بازدید 72139
با دویست و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

ادامه حملات گسترده روسیه به مناطق مختلف اوکراین/واکنش تند روسیه به موضع گیری اخیر اسرائیل درباره اوکراین/ آماده شدن پناهگاه های لهستان برای مقابله با حملات روسیه

دویست و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 11 October 2022

ادامه حملات گسترده روسیه به مناطق مختلف اوکراین/واکنش تند روسیه به موضع گیری اخیر اسرائیل درباره اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

مخالفت زلنسکی با هرگونه مذاکره به روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۲۲:۱۸

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در سخنرانی بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه برای بحران کنونی را رد کرد.

وی که به صورت مجازی در نشست سران گروه هفت سخنرانی می‌کرد، گفت: «باید این حقیقت آشکار را بپذیریم که نمی‌توان با این رئیس جمهور روسیه که هیچ آینده‌ای ندارد، مذاکره کرد».

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار مجازات سیاسی و اقتصادی روسیه شد.

زلنسکی گفت: «مذاکرات میان کی‌یف و مسکو یا باید با یک رئیس جمهور دیگر روسیه انجام شود یا اینکه با ساختاری متفاوت صورت بگیرد».

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از مقام‌های اوکراین خواسته بود تا فورا تمامی درگیری‌ها و اقدامات خصمانه را متوقف کرده و به میز مذاکرات بازگردند.

زلنسکی گفت: «کی‌یف آماده مذاکرات با مسکو است اما به شرطی که رئیس جمهور دیگری در روسیه سر کار بیاید».

برگزاری رزمایش هسته ای ناتو در برابر روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۸:۱۷

 ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز سه شنبه در آستانه نشست وزیران این سازمان نظامی در بروکسل گفت که ناتو قصد دارد هفته آینده بر اساس برنامه ریزی های پیشین؛ رزمایش های هسته ای برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ این رزمایش سالانه با نام "ظهر ثابت قدم" که معمولا در مدت یک هفته و به رغم پافشاری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در باره کاربرد همه تجهیزات و امکانات در دسترس برای دفاع از سرزمین خود اغراق نمی کند، برگزار می شود؛ شامل پرواز جت های جنگنده مجهز به کلاهک های هسته ای، اما بدون بمب های قابل انفجار خواهد بود.

استولتنبرگ افزود: لغو این رزمایش عادی که از دیرباز برنامه ریزی شده بوده، به علت جنگ اوکراین، نشانه و پیام بسیار نادرستی می فرستد.

یک مقام ناتو گفت که ۱۴ عضو از ۳۰ کشور ناتو در این تمرین مشارکت خواهند داشت که پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه، برنامه ریزی شده و بخش اصلی این رزمایش ها در فاصله بیش از یک هزار کیلومتر از خاک روسیه، برگزار خواهد شد.

استولتنبرگ روز یکشنبه هشدار داده بود که کاربرد سلاح هسته ای توسط روسیه، پیامدهای جدی و وخیمی خواهد داشت و هرگونه حمله عمدی به زیرساخت های حیاتی ناتو با واکنش شدید و یکپارچه این پیمان روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست ۹ عضو ناتو شامل لهستان، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، رومانی واسلواکی برای عضویت اوکراین در این سازمان نظامی غربی گفت که این درخواست باید به تائید همه ۳۰ کشور عضو برسد.

هشدار گروه ۷ به روسیه در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۷:۳۶

کشورهای عضو گروه هفت در بیانیه‌ای به روسیه اعلام کردند که استفاده از سلاح هسته‌ای عواقب شدیدی برای مسکو خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس این بیانیه که دفتر مطبوعاتی کابینه آلمان منتشر کرد، رهبران کشورهای گروه ۷ شامل انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن هشدار دادند که استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

نشست آنلاین کشورهای عضو گروه هفت روز سه شنبه برگزار شد و در این نشست درباره حوزه‌های مختلف امنیتی از جمله جنگ اوکراین بحث و تبادل نظر شد.

در این بیانیه آمده است، روسیه در صورت استفاده از سلاح هسته‌ای با اقدام شدید این کشورها روبه‌رو خواهد شد.

تروریست اعلام کردن زلنسکی از سوی روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۵۴

ویاچسلاو ولودین رییس مجلس دوما به دنبال اعلام سرویس امنیتی اوکراین مبنی بر تحت تعقیب بودن اعضای شورای امنیت روسیه، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین را تروریست خواند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولودین روز سه شنبه اعلام کرد کشورهایی که از زلنسکی پشتیبانی می‌کنند، حامیان تروریسم هستند زیرا حکومت کی‌یف تبدیل به یک رژیم تروریست شده است.

به نوشته تاس، رییس مجلس دوما روسیه ضمن ابراز چنین اظهاراتی، به قاعده معروف در جهان که نمی‌توان هیچ مذاکره‌ای با تروریست‌ها داشت، اشاره کرد.

براساس این گزارش: ولودین همچنین نام رئیس جمهور اوکراین را در میان فهرستی از جمله اسامه بن لادن سرکرده القاعده و دیگر تروریست‌های بین المللی برای صدور دستور اقدام‌های ترور طبقه بندی کرد.

قرار گرفتن مدودف در فهرست افراد تحت تعقیب اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۵۳

سرویس امنیتی اوکراین SBU دوشنبه (۱۰ اکتبر) اعلام کرد «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه بیش از شش ماه است که در فهرست افراد تحت تعقیب که توسط مقامات امنیتی اوکراین تهیه شده، قرار دارد.

طبق بیانیه این نهاد، مدودف که در حال حاضر نایب رئیس شورای امنیت روسیه است، تحت بخشی از قانون کیفری مربوط به تلاش‌ها برای تضعیف تمامتی ارضی اوکراین و تجاوزناپذیری مرزهای آن تحت تعقیب قرار دارد. اغلب اعضای شورای امنیت روسیه در این فهرست قرار دارند.

به نوشته رویترز، مشخص نیست که چرا مقامات اوکراینی اطلاعات در این خصوص را زودتر منتشر نکردند یا چرا آن را اکنون علنی کردند.

در این بیانه دیگر افراد سرشناس روس از جمله «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه، «والنتینا ماتوینکو» رئیس مجلس علیا و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در فهرست افراد تحت تعقیب هستند.

سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تایید می‌کنیم که دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور متجاوز تحت تعقیب است. این (اقدام) در مارس ۲۰۲۲ در ابتدای تهاجم تمام عیار روسیه انجام شد.

مدودف از ابتدای درگیری‌ها در اوکراین مواضع تندی علیه این کشور اتخاذ کرده است. وی دیروز دوشنبه (۱۰ اکتبر) در اشاره به حملات موشکی گسترده صبح همان روز مسکو علیه پایتخت اوکراین گفت حملات هوایی «اولین قسمت» از موج حملات برنامه‌ریزی شده بود و در ادامه وعده حملات بیشتر برای مقابله با «تهدید ادامه‌دار، مستقیم و فوری اوکراین علیه روسیه» را داد.

این مقام ارشد روس افزود «به همین دلیل است که در کنار حفاظت از مردم و تامین امنیت مرزهای کشور، اقدامات آینده ما به عقیده من باید هدفشان از بین بردن کامل رژیم سیاسی اوکراین باشد».

آماده شدن پناهگاه های لهستان برای مقابله با حملات روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۵۲

گزارش شده که لهستان در حال فهرست بندی پناهگاه‌های این کشور برای مطمئن شدن از این مساله است که در صورت بروز حملات هوایی، این پناهگاه‌ها آماده استفاده از سوی مردم هستند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، این ابتکارعمل از سوی دولت ورشو در میانه افزایش هدف قرار گرفتن سازه‌های شهری در اوکراین مطرح شده است.

پولستات نیوز با اشاره به اظهارات معاون وزیر کشور و دولت لهستان گزارش کرد: بازرسی از ۶۲ هزار پناهگاه توسط ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه‌ای در حال انجام است. این بازبینی و بازرسی‌ها برای این منظور صورت می‌گیرد که دولت متوجه شود کدامیک از آنها تجهیز و قابل استفاده است. اگر پناهگاهی مناسب نباشد اقداماتی برای فهرست بندی آن صورت می‌گیرد.

اگرچه این ابتکارعمل در زمانی مطرح شده که درگیری‌ها در اوکراین در حال افزایش است، اما معاون وزیر کشور دولت ورشو تاکید کرده که لهستانی‌ها در معرض خطر نیستند.

وی ادامه داد: ما عضو ناتو و بخشی از اتحادیه اروپا هستیم. اگرچه قویا از اوکراین حمایت می‌کنیم اما در این جنگ شرکت نداریم و لهستان یک کشور امن است. ما برای سناریوهای تاریکتر آماده می‌شویم. ما به این مساله متعهد هستیم و برای آن زمان آماده می‌شویم اگرچه احتمال کمی برای این سناریوها وجود دارد.

معاون وزیر کشور لهستان همچنین اعلام کرد، تکمیل ارزیابی پناهگاه‌ها در کشور حدود دو ماه طول می‌کشد. ارزیابی این پناهگاه‌ها در سطح کشور از قبل برنامه ریزی شده بود و این یک تصادف بود که این اقدام در همان روزی گزارش شود که روسیه حملات هوایی را به اهداف زیرساختی در کی‌یف و سایر شهرهای بزرگ اوکراین انجام داد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود این حملات در تلافی "حمله تروریستی" اوکراین به پل استراتژیک کریمه انجام شد.

این مقام دولتی ورشو همچنین در پاسخ به اینکه چرا فهرست بندی پناهگاه‌ها بیش از هفت ماه پس از شروع جنگ اوکراین انجام می‌شود، گفت: دولت لهستان چیزهایی را که از زمان جنگ سرد فراموش شده بود، مرتب می‌کند.

ورشو در میانه درگیری در اوکراین یکی از منتقدان اصلی ضد روسی در ناتو است و حتی خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه مسکو و استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در لهستان است.

گزارش شده که ۶۲ هزار پناهگاه در لهستان با هم ظرفیت پذیرش ۱.۳ میلیون نفر را دارد که معادل تنها ۳.۴ درصد جمعیت این کشور می‌شود. برخی از مناطق مانند استان "لهستان بزرگ" اصلا چنین پناهگاه‌هایی ندارند. وزارت کشور لهستان در ژوئن سال جاری میلادی پیشنهاد کرده بود که مردم باید در گاراژها و زیرزمین‌های خود پناه بگیرند.

از طرفی دولت لهستان در هشداری برای شهروندانش اعلام کرد که لهستانی‌ها، بلاروس را با وسایل نقلیه در دسترسی تجاری و خصوصی ترک کنند. هشدار مشابهی ماه گذشته میلادی برای شهروندان لهستانی ساکن روسیه منتشر شد.

این هشدار در حالی منتشر شده که درگیری‌ها در اوکراین و روسیه شدت گرفته و مسکو به سایت‌های زیرساختی و شهری اوکراین حمله کرده است.

در این میان، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس روز دوشنبه مدعی شد که فکر می‌کند اوکراین به دنبال برنامه ریزی برای حمله به کشورش است و اظهار داشت که اربابان کی‌یف در غرب آنها را به انجام اقدامات تحریک آمیز تشویق می‌کنند.

وی در واکنش به این اقدامات ۱۵ هزار سرباز را در مرز با اوکراین مستقر کرده و به رئیس جمهوری اوکراین و "سایر دیوانه‌ها" گفته که اگر بخواهند بلایی را که سر پل کریمه آوردند، در بلاروس تکرار کنند، با پیامدهای جدی روبرو می‌شوند.

تهدید فرانسه برای تحریم بلاروس
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۴۸

وزیر امور خارجه فرانسه امروز (سه‌شنبه) گفت، اگر بلاروس بیش از این در جنگ اوکراین مشارکت کند، احتمالا با تحریم‌های بیشتری مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه گفته بود که به نیروها دستور داده تا در واکنش به تهدید ملموس کی‌یف و حامیان غربی‌اش علیه این کشور، به همراه نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین مستقر شوند.

این اظهارات لوکاشنکو که از سال ۱۹۹۴ میلادی زمام امور بلاروس را در دست دارد، بیانگر تشدید احتمالی هرچه بیشتر جنگ در اوکراین و استقرار احتمالی نیروهای مشترک روسیه و بلاروس در شمال اوکراین است.

در همین رابطه کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (سه‌شنبه) به رادیو فرانسه گفت، اگر بلاروس بیش از این در جنگ اوکراین مشارکت کند، احتمالا با تحریم‌های بیشتری مواجه می‌شود.

گفت‌وگوی وزرای خارجه ترکیه و اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۴۷

منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند، وزرای خارجی ترکیه و اوکراین درباره جدیدترین تحولات در این کشور جنگ زده پس از چندین مورد حمله از سوی روسیه صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین حملات اخیر روسیه را علیه این کشور محکوم و تاکید کرد که حمایت آنکارا از دولت کی‌یف ادامه دارد.

وزیر خارجه اوکراین در توئیتر خود نوشت: ما تلاش‌هایی را در بسیج کردن یک واکنش قاطع در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل هماهنگ کرده‌ایم.

ادامه حملات گسترده روسیه به مناطق مختلف اوکراین

رسانه‌های محلی اوکراین امروز از شنیده‌ شدن آژیر هشدار حملات هوایی و همچنین وقوع انفجار در چندین منطقه خبر دادند.

به گزارش راشاتودی، پس از حملات موشکی روز گذشته روسیه به کی‌یف و برخی شهرهای اطراف آن، رسانه‌های اوکراینی امروز سه‌شنبه از شنیده‌شدن آژیر هشدار حملات هوایی در کی‌یف و چند منطقه دیگر خبر می‌دهد.

خبرها از حمله موشکی روسیه به زیرساخت‌های نظامی و انبارهای ذخیره اوکراین در منطقه زاپوروژیه و شنیده شدن حدود صدای ۱۶ انفجار حکایت دارد.

همچنین دقایقی پیش راشاتودی به نقل مقام‌های اوکراینی از حمله پهپادی به نیروگاه حرارتی لادیژنسکایا (Ladyzhynska) اوکراین خبر داد.

ریانووستی به نقل از رسانه‌های محلی نوشت: وقوع انفجار در منطقه اودسا گزارش شده است.

اسپوتنیک نیز گزارش داد: رسانه‌های محلی از وقوع چندین انفجار در منطقه وینیتسا خبر می‌دهند.

صفحه توییتر شبکه خبری نکستا (NEXTA) نوشت: صدای آژیر هشدار به جز در شبه جزیره کریمه در سراسر اوکراین شنیده می‌شود.

در همین حال کانال تلگرام سازمان اورژانس اوکراین اعلام کرد: در پی حملات هوایی روز گذشته روسیه، بیش از ۳۰۰ محله در پنج منطقه اوکراین همچنان با قطعی برق روبه‌رو است.

لحظاتی پیش صدای چند انفجار در مناطق «رونو» و «کریوی روگ» در غرب و جنوب اوکراین نیز شنیده شد.

سامانه پدافند هوایی در منطقه کی‌یف فعال شده است و صدای چندین انفجار در این منطقه شنیده شد.

رایزنی مقامات نظامی آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای حمایت از اوکراین

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات دفاعی ارشد آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در آستانه نشست قریب‌الوقوع وزرای دفاع ناتو، در مورد حمایت از اوکراین مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست در نشستی به میزبانی آلیس گیتون، دبیرکل استراتژی و روابط بین‌المللی وزارت نیروهای مسلح فرانسه که روز جمعه در پاریس برگزار شده بود، شرکت کرد. در این نشست جاسپر ویک، دبیرکل سیاست دفاعی و امنیتی وزارت دفاع آلمان و پل وایات، دبیرکل سیاست امنیتی وزارت دفاع انگلیس نیز حضور داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مقامات ارشد ضمن بررسی نشست قریب‌الوقوع وزرای دفاع ناتو، درباره طیفی از چالش‌های امنیتی که این ائتلاف نظامی با آنها مواجه است، گفت‌وگو کردند. آنها بر اهمیت اتحاد ناتو تاکید کرده و حمایت قاطعانه خود از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را بار دیگر ابراز کردند. آنها همچنین درباره تحولات مربوط به منافع امنیتی مشترک از جمله در خاورمیانه، آفریقا و منطقه اقیانوس آرام-هند تبادل نظر کردند.

به گفته پنتاگون، این مقامات ارشد دفاعی توافق کردند تا درباره مسائل مهم در ارتباط بمانند.

واکنش تند روسیه به موضع گیری اخیر اسرائیل درباره اوکراین

روسیه از اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، سفارت روسیه در اراضی اشغالی در واکنش به اظهارات یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره محکومیت حملات روسیه به اوکراین اعلام کرد: تل آویو حملات تروریستی کی‌یف به غیرنظامیان در دونباس و دیگر اقدامات جنایتکارانه اوکراین را محکوم نکرد.

در بیانیه این سفارتخانه آمده است: حملات روسیه به تأسیسات نظامی و مخابراتی در اوکراین با دقت بسیار بالایی صورت گرفت. متأسفانه اسرائیل طی هشت سال حملات تروریستی اوکراین علیه غیرنظامیان در دونباس سکوت کرد. باید به قتل خبیثانه داریا دوگینا، روزنامه نگار روس و حمله تروریستی اخیر اوکراین به پل کریمه و دیگر جنایت‌های هولناک اوکراین اشاره کرد که به خاطر آن‌ها مجازات نشده است.

یائیر لاپید پیشتر در توییتی نوشت: من حمله روسیه به غیرنظامیان در کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین را محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته شدگان و ملت اوکراین تسلیت می‌گویم.

ماه میلادی گذشته رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که شرکت صنایع امنیتی رژیم صهیونیستی به ارتش اوکراین سامانه‌های ضد پهپاد فروخته است.

روابط روسیه و رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر دچار تنش شده، به ویژه بعد از آنکه مقامات رژیم صهیونیستی از جمله لاپید مدعی شدند که روسیه مرتکب جنایت‌های جنگی در اوکراین شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۹۱
روسیه اینبار قصد دارد زرادخانه موشکی اش را به باد دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
غربگدا جان نگران نباش. روسیه موشک هاش تمام بشه ما بهش موشک میدیم تا بزنه در سر اربابت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
باسواد کی بودی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
میخواد موشک های قدیمی زمان شوروی را مصرف و برای موشک‌های جدید جا باز کند
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
روسیه همیشه به صورت استراتژیک حجم تسلیحات اینچنینی را حدود دو برابر کل اعضای ناتو تنظیم کرده. برای نمونه در اوج جنگ سرد که آمریکا حدود ۱۵۰۰۰ کلاهک هسته ای درست کرده بود شوروی تعداد اونها را به رقم عجیب ۴۰۰۰۰ رسونده بود که آمریکایی ها دیدند اصلا توانایی تهیه این حجم اورانیوم و نگهداری اون را ندارند بی خیال شدند و به حدود ۶-۵ هزارتای کنونی کاهش دادند و روسیه هم به موازاتش به حدود ۱۳ هزار کاهش داد. البته با ساخت تسلیحاتی مثل سارمات و اژدرهای پوسایدن عملا تعداد دیگه اهمیتی نداره و تاکید بیشتر روی حذف رقیب در دقایق اولیه است. ۱ موشک سارمات برای حذف کامل جزیره و ۳ سارمات برای حذف کل آمریکا از نقشه کافی است. اصلا نیازی به پوسایدن هم نیست. به همین دلیل هم روسیه این دو را در حالت آماده باش قرار داده که قدرت های فرامنطقه ای پای خودشون را بیش از حد از گلیم خارج نکنند. برای جایی مثل اوکراین با چهارتا موشک و پهباد به زیرساخت هاش کامل فلج میشه. آیا واقعا زلسنکی و حامیانش فکر می کنند دلیلی که روسیه تا به حال زیرساخت های کیف را نزده نداشتن موشک بوده؟!
درود بر روسیه کبیر و پوتین مقتدر . بزنید لت و پار کنید این اوکراین تروریست متعفن غربگدارو

اوکراین عاقبتی برای مردم دنیاست تا دیگه یک سلبریتی دلقک رو رئیس جمهور نکنن علی الخصوص اگر یهودی باشه

از دست رفتن 20 درصد خاک اوکراین و نابودی تمام زیرساخت های این کشور نتیجه رای دادن مردم به یک دلقک برای ریاست جمهوری بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
می دانی مغهوم دموکراسی چیه ؟ یعنی مردمی به یک به قول شما دلقک رای بدهد و حالا او به چرچیل زمانه خودش بدل شود. تو هیچ گاه معنی دموکراسی را نمی دانی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
جانا سخن از زبان ما میگویی؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
آیا تو اصلا میدونی که اوکراین کجاست که اینطور قتل عام مردمش و نابودی کشورش و رئیس جمهور منتخبشان را ترویح می کنی؟ اصلا میدونی چی میگی و چرا میگی؟ اگر نمیدانی، بدان که این روسیه بود که به اوکراین حمله کرد و تمام حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل و اصول تمامیت ارضی کشورها را زیر پا گذاشت، نه اوکراین. !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
خدا شفات بوه
چهار تا موشک به مسکو بخورد جنگ تمام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
جنگ تازه شروع میشه
بمب اتم اوکراین رو به خاکستر تبدیل میکنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
موشک ب روسبه برسه کشور ارسال کننده اون موشک میشه کشور دشمن، یعنی جنگ جهانی میشه، چون اوکراین موشک نداره خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
اشتباه نکن جنگ به وحشیانه ترین شکل ادامه پیدا میکنه
رام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
خیلی ساده لوحی
غربگدا
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
کی جرات همچین کاریو داره. ناتو یا آمریکای جنایتکار؟ دمت گرم پوتین بکش این زلنسکی یهودی را. کوری چشم آمریکا وهمپیمانانش
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
آخه مرد مومن یه پله کریمه را زد. پایتخت را را داره زیرو رو میکنه وای به روزی که یه موشک بخوره به شهرهای روسیه با یه بمب همه را صاف میکنه. اون موقع میگه کی بهش گفت موشک بزنه با اون هم کار دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
اونوقت دیگه هیچ وقت جنگ تموم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
استراتژیست کی بودی ؟
انصاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
تا حالا که کسی جراتش رو نداشته حتی گندشون که آمریکا باشه (؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
باور کنید که حتی یک موشک هم کافیه، چون پوتین و همدستان جنایتکارش خواهند فهمید که اوکراین توانایی هدف قرار دادن مسکو را دارند و لذا فرار را بر قرار ترجیح می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
به همین خیال باش. در ازای یک پل در کریمه از دیروز صدها مرکز نظامی و زیر ساختی اکراین نابود شده. اگر به مسکو حمله شود با بمب‌های هسته ای قیامت می‌شود وچیزی از شرق و غرب نمی ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
ایشالا
پوتین دیوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
.پس برای قیامت اماده باش
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
آری بعد از خوردن چهار موشک به مسکو یک موشک اسکندر هم به تل آویو می خورد و فورا جنگ تمام می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
پروفسور اونموقع جنگ شروع میشود.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
روسیه دست از خویشتنداری برداره و زیرساخت های کیف را به توپ ببنده تمام مردم اوکراین به اروپا سرازیر میشن و جنگ تمام میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
بله حتما جنگ تمام می‌شود ولی احتمالا روسیه جنگ رو تموم میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
اوکراین پیروز میدان است
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
کی جرات داره بزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
احسنت ، روسیه نشون داد همه ش قُمپُزه
جنگیدن روسیه فاجعه ست ! آمریکا در عرض یک هفته با نیرو هوایی کل زیرساخت های نظامی و غیر نظامی دشمن رو نابود میکنه و به طور کلی فلج میشن بعد نیرو زمینی وارد کار میشه

روسیه اول نیرو زمینی رو وارد کرد و هزاران سرباز خودش رو به کشتن داد بعد از 6 ماه تازه یادش افتاده زیرساخت های نظامی اوکراین رو فلج کنه
هرکشوری پیروی از غرب وآمریکا بکند ،نتیجه همینه
نمو نه ها ی این کشور ها را هر درنقاط دنیا ببیند
مردم کره که دوتکه شدن لیبی که چها ت‌ه شده سویه که نابود شده
افغانستان، یمن ،گرجستان که چهارکشور شد، ،سودان ،مردم آمریکا هی لاتین ،ویتنام، و.....
فقط کشورهای که تونستن، ازاین غالب ها،دربرن کوبا قزاقستان،
که زود فهمیدن ودر دام دولت های تروریستی آمریکا وغرب نیافتادن،
واکنون اوکراین را غرب وآمریکا به کنیه که از روسیه دارند برای همیشه نابود گردن،
احمق بازیچه آمریکا شده کشورشو داره نابود میکنه. آمریکا هم قطعا نمیتونه از شکست نجاتش بده
این توده ای ها چرا اینقدر از کشتار مردم اکراین لذت می‌برند جنگ وقتل عام مردم در همه جا محکوم است اینقدر برطبق جنگ نگوبید
نابودی اسرائیل امریکا انگلیس نزدیک است
قرار بود سه روزه اوکراین رو بگیره ولی فقط حمله موشکی
چقدر کشته داده روسیه کسی خبر داره ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تا شایدم نزدیک ۱۰۰ هزار تا وگرنه پوتین دست به دامن فراخوان ملی نمیشد.
روسیه جنایتکار
چارتا موشک جوابشه
لعنت بر پوتین جنایتکار دیوانه اونو باید تو تیمارستان بستری کنن
اگر روسیه مثل حمله امریکا و نوچه هاش به عراق تمام زیر ساختهای اقتصادی و انرژی و آب و راه و ... اکراین رو میزد اونوقت صدای دلقکی مثل زلنسکی برای همیشه قطع میشد.

غرب با پروپاگاندای رسانه ای جنایایت خودش رو روتوش میکنه و جتگ مردانه روسیه رو جنایت جلوه میده.
بگذریم که جنگ فعلی جنگ روس و اکراین نیست ، بلکه جنگ روس و تمام غرب و ناتوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
دقیقن
کدوم کشورجرات داره به مسکو موشک بزنه بررادر
تازه شروع میشه
رئیس جمهور پوتین عزم را جزم کرده پوزه آمریکای خبیث و موشهای دوربرآمریکارا به خاک بمالد.بی شک رژیم پوشالی اسرائیل غاصب ازنقشه جهان محو خواهد شد. این جنگ نشانه ظهور قدرت اول جهان چین و فلاکت آمریکای کابو خواهد شد‌‌.
آریس که اسم تحریم بردین خسته شدم بس دیگه
امریکا باید به جای این سلاح های نزدیک زن موشک های برد بلند بدهد تاروسیه حالش جا بیاد
امریکا باید به جای این سلاح های نزدیک زن موشک های برد بلند بدهد تاروسیه حالش جا بیاد
واکنش دیکتاتورها در جهان شبیه هم است پوتین داره پا جای پای صدام میگذارد .نتیجتا هم عاقبتی بهتر از او نخواهد داشت.شاید از دید ناسیونالیست های روس اسطوره بشه اما از نظر افکار جهانی ملعون به حساب میاد
حمایت اسرائیل از فاشیست‌های اوکراینی به دلیل ریشه های مشترک آلمانی هلندی هر دوی این غدد چرکین و سرطانی ژئوپلیتیک و امنیتی در جهان معاصر ایت .

هیتلر بنیانگذار اسرائیل و پادشاه یهودیان است .

قرارداد هاوارا منعقده در سال ۱۹۳۳ مابین هیتلر و کنگره صهیونیسم آلمانی نطفه جنگ جهانی دوم حمله به اوکراین و سپس تاسیس اسرائیل است .

همه بنیانگذاران موساد خود از افسران نازی و هيتلری بودند .

راه همه گونه پژوهش دراین‌باره برای همگان باز است .
وقتی اسرائیل جنایتکار از اوکراین دفاع مکنه باید روسیه اوکراین نابود کنه تا به دامان اروپا نره ان هم نزدیک مرزهای روسیه
زنده باد پوتتن امیدوارم بزند توواشنکتن و این لانه فساد رابرای همیشه به آتش بکشه
اکراینی پیروز است پوتین نابود است
زلنسکی می رزمد توده ای می لرزد
گروه شورشی اسرائیل همیشه همه جا مثل آمریکا خودشو چون می کنه فکر میکنه واقعا یه کشور شده در واقع یه پادگان نظامی غرب هست
روس‌ها خصوصا شخص پوتین تا به امروز مماشات زیادی درحق اوکراین کرد اما وقتی داستان انفجار پل کریمه پیش آمد ورق برگشت ! باامدن ژنرال مخوف برای اداره جنگ وکنار زدن پوتین خاطر احساسی عمل کردن در اداره نبرد بخاطر مردم اوکراین اینبار بنظرمیرسد روس‌ها تازه روحیه خشنشان را بکارخواهند گرفت تا زنلسکی رااز خواب بیدارکنند؛ بیش از صدها هدف درخاک اکراین شناسایی شده اما تا همین چندروز پیش از آنها استفاده نشده بود اما بدلیل اشتباه اوکراین درهدف قراردادن پل کریمه مسکو را وادار کرد تا به عمق اوکراین بزند وبه اندازه انگشتان دست اهداف مهم را هدف قراردهد واین تنبیه بسیارپن آموزی خواهد بود برای دلقک اوکراینیها؛ کلا هدف پوتین تخریب زیرساخت های اوکراین نبوده بلکه پوتین جنگ را فراتر از اوکراین کوچک میبیند ؛ پوتین با اداره جنگ قصد رسیدن به فصل سرما را دارد تا با این روش جنگ را در عمق اروپا برده و پیروزی را در تسلیم اروپا برای کمبود انرژی بدست بیاورد که تا به امروز هم موفق شده است : اما اشتباه گردانندگان دلقک باعث این حمله موشکی به عمق اوکراین گردید ؛ از نظر کارشناسان واقع بین وبی طرف نظامی در اغلب نظرات این مجموعه که همگی نظرشان به اینکه هنوز روس‌ها جنگی را شروع نکرده اند درست و دقیق بوده چراکه روسیه با داشتن سیستم موشکی قوی میتواند جنگ را ظرف چهل هشت ساعت باموشک به اتمام برساند ولذا هدف روس‌ها اول دورنگه داشتن قوای زمینی اوکراین از مرزهایشان و دوم روسیه خودرا با اروپا درحال جنگ می‌بیند ولذا درتلاش است میدان نبرد را نسبتاً گرم ونتیجه را در فصل سرما بدست بیاورد _
کی هست که موشک به سمت مسکو پرتاب کنه ؟ هیچکس
کثیف تر از روسیه کشوری در دنیا نیست صدها سال فقط تجاوز به همسایگان و کشور گشایی لعنت به پوتین
این از ضعف روسیه استکه شهرهای مسکونی رو بمباران میکنه، در مواجهه با ارتش اوکراین کم آورده، مردم بی دفاع رو در شهرها میزنه، دقیقا مثل صدام که زمان جنگ، هر موقع در جبهه‌های جنگ شکست های سنگین می‌خورد، شروع به بمباران و موشک باران شهرها و کشتن مردم بی دفاع میکرد، پوتین سیاستمداری دیوانه مثل صدام است
روسیه مقتدربه تنهایی درمقابل غرب واتحادیه اروپا پاسخگواست،وویران کننده خواهد بود.
بمیرد فتنه های غرب که اوکراین را قربانی سیاست خودشان کردند و خود را بی گناه جلوه می‌دهند اما زلنسکی هم از اونها است
امریکا‌ میخواد‌ پوتین‌ جو گیر بشه‌ دست‌ به‌ ماشه‌ اتمی‌ بشه تا‌ با بهانه‌ تهدید‌ صلح‌ جهانی‌ طومارشو‌ در هم‌ ببپیچه‌ !
ولی‌ دم‌ زلنسگی‌ گرم‌ که جلوی این خرس‌ خشمگین‌ سیبری‌ خوب وایستاده‌ !
اسراییل خبیس سالها ست دست ش بخون تمام ملتهای آزادیخواه آلوده است داره نظر میده نسبت به غرب گراهای اکرایین ولا قواهت داره
ننگ ابدی بر آمریکا و غرب امپریالیسم که اوکراین رو به فنا دادن
افرین روسیه بایدکشورهای که برعلیه کشورعزیزمان ایران کاری انجام میدن باید نابودشن
درود بر پوتین شجاع . آن شا الله بزنه انگلیس و فرانسه را با خاک یکسان کنه
پوتین جنایتکار
مردم وزن بچه ها چه گناهی کردن.خدالعنت کنه جنگ طلب ها را..
واکنش فرانسه خیلی دیدنی بلاروس را تحریم می کنیم اینها این سلاح پوسیده را نداشته باشند واقعا عاقبتشون خیلی خراب می‌شود
اگر مردم اکراین یک بچه سو سول‌ را رئس جمهور خود نمی کردندبه این حال روز دچار نمی شدند
آخر وعاقبت کشوری که گوش به فرمان آمریکا همین اوکراین ننه مردس
آمریکا و اروپا راحت تو وطنشون نشستن مردم اوکراین تاوان پس میدن
بزرگترین ضعف وناتوانی یک کشور ویک ارتش کوبیدن مناطق مسکونی است که صدام ملعون با ما مردم بزرگ وبا فرهنگ ایران می‌کرد که آخر هم آمریکایی‌ها از سوراخ سگ بیرون کشیدند وشرش را از روی کره زمین پاک کردند عاقبت پوتین هم مثل صدام‌ است .
نابودی روسیه
مسکو و سایر شهرهای روسیه را با موشک های پر شمار بزنید به کمونیست های حاکم بر روسیه و پوتین رحم نکنید اگر تعلل کنید چیزی از اکراین نمی ماند تا میتوانید زیر ساخت های روسیه را هدف قرار دهید
متاسفانه واژه تروریست تبدیل به یک مضحکه جهانی گردیده و هر کسی یا هر کشوری از کسی خوشش نیاد رو تروریست معرفی میکنه. بسیار جا داره سازمان ملل یا ورای امنیت سازمان ملل متحد
اگه روسیه حمله نمیکرد اکراین جزو ناتو میشد واحتمالا اونا حمله میکردن همین که اسرایل کودک کش غاصب فلسطین از اکراین حمایت میکنه برا ناحق بودن اکراین کافیه زنده باد پوتین
روسیه هم از همان جهان خواران است
درود به تو که شعار روسیه کبیر میدهی کجا بودی تا حالا عمو . پوتین پشیمان و نادم حضرت عالی انبوه افتخار.
روسیه کشوری با پیشنی از اقتدارو قدرت است ورشکست هیتلر در جنگ دوم جهانی واینکه شوروی سابق از قدرت اتمی برخوردار است در حقیقت روسیه به رهبری پوتین برای برگرداندن اقتدار خود بر بلوک غرب با برنامه وارد جنگ شده وچرا ناتو در برابر این جنگ موضع گیری کرده نگاهی به فروپاشی لبیی،سوریه،عراق ،افغانستان ومحلصر ایران از پایگاه‌های نظامی این ایده را در سر می پروراند که باید آقای آمریکا بر جهان با حمایت سرمایه قوم یهود حتمی وقطعی شود هرچند با شکست در سوریه ناامید شده ولی امید دارد با اوکراین به این هدف برسد که قدرت روسیه اجازه نمی دهد
همانطور که شوروی را متلاشی کردند خدمت روسیه هم خواهند رسید
فقط مقابله به مثل با شدت باید انجام پذیرد ، پوتین جنایتکار کودک کش به پایان نزدیک میشی
یه موشک بخوره وسط مسکو پوتین خان سریع از خر شیطون میپره پایین از ترس
خدا این دلقک اکراین را ذلیل کند این جنگ را زلنسکی با تشویق غربی ها به راه انداخته است خدا این مارمولک صفت را نابود کند
هیچکس جرات شلیک موشک به مسکو را ندارد چونکه همه عواقب آنرا می دانند ....
تمام جنگهای بزرگ دنیا زیر سر یک یهودی بوده ازهیتلر گرفته تا اخریشم زلنسکی!
ابر قدرتی که با ۴ تا موشک عقب نشینی کنه بدرد عمش می خوره. روسیه باید اروپایی های استعمار گر را به خاک سیاه بنشونه و انتقام همه ملت های مظلوم را از آنها بگیره. این دست انتقام خداست.
ایا اینترنت ملی شده یعنی من باید بیکار بشم اگه اینجوریه منم میام برای اعتراض تو خیابان
شتر در خواب بیند پنبه دانه
پوتین جنایتکار
درود بر پوتین کبیر
میگفتن یهودیها پررو هستند نه دراین حد!روسیه نصف اوکراین وگرفته زلنسکی یهودی سراغ تغیر کد خدا میگرده برای مذاکره
روسیه بازنده این جنگ شد که با این همه ابرقدرتی خیلی ذلیل شد نتیجه جنگ بازنده و هم از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداره دیگه روسیه کشوری حساب نمیاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل