکید کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی فریب ظاهرزیبا و پررنگ و لعاب صفحات یا گروه های فضای مجازی را نخورند و برای پیشگیری از خرید کالای معیوب، تقلبی و کلاهبرداری‌های احتمالی، خریدهای خود را فقط از وب سایت رسمی تولید کنندگان یا نمایندگی‌های فروش انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان