بازدید 88568
سه هزار و صد و چهل و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقاد بسیج دانشجویی شریف از وزیر علوم و حضور نیرو‌های امنیتی در دانشگاه / ضرغامی: اجمالا مشغول بچه‌های ‎دهه‌ی هشتادی خودمان شدیم / وزیر ارشاد: فوت یک دختر خوب کُرد را بهانه کردند که ایران را دچار التهاب کنند / وزیر نفت: جریان صادرات نفت بدون مشکل است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند کیهان: مهران مدیری که در شب‌های برره از افعال معکوس استفاده می‌کرد، الان خودش همانطور شده / ثبت نام حضوری دانشگاه شریف به زمان دیگری موکول شد/ ۳۷ دانشجوی دانشگاه شریف بازداشت شدند که ۳۰ تن آزاد شدند/ عباس عبدی: آن‌ها که در خیابانند، در همین نظام آموزش دیده‌اند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰ 04 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کیهان: مهران مدیری که در شب‌های برره از افعال معکوس استفاده می‌کرد، الان خودش همانطور شده
کیهان نوشت: «افعال معکوس» یکی از موقعیت‌های کمیک رایج در سریال «شب‌های برره» بود؛ یعنی افعالی که معنای آن‌ها دقیقا برعکس خودشان است! اتفاقا کارگردان سریال «شب‌های برره» و برخی دیگر از همکارانش –که در طبقه اجتماعی و اقتصادی وی زیست می‌کنند- مدتی است به افعال معکوس رنگ واقعیت بخشیده‌اند و مدام این نوع افعال را به کار می‌برند!

اسکایپ برای ایرانیان رایگان شد!
اسکایپ تمام تماس‌ها به شماره‌های ایران را برای کاربران رایگان کرد. چند روز پیش اسکایپ در ایران فیلتر شد و تنها با تغییر آی‌پی می‌توان از آن استفاده کرد، حالا اسکایپ تمام تماس‌ها به شماره‌های ایران را رایگان کرده است. اگرچه اسکایپ یک سرویس برای تماس‌های صوتی و تصویری آنلاین رایگان است، با استفاده از آن می‌توان با «شماره تلفن» هم تماس برقرار کرد. این همان قابلیتی است که رایگان در دسترس نیست و اکنون اسکایپ و مایکروسافت تماس با شماره‌های ایران به شکل رایگان را در اختیار ایرانیان خارج از کشور گذاشته‌اند. باید به این موضوع اشاره کنیم که اسکایپ هم جزو یکی از سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی محسوب می‌شود که در روزهای اخیر در کشورمان فیلتر شدند. با این حال، رایگان کردن تماس‌ها با ایران می‌تواند برای افرادی باشد که در خارج از کشور می‌خواهند با خانواده خود در ایران ارتباط برقرار کنند.

ثبت نام حضوری دانشگاه شریف به زمان دیگری موکول شد
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای اعلام کرد که زمان ثبت نام حضوری دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۱ به زمان دیگری موکول شد. طبق اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۱ که برای تکمیل مراحل پذیرش حضوری خود یکی از روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۱ و ۱۲ مهر را انتخاب کرده بودند، پذیرش حضوری به زمان دیگری موکول شده است. براساس این اطلاعیه زمان جدید متعاقبا اطلاع‌رسانی می شود. دانشگاه صنعتی شریف همچنین صبح امروز اعلام کرد: تمامی کلاس‌های درس این دانشگاه از امروز (دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱) تا اطلاع ثانوی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

توقیف شناور ایرانی در باکو تکذیب شد
شرکت کشتیرانی دریای خزر ضمن تکذیب خبر توقیف شناور ایرانی، اعلام کرد: شناور ایرانی که از مبدأ بندر انزلی عازم بندر آکتائو قزاقستان بوده، به دلیل بدی شرایط جوی مجبور به توقف موقت در یکی از بنادر باکو در کشور آذربایجان شده است. شرکت کشتیرانی دریای خزر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شناور متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر که از مبدأ بندر انزلی عازم بندر آکتائو قزاقستان بوده، به دلیل اوضاع نامساعد جوی و سرعت بالای وزش باد در مسیر، مجبور به توقف و پهلوگیری در یکی از پناهگاه‌های جنوب آذربایجان و باکو شده و به محض مساعد شدن اوضاع جوی به مسیر خود ادامه خواهد داد. در این اطلاعیه آمده است، ایمیل‌های رسمی از سوی فرمانده کشتی به شرکت کشتیرانی دریای خزر ارسال شده که در آن رسماً به قسمت ایمنی و کنترل کیفی ناوگان اعلام شده است که به دلیل شرایط نامساعد جوی، توقف در یک پناهگاه امن را صورت خواهد داد و از روز گذشته (۱۰ مهرماه ۱۴۰۱) در لنگرگاه لنگر انداخته است؛ بنابراین، شناور ایرانی متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر به هیچ عنوان توقیف نشده و پس از بهبود شرایط جوی، به مسیر خود به مقصد بندر آکتائو قزاقستان ادامه خواهد داد.

۳۷ دانشجوی دانشگاه شریف بازداشت شدند که ۳۰ تن آزاد شدند
در پی پیگیری های ایرنا، یک منبع آگاه در دانشگاه شریف اعلام کرد: تعداد دانشجویان بازداشتی این دانشگاه حدود ۳۷ تن بودند که ۳۰ تن از آنها شب گذشته و لحظاتی پس از دستگیری آزاد شدند. این منبع آگاه روز دوشنبه گفت: بیشتر دانشجویانی که دستگیر شده بودند، جزو معترضان نبودند و پس از اتمام کلاس های درس خود قصد رفتن به خانه را داشتند که در پارکینگ مجاور دانشکده مدیریت دانشگاه شریف دستگیر شدند. وی با تاکید بر اینکه این پارکینک متعلق به دانشگاه نیست و فقط در مجاورت دانشگاه قرار دارد، افزود: تجمع اعتراض آمیز دانشجویان با شعارهای هنجارشکنانه ای همراه بود که این مساله عامل اصلی اقدام نیروها در درگیری با دانشجویان بود. به گفته وی، در درگیری های شب گذشته دانشگاه شریف، کسی فوت نکرده است اما تعدادی از دانشجویان، اساتید و نیروهای حراست دانشگاه دچار آسیب دیدگی شدند. این فرد آگاه تاکید کرد: دانشجویان خوابگاهی نیز شب گذشته با وسایل نقلیه دانشگاه به خوابگاه ها منتقل شدند و جو خوابگاه ها آرام بود. وی اعلام کرد: هم اکنون نیز جلسه اساتید دانشگاه شریف با هیات رئیسه این دانشگاه در حال برگزاری است./ایرنا

انتقاد بسیج دانشجویی شریف از وزیر علوم و حضور نیروهای امنیتی در دانشگاه
بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در نامه‌ای به وزیر علوم نوشت: حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، برخوردهای خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد، قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید. حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

واکنش روزنامه کیهان به انتقادها از اظهارات اخیر حسین شریعتمداری: صد رحمت به حیوانات وحشی
روزنامه کیهان در ستون گفت‌وشنود دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ نوشت:
گفت: یکی از هنرپیشه‌های دست‌چندم به مدیر مسئول کیهان اعتراض کرده که چرا درباره سلبریتی‌های حامی آشوب‌ها نوشته؛ «‌از سفره گشاده و سخاوتمندانه این مرز و بوم چریده و به آلاف و اولوف رسیده‌اند‌»؟
گفتم: یادداشت مدیر مسئول کیهان در‌باره سلبریتی‌هایی بود که از آشوب‌های اخیر حمایت کرده بودند، حالا به چی اعتراض دارند؟!
گفت: می‌گویند «چریدن‌» کار حیوانات است و نباید از آن درباره سلبریتی‌های حامی آشوبگران استفاده شود!
گفتم: کدام حیوان وحشی یا چهارپای اهلی، اموال عمومی را آتش می‌زند، بیمار را با آمبولانس می‌سوزاند، گلوی پلیس را پاره می‌کند؟ انسان‌های بی‌گناه را می‌کشد، قرآن را به آتش می‌کشد؟! و ده‌ها جنایت دیگری که نوچه‌های داعش مرتکب شده‌اند را انجام می‌دهد؟!
گفت: صد رحمت به حیوانات وحشی و چهارپایان بار‌بردار که به قول سعدی خیلی بر آدم‌نماهای مردم‌آزار شرف دارند.
گفتم: اتفاقاً مدیر مسئول کیهان قبل از نوشتن آن یادداشت از همه حیوانات وحشی و چهارپایان محترم به‌خاطر این مقایسه، عمیقاً پوزش خواسته و عذرخواهی کرده بود!

مهدوی کیا قطع همکاری با تیم امید را تایید کرد
سرمربی تیم امید ایران با متنی که در صفحه شخصی خودش منتشر کرد قطع همکاری با فدراسیون فوتبال را تایید کرد و بدین ترتیب جدایی وی از این تیم قطعی است. در چند وقت اخیر خصوصاً پس از تغییراتی که در رأس فدراسیون فوتبال شکل گرفت، سرنوشت نیمکت تیم امید ایران هم از ابهاماتی بود که وجود داشت و با اینکه هیچ خبر رسمی مبنی بر قطع همکاری با مهدی مهدوی کیا اعلام نشده بود، صحبت‌هایی مبنی بر انتخاب سرمربی برای این تیم نشان می‌داد همکاری با او را باید تمام شده دانست. کما اینکه بعد از برکناری اسکوچیچ از هدایت تیم ملی بزرگسالان به او پیشنهاد هدایت تیم امید داده شد.

مدیر ورزشگاه آزادی برکنار شد
احمد مددی مدیر ورزشگاه آزادی از مدیریت این مجموعه برکنار شد و علی رضا فاضلی طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سرپرست ورزشگاه آزادی شد. احمد مددی که ششم مهر سال گذشته با حکم علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مدیریت ورزشگاه آزادی را برعهده گرفته بود، امروز دوشنبه ۱۱ مهر از این سمت برکنار و علی رضا فاضلی مدیر امور اداری و تدارکات شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سرپرست جدید ورزشگاه آزادی شد. گفته می‌شود قطعی روز گذشته برق به مدت نیم ساعت قبل از بازی پرسپولیس و تراکتور و عقب افتادن زمان برگزاری بازی، در برکناری احمد مددی از سوی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهدای اماکن ورزشی بی‌تاثیر نبوده است.

ضرغامی: اجمالا مشغول بچه های ‎دهه‌ی هشتادی خودمان شدیم
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توئیتی با بیان اینکه بچه های دهه‌ی هشتادی را درک نمی‌کنیم، نوشت: عقب ماندگی‌ها و غفلت‌ها را جبران کنیم. ضرغامی در توئیتی نوشت: ‏کومله و دمکرات و منافق کیلو چند؟ اجمالا مشغول بچه های دهه‌ی هشتادی خودمان شدیم. آنها را درک نمی‌کنیم و آنها هم ما را نمی‌فهمند. آنها را دریابیم و عقب ماندگی‌ها و غفلت‌ها را جبران کنیم.

کلاس‌های حضوری دانشگاه شریف تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
دانشگاه صنعتی شریف در تهران اعلام کرد: «به اطلاع می‌رساند کلیه کلاس‌های درس دانشگاه صنعتی شریف از روز دوشنبه مورخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی مجازی برگزار می‌شود.» در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: «همچنین تردد دانشجویان دکتری به دانشگاه بلامانع و تردد دانشجویان کارشناسی‌ارشد منوط به تایید درخواست ایشان از طریق سامانه آموزش است.»

عباس عبدی: آن‌ها که در خیابانند، در همین نظام آموزش دیده‌اند
عباس عبدی در روزنامه اعتماد با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نقد سند ۲۰۳۰ نوشت: بیان این سخنان نیازمند پشتوانه تحقیقی است. اگر ممکن است برای ما که در ایران هستیم و آموزش عمومی کشور را یکی از پرمساله‌ترین موضوعات جامعه می‌دانیم، نقدی مکتوب و دقیق از سند ۲۰۳۰ به علاوه مستندات ادعای فوق را منتشر کنید. البته نقدی علمی و چارچوب‌دار که همراه با کلی‌گویی نباشد. همچنین گزارشی دقیق از دستاورد‌های آموزشی ادعایی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران ارایه کنید. باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر معرفی می‌شوند، برخلاف نسل قبل، نه تنها خودشان، بلکه پدر و مادرشان نیز در همین نظام آموزش دیده‌اند. شما که این همه روی خانواده انگشت می‌گذارید، باید توجه کنید که اتفاقا نظام آموزشی ایران خانواده را تخریب کرده است. نوشتن برنامه راهبردی و ردیف کردن کلمات و جملات زیبا، هیچ مشکلی از آموزش را حل نمی‌کند.

وزیر ارشاد: فوت یک دختر خوب کُرد را بهانه کردند که ایران را دچار التهاب کنند
اسماعیلی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور، گفت: وقتی فوت غم انگیز دختر خوب کُرد مشخص شد، رییس جمهور در ازبکستان بودند و من هم ایشان را همراهی می کردم، ایشان بلافاصله به وزیر کشور دستور پیگیری مساله را دادند و وقتی به تهران آمدند هم با پدر این دختر تماس گرفتند، بعد عده ای از سر غفلت و ناآگاهی این مساله را که همه ما را داغدار کرده است، بهانه کردند که ایران را دچار التهاب کنند. وی ادامه داد: شبکه های تلویزیونی مزدوری که با پولها و دلارهای نفتی کشورهای مرتجع منطقه اداره می شود، آن هم کشورهایی که همین دو سال قبل یکی از آنها، یک خبرنگار منتقد خودش را در سفارتخانه اش در یک کشور دیگر اره کرد، هر ۱۰ دقیقه یک خبر التهاب آور از ایران تولید می کنند، جامعه جوان ما هم ممکن است متاثر شود، اما ما به عنوان مسئولان و شما به عنوان هنرمندان پیشکسوت، باید بتوانیم در این زمان نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

رییس کل بانک مرکزی: در بازار ارز حضور فعال داریم
رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: بانک مرکزی در بازار حضور فعال دارد. هدف ما ایجاد تعادل در بازار است و بانک مرکزی در روز‌های آتی در کنار شبکه صرافی کشور حضور پررنگی در بازار خواهد داشت.

خبر‌های خوبی از دلار‌های آزاد شده در راه است
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جزئیات خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار گفت: خوشبختانه با هماهنگی و همکاری وزارت امور خارجه پیشرفت خوبی ایجاد شده است که جزئیات را الان نمی‌توانم اعلام کنم، اما در روز‌های آینده خبر‌های خوبی در عمل منتشر خواهد شد.

رستم قاسمی: بیش از ۱.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است
وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون عملیات اجرایی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن شروع شده و اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز آماده بارگذاری است.

تورم ترکیه به ۸۴ درصد رسید
به نقل از رویترز: آمار‌های دولتی که امروز منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در ماه سپتامبر در ترکیه به ۸۳.۴۵ درصد رسیده است، در حالی که اقدام بانک مرکزی ترکیه در پایین آوردن نرخ بهره آن هم دو بار در دو ماه گذشته پیشتر یک شوک به بازار داده بود. از پاییز سال گذشته روند افزایش تورم در ترکیه آغاز شد و دلیل آن هم افت ارزش لیر در سایه سیاست کاهش تدریجی نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور بود.

خاندوزی: کالابرگ از دستور کار دولت خارج نشده است
سخنگوی اقتصادی دولت درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ، گفت: این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است، اما قرار شده گزارش عملکرد دوره آزمایشی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شود که چنین شد و وزارت تعاون پیشنهاد داد مهرماه یک دوره آزمایشی دیگر داشته باشد که وقتی به کل کشور تعمیم داده می‌شود مشکلی نباشد.

بیش از هزار میلیارد تومان وام اربعین واریز شد
اسامی ۳۱۶ هزار و ۱۰۲ تن از زائران اربعین که متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه بودند، به بانک‌های عامل ارسال و تا ششم مهر به حدود ۲۲۴ هزار نفر بالغ بر مبلغ ۱۰۴۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وزیر نفت: جریان صادرات نفت بدون مشکل است
«جواد اوجی» با بیان اینکه فروش و صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی بدون وقفه در حال انجام است، اظهار کرد: هم‌اکنون صادرات بدون هیچ‌گونه مشکلی جریان دارد. وی با بیان اینکه خوشبختانه با شناسایی بازار‌های تازه و فرآیند‌های جدید صادراتی توانسته‌ایم صادرات نفت خام و میعانات گازی را نسبت به چند سال اخیر متحول کنیم، تصریح کرد: هم‌اکنون هیچ‌گونه توقفی در صادرات نفت خام ایجاد نشده است و کشور‌های غربی به‌خصوص ایالات متحده آمریکا بار‌ها بر صحت این موضوع اعتراف کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۸
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۹۸
امنیت جانی دانشجوها رو در دانشگاه تأمین نکردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دانشگاه محل آشوب و اعتراضات و حرف های چاله میدونی نیست محل کسب علم هست که در کنارش
میزگرد و تبادل بحث عبور می کند و نه آمدن به کف خیابان دانشگاه و عقده گشایی های تو خالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
از وزیر ارشاد خواهش می کنیم سکوت اختیار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
"حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و.... " مطابق نص صریح قانون تامین امنیت تجمعات ماده 4 تبصره 4 هیچ نیروی امنیتی حق دخالت در تجمعات دانشجویان ول غیر قانونی را ندارد. اگر غیر قانونی بود حق برخورد صرفا برعهده ادارت و واحدهای دانشگاه است. بنا بر این در صورت تخطی از این قانون مسئولیت جان دانشجویان و همچنین کسانی که درپارکینگ گرفتار شده اند برعهده شخص رئیس دانشگاه و عوامل فیلمبرداریو ارائه اطلاعات به بسیجی های خارج دانشگاه است.
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
20:30 یه گزارش از همون شب نشون داد اصلا انگار آب از آب تکون نخورده و تو دانشگاه هییییییچ اتفاقی نیوفتاده! پس چطور صدای خودی هاشون هم در اومده؟!!!
رسانه غیر ملی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
عملکرد وزیر علوم و رییس دانشگاه شریف بقدری زشت

و خارج از عرف و احترام به محیط دانشگاه دانشجویان

شریف و شجاع و عزیز و معترض دانشگاه شریف شده است

که حتی صدای اعتراض و انتقاد به جا و شجاعانه و

منصفانه بسیج دانشگاه شریف را هم در آورده است
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
وی با تاکید بر اینکه این پارکینک متعلق به دانشگاه نیست و فقط در مجاورت دانشگاه قرار دارد!!!! جالبه . برای اقدامات و دستگیری ها سند سازمان ثبت برایشان ملاک هست و نه کاریری . چون سند به نام دانشگاه نیست . پس دانشجویان و اساتید را در پارکینگ دانشگاه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
با عرض سلام عامل اصلی اغتشاشات اینستاگرام و شبکه های غیر اخلاقی است برای همیشه فیلتر کنید
جناب ضرغامي وزير گردشگري و ميراث فرهنگي :
« اجمالاًمشغول بچه هاي دهه هشتادي خودمان شده ايم ، آنها را درك نمي كنيم و آنها هم ما را نمي فهمند ! آنها را دريابيم » !!٥
--------------
نسل جديد
دنياي جديد
سؤال جديد
جواب جديد !
بزرگي هم گفته است : « يك تمدن زماني از بين مي رود كه به سؤالات جديد ، جواب هاي كهنه بدهد " !!
حق با جناب ضرغامي است !!
---------
امروزه چه بسيارند دانش أموزان راهنمايي ( راهنمايي قديم ! ) و دبيرستاني كه گوشي هاو يا تبلت ها و يا كامپيوترهايپدران و مادران و اقوام و خويشان و حتي معلمان و مديران خود راه اندازي مي كنند ! مثل آب خوردن !!
-- دايي جان ! قربونتم من از اين كلمه هاي قلنبه سلنبه سر در نميارم ، فقط قربون دستت اين گوشي راه اندازي كن كه كار كنه كه هم بتوانم حرف بزنم و هم پيامك كنم ! .و هم بتوانم خاموش و روشن كنم .. اينا كه ميگي ، من اصلاً ملتفت نميشم ! همه اش كلمه انگليسيه ! ..ديگه اوساي اين كار خودتي ..! . ما ديگه قديمي حساب ميشيم ! قربون دستت ! ... گفتي كلاس يازدهم هستي دايي جان ؟ ... فعلاً كه براي خودت يك مهندسي هستي ! ماشا الله ... هزار ماشا الله ... !! زنده باشي دايي جان !
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
ناشناس عزیز این دهه هشتادی ها دست پرورده آموزش صداوسیمای همین ضرغامی هستند که حتی یک ثانیه نخواست درباره ی شان از همون تلوزیونی که زمانی رسسیش بود مطلب یا تصویری نمایش دهد آقای ضرغامی یک طرفه کاشتید حالا درو کنید
آتش زدن چهارتا سطل آشغال را خسارت به کشور میدونن ولی دزدیدن و اختلاس 92 هزار میلیارد تومن را حلال میدانند منطق این است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
البته مردمی که فرق اختلاس و تخلف رو نمیدونن سرنوشتشان همینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
در تایید صحبت شما دانشجویان را سرمایه ملی نمی دانند و با آنها بر خورد می شود
ا‌وضاع پیش امده باعث شد که برخی خود واقعی شان را نشان دهند و از ادبیاتشان معلوم شود در چاله میدان به دنیا امده و بزرگ شده اند.
وزیر ارشاد: مهسا دختر خوب کُرد
رحیمی رئیس پلیس تهران: وضع پوشش مهسا امینی طوری بود که امکان تردد در خیابان نبود و به همین دلیل به مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل شد.
روزنامه جوان: مخالفت و ضدیت و زیرپاگذاشتن بابرنامه و هدف‌دار هنجار‌ها از سوی مهسا امینی برای پلیس امنیت اخلاقی محرز شده بود (مطلب با عنوان حجاب، راهپیمایی و اعتراضات به قلم محمدجواد اخوان تاریخ شنبه نهم مهرماه)
مقامات لطف کنند و بگویند نگاه واقعی کدام ِ اینهاست؟
مهسای قبل از مرگ یک آنارشسیت دین گریز و لازم الارشاد بود و بعد از مرگش شد دختر خوب کُرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دیگه بدترش نکن............. یه دختر خوب کرد رو چرا گشت ارشاد با ون برد برای تذکر و کلاس آموزشی؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ضرغامی جان دیر شده دوباره بیست سال دیر بفکر دهه هشتادی ها افتادی
بله قبلا هم ما دهه شستی ها را فراموش کردید
این راحت‌ترین مدیریته وقتی بچه بدنیا میاد بیست سال وقت داری که براش فکر‌کنی ، چقدر کندی ضرغامی جان بیست سال عقبی
از نحوه ادبیات کلامی کیهان می شود فهمید که اوضاع اقایان بسیار وخیم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
در این کره خاکی بی ادب تر از حسین شریعت,,داری سراغ ندارم
آفرین بر شما که با نخبگان این چنین می کنید. بهترین دانشگاه های غرب آماده پذیرش بهترین دانشجویان این مرز و بوم هستند. جوانی که ۲۰ سال کشیده و از میان هزار ها بهترین بوده حالا در آستانه به ثمره رسیدن بجای خدمت و کمک به کشور دو دستی تحویل خارج داده شود . چه کسی و به چه حق در پارکینگ این جوانان رو دستگیر کرده که بعد آزاد کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
نخبه فحش و حرف رکیک بدهد و بعد لات سر کوچه هم همینجور. تفاوتشان چند صفحه کتاب خواندنه؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
ناشناس 10:59 . آن کس که نداند و نداند که نداند. در جهل مرکب ابد الدهر بماند.
آقایون برجام و مذاکرات که قرار بود پر کننده جیب عاغازاده ها باشه شکست خورد و مردم هم دیگر خواسته های بسیار بیشتر و اساسی تر از برجام دارند
مقامات آمریکا پرداخت هفت میلیارد دلار به ایران رو به شدت تکذیب کردند و خبری از این پول نخواهد بود
دامنه اعتراضات به دبستان ها و دبیرستان ها رسیده سوال اینجاست آیا آنها هم اغتشاشگر و نیروی خارجی هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
مقصر آمریکاس و ایرانی های خائن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اصولا هرکی ناراضیه یاباید از ایران بره یا اغتشاشگر و جاسوس و از اینجور چیزاست.
همینطور پیش بره هشتاد میلیون ایرانی را اغتشاشگر مینامند این آقایون آخه هرکی اعتراض کرد گفتین اغتشاشگره از خواننده و بازیگر و ورزشکار و خبرنگار بگیر تا دانشجویان کشور از جمله صنعتی شریف و دانش آموزان و متولدین دهه هفتاد و هشتاد و نود و خیلی از دهه های دیگه، همه اینها اغتشاشگر هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
حتی یک‌درصد هم نبود و مردم با شما نبودن
سران مملکت این را پاسخ بدن دانشجوی صنعتی شریف سرمایه ملی است یا تعدادی سطل آشغال آتش گرفته؟
یه سوال ادبیات و‌تفکر کیهانی در این چند سال یه سود برای کشور داشته هست ؟ یه گروه همفکر بسیار کوچک که انهارو تائید میکنن و بجای چاپ در روزنامه میتونن هفتگی جلسه بزارن و هر چی دوست دارن نثار هر کی خواستن کنن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
هرچه امروز در خیابان میبینیم نتیجه تفکر کیهانه
زدی کلا کوچه علی چپ تابناک نه ؟ چی فکر میکنی واقعا ؟ نمونه آبرنگ شده کیهانی رسما
کمپ های مهاجرین در یونان رو به زندگی در ایران ترجیح میدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
تعطیلات آخر این هفته می بینیم چقدر از هم کیشان شما که زندگی در کمپ های یونان را ترجیح می دهند جاده های شمال کشور را از کثرت سفر بند می اورند.
باید یه دستور العمل جامع تدوین بشه که هر کسی هر روز سخنرانی نکنه مثلا نماینده مجلس و تمام مصاحبه ها و نظرات مسئولین از یه نهاد و پس از بررسی پخش بشه و نماینده مجلس از کارهای عمرانی و‌وظیفه هاش بگه و کارهای نکردش نه دخالت در سیاست یا سیاست خارجی
و برعکس عموم مردم و صاحب نظرها بدون لکنت بتونن سخن بگن
کسی که میخواد منطق و فلسفه در دانشگاه بخونه ، کافیه کمی روزنامه کیهان بخونه دیگه لازم نیست بره دانشگاه !!

یعنی راستی ، صداقت، منطق از نوشته های کیهان میباره
و البته خیلی از خبرگزاری ها
مدیر مسئول کیهان زبان حیوانات وحشی و چهارپایان را از ابتدا بلد بوده یا بعدا یاد گرفته ؟
دولت آمریکا دنبال بهانه ای برای برداشتن تحریم ها است و از آنجا که بهانه آن با شروع اغتشاش آغاز شده است لذا در ابتدا از اینترنت و تجهیزات و نرم افزارهای آنرا شروع کرده است! ما در حال مشاهده ذوب تدریجی برجام هستیم!
بسیج دانشگاه خود چماقدار و پیشرو حمله به دانشگاه بود حالا مخالف شده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
بسیجی ها ی داخل دانشگاه عکس و فیلم دانشجویان را به بسیجیهای خارج دانشگاه دادند. درست زمانی که عده ای قصد رفتن به منازل خود را داشتند بسیجی های دانشگاه به بسیجی های بیرون دانشگاه گفتند بیرون رفتند الان باید تویپارکینگ شمالی باشند. مسئولیت خون دانشجویان با ریاست دانشگاه و بسیجیان است. البته کماکان وظیفه موج سواری روی خون دوطرف اعتراض بر عهده عغازادها است.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اش خیلی شور شده
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
یه سوال دارم روز دوشنبه جلوی هر دانشگاه یگان ویژه با ماشینهای مشکی ضد شورش که روی هرکدام نوشته بود یا حسین مظلوم آماده سرکوب دانشجویان بودند فقط جلو واطراف یک دانشگاه هیچ نیروی امنیتی نبود آفرین درست حدس زدید دانشگاه امام صصصادق خخخخ مدیران بعدی این مدیران
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
فکرمیکنم اگر دانشجویان دانشگاههای دیگر به هروسیله ای وارد دانشگاه امام صادق میشدند و شعارمیدادند نتیجه بخش تر بود زیرا دانشجویان این دانشگاه مدیران بعدی این مملکت هستند و از الان بطور وضوح صدای اغتراض مردم عادی جامعه را مستقیم بدون سانسور میشنیدن حیف شد
فبل توجه کیهان
تو دوغتو بنوش
آش انقدر شور شده که بسیج دانشجویی هم صداش دراومده
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
فیلمه
مسئله فوت یک دختر نیست بلکه بسیاری از دختران هر روز و هر دقیقه به دلیل قانون و نیروهای انتظامی و گشت ارشاد با استرس و ناراحتی در جامعه حضور پیدا می کنند و تحت فشار هستند همه آنها دچار مشکلات سلامتی روحی و روانی می شوند چه برسد به اونی که پلیس به خاطر حجابش دستگرش می کند. شما مرد به دلیل سرعت پلیس جلوت رو بگیره چقدر استرس بهت وارد میشه چه برسه به این دختران بیگناه.
چطور شده کیهان به افعال معکوس شب های برره الان پی برده در حالی که به افعال معکوس دیگر مسائل پیشاپیش پی برده وقضاوت ناروا میکند
همه چیز آرومه. نفت هم که صادر میشه پس این گرونی چیه.
خواسته معترضین از آزادی این است که می خواهند هر شب با یکی بخوابند و مثل حیوان بچَرند//
جواب: در اسلام شما گفته حق الله و حق الناس.
مثل حیوان بخوابند و بچرند مربوط به خود و خدایشان هست و کسی جز خودشان مورد مواخذه خدا نیست.
اما در حکومت دزدی (رشوه، رانتف اختلاس و..) شود از بیت المال، شما مسئولان انتصابی و انتخابی باید هم در این دنیا و هم آخرت حواب پس بدهید.
همین ظلمها و اجحافهایی که توسط مافیای خودرو طی دها سال به مردم شده و مال و جانها و عمرها به ناحق رفته،کافیست شما مسئولان باید مورد مجازات خدایی قرار گرید، ایم فقط یک نمونه اش است.
شما اگر واقعا مشکل ندارین یه هیات معتمد از طرف مردم تمام حساب کتاب‌های تمام نهادها را بدون استثنا و هیچ بهانه از قبیل امنیتی بودن و این داستانها نظارت کنه. هیچ اسکله خارج از نظارت نداریم. هیچ نهادی هم استثنا نیست
مانتو لازم نیست حتما جلوش بسته باشه و میتونه زیر مانتو به وسیله شال جلوی بدن پوشونده شده باشه اصل اینه که بدن دیده نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
بهتر نیست امثال شما جلوی چشمای هیز خودتون را بگیرید
غافل شدیم از اینکه برای دهه هشتادی هم یک سرود درست کنیم و آنها را هدایت کنیم!
جناب وزیر ارشاد اگر مردم در آسایش و راحتی باشند هرگز دنبال بهانه برای اعتراض نمی گردند !!
با کتمان واقعیات از سوی کیهان چیزی عوض نمی شود. زمانی که نیروهای امنیتی از آمبولانس ها برای رسیدن به صحنه اعتراضات و یازداشت کردن معترضین و گریختن از خشم آنها استفاده کردند، باید فکر عواقب احتمالی بعدی را هم می کردند.
خبرهای خوب از دلارهای آزاد شده ؟ واقعا ؟ رئیس بانک مرکزی کشور ایران ، با دارابودن 6% از ذخایر طبیعی جهان، از آزاد شدن 7 میلیارد دلار خوشحال میشود و بابت آن اظهار خوشحالی مینماید.
کیهان!!!...آمبولانس یا ماشین حمل بازداشتی؟...یا ماشین حمل نیروهای نظامی؟.....کیهان مزدور...!
وزیر ارشاد جان تو بهتر سگوت کنی که حرف میزنی بدترش میکنی
باسلام دانشجویان دانشگاههای تهران همگی شرایط دار هستند یعنی فرزند جانباز ،آزاده، رزمنده .... اینا به کی اعتراض دارند شریف ودانشگاههای مشابه اصلا آدم های عادی قبول نمیشوند... کلاف درهم پیچیده ای شد... یعنی به پدرانشون معترضند.....
انشالله دلارهای آزاد شده بطور ملموس در زندگی روزمره تاثیر بزاره و وعده وعید به فرداهایی که هنوز نیومده نشود.
اغتشاشات در ایران و اوضاع بد اقتصادی ما اوضاع ترکیه را بهم ریخت.
اقتصاد ترکیه همچون امارات انگل وار به ایران وابسته است. بدون ایران صدمه جدی می خورند
خود بسیج می گه "اطراف دانشگاه" شما می نویسید "در دانشگاه"، قسم حضرت عباس باور کنیم یا دم خروس
وقتی بودجه هست و میتوانید 1000ملیارد تومان وام بدهید بیائید ببینید چند جوان در بانکها در حال التماس به رئیس بانک برای وام ازدواجند چرا وام ازدواج نمی دهید همین حالا دارم از پیش رئیس بانک ملت میام میگه آقا بودجه نداریم کسانی که از 4 ماه پیش پرونده شان تکمیل است هنوز وام به حسابشان واریز نشده است چون بودجه نیست حالا بماند افرادی که به بهانه فرابانک میفرستندشان پی نخود سیاه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اینا وام گرفتن که برن پیاده روی اربعین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
آی گل گفتی. یه سال و نیمه چون ضامن کارمند ندارم همه درهای بانکها روم بسته شده. فقط موندم اینایی که وام ازدواج هارو میخرن چه رانتهایی که ندارن و ما بی خبریم.
وقتی رسانه ای جرات انتشار نظرات حتی موافق خودش را هم ندارد یعنی اینکه ارزش دیده شدن ندارد
چرا بخش اول بیانیه بسیج را ذکر نکرده اید؟؟ شما با تقطیع خبر اصل خودتون را نشون می دید
کیهان تو خوبی؟؟!!
دانشگاه امام صادق که این همه وزیر و وکیل تو مملکت داره الان کجاست؟
شامپو طلایی تقدیم میشود به ذولفی گل بابت حمایت و جانبداری :-)
شک ندارم ذولفی ۶ کلاسه هم مدرکش سهمیه ای است
توی مملکت ما وقتی به کچل میگن : ذولفی
خوب معلومه که اعتماد به نفسش میچسبه به سقف
آش چقدر شور بوده که بسیج دانشجویی حضور نیروهای امنیتی( حامیان اصلی خود) در دانشگاه شریف را رعب آور می خواند. واقعا که!!!
یک دختر ایرانی. این ادبیات ایشون در این موقعیت تفرقه‌افکنانه است.
مشکل امروز این است که اموزش و پررورش ما بی برنامه و بی هدف است . نه قانون به دانش اموزان می اموزد نه طرز زندگی کردن نه اخلاق مداری نه وطن پرستی نه دین داری ... هیچ هدفی ندارد. حتی امادگی برای کنکور هم با خرج خانواده اه و در خارج از اموزش و پرورش رسمی انجام می شود. البته برخی در اموزش و پروش کارشان این است که دانش اموزان را برای رفتن از ایران تربیت و تشویق کنند. سه سال پیش که برای ثبت نام دختر در یکی از مدارس تیز هوشان رفتم مشاور مدرسه که یک خانم چادری هم بود با افتخار می گفت که ما فلان برنامه ها را برگزار می کنیم که امتیاز برای دانشگاههای برخی کشورهای خارجی محسوب می شود. با این اموزش و پروش که در نهایت مشتی ربات درس خوان می سازد کشور هیچ اینده ای نخواهد داشت.
آش چقدر شور شده که بسیج دانشجویی هم از رفتار نیروهای امنیتی به ستوه آمده اند .
جناب فعل معکوس! مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومن فعل معکوس مهران مدیری است؟؟؟؟؟ تا کی می خواهی در دنیای خیالی خودت سیر کنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
هفتاد تومن پرسیدم همین جمعه نخریدم. مگه قیمت واقعی و اصلی رو دستوری نداده بودند؟ چی شد پس چرا باز رفت بالا
دختر کردم خوب!!!
تا دیروز که ی جور دیگه ازش اسم می بردید.
پس آقای ضرغامی با دستورات غلط بهانه به دشمن ندهید
❤ علی کریمی ❤
دانشجويان بسيجي بدون سهميه اي در دانشگاها هم داريم ؟
ظاهرا مدارس رو هم باید غیر حضوری کنید :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
سریع
فوری
انقلابی
تعطیل کنید
مسئولان احساس آرامش کنند
:-)
وام اربعین رو متاسفانه تا امروز 1401/7/12 برای من واریز نکردند!!! خداروشکر هیچ ارگانی هم نیست که بتونیم پیگیری کنیم این موضوع رو...
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
بهتر مثلا خواسته بگه من نگرفتم
درود بر متن خوب تابناک که به زیبایی حقایق را همیشه اعلام میکند ...متشکریم
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
وهمیشه کامنتهایی که حتی توهین هم ندارد را چاپ نمیکنید
بسیج دانشجویی دانشگاه شریف هم که بله .......
اون ماموری که طوری با ان دختر مرحوم برخورد کرده که کشور به چالش ونظام به دردسر بیفتد رو تنبیه کنبد وشمارو بخدا دیگر اینقدر سخت با مسعله مو وحجاب برخورد نکنید مسعله کشور این چیزهای مسخره نیست بفکر تولید وکار وتعامل با دنیا باشید
قبل از فوت مهسا ایران خودش بدلیل گرانی و بی عدالتی و ...ملتهب بود اما بعدش ایران یکپارچه آتش شد
اصلا من به عنوان معترض می خوام کاملا قانونمند و جدا از صف معترضین و به قول شما اغتشاشگران، اعتراض کنم. کاملا هم مسالمت آمیز. چکار کنم که من رو با اغتشاش گر اشتباه نگیرید؟ اصلا می شه مسالمت امیز اعتراض کرد؟
با این وضع ارزی کشور با این تورم و فقرمردم یه عده می رن راهپیمایی اربعین و کلی ارزخارج می کنن حالا وام هم می گیرن ؟؟؟؟؟؟؟ عجب مدیریت درخشانی !!!!! دست مریزاد دکبر رییسی جراح بزرگ اقتصاد .....
ازبسیج دانشجویی بابت چنین موضعی تشکرمیکنم خوب بود
با عرض سلام عامل اصلی اغتشاشات اینستاگرام است برای همیشه فیلتر کنید
توکانال خبر سیما هم دیشب حسین آقا یک شخص دیگر داشتن تفسیر میکردن اوضاع و احوال را البته مجری هم بود یک گپ 3 نفزه که مرتب همدیگر را تایید میکردن یا به مطالبشون دیگری چند دقیقه ای اضافه میکرد بقولی خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی