بازدید 34865

رژه نیروهای مسلح در خوزستان با حضور محسن رضایی+ عکس/ رضایی: دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ ایران است/ پیشکسوتان جنگ تحمیلی پرچمداران اقتدار ایران هستند

دکتر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس که شامگاه چهارشنبه به خوزستان سفر کرد، در آیین رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در اهواز به مناسب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس حضور یافت.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ 22 September 2022

رژه نیروهای مسلح در خوزستان با حضور محسن رضایی+ عکس/ رضایی: دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ ایران است/ یشکسوتان جنگ تحمیلی پرچمداران اقتدار ایران هستند

تابناک: دکتر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس که شامگاه چهارشنبه به خوزستان سفر کرد، در آیین رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در اهواز به مناسب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس حضور یافت.

محسن رضایی روز پنجشنبه در آئین رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در اهواز با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دو کشور خارجی با اتحاد هم به جنگ با ایران پرداختند، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ ایران دفاع مقدس بود که طبق نظر پژوهشگران و تاریخ‌نویسان کم نظیر بود.

وی ادامه داد: عمده تجهیزات ارتش بعث عراق تجهیزات نظامی شوروی بود و با هلیکوپتر و موشک به میدان جنگ آمد. در جنگ تحمیلی آمریکا و شوروی دشمنان ما بودند که با هم علیه جمهوری اسلامی ایران متحد شدند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه افتخار می کنیم که از جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدیم خاطرنشان کرد: در زمان جنگ با عراق ،آمریکا سلاح های شیمیایی و میکروبی به ارتش عراق می داد.

وی با بیان اینکه معمولا هر جامعه ای سه رکن اساسی دارد که بر این اساس کشور را اداره می کنند گفت: امنیت، اقتدار، اقتصاد و معیشت سه رکن اساسی اداره یک کشور است که ایران از ۲۰۰ سال قبل در هر سه زمینه ضعیف شده بود اما با شکل گرفتن نظام، جمهوری اسلامی در این سه رکن به این اقتدار رسید.

فرمانده سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: با جنگی که دنیا علیه ایران درست کرد ارتش وفادار و سپاه انقلابی از مرزهای کشور دفاع کردند تا یک متر از مرزهای ما جابجا نشود.

رضایی افزود: کسانی که به فکر یک وجب خاک ایران هستند، بدانند نیروهای نظامی اجازه نمی دهند یک وجب از این خاک واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در سومین قله به عنوان اقتصاد به سر می بریم که امیدواریم دولت سیزدهم با برنامه های تحولی که دارد در این جنگ هم با اقتصادی شکوفا پیروز شود تا ملت ایران به آسایش برسد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جان خود را فدای ملت ایران می کنیم و نیروهای نظامی آرزو دارند در راه آرامش ملت ایران جان خود را فدا کنند، تصریح کرد: کسانی که تلاش می کنند، نشان دهند نیروهای مسلح با ملت نیستند اشتباه می کنند، چون این نیروهای جان بر کف آماده اند جان خود را فدای ملت کنند.

حضور در آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس

محسن رضایی همچنین روز پنجشنبه در آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن آیت اله خامنه‌ای اهواز، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را وظیفه‌ای شرعی، انسانی و انقلابی دانست که باید از سوی تک تک افراد جامعه مهم تلقی شود.

وی با بیان اینکه هر چه از دوران دفاع مقدس می‌گذرد عظمت کار رزمندگان آن دوره بیش از پیش روشن می‌گردد بیان کرد: دفاع مقدس تنها یک حرکت دفاعی و نظامی نبود بلکه یک انقلاب و قیام دیگر بود.

رژه نیروهای مسلح در خوزستان با حضور محسن رضایی+ عکس/ رضایی: دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ ایران است/ یشکسوتان جنگ تحمیلی پرچمداران اقتدار ایران هستند

معاون اقتصادی رییس جمهور، دفاع مقدس را خط بطلانی بر تمامی رویاها و خیالات باطل دشمنان بیان کرد و افزود: دشمنان ایران با همه محاسبات نظامی که انجام داده بودند، با شکست روبه‌رو شدند.

وی ادامه داد: پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان پرچمداران اقتدار ایران هستند.

رضایی افزود: اقتدار ایران ناشی از ریل گذاری است که رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی انجام دادند؛ اینکه در ایران اسلامی هر روز شاهد پیشرفت جدیدی در سپاه پاسداران و نیروهای مسلح هستیم، مرهون ریل‌گذاری پیشکسوتان دفاع مقدس است.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: اگر پایگاه عین الاسد مورد هدف قرار گرفت؛ اما آمریکا واکنشی نشان نداد به این دلیل است که خوب می‌دانستند که جواب سنگین‌تری در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: نکته مهمی که در این برهه حساس باید به آن توجه شود این است که اگر اقتصاد ایران مانند دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ریل گذاری و بازسازی شود، بخش اعظمی از مشکلات معیشتی مردم نیز برطرف خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس امروز وظیفه مهم‌ جهاد تبیین را بر عهده دارند گفت: سخنرانی و خاطره گویی از هشت سال دفاع مقدس و اقتدار ایران دیگر به تنهایی پاسخگوی نیازهای این نسل نیست و باید بستر آموزش را برای نسل جوان فراهم آورد.

معاون اقتصادی رییس جمهور بر استفاده از ظرفیت بسیج در زمینه آموزش ابعاد مختلف دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: بخش زیادی از جوانان و نوجوانان کشور ذهنیتی از دفاع مقدس ندارند و کلاس‌های درس و دانشگاه به تنهایی پاسخگوی این نسل نیست لذا باید از ظرفیت بسیج و مساجد در این زمینه بهره برد.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای تکریم پیشکسوتان در کشور و به ویژه خوزستان صورت گرفته گفت: اقدامات و برنامه‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است که باید بستر گسترش آن بیش از پیش فراهم‌ شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور هدفمند بودن تجلیل از پیشکسوتان را عاملی موثر در حفظ روحیه آنها خواند و بیان کرد: هدف از تجلیل در واقع روشن شدن و تبیین زوایای مختلف دفاع مقدس برای نسل آینده باید باشد که بخش اعظم از این مهم می‌تواند از طریق پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس به خوبی صورت پذیرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور شامگاه چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد.

شرکت در آیین رژه نیروهای مسلح خوزستان در اهواز، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، افتتاح خانه فولاد و چند برنامه دیگر بخشی از برنامه‌های سفر محسن رضایی به استان خوزستان است.

دیدار صمیمی با خانواده شهدا

محسن رضایی، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور در گلزار بهشت آباد اهواز، ضمن قرائت فاتحه، با اعضای خانواده برخی از شهدا در یادمان سرلشکر شهید علی هاشمی دیدار و گفت و گو کرد.

رژه نیروهای مسلح در خوزستان با حضور محسن رضایی+ عکس/ رضایی: دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ ایران است/ یشکسوتان جنگ تحمیلی پرچمداران اقتدار ایران هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور به همراه آقارضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، سردار حاجتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از مسئولان با حضور در یادمان شهید علی هاشمی، با فرزندان شاهد دیدار و گفت و گو کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در حاشیه این دیدار ضمن اشاره به عظمت کار رزمندگان و شهدای اسلام در اقتدار ایران گفت: همه قدرت‌های جهان در هشت سال دفاع مقدس علیه ایران شدند؛ شاید در آن برهه کسی فکر نمی‌کرد که این کشور بتواند به چنین اقتداری در جهان دست یابد اما شهدا با فدا کردن جان خود در مقابل دشمنان کشور، همه نقشه های آنان را برآب کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: جان تازه بخشیدن به مکتب حسینی، مکتب علوی، مکتب زهرایی از دستاوردهایی بود که شهدا به آن جان تازه ای بخشدند.

در این دیدار صمیمی از چند نفر از فرزندان شاهد تجلیل شد.

رژه نیروهای مسلح در خوزستان با حضور محسن رضایی+ عکس/ رضایی: دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ ایران است/ یشکسوتان جنگ تحمیلی پرچمداران اقتدار ایران هستند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان