بازدید 102258

حمله تروریستی در زاهدان با ۱۹ جان‌باخته و ۲۰ مجروح/ اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث امروز

این عوامل تروریستی و اغتشاشگر که با طراحی از قبل و برای نا امن کردن زاهدان به میدان آمده بودند، بیش از پنج تن از عوامل انتظامی در کلانتری ۱۶ زاهدان را مجروح کرده و مردم عادی را نیز به رگبار بستند.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱ 30 September 2022

تابناک _  در یک حمله تروریستی در زاهدان، تعدادی از تروریست ها به سمت یک کلانتری حمله کردند و آن را به رگبار بستند.

به گزارش منابع آگاه، در این عملیات تروریستی، تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری و عابران مجروح و به بیمارستانهای زاهدان منتقل شدند.

گفته می شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری، همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.

یک نمازگزار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی از نمازگزاران پس از اقامه نماز به سمت کلانتری ۱۶ هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شد.

این عوامل تروریستی و اغتشاشگر که با طراحی از قبل و برای نا امن کردن زاهدان به میدان آمده بودند، بیش از پنج تن از عوامل انتظامی در کلانتری ۱۶ زاهدان را مجروح کرده و مردم عادی را نیز به رگبار بستند.

مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی است، تا کنون بیش از ۱۵ تن زخمی و بنا بر گفته های شاهدان عینی، ۱۹ تن کشته شده اند، ولی آمار رسمی تا کنون در این زمینه منتشر نشده است.

اغتشاشگران تا کنون به چهار بانک خسارت جدی زده و بخش هایی از اموال عمومی شامل ایستگاه های اتوبوس و سطل های زباله را به آتش کشیده اند.

این گزارش حاکی است، شهر در حال حاضر آرام است و کنترل آن در دست عوامل انتظامی است.

یک منبع آگاه تایید کرد که تا کنون ۱۵ تن از عوامل انتظامی زاهدان زخمی شده اند.

شورای تامین سیستان و بلوچستان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

شورای تامین سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را نا امن کنند، با هشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل شده است.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: مردم عزیز و خداجو و فهیم شهرستان زاهدان به اطلاع شما می رسانیم؛ افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را نا امن کنند، با هشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است. خواهشمندیم ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محل های تجمعی خودداری شود. از شما مردم بصیر و آگاه سیستان و بلوچستان، تقاضا می شود به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است، توجه نفرمایید.

اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث امروز

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان فریب شایعات دشمنان را نخورند و با حفظ آرامش به حل مشکلات پیش آمده کمک کنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، عصر جمعه در مصاحبه ای تلویزیونی با شهروندان زاهدان اظهار داشت: حادثه پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است و این حادثه باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه دست هایی در کار بوده که حادثه امروز در زاهدان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: آنچه الان مورد نیاز جامعه است، حفظ آرامش همه مردم عزیز زاهدان و استان است.

وی تاکید کرد: مردم از تحریک اجتناب کنند. در این شرایط استان کاملا ملتهب است، چرا که هر نوع التهاب و تحریک در این وضع مشکل ساز خواهد بود. تاکید می کنم شهروندان آرامش را حفظ کنید تا مساله مورد بررسی جدی قرار گیرد و به شایعات توجه نکنید.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که همه مردم، علما و اندیشمندان آرامش خود را حفظ کنند و هیچ گونه تحرکاتی انجام نگیرد و حرف هیچ کس را قبول نکنند.

وی افزود: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند تا قضیه پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود، مشکل از کجا به وجود آمده است.

وی گفت: مجدد تاکید می کنم پیام را به شهروندان برسانید؛ چیزی که مورد نیاز است، آرامش و امنیت است تا حق و باطل مشخص شود. مواظب باشید خیلی ها دشمن هستند و هدف دارند و آنها از شرایط سوءاستفاده می کنند. ضروری است شهروندان استان مراقب باشند به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود.

 

۱۹ جان‌باخته و ۲۰ مجروح

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه تروریستی امروز جمعه در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ تن جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیرو‌های انتظامی نیز جزو این افراد هستند.

وی یادآور شد: عده‌ای آشوبگر که متعلق به گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل‌های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی، پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست‌ها همراهی نکردند، یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیرو‌های انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره‌ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک‌ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.

به گفته وی، نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند.

مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و اهل سنت همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روز‌های اخیر بی نتیجه ماند و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست‌ها فضای استان را برهم زدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر