بازدید 8570

آسیب به ۴۳ اتوبوس و ۲۳ خودرو آتش‌نشانی

شهردار تهران گفت: در حالی که ما به دنبال این هستیم که سطح خدمات‌رسانی را در شهر بالا ببریم متأسفانه ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۵۴ ایستگاه اتوبوس و ۲۳ خودروی آتش‌نشانی توسط اغتشاشگران در اتفاقات اخیر آسیب دید.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 23 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی گزارشی از فعالیت‌های یکساله شهرداری تهران ارائه داد و با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم در شهرداری تهران ، اظهارکرد: ما چهار تحول را در دستور کار قرار داریم؛ یک تحول مربوط به درون شهرداری است و به دنبال این هستیم که شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود.

وی ادامه داد: سه تحول نیز مربوط به بخش بیرونی است که تحول کالبدی ناظر بر تغییرات جدی در زمینه‌های فنی، عمرانی و حمل و نقل، تغییرات حوزه نرم همچون مسائل اجتماعی و سومین تحول فناوری است که باید به شهر هوشمند منجر شود.

زاکانی با اشاره به سه اقدام کلانی که در تحول فناورانه باید صورت بگیرد، گفت: بخشی از اقدامات مربوط به تسهیل کردن فرآیندهاست، بخش دیگر مربوط به زیر ساخت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات است تا در جهت تعاملی، بتواند خدمات ما را تسهیل کند. سطح دوم از خدمات مربوط به زیرساخت های شهری است تا بتوانیم خدمات را بر مدار هوشمند سازی به سمتی ببریم که شهروندان به بهترین نحو بتوانند از آن استفاده کنند.

بیشترین فیبر نوری موجود در شهر متعلق به شهرداری است

وی افزود: بیشترین فیبر نوری موجود در شهر متعلق به شهرداری است که باید بتوانیم در خدمت شهر و شهروندان قرار دهیم. بخش سوم اقدامات توسعه زیرساخت های فناوری است که بتواند هویت هوشمندانه و فناورانه برای تهران خلق کند. امیدواریم در آینده نزدیک و تا پایان سال بتوانیم خدمات متعددی ارائه کنیم.

اقدامات برای اتصال به پنجره واحد دولت از سوی شهرداری، کامل انجام شده است

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص زمان قطعی اتصال شهرداری تهران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، پاسخ داد: ما داخل شهرداری تمام اقدامات لازم برای اتصال به پنجره هوشمند را به پایان رسانده‌ایم و هر زمان که وزارت ارتباطات لینک را فراهم کند ما به پنجره واحد دولت متصل خواهیم شد.

زاکانی با بیان اینکه بیشترین خدمات ما در حوزه شهرسازی در پنجره واحد ارائه خواهد شد، گفت: اگر لینک متصل شود این خدمات ارائه و روز به روز به تعداد خدمات اضافه می‌شود. ما می‌خواهیم شهر را با هویت شهر هوشمند داشته باشیم و اقدامات را بر فضای مجازی مبتنی می‌کنیم تا مردم با آسایش بهتری خدمات را دریافت کنند.

آسیب به ۴۳ اتوبوس و ۲۳ خودرو آتش نشانی در اعتراضات اخیر

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت به خانواده مهسا امینی، عنوان کرد: موضوعی که در دست تحقیق است به بهانه ای تبدیل شده که منجر به آشوب شود چراکه اعتراض مقبول است اما آشوب هیچ کجا پسندیده نیست و این آشوب به جان و مال مردم ضربه می زند. برآورد مشخصی از خسارات وجود دارد اما اساس تخریب، تخریب آرامش و امنیت مردم است.

زاکانی با بیان اینکه ما در شهرداری سعی می کنیم سطح خدمات را بالا ببریم، اما عده ای اغتشاشگر باعث آسیب به ۴۳ دستگاه اتوبوس شده اند و ۵۴ ایستگاه به بهانه اعتراض آسیب دید؛ ادامه داد: ما مسئول ایمنی شهر هستیم اما ۲۳ خودروی آتش نشانی در روزهای اخیر آسیب دید و دیروز یک دستگاه آتش نشانی سوزانده شد. همچنین به پاکبانان ما که به رفت و روب پرداخته بودند نیز حمله شد.

وی با تأکید بر اینکه در زمانی که رئیس جمهور در سازمان ملل حقوق مردم را استیفا می کند اینجا افرادی اقدامای می کنند که عقبه آن مشخص است، تاکید کرد: این اقدام محکوم است و مردم آن را نخواهند پذیرفت. در سالهای قبل نیز این تجربه وجود داشت و با مردم روبه رو شدند و سد مردم آنها را محکوم کرد.

تجمیع هزار و ۲۰۰ حساب شهرداری تهران در خزانه واحد

وی با اشاره به طراحی برنامه امید و افتخار در تهران، گفت: ما وقتی شهرداری تهران را تحویل گرفتیم عملا شهرداری دو سال و نیم در تنش مالی بود و در سال ۹۹ برای پرداخت حقوق پرسنل سه ماه پول قرض گرفته شده بود و ما مسیر را به سمتی بردیم که در ۶ ماه اول چهار فصل را باز کنیم. در سر فصل اول می خواستیم به حوزه امنیت در حوزه مالی برسیم و با تجمیع هزار و ۲۰۰ حساب در خزانه واحد، به شورای اسلامی شهر تهران اعلام کردیم که در تنش مالی نیستیم و امروز نیز همچنان در این تنش قرار نداریم.

شهر را ارزان و شفاف اداره می‌کنیم

شهردار تهران تأکید کرد: تا امروز انضباط و نظم مالی، شرایط را به سمتی برده که هم شفافیت داشته باشد و هم شهر را ارزان تر اداره کنیم؛ چراکه شهر گران اداره می شد. ما املاک را در بورس عرضه کردیم و این اقدام بسیار شفاف انجام شد و در پرداخت ذینفع نهایی نیز بسیار شفاف عمل کردیم.

هدف گذاری برای ساماندهی هشت هزار معتاد متجاهر

وی افزود: یک جمعیت اهل علم آمدند و هزار مدیر را ارزیابی کردند تا بیش از یکصد مدیر را انتخاب کنیم. ما در گام سوم در حوزه مسائل اجتماعی وارد شدیم و در راستای ترمیم استخوان لای زخم که به شهر آسیب می زد قدم برداشتیم. امروز ۵۳۵۰ تخت برای معتادانی فراهم شد که هیچ بخشی سراغ آنها نمی رفت مانند معتادان زخم باز ، کبر و یا صغر سن و ... که به این تعداد قرار است تا بیش از ۲۰۰۰ تخت دیگر اضافه شود و در نظرداریم که به هشت هزار تخت برسیم.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه در ۶ ماه اول سعی کردیم برنامه تحول جامع برای شهر و کارهای روی زمین مانده را به اتمام برسانیم و طرح هایی جدیدی را نیز آغاز کنیم، یادآور شد: از بهمن ماه سال گذشته اقدامات و برنامه ریزی آغاز شد و به دنبال این هستیم که ۷۰ پروژه بزرگ تا ۱۲ بهمن ماه هر هفته افتتاح شود. این پروژه ها ۲۰ درصد آغاز و ۸۰ درصد خاتمه کار است. بعنوان مثال پروژه شهید شوشتری یکی از این طرح هاست که ۱.۵ درصد از کل ترافیک شهر تهران را کاهش خواهد داد و به آزادراه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه یادگار امام(ره)سالها مسدود بود که تجهیز کارگاه صورت گرفته و کار آغاز شده، یادآور شد: این پروژه افقی را برای غرب تهران باز می کند. همین طور پروژه شهید بروجردی نیز در آینده ای نزدیک پس از سالها خاتمه پیدا می‌کند.

اصلاح ۹۸ تقاطع در سطح شهر و کاهش راه مردم

شهردار تهران گفت: شنبه های امید و افتخار از سال قبل هدف گذاری شد که طرح های نیمه تمام را به پایان برسانیم و طرح های ضرورت دار را آغاز و تکمیل کنیم. ۹۸ اصلاح تقاطعی در شهر صورت می گیرد و ۷۸۰ کیلومتر راه را به ۵۷ کیلومتر تبدیل می‌کند که آرامش و آسایش، کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت. امسال ۱۸ طرح و سال آینده ۴۵ طرح خاتمه پیدا می‌کند. ما اعتقاد داریم کل شهر می‌تواند به یک کارگاه تبدیل شود. ما سال قبل برنامه ریزی کردیم و کاملا مشخص است که به کدام سمت پیش می رویم.

بدون یک سانتی متر فروش تراکم ۹۹ درصد منابع ما محقق شد

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما بدون اینکه یک سانتی متر فروش تراکم در شهر داشته باشیم و همچنین بدون اینکه چشم خود را بر روی تخلفات ببندیم توانستیم ۹۳.۴ درصد از اعتبارات خود را کسب کنیم که در ۱۰ سال اخیر در شهر تهران بی نظیر است. البته سال ۹۵ چون پنج هزار میلیارد تومان از بانک قرض گرفته شده بود چنین اتفاقی افتاده بود؛ اما این اتفاق در سال قبل بی نظیر بود و بر اساس گزاراشات هفته گذشته ۹۹ درصد منابع محقق شد.

وی با بیان اینکه عمده منابع به صورت نقد و غیر نقد است، گفت: بخش غیرنقد شامل املاک است که برای تهاتر در اجرای پروژه ها، ملک را به پیمانکاران عرضه می کنیم. در حال حاضر نیز املاک برای تهاتر در بورس ارائه می شود تا پیمانکاران نیز از بورس استفاده کنند. منابع نقدی از محل عوارض است که نیاز به اهتمام دارد. ما هر هفته جلسات درآمدی برگزار کردیم و تأکید ما این بود که باید فعال عمل کرد و مولفه های درآمدها و کم کاری ها و فعالیت ها سنجیده می شد که نیاز به تلاش مضاعف داشت و توسط بخش‌های مختلف تلاش صورت گرفت.

استقبال بالای سرمایه گذاران از پروژه‌های شهرداری تهران

زاکانی با بیان اینکه ۲۳۱ پروژه با ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شناسایی و در یک همایش دو روزه در سال جاری ارائه و با شدت با استقبال روبه رو شد، تصریح کرد: این پروژه ها شامل حمل و نقل، گردشگری و دیگر بخش‌هاست.

عبور از صددرصد منابع تعیین شده توسط شورا در نیمه شهریورماه

وی ادامه داد: ما عملا مسیری را که به آینده می رویم به گونه ای ترسیم کرده‌ایم که بر اساس بودجه و اعتبارات باشد، شورا اعتبارات را ۶۰ درصد افزایش داد و ما ۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را به ۸۳ هزار میلیارد تومان تبدیل کردیم و مولفه‌ها را بر این اساس تعیین کردیم. ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه نگهداشت و پرداخت حقوق و مواردی از این قبیل است. ۱۵ شهریور ماه اعلام کردیم که از صد درصد منابعی که شورا تعیین کرده بود عبور کردیم و به دنبال این هستیم که با مولدسازی و مشارکت شهر را بسازیم و بتوانیم شهری با چهره دیگری ترسیم کنیم.

بازپس گیری بیش از ۸ هزار میلیارد تومان امکانات شهر

شهردار تهران درباره شفافیت در عملکرد، یادآور شد: ما در مرحله‌ای، بخشی از اقدامات را به سامانه قراردادها متصل کردیم. اگر به سمتی برویم که فروش ملک و خریدها را شفاف کند اقدام خوبی است و ما در حال حاضر امکانات خود را در بورس عرضه می کنیم و اقلام را با ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان تر در بورس خریداری می‌کنیم و کاملا شفاف و مشخص است که از کجا خریداری و در چه پروژه‌ای هزینه می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه رویکرد ما شفافیت و مبارزه با فساد است، افزود: در حال حاضر املاک را با شفافیت در بورس عرضه می کنیم. در این راستا بیش از هشت هزار میلیارد تومان امکانات شهر که با زد و بند در اختیار افرادی خاص بود به شهر بازگشت.

وی با اشاره به یکی از این تخلفات به ارزش سه هزار میلیارد تومان، گفت: ما در سه سطح مبارزه با فساد را دنبال کردیم که یک سطح مبارزه با رشوه بود. راه آن سیستمی کردن و مواجهه دقیق بود تا آبروی کل پرسنل خدوم شهرداری با تخلف ۱۰۰ پرسنل از بین نرود که بر این اساس به سمت نظارت های تخصصی رفتیم. سطحی دیگر نیز در قراردادها بود که به سمت عرضه در بورس رفتیم و این امکان ایجاد شد که ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارشناس معتبر به کار گرفته شود و معادله به سمتی برود که به نوعی دخالت عنصر انسانی را در ماهیت کار تحت تاثیر قرار دهیم.

زاکانی با بیان اینکه در راستای استیفای حقوق نیز اقدام کردیم، اظهار کرد: در سطح سوم دیدیم که حقوقی در چند سال قبل تضییع شده بود که باید به دنبال آن رفت. یک قلم از این حقوق به ۱۲ هزار میلیارد تومان می رسد که زمینی با کارشناسی غلط فروخته شده و به عنوان امکان بزرگ مشخص شده است. تداخلات و تسهیلاتی نیز رقم خورد و ما در حال حاضر اعتراضات خود را داریم تا حق و حقوق شهر را در این زمینه دریافت کنیم.

افتتاح و توسعه ۶ بازارچه میوه و تره‌بار؛ شنبه

شهردار تهران با اشاره به وضعیت میادین میوه و تره بار در سطح شهر، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۵۸ تا قبل از آغاز مدیریت شهری اخیر ۲۶۳ بازارچه میوه و تره بار در شهر ایجاد شده بود؛ اما تا انتهای سال قبل ۳۱ بازارچه به شهر اضافه شد و امسال نیز ۱۰۰ بازارچه و سال آینده ۱۰۰ بازارچه دیگر اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح بازارهای جدید میوه و تره بار در ابتدای هفته آینده و آغاز ساخت ۱۴ بازار جدید افزود: سعی داریم تا در تمامی محلات میادین میوه و تره بار یا بازارچه داشته باشیم، ۱۲۹ محله در تهران بازارچه ندارد، میانگین قیمت در یان بازارچه‌ها ۴۰ درصد با بیرون تفاوت دارد. قصد داریم توزیع خرید با استفاده از اپلیکیشن داشته باشیم تا شهروندان خرید خود را درب منزل تحویل بگیرند. مدل دیگر این است که ما با برند خودمان با مغازه های سطح شهر توافق کنیم و بگذاریم مغازه های سطح شهر هم سودآوری داشته باشند.

زاکانی بیان کرد: هدف دیگر ما درباره معیشت مردم مربوط به تامین لوازم منزل است. ما اکنون ۳۹ فروشگاه شهروند داریم و به زودی این تعداد افزایش پیدا خواهند کرد.

تحویل ۱۸۰ هزار مسکن سالیانه به مردم

شهردار تهران ادامه داد: هدف سوم ما درقبال معیشت مردم مربوط به مسکن است، در همین راستا مشارکت در ساخت ۱۸۰ هزار مسکن را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به این که یکی از وجوه هویت شهر معماری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر از نظر معماری بی هویت است و در این زمینه دقت بسیار زیادی انجام داده‌ایم و الگوهایی را در نظر گرفته‌ایم تا افراد در زمینه نمای ساختمان الگوی تایید شده‌ای را انتخاب کنند؛ اگر مدلی هم مد نظر باشد را می‌توانند شهروندان ارائه دهند.

زاکانی در ادامه بیان کرد: تا قبل از انقلاب ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز و تنها ۷۲ پارک داشتیم؛ اما در حال حاضر ۵۹ هزار هکتار فضای سبز و ۲۳۴۶ پارک داریم. ما سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامونی در شهر و اطراف آن داشتیم و امسال ۱۵۰۰ هکتار به آن اضافه خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح پارک ایرانیان در هفته های پیش عنوان کرد: چند روز پیش فاز اول بوستان ایرانیان به وسعت ۱۶ هکتار افتتاح شد و فاز دوم آن با مساحت ۲۲ هکتار به بهره برداری خواهد رسید و اقوام مختلف در آنجا می توانند حضور فعال داشته باشند.

احداث مساجد در دستور کار

شهردار تهران گفت: در مساجد توجه به توسعه و کمک داریم و به دنبال ساخت مساجد بزرگ و شاخص هستیم؛ امسال نیز تعدادی مسجد را در دستور ساخت داریم.

وی افزود: ما ۲ هزار و ۳۴۶ پارک در تهران داریم و نیازهای مردم را در این پارک‌ها تعریف خواهیم کرد و اگر اقتضای پارکی باشد که در پیرامون آن مسجد، مدرسه، خانه بهداشت، مراکز آموزشی، خدمات متفاوت و ... باشد تعریف می‌کنیم تا مردم دسترسی خوبی به امکانات و تفریح ارزان داشته باشند.

بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع مسکن بسیار مهم است و ما در این زمینه ورود پیدا کرده‌ایم و می‌خواهیم امکانی را ایجاد کنیم تا تسهیلات خوبی فراهم شود و ما همت خوبی در این زمینه داریم تا گره از کار مردم باز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر