بازدید 5792
برای نخستین‌بار در صنعت خودرو کشور

مرکز نوآوری در شرکت ستاره ایران راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ستاره ایران، از انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای ایجاد مرکز نوآوری در این شرکت خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که این اقدام در شرکت خودروسازی کشور اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 20 September 2022

مرکز نوآوری در شرکت ستاره ایران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- سید حمید ادبی، با بیان این‌که مرکز نوآوری در راستای اجرایی کردن فعالیت‌ها، برنامه‌های عملیاتی و اقدامات نوین خدمات پس از فروش ایجاد شده، عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه خدمات پس از فروش در سطح استانداردهای بین المللی شرکت مرسدس بنز آلمان، بومی‌سـازی خدمات فوق تخصصی تعمیرات خودروهای مرسدس بنز هیبریدی و برقی، آموزش فناوری‌ها و سیسـتم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) خودروهای مرسـدس بنز از جمله اقداماتی است که در پی راه‌اندازی این مرکز نوآوری صورت می‌گیرد.
وی گفت: ارتقای فرآیندها و روش‌های خدمات پس از فروش، راه اندازی سیستم‌های آموزشی دیجیتال، نمایشگاه و فروشگاه مجازی (virtual showroom) و همچنین ارتقای رضایتمنـدی مشتریان با اسـتفاده از نرم افزارهای کاربردی و فناوری‌های نویـن از جمله برنامه‌های مدنظر در این مرکز نوآوری است.
ادبی با بیان این‌که بومی‌سازی برنامه پیشرفته استیکس (مدل پذیرش تا تحویل کمپانی مرسدس بنز آلمان)، زمینه‌سازی لازم برای کسب دانش فنی و حرکت به سمت انتقال فناوری نوین صنعت خودروسازی جهان (خودروهای متصل و خودران) از دیگر برنامه‌های این مرکز به شمار می‌رود، افزود: برنامه‌ریزی حرفه‌ای برای تکمیل زنجیره ارزش کسب و کار و ارتقای فعالیت‌های تجاری بین‌المللی (تولید، بازاریابی، واردات، فروش و خدمات پس از فروش) از دیگر اقدماتی است که در این مرکز با هدف صیانت و ارتقای سطح رضایت مشتریان صورت می‌گیرد.
ادبی با تاکید بر این‌که اجرای خدمات پس از فروش در شرکت ستاره ایران از منظر دانش فنی، ابزار و تجهیزات بر اساس دستورالعمل های استاندارد و فوق حرفه‌ای و بین‌المللی شرکت مرسدس بنز صورت می‌گیرد، گفت: از اسفندماه سال ۱۳۹۹ تاکنون برای اخذ گواهی‌نامه این مرکز در تلاش هستیم و در نهایت پس از ارایه مدارک، مستندات، ظرفیت و توانمندی‌های موجود، در پایان مردادماه موفق به اخذ این گواهی‌نامه شدیم.
مدیرعامل ستاره ایران با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی موجود در این مرکز، اظهار کرد: با شروع به کار مرکز نوآوری، دانشجویانی که در زمینه شتاب‌دهنده‌ها و شاخه‌های مرتبط با این حوزه دارای تجربه هستند را جذب خواهیم کرد.
ادبی با اشاره به کاهش هزینه‌ای که متعاقب ایجاد این مرکز محقق خواهد شد، تصریح کرد: طبیعتا بازدید مشتریان از نمایشگاه‌های خودرو و قطعات به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی، موجب کاهش هزینه خواهد شد و افراد در بازدید مجازی، فرصت و تسلط بیش‌تری خواهند داشت.
به گفته وی این بازدید مجازی با استفاده از عینک‌های متاورس و واقعیت مجازی و نیز استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه اجرایی خواهد شد.
ادبی خاطرنشان کرد: ستاره ایران اولین شرکت خودرویی کشور محسوب می‌شود که از حدود شش ماه قبل کارگروه متاورس را راه‌اندازی کرده است که این اقدام با محوریت ارایه خدمات نوین از طریق سیستم‌های هوشمند متاورس برای مشتریان صورت گرفته است.
وی با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت ستاره ایران را واجد شرایط انتقال تجربه و دانش این اقدام نوین به سایر خودروسازان می‌داند، اظهار کرد: به‌این‌ترتیب، با برنامه‌های نوین خدمات پس از فروش خود می‌توانیم نسبت به ارتقای حوزه‌های خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی اقدام کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان