بازدید 33001
جام سیزدهم، دستی دستی از دست رفت

ایران با تقدیم ۳ گل، ژاپن را قهرمان فوتسال آسیا کرد

در سراسر بازی فینال، تکنیک و سرعت بازی تیمی ایران بر حریف، چربش قابل ملاحظه‌ای داشت، اما دفاع فشرده ژاپن، درخشش دروازه‌بان این تیم و اشتباهات فردی عجیب بازیکنان ایران، برد را تقدیم رقیب خوش شانس کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲ 08 October 2022

فوتسال ایران دیگر آقای آسیا نیست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان وحید شمسایی با وجود برتری محسوس در فینال جام ملت‌های آسیا در کویت، سیزدهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را با اشتباهات وحشتناک فردی، به ژاپن واگذار کردند.

ایران با تقدیم ۳گل، ژاپن را قهرمان فوتسال آسیا کرد

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (شنبه - به وقت ایران) در فینال شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، در سالن سعد العبدالله شهر کویت مقابل چشمان مهدی تاج، به مصاف هم رفتند که ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

در سراسر بازی تکنیک و سرعت بازی تیمی ایران بر حریف، چربش قابل ملاحظه‌ای داشت، اما دفاع فشرده ژاپن، درخشش دروازه‌بان این تیم و اشتباهات فردی عجیب بازیکنان ایران، برد را تقدیم رقیب خوش شانس کرد.

تیم ایران در نیمه اول این مسابقه برعکس دیدار‌های گذشته خود نتوانست فرصت‌های چندانی بسازد، اما در دقیقه ۱۵ توسط سعید احمد عباسی به گل رسید. در حالی که تنها یک دقیقه بیشتر از گلزنی ایران نگذشته بود، کازویا شیمیزو در دقیقه ۱۶ روی اشتباه محمدحسین درخشانی گل تساوی سامورایی آبی را به ثمر رساند. سعید مومنی سنگربان ایران در این نیمه، بار‌ها دروازه شاگردان وحید شمسایی را نجات داد.

ایران در نیمه دوم نیز صاحب موقعیت‌های گلزنی دیگری شد که بهره‌ای از آن نبرد. آرتور اولیویرا در دقیقه ۲۷ گل دوم ژاپن را روی یک ضربه ایستگاهی و روی غافلگیری بازیکنان ایران در دروازه تیم کشورمان جای داد. حملات یوز‌های ایرانی در ادامه مسابقه و حتی استفاده از بازی پنج‌نفره هم نتیجه‌ای نداشت.

احمد عباسی در دقیقه ۴۰ به اشتباه دروازه ایران را باز کرد و علیرضا جوان در همین دقیقه موفق به گلزنی شد، اما ژاپن با پیروزی در این بازی توانست برای چهارمین بار، مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد.

وحید شمسایی از سال گذشته که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت، تغییر نسل گسترده‌ای در این تیم به وجود آورد و بازیکنان جدیدی چون علیرضا جوان، محمدحسین درخشانی و حمزه کدخدایی را وارد تیم ملی کرد. ایران در دیدار‌های گذشته خود پیروزی‌های مقتدرانه‌ای مقابل اندونزی، چین تایپه، لبنان و ویتنام به دست آورد که این برد‌ها برای رقم زدن سیزدهمین قهرمانی تیم کشورمان کافی نبود.

 

ایران با تقدیم ۳گل، ژاپن را قهرمان فوتسال آسیا کرد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۰
شل بگیری موقعیت را از چنگتون در میارن. هنوز با حرفه ای بودن فاصله داری آقای شمسایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
با پسر۱۴ ساله ام رفتیم بیرون،رادیو ورزش داشت در مورد این بازی قبل از شروع،کارشناسی میکرد،رفتم مغازه و برگشتم،پسرم گفت ژاپن ایران را میبره! گفت چرا؟ گفت از کارشناس و مجری و... همه میگن ما قهرمان میشیم،حریف را دست کم گرفتند،بعضی از نظرهاشون هم با تمسخر و تحقیر همراهه،و بعد از بازی دیدم که پسرم چقدر خوب فهمیده که قهرمانی با تلاش به دست میاد نه ادعا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
وقتی مربی تیم میگه ۱۴ شمسایی در تیم ملی دارم
بیاید فاتحه این تیم رو خوند اینقدرمغرور نباشید
توی جام جهانی هم زنگ تفریح خواهیم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
به بهانه جوان کردن تیمها دارن همه چیز رو نابود میکنن
اون از تیم والیبال این از فوتسال بعدش نوبت کشتیه
پیشنهاد میکنم قبل ازینکه بازیهای بین المللی بصورت رسمی آغاز شود مربیان و بازیکنان را روزی چندساعت روی آنتن تلویزیون ببرید تا از دیدن خودشان توسط مردم سیر شوند!
مربی تیم در حین بازی عوض اینکه بفکر بازی و تاکتیک تیمی و موفقیت تیم باشد مدام نگاهش به دوربین تلویزیونی و مرتب کردن زلفهای خودش است! بعضا بازیکنان هم بشرح ایضا !! بازیکن توپ جلوی پاش قراردارد تا ضربه خطا رابزند عوض اینکه بفکر ارسال صحیح توپ و باز کردن دروازه حریف باشد نگاهش به بالا و پخش تلویزیونی ست!! در طول بازی اگر دقت کرده باشید مربی و بازیکنان ژاپن برعکس مربی و تیم ما حتی یکمرتبه نگاه به دوربین و اسکوربورد نکردند! مربی اگر با لباس ورزشی کنار زمین بایستد تاثیر بسیار زیادی روی روحیه تیم و بازیکنان دارد.
این تیم شمسایی یک سوم قدرت تیم شمس که به قزاقستان باخت هم ندارد‌افتضاح بود.بازیکن شاخصی هم در تیم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
انصافا تیم خوب بازی کرد و روی بد شانسی باختیم . به همه اعضا تیم خدا قوت می گویم/
بهتر
بازیکنانی که هیچ نشانی از مردم ایران نداشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
احتمالا بازی را ندیدی یا می خواهی یک حرفی زده باشی تیم خیلی خوب بازی کرد روی یک اتفاق باختیم دم همه بچه ها جوان و مربیان گرم
فدراسیونی که تاجِ ... رئیسش باشه سزاوار هیچی نیست. لابد خیلی منتظر بود مثل همیشه ایران قهرمان فوتسال آسیا بشه تا بادی به غبغب بندازه و از افتخارات فدراسیونش بگه. خخخ. شکر خدا حتی تو فوتسالم که همیشه قهرمان میشدیم اونم قهرمان نشدیم. چون خدا جای حق نشسته. جام جهانی هم ..خ میشیم بر میگردیم
دلم خنک شد فوتسالیت های هنربند
قرار نیست همیشه ما ببریم. مهم‌بازی خوب هست.
اولین افتخار فدراسیون تاج و همکاران!!
درود فراوان
خسته نباشید خدمت آقا وحید شمسایی و کادر فوتسال، باید با برنامه ریزی و بازی هوشمندانه ب فکر جام جهانی باشیم (تثبیت لیگ های پایه، اهمیت ب بازیکنان جوان، یاد دادن اصول فوتسال و مباحث روحی می‌تواند در آینده نزدیک ایران را همچون آرژانتین و پرتغال ب بام جهان برساند ک ب یقین دور از دسترس نیست (لطفا مسولین ب فوتسال وفوتبال ساحلی بیشتر اهمیت دهند اعتبار فوتبال ایران را این دو رشته دارند و همچنین بازی های تدارکاتی با بزرگان جهان مثل برزیل و ایتالیا و.... (صحبت ها بسیار است و بسیاری از بزرگان مطرح کردن لطفا برسی کنید و اهمیت دهید و........)
این میشه نتیجه بازی نکردن در مسابقات قبلی که ایران جلو بود اما از بازی پنج نفره استفاده نمیکرد تا نواقص تو همون بازیها گرفته بشه.اه ه ه
بازیکنان مغرور با مربی مغرور دیگه زمین بازی را نمی دید انقدر سر خودش رو بالا می برد
مربی ایرانی و باز هم شکست
باسلام سه گل تقدیمی ایران به ژاپن.. دوتا ازدگمه های پیراهنش را وحید شمسایی باز میکرد یعنی اگر میاورد تاناف ماقهرمان میشدیم. ظاهرا حجاب فقط مختص خانم هاست ... الان نشون هرچیزی خارجی بدنیست مثلا کراوات ... کراوات واقعا باعث حجاب وشیک پوشی مردان وزنان هستش...
به هر حال خسته نباشند، زحمت خودشان را کشیدند.
خداییش این سیزده دقیقه پایانی که ایران همه کار کرد و فقط گل نمیتونست بزنه چه ایرادی داشت که کل بازی اینطوری بازی نکرد. با ژاپن و کلا با تیم های آسیایی چرا باید حمله نکنیم. نباید از اول بازی اجازه نفس کشیدن به ژاپن می دادیم. کل بازی اینطوری بازی می کردیم بازی با اختلاف 5 6 گل به نفع ایران میشد. خیلی بدشانسی آوردیم و اونها از تک موقعیت استفاده کردند. البته وقتی دروازبان اینقدر شوت گیره نباید دائم اصرار به شوت با هر زاویه ای داشت. توانایی نزدیک شدن بیشتر به دروازه ژاپن رو داشتند ولی همش دوست داشتند از فاصله گل بزنند. البته عملکرد دروازبان اونها، سه اشتباه فاحش ایران، بدشانسی ایران و بازی فیزیکی ژاپن دلیل این باخت بود. کلا بازیکنای ایران رو بغل کرده بودن تو طول بازی و جاگیری اونها بهتر از ما بود. چرا اینقدر بازیکنا پشت بازیکن اونها جاگیری می کردباید یکمی سرعت میدادن و بیشتر میچرخیدن. فوتسال که تعویض هاش خیلیه
ذمتون گرم، میدونیم و دیدیم تلاشتون رو کردین و مطمعنا هیچ کس به اندازه خود شما بازیکنان تشنه پیروزی نبود، اما بازی هست و اتفاقات پیش بینی نشده، زیبا بازی کردین و لذت بردیم، البته غصه هم خوردیم، بازم دمتون گرم. علی یارتون
الهی شکر
یاد بازی نیمه نهایی فوتبال جام ملتها که مقابل همین ژاپن اشتباهات تاریخی انجام شد بخیر.ظاهرا تاریخ تکرارشد.
خدا شکر،تیمی که مردمی نباشه همین میشه.
بنظرم جدی بازی نکردند تو بعضی از دقایق شل گرفتن مثل خطای کاشته زاپن که چه راحت گل زدند بازیکن جلوی توپ کمرش رو قر داد تا بره سمت دروازه
گل به خودی هم که دیگه خیلی الکی بود زاپن منسجم بازی کرد حقش بود
بعداز گل اول به تایلندلحظه ای که شماره ده رفت برای شادی وهم تیمیش شماره 5 رفت دستش روی شونه کاپیتان انداخت دیدیدکاپیتان مغرور چه کار زشتی انجام داد لعنت به این غرور کاذب ومخرب.اگه تیم صاحب داشت اینا باید دیگه بازیش نمی دادن.ولی افسوس؟؟؟؟؟؟؟
چقدر دست وودلبازند اینها
دستشون درد نکنه خیلی هم خوب بازی کردند و ده برابر ژاپن حمله کردند و شوت داخل چهارچوب داشتند ولی دروازه بان ژاپن هم خوب بود و هم شانس داشت . ورزش همینه ، گاهی بهتر بازی میکنی ولی میبازی.
شمسایی با غرور کاذب و بازیکنان ضعیفش تیم را داغان کردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر