بازدید 63333
با دویست و سیزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

ابطال استوارنامه سفیر ایران توسط اوکراین و کاهش سطح روابط/واکنش ایران به اقدام اوکراین علیه تهران/ روسیه: حمله به مناطق الحاقی حمله به روسیه است/نخست وزیر هلند: خطر جنگ علیه ما جدی است

دویست و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 24 September 2022

ابطال استوارنامه سفیر ایران توسط اوکراین و کاهش سطح روابط/روسیه: حمله به مناطق الحاقی حمله به روسیه است/نخست وزیر هلند: خطر جنگ علیه ما جدی است

بین الملل تابناک: دویست و سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بررسی قانون الحاق بخش‌هایی از اوکراین به روسیه توسط مجلس دوما
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۲۳:۰۶

خبرگزاری تاس روسیه خبر داد که مجلس دومای این کشور روز 29 سپتامبر (هفتم مهر) قانون الحاق بخش‌هایی از اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد را بررسی خواهد کرد.

بر اساس اعلام یک منبع خبری، روند الحاق منطقه دونباس، خرسون و زاپوروژیای اوکراین به روسیه روز 30 سپتامبر ( هشتم مهرماه) تکمیل خواهد شد.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

پیش‌تر رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، تاکید کرد: «تهدید کردن نیروگاه زاپروژیا [با حمله به این منطقه] یک تهدید اتمی است و مسکو هم دارای سلاح اتمی است؛ ما از همه ابزارها برای محافظت از خاک روسیه استفاده خواهیم کرد».

بعد از اظهارات پوتین مبنی بر آماده بودن مسکو برای استفاده از هر ابزاری جهت دفاع از حاکمیت این کشور، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت مسکو می‌تواند از تسلیحات اتمی راهبردی برای محافظت از تمامیت ارضی و منافع خود استفاده کند.

با این حال، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته مسکو هیچ کسی را با تسلیحات اتمی تهدید نمی‌کند اما درباره خطر مداخله در عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین هشدار می‌دهد. ریابکوف ضمن بیان این که تقابل آشکار با آمریکا و ناتو به نفع روسیه نیست، ابراز امیدواری کرد دولت بایدن خطرات تشدید تنش حول اوکراین را درک کند.

روسیه: سطح تشعشع در نیروگاه زاپوروژیا عادی است
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۲۱:۲۱

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد، واحد توپخانه ارتش روسیه یک پهپاد «بیرقدار» TB2 که از سمت منطقه «نیکوپل»، از مناطق تحت کنترل کی‌ِیف، به سمت نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» حرکت می‌کرد را سرنگون کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه بیان داشت، نیروهای اوکراینی 10 گلوله توپخانه به سمت روستای «وولنا» واقع در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شلیک کردند، اما نیروهای روسیه با موفقیت با این حمله مقابله کردند.

وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد: وضعیت تشعشع در محل نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا عادی باقی مانده است.

نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، در مجاورت رودخانه «دنیپر» بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا از جنبه تعداد واحدها و بازدهی محسوب می‌شود. این نیروگاه هسته‌ای و مناطق اطراف آن در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) در اوکراین آغاز شد، در کنترل نیروهای روسیه قرار گرفتند. نیروگاه زاپوروژیا در مدت اخیر هدف حملات سربازان اوکراینی قرار گرفته هر چند کی‌یف روسیه را از بابت این حملات مقصر دانسته است.

یک هیات از بازرسان بین‌الملی در بازه 31 اوت تا سوم سپتامبر 2022 (9 تا 12 شهریور 1401) تحت رهبری «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» از این نیروگاه بازدید کردند. این آژانس در نتیجه این بازدید گزارشی درباره وضعیت این تاسیسات هسته‌ای منتشر کرده و در آن از همه طرف‌های درگیری خواست به گلوله‌باران این نیروگاه پایان داده و برای ایجاد یک منطقه امنیت و ایمنی هسته‌ای در پیرامون این نیروگاه اقدام کنند.

عزل معاون امور پشتیبانی وزارت دفاع روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۲۰:۱۷

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دمیتری بولگاکف از سمت معاونت امور پشتیبانی این وزارتخانه برای به کار گیری در سمتی جدید برکنار شده است.

به گزارش نشریه آی نیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بالاترین ژنرال خود را که مسئول مدیریت عملیات پشتیبانی ارتش در اوکراین بود، برکنار کرد.

وزارت دفاع روسیه در همین مورد اعلام کرد که دیمیتری بولگاکف به سمتی جدید منتقل شده و سرهنگ میخائیل میزینتسف جایگزین وی خواهد شد.

دلیل تغییر سمت معاون سابق وزیر دفاع روسیه تا کنون اعلام نشده است اما به ادعای رسانه ها این تغییرات گسترده به عنوان مجازاتی برای نقص در عملیات های پشتیبانی در اوکراین تلقی می شود.

ژنرال بولگاکوف از سال ۲۰۰۸ بر عملیات لجستیکی ارتش روسیه از جمله عملیات نظامی این کشور در سوریه در سال ۲۰۱۵ نظارت داشته است.

به ادعای رسانه ها بولگاکوف به دلیل شکست های لجستیکی در اوکراین، که پیشروی روسیه را محدود کرده و نیروها را با کمبود مواجه کرده ، مقصر شناخته شده است.

واکنش ایران به اقدام اوکراین علیه تهران
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۶:۵۹

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت اوکراین در مورد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، این تصمیم را براساس گزارش‌های تائید نشده و ناشی از فضا سازی رسانه ای طرف‌های خارجی دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت اوکراین در مورد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، این تصمیم را براساس گزارش‌های تائید نشده و ناشی از فضا سازی رسانه ای طرف‌های خارجی دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست روشن بی طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در منازعه اوکراین و روسیه، بر مخالفت کشورمان با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات به دور از خشونت تاکید کرده و دیدارها و تماس های متعدد وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روس و اوکراینی طی ماه‌های گذشته را در راستای کمک به حل بحران عنوان کرد.

کنعانی در پایان انجام اقدام متناسب از سوی کشورمان در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تاکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیر پذیری از طرفهای ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند، اجتناب کند.

رومانی: ناتو به دنبال مقابله با روسیه نیست
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۶:۴۲

رئیس جمهوری رومانی گفت، ناتو به دنبال نبرد با روسیه به دلیل اوضاع پیش آمده در اوکراین نیست بلکه امیدوار به کاهش تنش‌ها از جانب دو طرف است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی گفت: ناتو به دنبال نبرد با روسیه نیست و امیدوار است که تلاش‌هایی برای کاهش تنش بین روسیه و اوکراین انجام شود.

وی افزود: اوضاع پر تنش است. ما هم مرز مشترک بزرگی با اوکراین داریم و همانند ناتو به دنبال نبرد با این کشور نیستیم. البته باید بگویم که آماده هرگونه سناریویی هستیم. امیدوارم که روسیه و اوکراین به دنبال مذاکرات صلح باشند.

نخست وزیر هلند: خطر جنگ علیه ما جدی است
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۶:۴۲

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند روز شنبه در پارلمان این کشور جنگ اوکراین را به کشورش گره زد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، روته گفت، «حرفم این نیست که به شکلی واقعی در جنگ با روسیه قرار داریم» و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به تلاش برای تشکیل «امپراطوری روسیه» متهم کرد.

او در ادامه مدعی شد: «قربانی بعدی کدام کشور است؟ ما نیز تحت تهدید بزرگ جنگ قرار داریم و اجازه نمی‌دهیم روسیه هر آنچه بعد از جنگ جهانی دوم ساخته‌ایم تخریب کند».

نخست‌وزیر هلند روز جمعه نیز ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شده بود، اگر روسیه امروز متوقف نشود، تهاجم به اوکراین محدود نخواهد ماند.

اعلام آمادگی آمریکا برای تحریم شدیدتر روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۶:۴۱

کاخ سفید اعلام کرد، اگر روسیه بخش‌هایی از اوکراین را به خود ملحق کند آمریکا آماده است تا با همکاری متحدانش تحریم‌های اقتصادی بیشتری را علیه مسکو وضع کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه روز جمعه ۲۳ سپتامبر سال جاری میلادی در مناطقی از اوکراین رفراندوم الحاق برگزار کرده و این همه پرسی تا ۲۷ ماه جاری میلادی ادامه می‌یابد. روسیه در ۲۰۱۴ کریمه اوکراین را به خود ملحق کرد که از سوی غرب به رسمیت شناخته نشده است.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت، اگر مسکو تلاش کند تا بخش‌های بیشتری از اوکراین را به خود ملحق کند، ایالات متحده با همکاری متحدانش آماده وضع مجازات اقتصادی بیشتر علیه روسیه خواهد بود.

 

بورل: پوتین درباره کاربرد سلاح اتمی بلوف نمی زند
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۶:۴۰

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که تهدید هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را نباید دست کم گرفت چراکه پوتین قصد «بلوف» زدن ندارد.

بورل درباره اظهارت اخیر رئیس جمهوری روسیه گفت که اتحادیه اروپا باید تهدید پوتین در استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین را جدی بگیرد.

بورل در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی انگلیس گفت: ما در جنگ اوکراین اکنون به لحظه خطرناکی رسیده ایم.

این شبکه انگلیسی عنوان کرد: پوتین با عقب رانده شدن قوای خود در پی ضد حملات نیروهای اوکراینی مواجه شده است؛ با گذشت هفت ماه از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، تحلیلگران اتفاق نظر دارند که نیروهای روسیه از مواضع خود به عقب رانده شده اند.

بنابراین گزارش، بورل به این شبکه انگلیسی گفت: قطعا لحظه خطرناکی است چراکه ارتش روسیه به گوشه ای رانده شده و واکنش پوتین به تهدید استفاده از تسلیحات اتمی بسیاری «بد» است.

بورل در ادامه این مصاحبه گفت: باید به یک راه حل دیپلماتیک دست یافت که در آن تمامیت و حاکمیت اوکراین حفظ شود، درغیراینصورت ، میتوان جنگ را تمام کرد، اما صلحی نخواهیم داشت بلکه جنگ دیگری خواهیم داشت.

تارنمای این شبکه نوشت: پوتین در یک نطق کم سابقه خطاب به ملتش (۳۰ شهریورماه) گفت که روسیه تسلیحات مخرب گوناگونی دارد و از تمامی ابزار در دسترس استفادده خواهد شد و «من» (پوتین) دراین باره بلوف نمیزنم.

بورل در ادامه گفت: وقتی فردی می گوید این بلوف نیست، باید آنرا جدی گرفت.

ابطال استوارنامه سفیر ایران توسط اوکراین و کاهش سطح روابط

اوکراین روز جمعه اعلام کرد روابط دیپلماتیک با ایران را کاهش و استوارنامه سفیر ایران را نیز باطل خواهد کرد.

«اولگ نیکولنکو»، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توییتر نوشت: «در واکنش به اقدام ایران در عرضه سلاح به روسیه در جنگ علیه اوکراین، امروز ما ابطال اعتبارنامه سفیر ایران در کی‌یف و کاهش قابل‌توجه پرسنل دیپلماتیک سفارت ایران را اعلام کردیم.»

اوکراین و ایالات متحده آمریکا، ایران را به ارسال سلاح برای روسیه متهم کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شده است: «عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در پاسخ به چنین اقدام غیردوستانه‌ای طرف اوکراینی تماس گرفته استورنامه سفیر ایران را باطل کرده و تعداد پرسنل دیپلماتیک سفارت ایران در کی‌یف را به طرز محسوسی کاهش دهد.»

خبرگزاری رویترز نوشته این پیام با توجه به عدم حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف تحویل سرپرست سفارت ایران در آن کشور شده است.

نخستین بار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود که ایران در حال ارسال پهپاد به اوکراین است. «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران در آن زمان در واکنش به ادعاهای سالیوان گفت: «سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.»

وی اضافه کرد: «موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است. : ادعای مقام امریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.»

تهدید بایدن به تحریم شدید روسیه

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته چنانچه روسیه مناطق جدیدی از اوکراین را به کشورش ملحق کند با «هزینه‌های شدید و فوری» مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا برنامه روسیه برای برگزاری همه‌پرسی در اوکراین را «جعلی» خوانده و گفته این اقدام، بهانه‌ای غلط جهت انضمام بخش‌هایی از اوکراین به فدراسیون روسیه با زور است.

روسیه: حمله به مناطق الحاقی حمله به روسیه است

سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد، پس از همه پرسی الحاق دونباس، خرسون و زاپوریژیا به روسیه، مسکو هر گونه حمله به این مناطق را حمله به سرزمین خود تلقی می‌کند.

منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) با این سوال مواجه شد که آیا روسیه با مناطقی که بعد از همه پرسی به این کشور ملحق شوند، همانند سرزمین روسیه رفتار خواهد کرد.

به گزارش راشاتودی، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ گفت: «قطعا (همینطور است)». وی همچنین هشدار داد که روسیه پس از همه‌پرسی الحاق دونباس، خرسون و زاپوریژیا، هر گونه حمله به این مناطق را حمله به سرزمین خود تلقی می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین اعلام کرد، به محض اینکه در همه پرسی به الحاق این مناطق به روسیه رای داده شود، قانون اساسی روسیه در این مناطق اجرایی خواهد شد.

بنا بر گزارش راشاتودی، آمریکا و متحدانش در اروپا و دیگر مناطق اعلام کرده‌‍اند که نتایج همه پرسی الحاق دونباس، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند.

همه پرسی الحاق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از روز جمعه (دیروز) آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت.

به گفته مقامات محلی تحت حمایت روسیه، رای‌گیری همه‌پرسی الحاق به این کشور در مناطق تحت کنترل مسکو در اوکراین جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

اخیرا «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه به کشورهای غربی درباره هرگونه تعرض به سرزمین روسیه هشدار داد.

به گفته رئیس‌جمهور سابق روسیه، مسکو اعلام کرده نه تنها از قابلیت‌ بسیج نیروی نظامی، بلکه هرگونه سلاحی از جمله تسلیحات اتمی راهبردی و سلاح‌های مبتنی بر فناوری‌های جدید، می‌تواند برای حفاظت از خود استفاده کند.

مشارکت بالا در رفراندوم دونتسک

فرمانده جدایی‌طلب دونتسک اعلام کرد که میزان مشارکت در اولین روز از رفراندوم جهت الحاق لوهانسک و دونتسک به روسیه "بیش از حد انتظار" بود.

به گزارش خبرگزاری تاس، دنیس پوشیلین، فرمانده جدایی‌طلب دونتسک روز جمعه طی ویدئویی در کانال تلگرامش گفت: «براساس کمیسیون مرکزی انتخابات در لوهانسک و دونتسک، میزان مشارکت در اولین روز از رفراندوم جهت الحاق این دو منطقه به روسیه ۲۳.۶۴ درصد بود – نتیجه بسیار خوب است و حتی بالاتر از حد انتظار ما است.»

وی افزود: هیچ چیز نمی‌تواند مردم را متوقف کند. برخی‌ها نگرانند که شاید فرصت کافی برای رای‌دادن نداشته باشند اما مایلم این اطمینان را به آن‌ها بدهم که رای‌گیری تا تاریخ ۲۷ سپتامبر ادامه خواهد داشت پس در نتیجه مردم نگران نباشند.»

کمیسیون مرکزی انتخابات در لوهانسک و دونتسک روز جمعه اعلام کرد، رفراندوم برای پیوستن این دو منطقه به روسیه در سراسر دو جمهوری لوهانسک و دونتسک آغاز شده است.

روز چهارشنبه اعلام شد که جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک قرار است ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کنند. اکنون رای گیری در لوهانسک، دونتسک و همچنین خرسون و زاپوریژیا در جریان است. این رای گیری تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۲۵
مرگ بر غربگدا های بی ....
به روسیه پهباد جنگی میدهید تا در جنگ علیه اوکراین از آن استفاده کند، آنوقت همزمان با این اقدام، اعلام بیطرفی در این جنگ می نمابید؟
آقای سخنگو، اینکه "امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند" چه پاسخی است در مقابل اتهام ارسال سلاح به روسیه؟؟!!!
عاقبت حمایت از جنگ افروزی مانند پوتین
دراینکه پوتین دیکتاتورجنایتکارومتجاوزاست شکی نیست وازاینکه اوجهان رابه سمت جنگی فراگیرپیش می بردهم
شکی نیست امادربازنده بودن اوهم تردیدی نیست اوهفت
ماه است دربرابرتنهایک کشوراینچنین خواروزبون است
قطعابه هروسیله ای که متوسل شود جزنابودی چیزی در
انتظارش نخواهدبودتعجب اوراین است چرابعضی ها
موجودیت خودرابه اوپیوندمی دهند
زنده باد روسیه
روسیه ما را با تمام دنیا دشمن کرده
خب خودتون گفتین پهباد فروختین به اوکراین...
موضع بی طرف ایران کاملا از اخبار رسانه های حکومتی مشخصه. نمی دونم چرا اوکراینیها متوجه نیستندر
اینطور که از شواهد پیداست پهبادهای ایرانی صدمات زیادی به مواضع اوکراینی ها وارد کردند و دلیل عصبانیت اونها و ابطال استوارنامه هم همین موضوع هست.
مواضع بیطرفانه را خوب اومدی فقط سرباز نفرستادی روسیه که با اکراینی ها بجنگند
تابناک جان چرا نظرات را منتشر نمی کنی، کار روسیه با تصرف اراضی خاک اوکراین و برگزاری رفراندوم قلابی هیچ اعتباری ندارد، بفرض روزی اگر روسیه بخشی از شمال ایران را اشغال کنه و رفراندوم برگزار کنه دولت و مردم ایران همراه با جامعه جهانی باید سکوت کنند؟ دوم جمهوری اسلامی از یک طرف جنگ روسیه علیه اوکراین را بنوعی توجیه می کند و از طرف دیگر به روسیه و مزدوران آن پهباد می ده، اصلا معلوم هست که دقیقا چی می خواد؟
گزارش های تایید نشده و فضا سازی؟
پهپاد های ایران داره توسط روسیه استفاده میشه، چه جوری انمار میکنند؟
ر
زنده باد روسیه، مرگ بر ناتو.
پهپاد؟؟؟
پس چرا ایران آذربایجان ایروان و قفقاز را پس نمیگیرد
پوتین با لشکر کشی‌ و تجاوز به اوکراین اشتباه وحشتناکی‌ کرده که از نتایج آن علاوه بر جنایات جنگی تائید شده از طرف سازمانهای بین المللی، شکست مفتضحانه در میدان جنگ می‌باشد. اگر موضوع ارسال پهیاد‌های ایرانی‌ به روسیه واقعیت داشته باشد، علاوه بر اوکراین. دنیا ما را در در این تجاوز و جنایات سهیم خواهد دانست. به استناد گفته‌های آقای پوتین و مقامات نظامی روسیه حتا خود روس‌ها از رفتن به جبهه جنگ پوتین اجتناب میکنند و در مرز‌های آن کشور با فنلاند و گرجستان صف طولانی از مسافران جوان روسی است که کشور خود را ترک میکنند تا به جبهه نروند و شریک جنایات پوتین نباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
این ساده اندیشی است اگر فکر کنیم روسیه به پهبادهای ما احتیاج داشته ! خیر او فقط با این کار دنبال شریک در حمله به اوکراین می گشت که متاسفانه مسئولین ما با او همراه شدند .
یک روز با افتخار میگیم پهبادهامون مواضع اوکراین رو نابود کرد . روز دیگه میگیم کزارش های غلط به اوکراینی ها رسیده .
با توجه به گرایش اوکراین به صحنه نبرد غرب با روسیه و نیز عمق شدید اختلافات، مشخصه جنگ به همین روند ختم نمیشه
و ((اینده جهان در صورت وقوع جنگ هسته ای)):
روسیه مقابل امریکا و متحدان هسته ای آن و کشور های عضو ناتو شانسی برای بقا ندارد و احتمالا بصورت کامل تهدید میشود اما اروپا و امریکا هم بدون شک بشدت دچار خسارت های جبران ناپذیر هسته ای میشوند.
در جنگ روسیه و امریکا ممکن است کره شمالی که از شرق بین این دو کشور قرار دارد این وسط بصورت برق آسا به هدف خصمانه امریکا تبدیل شود.
همچنین در صورت شکسته شدن هنجار استفاده تسلیحات اتمی، قدرت های دیگر هسته ای متضاد هم مثل هند و پاکستان که موقتا بینشان صلح بر قرار شده بود ممکن است بصورت غیر قابل پیش بینی با حمله اتمی یکدیگر تهدید شوند، چین هم در آخر بنابر سیاست ها و منافع کشورش وارد این درگیری میشود و به این ترتیب هند و پاکستان نابود و چین هم سهم خود را از خسارات و تلفات میبرد.
یک سری جنگ های داخلی بخاطر کمبود انرژی و قحطی در اروپا رخ میدهد و ارتش امریکا ناچار برای تامین انرژی و غلات به افریقا حمله میکند.
چه کسی گفته ایران اجازه فروش اسلحه ندارد اوکراین پول بده به آنها فروخته خواهد شد هر فروند شاهد یک میلیون دلار داری بیا جلو‌که حراجش کردیم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
فکر نمیکنم دولت به اوکراین سلاح بفروشه چون در این صورت روابط سیاسیش با روسیه که متحد ایران در مقابله با غرب هست و همینطور شریک اقتصادیش در مقابله با تحریم ها رو از دست میده و علنا کمک میکنه روسیه زود تر نابود بشه که با منافع ایران جور نیست و همچنین اوکراین نیازی به خریدن تسلیحان نداره چون از غرب رایگان بهش تسلیحات میدن
روش و سیاست یک دولت میزان اقتدارش را نشان می دهد ترکیه این همه پهپاد بیرقدار به اوراین داد که خسارات زیادی به روس‌ها زدن ولی طوری عمل کرد که هنوز بعنوان واسطه بین اوکراین و روسیه عمل می کند و برای هر دو جنس می برد و تجارت پر سودش را دارد ایران هنوز نوک انگشتش را به شیره نزده با انواع مجازات ها و قطع رابطه ها مواجه شد واقعا تفاوت در چیست
دم اکراین گرم
تعداد غير قابل انتشار بیشتر از انتشار هست!شدی مثل فارس نیوز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار