بازدید 46260
جولان کوتوله‌های مغولستان، بوتان، میانمار و لبنان در غیاب ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها

انتخابات کنفدراسیون آسیا؛ همه کاندیداها بی‌رقیب، جز تاج! / از انتخابات فرمایشی فوتبال ایران تا رای‌گیری نمایشی ای‌اف‌سی

فوتبال آسیا با نفرات ثبت نام کننده در انتخابات پیش روی برای کرسی‌های ریاست و نایب رئیسی نشان داد که تا چه اندازه درگیر فساد و عقب ماندگی و جولان روابط شخصی و فاسد است! به جای ژاپن و کره، شاهد نامزدهایی از مغولستان، بوتان،لبنان، میانمار و قرقیز هستیم!
کد خبر: ۱۱۴۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ 04 October 2022

مهدی تاج که هنوز بررسی پرونده‌های قضایی اش در دادگاه‌های ایران به پایان نرسیده و با اتهامات بعضا اثبات شده زیادی روبه روست، حالا برای بقا در راس تشکیلات کنفدراسیون فوتبال آسیا کاندیدا شده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تنها یک ماه پس از انتخاب دوباره و بحث برانگیز مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال ایران، حالا هدف او از اصرار بی‌اندازه برای تکیه زدن بر صندلی نخست فوتبال کشور مشخص شده و تاج به آرزوی خود برای ماندن در هیات رئیسه فوتبال قاره آسیا نزدیک می‌شود.

شاید اگر دوره مسئولیت او در‌ ای اف سی رو به پایان نبود، تاج که با وعده‌های پرشمار گام به انتخابات جنجالی و روند تایید صلاحیت تاریخی آن گذاشت، هیچ گاه تن به چنین باتلاقی نمی‌زد که جزیی‌ترین اطلاعات زندگی شخصی و شغلی‌اش هم فاش شود؛ پرونده های میلیون دلاری و احکام اولیه چندصد میلیارد تومانی که قطعا اگر قلب او واقعا بیمار بود، برای از پا درآمدنش کافی بود اما تاج به هر ترفند و فشاری که بود، به فدراسیون بی ساختمان و بدهکار فوتبال برگشت.

 

انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ همه کاندیداها بی‌رقیب جز تاج! / از انتخابات نمایشی ایران تا رای‌گیری نمایشی ای‌اف‌سی

از اینها بهتر نبود؟

فوتبال آسیا نمونه بزرگتری از قحط الرجال در فوتبال ایران است! جایی که جز نام ایران، هیچ کشور صاحب قدرتی میان ثبت‌نام کنندگان دیده نمی‌شود؛ انتخاباتی که مثل رای گیری مجمع فوتبال ایران، نتیجه‌اش از حالا صددرصد مشخص است و اصلا رقابتی در کار نیست.

فوتبال آسیا با نفرات نام نویسی کننده در انتخابات پیش روی برای کرسی‌های ریاست و نایب رئیسی، نشان داد تا چه اندازه درگیر فساد و عقب ماندگی و جولان روابط شخصی و فاسد است؛ جایی که چند کشور درجه سه و چهار، که محلی در فوتبال آسیا ندارند، برای اداره تشکیلات دورخیز کرده‌اند و در این هیاهو، مدیران ژاپنی، کره‌ای و حتی چینی چندان تمایلی به حضور در رقابت ندارند.

حتی سعودی‌ها هم ترجیح داده‌ اند که کنار بنشینند و با عروسک دستاویز خود یعنی شیخ بحرینی هر امتیازی که بخواهند، به دست بیاورند؛ از میزبانی مسابقات اصلی و مهم تا به کرسی نشاندن بازی نکردن مقابل تیم‌های ایرانی در خاک کشورمان؛ تصمیمی که تاج به عنوان نفر سطح دوم فوتبال آسیا، تنها گوشه ای نشست و به تماشای اجرایش نشست و لام تا کام دم در نیاورد.

نگاهی به لیست نفرات نامزد برای صندلی های مختلف هیات اجرایی ای اف سی، نام هیچ گزینه ای از میان کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و دیگر قدرت‌های اصلی قاره در آن دیده نمی‌شود و تنها مهدی تاج از ایران با حمایت احتمالی شیخ سلمان بحرینی، بار دیگر بدون دانستن زبان انگلیسی و توانایی برقراری ارتباط مستقیم و عمیق با دیگر مدیران، عزم اشغال یک کرسی کرده است!

نکته عجیب اینکه در میان کاندیداها فقط مهدی تاج در بخش آسیای میانه یک رقیب دارد و رای گیری برای سایر صندلی ها تک کاندیدایی برگزار می‌شود!

 

انتخابات کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سی‌وسومین کنگره AFC، ظرف روز‌های اول و دوم فوریه ۲۰۲۳ (۱۲ و ۱۳ بهمن ۱۴۰۱) در شهر منامه بحرین برگزار می‌شود و فدراسیون‌های آسیایی، تا روز اول اکتبر (۹ مهر) فرصت ارائه نامزدی کاندیدا‌های خود را داشتند.

تاج باردیگر در انتخابات کنفدراسیون آسیا کاندیدا شد

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اسامی نامزدهای ثبت‌نام‌کننده در هر بخش را معرفی کرد که نام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان نیز میان نامزدهای سمت نایب‌رئیسی AFC در بخش آسیای مرکزی دیده می‌شود.

در بخش ریاست کنفدراسیون، تنها شیخ سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه نامزد شده بود که با توجه به عدم کاندیداتوری فردی دیگر، تا سال 2027 رئیس AFC خواهد بود. عدم ثبت نام رقیبی برای این شاهزاده بحرینی، نشان از عمق لابی های پشت پرده در سطح بالای کنفدراسیون دارد؛ جایی که هم ایران حامی شیخ سلمان شده و هم عربستان!

 

کرسی بی‌فایده برای منافع ملی فوتبال ایران 

البته تصاحب کرسی نایب رئیسی به نام یک ایرانی چه در دوره کفاشیان و چه در دوره تاج، ثابت کرد که آنها سر سوزنی به درد فوتبال ایران و منافع ملی کشور خود نخوردند و سر بزنگاه های تاریخی و حساس، رای‌ها به سود عربستان سعودی و قطر و بحرین چرخیده است.

حالا مشخص نیست اگر رای یکی از پرونده‌های اصلی جرایم تاج قطعی و برای اجرا، ابلاغ شود چه خواهد شد؟ آیا او در مقام دستگاه قضایی ایران هم مثل دوره انتخابات خواهد ایستاد و کشور را با پست قاره‌ای خود تهدید خواهد کرد یا از سمت بین‌المللی اش استعفا می‌دهد و حقوق و مزایای چندصدهزاردلاری ای‌اف‌سی را رها می‌کند؟!

اسامی کامل نامزدهای سمت نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌ شرح زیر است؛

منطقه غرب: هاشم حیدر (لبنان)
منطقه مرکزی: مهدی تاج (ایران) و داستانبک کونوکبائف (قرقیزستان)
منطقه جنوبی: اوگن سچاپ (بوتان)
منطقه آسه‌آن: زاو زاو (میانمار)
منطقه شرق: گنباتار آمگالانباتار (مغولستان)

کمیته انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، صلاحیت نامزدهای معرفی‌شده را بررسی می‌کند و کمیته بازنگری فیفا وظیفه بررسی صلاحیت نامزدهای عضویت در شورای فیفا را به‌ عهده دارد.

فهرست نهایی نامزدها در سی روز منتهی به انتخابات منتشر شود.

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
پرونده قضایی در حال بررسی تاج رو خوب اومدی .
شما که سر سوزنی به درد فوتبال ایران می خوری بفرما جلو ببینیم چند مرده حلاجی
نه که ما اصلاً فساد نداریم!!!
داستان تاج نمونه ای از وضعیت حاکم بر جامعه هست
اگر دست من بود جناب عادل فردوسی پور را رییس فدراسیون فوتبال می کردم. فردی با سواد با فکر با پرستیژ و محبوب .چرا باید فردی در این حد بی تدبیر وبا این حجم از تصمیمات غلط و دنیایی از پرونده های فساد در راس فوتبال کشور باشد . واقعا تاسف آور وخجالت آور هست .
برو جلو تاج تو رییس فیفا هم میتونی بشی خخخخخ
مگر خود ما توانستیم که در انتخابات داخلی فوتبال کشور

خودمان ، از ورود مجدد مدیر نالایق و معلوم الحال

و بی کفایت و مشکوک و دارای دهها پوشه پرونده خلافکاری

جلوگیری کنیم ؟؟؟

چگونه از عملکرد بیگانگان در ای اف سی که اکثرا با ما

مشکلات متعدد بزرگ و جدی دارند ، انتقاد می کنیم ؟؟؟
اگر حقوق خوب میدن برای چی هیچ کسی نامزد نمیشه؟ یه کم عجیبه؟ میشه یکی توضیح بده؟ مثلا چرا کسی از ایران یا ژاپن نامزد ریاست نشده؟
تاج بدجوری سوزونده
راست میگی یه بار راجب به یکی از سیاسیون در راس قدرت اینجوری ترمز پاره کن ببینیم واقعا اینقدر قلمتون پر از حقیقته این بابا رو گیر آوردید فک میکنید خبرنگارید
بابا حون هنوزم دست از سر تاج بر نمیدارید. آخه حسادت تا کجا
نکند او هم مثل علی دایی و...عامل بیگانه تشخیص داده شده و میخواهید پاسپورتش را ضبط کنید؟خجالت نمی کشید از این همه بلاحت؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی