بازدید 27084
با تحولات منطقه و جهان

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک/ اعزام ناو‌های جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان/ تحویل اجساد ۹۵ سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو/ هشدار بیش از ۲۰۰ سازمان درباره تشدید بحران گرسنگی در جهان

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک، اعزام ناو‌های جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان، تحویل اجساد ۹۵ سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو، هشدار بیش از ۲۰۰ سازمان درباره تشدید بحران گرسنگی در جهان و دیدار رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با شخصیت‌های عراقی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 21 September 2022

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک/ اعزام ناوهای جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان/ تحویل اجساد 95 سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو/ هشدار بیش از 200 سازمان درباره  تشدید بحران گرسنگی در جهان

بین الملل تابناک: دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک، اعزام ناو‌های جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان، تحویل اجساد ۹۵ سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو، هشدار بیش از ۲۰۰ سازمان درباره تشدید بحران گرسنگی در جهان و دیدار رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با شخصیت‌های عراقی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک 

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و معاون سیاسی وزیر خارجه روز سه شنبه به وقت محلی در نیویورک با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران و معاون جوسپ بورل هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، در این دیدار به بررسی روند مذاکرات رفع تحریم ها پرداختند.

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک/ اعزام ناوهای جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان/ تحویل اجساد 95 سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو/ هشدار بیش از 200 سازمان درباره  تشدید بحران گرسنگی در جهان

گفت‌ وگوها برای رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق برجام است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده بماند.

اعزام ناوهای جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان

واشنگتن با هدف تحریک و ایجاد تنش نظامی در اقصی نقاط جهان همچون افغانستان، عراق، اوکراین، این بار تنگه تایوان را که کارشناسان و ناظران بین الملل از آن به عنوان حساس ترین و ملتهب ترین نقطه در جهان یاد می کنند، هدف قرار داده و به همراه کانادا، ناوهای جنگی خود را به این منطقه اعزام کرد.

 شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: به دنبال اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر دفاع از تایوان درصورت حمله چین، کانادا و آمریکا چند فروند ناوجنگی خود را از تنگه تایوان عبور دادند.

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک/ اعزام ناوهای جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان/ تحویل اجساد 95 سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو/ هشدار بیش از 200 سازمان درباره  تشدید بحران گرسنگی در جهان

بنا بر این گزارش، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ناو جنگی آمریکا « یواس‌اس هیگینز » (USS Higgins)، با توانایی موشک های هدایت شونده روز سه شنبه (روز گذشته به وقت محلی) از تنگه تایوان عبور کرد.

در این بیانیه آمده است؛ عبور این ناو آمریکایی از تنگه تایوان با همراهی ناوچه «اچ‌ام‌سی‌اس ونکور» (HMCS Vancouver) مدل «هلیفاکس» (Halifax-class) نیروی دریایی کانادا صورت گرفت.

براساس اعلام نیروی دریایی آمریکا، عبور این دو فروند ناو جنگی از آبراه تایوان به دور از هر قلمرو دریایی و ساحلی کشوری بوده و این اقدام نمایانگر تعهد آمریکا و شرکا و متحدان خود نسبت به داشتن منطقه ای آزاد در محدوده دریایی اقیانوس هند – آرام است.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: طی سه هفته گذشته، این سومین باری است که آمریکا اقدام به اعزام ناوهای جنگی خود از آبراه تایوان می کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس» و در پاسخ به این پرسش که در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان، نیروهای آمریکایی به دفاع از تایوان خواهند پرداخت، گفته بود: «آری».

تحویل اجساد ۹۵ سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو

جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اجساد ۹۵ نظامی کشته شده ارمنستان را به این کشور تحویل داده است.

به گزارش آناتولی، در بیانیه کتبی کمیسیون دولتی اسیران جنگی، گروگان و مفقودین جمهوری آذربایجان آمده است که اجساد از طریق صلیب سرخ بین‌المللی به ارمنستان تحویل داده شده است.

دولت جمهوری آذربایجان در بیانیه خود آورده است که بررسی های لازم برای تمام اجساد این نظامیان ارمنی توسط دادستانی باکو انجام شده است.

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک/ اعزام ناوهای جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان/ تحویل اجساد 95 سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو/ هشدار بیش از 200 سازمان درباره  تشدید بحران گرسنگی در جهان

در این بیانیه آمده است که روند تحویل اجساد نظامیان ارمنی کشته شده در درگیری‌های مرزی ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر همچنان ادامه دارد.

طبق ادعای دولت ارمنستان ۲۰۷ نظامی این کشور در درگیری‌های اخیر کشته شده اند و باکو نیز می‌گوید ۸۰ نظامی این کشور بر اثر این درگیری ها جان باخته اند.

باکو، ایروان را به اقدامات تحریک‌آمیز در مناطق مرزی متهم کرده است. در این بین ترکیه نیز حمایت خود را از جمهوری آذربایجان اعلام کرده است.

هشدار بیش از ۲۰۰ سازمان درباره  تشدید بحران گرسنگی در جهان

بیش از ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در یک نامه سرگشاده خطاب به رهبران جهان هشدار دادند، بر طبق برآوردها هر چهار ثانیه یک نفر در جهان از گرسنگی می‌میرد و خواستار اقدام بین‌المللی قاطع برای «پایان دادن به بحران گرسنگی در حال تشدید در جهان» شدند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، ۲۳۸ سازمان مردم‌نهاد متعلق به ۷۵ کشور از جمله سازمان‌های «آکسفام»، «کودکان را نجات دهید» و «طرح بین‌الملل» در این نامه سرگشاده که خطاب به رهبران شرکت کرده در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک فرستادند به ابراز ناراحتی از افزایش فزاینده گرسنگی در جهان پرداختند.

آنها در این نامه نوشتند: «هم اکنون میزان سرسام‌آور ۳۴۵ میلیون تن گرسنگی شدید را تجربه می‌کنند؛ رقمی که از سال ۲۰۱۹ تا کنون بیش از دو برابر شده است.»

دیدار و رایزنی برجامی باقری و مورا در نیویورک/ اعزام ناوهای جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان/ تحویل اجساد 95 سرباز ارمنی به ارمنستان توسط باکو/ هشدار بیش از 200 سازمان درباره  تشدید بحران گرسنگی در جهان

آنها تاکید کردند: «به رغم وعده رهبران جهان مبنی بر عدم اجازه به وقوع دوباره گرسنگی در قرن بیست‌ویکم، گرسنگی بار دیگر تبدیل به یک پدیده قریب‌الوقوع در سومالی شده است. در سراسر جهان ۵۰ میلیون تن در ۴۵ کشور در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.»

این سازمان‌های مردم‌نهاد با اشاره به اینکه بر طبق برآوردها هر روز ۱۹۷۰۰ تن در جهان در اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کردند؛ به این معنا که هر چهار ثانیه یک نفر دارد در جهان از گرسنگی می‌میرد.

«محنا احمد علی الجبالی» از «انجمن مراقبت از خانواده یمن» و از امضاکنندگان این نامه گفت: «این وحشتناک است که با وجود همه فناوری ها در حوزه کشاورزی و تکنیک های برداشت محصول، امروز هنوز ما داریم درباره قحطی در قرن بیست و یکم صحبت می کنیم. این مشکل مربوط به یک کشور یا یک قاره نیست و گرسنگی هرگز تنها یک علت ندارد. مشکل مربوط به بی عدالتی در کلیت بشریت است.»

او ادامه داد: «ما نباید به منظور تمرکز هم بر ارائه کمک های غذایی فوری نجات‌بخش و هم ارائه حمایت‌های طولانی مدت‌تر با هدف قادر ساختن مردم به مراقبت از آینده خود تا هم بر تامین غذای فوری نجات دهنده و هم بر حمایت طولانی مدت تمرکز کنیم تا مردم بتوانند مسئولیت آینده خود و تامین کردن خودشان و خانواده‌شان حتی یک لحظه بیشتر منتظر بمانیم.»

بر اساس اعلام این سازمان‌ها، بحران جهانی گرسنگی ناشی از «ترکیب مرگبار فقر، بی‌عدالتی اجتماعی، نابرابری جنسیتی، درگیری، تغییرات آب و هوایی، و شوک‌های اقتصادی» و همین طور تأثیرات ادامه‌دار همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ در اوکراین به وجود آمده است.

دیدار رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با شخصیت‌های عراقی

«ابراهیم القریشی» عضو حزب «التجمع الوطنی» در مصاحبه‌ای خواستار ورود دستگاه امنیتی عراق به موضوع دیدارهای «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با برخی شخصیت‌های عراقی شد.

او به وبگاه خبری المعلومه عراق گفت که دیدارهای «مکرر و علنی» هاکان فیدان با سیاسیون عراقی مشکوک و سؤال‌برانگیز است و باید پرسید در این دیدارها چه مسائلی مطح و درباره آنها بحث می‌شود و اینکه آیا سازمان اطلاعات عراق از محتوای این نشست‌ها اطلاع دارد یا خیر؟

«ابراهیم القریشی» افزود: «باید از این دیدارهای جنجالی تحقیق صورت گرفته و محتوای آن‌ها به اطلاع عموم برسد. در هر کشوری در جهان هر مقام سیاسی که بخواهد با مقامات امنیتی کشور دیگری دیدار کند، مورد سؤال واقع می‌شود، چون این موضوع به امنیت ملی مربوط می‌شود و این گونه دیدارها باید با موافقت مستقیم دولت باشد.»

این فعال سیاسی عراقی سپس گفت که نفوذ امنیتی ترکیه در میان فضای سیاسی عراق، با حملات نظامی این کشور در مناطق مرزی همراه است و این مسأله سؤالات زیادی را پیش می‌کشد.

«هاکان فیدان» در آخرین مورد در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در سفر به عراق با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف «السیاده» عراق دیدار و گفت و‌گو کرد که این سفر با اعتراض محافل سیاسی عراقی همراه بود، به خصوص دیدار وی با خمیس الخنجر که هیچ مسئولیت رسمی ندارد.

محافل عراقی این قبیل دیدارها را در راستای دخالت و اثرگذاری آنکارا بر روند سیاسی عراق و انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور تفسیر می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۵
آذربایجان میگوید۹۵ سربازکشته شده ارمنی راتحویل صلیب سرخ میدهد که کشته های ارمنستان درتجاوزاخیرش است ارمنستان ادعاداردکه ۲۰۵ نفرازسربازهایش کشته شده اند که امارکشته شده هارابرای مظلوم نمائی وگرفتن امتیاز ازامریکا بالا ببرد این ها سیاست مظلوم نمائی ارامنه است که سالها دنیاراباترفند نسل کشی ساختگی مضحکه خودکردند که فقط توسط بعضی ازهمکیشانشان باورشد البته اکر یک مقام دیگر امریکائی رابه انجادعوت کنند وبرود آنوقت آمار دومیلیون وپانصد هزارکشته میدهند چون هرچه دلشان بخواهدآنهاحامی اینها هستند ودنیازودباور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
محض اطلاع همشهری : اذربایجان گفته تعداد کشته های ارمنستان حداقل 400 نفر است کشته های ارمنی بیشتر تو خاک اذربایجانه اتفاقا الان نارامی هایی در ارمنستان هست که دولت را به لاپوشانی و کم جلوه دادن امار واقعی کشته ها متهم می کنه
نقی
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
تا آنجا که همگان میدانند و روسیه هم بارها اعلام کرده ارمنستان متحد استراتژیک روسیه است نه امریکا و غرب ، حال چگونه است که غرب حامی ارمنستان شده است!!!!؟؟؟
هر روز در خبر از پیروی اروپا با امریکا میگوییم باز با انها مذاکره میکنیم این کذب از چیست
فاصله آمریکا و کانادا با تایوان چند هزار کیلومتره؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
مسئله اینجاست که دولت قانونی منتخب اکثریت ۹۹

درصدی مردم تایوان از آمریکا در مقابل زور گویی های

چین کمونیست در خواست کمک کرده اند
بنازم به قدرت آمریکا
برجام که خسارت محض بود و سیاستهای آمریکا هم که شکست خورده، خب دیگه مذاکره برجامی چرا انجام میدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
تحریم ۲۰ ساله جهانی هر ساله مبلغ هفتاد میلیارد

دلار به جیب کشور و مردم خسارت میزند

و معلوم نیست تا چه زمانی و چگونه تمام میشود ؟؟

متاسفانه اکثر میدانهای نفت و گاز مشترک ما با اعراب

همسایه مان از عراق تا کویت و عربستان و قطر و

بحرین و امارات مشترک میباشد و شبانه روزه توسط

آنها تخلیه و در بازار گران قیمت جهانی بفروش میرسد

و کشور و مردم ایران عزیز همچنان در سختی های

بزرگ اقتصادی گرفتار شده میباشد!!!؟
برجام که خسارت محض بود و سیاستهای آمریکا هم که شکست خورده، خب دیگه مذاکره برجامی چرا انجام میدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
دکتر جلیلی که ۸ سال رفت و آمد و درس تاریخ دینی

و سخنرانی فلسفه افلاطونی برای گروه ۵+۱ کرد!!؟

و انها هم ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷

منشور ملل را بعنوان جایزه به او دادند !!!!!؟

ظریف که پس از او و با تلاش های بی وقفه توانست برجام را به برجام برساند

ولی تندروهای داخلی و جبهه پایداری ها و کاسبان

تحریم با ندادن مجوز به شرکتهای بزرگ امریکایی و

تهدید اسراییل و کشور های منطقه ، عملا موجبات بالا

آمدن ترامپ و تعطیل کردن برجام را کلید زدند

و حالا باقری یکسال است که راه و روش جلیلی را ادامه

میدهد و باید منتظر ارسال پرونده به شورای حکام و

شورای امنیت سازمان ملل و برگشت و تقویت تحریم ها
باشیم
بامید آزادی همه اراضی آذربایجان از دست ارمنستان اشغالگر
زنده باد ارامنه مهربان
یاشاسین آزربایجان
زنده باد مردم آذربایجان زنده باد مردم ارمنستان زنده باد صلح و مرگ بر جنگ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار