بازدید 8233

تداوم رگبار و رعد و برق در این استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ا تداوم رگبار باران در نقاط مختلف کشورطی روزهای آتی و خیزش گرد و خاک در شرق و غرب خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ 21 September 2022

به گزارش تابناک، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۳۰ شهریور) در برخی مناطق شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شمال و غرب فارس، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از اصفهان و پنجشنبه (۳۱ شهریور) در شرق هرمزگان، شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از اصفهان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با گذر امواج تراز میانی جو، امروز و با شدت بیشتر فردا، در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، شمال ایلام، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی و البرز غربی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ( اول مهر) در برخی مناطق شمال غرب و شنبه (۲ مهر) در برخی مناطق گیلان و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد. یکشنبه (۳ مهر) نیز در استان‌های ساحلی خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور شاهد بارش خواهیم بود.

به گفته ضیاییان امروز(۳۰ شهریور) شرایط برای شکل‌گیری توده گردوخاک روی کشور عراق مهیا است. از این رو از اواخر وقت امروز و طی روز پنجشنبه نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال غرب و نوار غربی کشور انتظار می‌رود. جمعه در شمال غرب و شنبه و یکشنبه در جنوب غرب و نوار شرقی کشور، در برخی ساعات، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی افزود: اواخر وقت جمعه شرق خلیج فارس و شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۱ شهریور) صاف تا قسمتی ابری با احتمال وزش باد شدید در بعد از ظهر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه ( اول شهریور) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۳۰ و ۳۱ شهریور) اهواز با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر