بازدید 81860
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۲۷ شهریورماه

یک اتفاق ناخوشایند از دریچه امنیت اخلاقی / آیا ماجرای مهسا امینی بزرگنمایی شده است؟ / آیا وثیقه تاثیرگذار است؟

عضویت در پیمان شانگ‌های و تهدید تحریم‌ها، پشت پرده رتبه جدید ایران در سرعت اینترنت، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری اربعین دانشجویان، گازگرفتگی اروپاییان در اوکراین، پیامد‌های وقت‌کشی در برجام، تله مبارزه با بدحجابی، واکنش‌ها به ماجرای غم انگیز «مهسا امینی»، ما، کی‌روش و آرزو‌های مشترک، طلای دلچسب قهرمان کامران و پرواز جاماندگان اربعین تا کربلا، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۷ 18 September 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۷ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که مرگ مظلومانه مهسا امینی و نقد‌ها و تحلیل‌هایی درباره عملکرد گشت ارشاد، باشکوه‌ترین اربعین تاریخ در بیانات رهبر انقلاب، عضو رسمی ایران در سازمان شانگ‌های و زنگ خطر نرخ سود بین بانکی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


یک اتفاق ناخوشایند از دریچه امنیت اخلاقی

مهدی جمشیدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه ایران با عنوان گذار به سوی غلبه کار فرهنگی نوشت: ۱- حادثه تلخ درگذشت خانم مهسا امینی، گزنده و غم‌بار بود و کام همه ما را تلخ کرد؛ چنان‌که روح حاکم بر بسیاری از واکنش‌ها، حاکی از تأثر نسبت به از دست رفتن جان شریف ایشان بود. در این درد و اندوه، خود را با خانواده ایشان شریک می‌شماریم و از خدای متعال برای او، تمنای مغفرت و طلب رحمت داریم. اما آنچه که رخ داد، فقط یک «اتفاق» بود که در پهنه گسترده کارنامه پلیس امنیت اخلاقی، نظیر و شبیهی ندارد. از این‌رو، نباید از یک حادثه ناخواسته و غیرارادی، «نتایج ساختاری» گرفت و هیجان‌زده و ناموجه، «روندها» را ناصواب معرفی کرد. آری، ضعف‌ها و کاستی‌ها در این زمینه، قابل‌انکار نیستند و نباید از آن‌ها غفلت کرد، اما سخن در این است که نباید «مبالغه» کرد و دلالت‌هایی را بیش از کشش درونی این حادثه به آن نسبت داد. باید زمام و عنان عواطف خویش را به دست گرفت و عالمانه و عاقلانه به داوری نشست و در ورطه «بی‌انصافی» و «زیاده‌روی» نغلتید. تلخی یک واقعه، مجوزی برای عبور از «اخلاق» و «انصاف» نیست.


۲ - سیر حرکت و تحول عملکرد نیروی انتظامی در زمینه حجاب و عفاف، از پیشرفت تدریجی آن حکایت می‌کند؛ چنان‌که نیروی انتظامی به این نتیجه دست یافته است که باید فرد کم‌حجاب را در گام نخست، در متن «تذکر اخلاقی» و «هشدار تنبه‌زا» قرار بدهد و از طریق «تبیین» و «توضیح»، ذهن او را با منطق حجاب آشنا سازد تا به‌تدریج، خود او در مسیر درونی‌سازی حجاب و باورمندی به آن قرار بگیرد. این به معنی‌گذار تکاملی از تکیه محض بر «سازکار‌های سخت و حقوقی» به سوی «سازکار‌های نرم و فرهنگی» است؛ آن هم در روند فعالیت‌های درونی نیروی انتظامی، در‌حالی‌که بر اساس نگاه رایج و ابتدایی، نباید وارد این حوزه شود. نیروی انتظامی می‌توانست این حلقه از فرایند اصلاح اجتماعی را به نهاد‌های دیگر واگذار کند و خود بر روند‌های متناسب با هویت عرفی‌اش عمل نماید، اما بر «گستره کارکردها»‌ی خویش افزود و خیرخواهانه و دلسوزانه، چنین مواجهه‌ای را بر عهده گرفت. این چرخش، بسیار راهگشا و خوشایند است و نشان می‌دهد نیروی انتظامی، به‌واقع در پی اصلاح اجتماعی به‌صورت «عمیق» و «ماندگار» است و نمی‌خواهد «دافعه حداکثری» بیافریند.


۳- در رویکرد دولت اسلامی، امنیت اجتماعی به «بدن» افراد جامعه و «داشته‌های مادی و مالی» آن‌ها منحصر نیست، بلکه افزون بر این، باید از «امنیت اخلاقی» نیز سخن گفت. امنیت اخلاقی به این معنی است که باید فضای جامعه به‌مثابه عرصه عمومی، به بستر «تجاهر معاصی» و «آشکارسازی منکرها» تبدیل نشود و چنان نباشد که فرد در آن، احساس «ناامنی معنایی» و «مخاطره هویتی» کند. جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در آن خیر و صلاح، «غالب» و «عیان» است و شر و فساد، «در حاشیه» و «پنهانی». هر جامعه انسانی، چه جامعه اسلامی و چه جامعه غیراسلامی، خواه‌ناخواه گرفتار حدی از آسیب‌ها و آفت‌های معنوی است و این از اراده و اختیار آزادِ انسان ناشی می‌شود. با این حال، در جامعه اسلامی وضع به گونه‌ای است که بی‌پروایی در ارتکاب فسق و فجور، وجود ندارد و اهل تباهی و عصیان، جرأت نمی‌کنند که جامعه را به جولانگاه رفتار‌های خلاف اخلاق و ارزش‌های عالی انسانی تبدیل کنند. بدین جهت است که عرصه عمومی به فضایی مساعد برای شکوفایی معنوی و روحی تبدیل می‌شود و چنین نیست که رها شدن فرد در متن جامعه، او را بیشتر به فساد سوق بدهد تا به صلاح. پس امن بودن جامعه عبارت است از غالب‌بودن جهت‌گیری اخلاقی و ارزشی در آن و هراس اخلاق‌ستیزان و دین‌گریزان از ارتکاب معصیت و منکر در آن.


۴- همچنین امنیت اجتماعی، معطوف به «جامعه» است؛ یعنی دولت اسلامی وظیفه دارد در «عرصه عمومی»، مداخله کند و آن را از آلودگی‌های ضدمعنوی و جریان‌های مادی و هوس‌بازانه پاک کند. پس سخن درباره «عرصه عمومی» است و نه «عرصه خصوصی». در عرصه خصوصی، نه‌فقط دولت اسلامی، بلکه هیچ فردی حق مداخله ندارد، بلکه در آنجا تنها پای «وجدان معنوی و اخلاقی خودِ فرد» در میان است و این عنصر ایمانی و باطنی است که قدرت بازدارندگی دارد. در واقع، همه آنچه که باید صورت بگیرد به «قانون» و «دولت» و «الزام» و «ناظر بیرونی» واگذار نشده و دین، شأن «آمرانه» و «تحمیلی» نیافته است، بلکه سرچشمه آغازین و اصلی دیانت، همچنان «اعتقاد» و «باورِ» خود شخص است و تنها در عرصه عمومی و فقط نسبت به کسانی که دچار «ضعف تقوا» و «سستی اخلاق» هستند، دولت از طریق قانون به میان می‌آید و مجال نمی‌دهد کسانی در جامعه به فسق و فجور بپردازند و فضای عمومی و مشترک را آلوده نمایند. اگر این تفاوت‌ها و تمایز‌ها در نظر گرفته شوند، چه‌بسا بسیاری از مخالفت‌ها و لجاجت‌ها فروکش کنند.

 

آیا وثیقه تاثیرگذار است؟

محمدرضا خباز نماینده ادوار مجلس طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان آیا وثیقه تاثیرگذار است؟ نوشت: برخی مسئولان در مواجهه با مشکلاتی که در کشور به‌وجود می‌آید، بعضا به جای استفاده از روش‌های کارشناسی، علمی و تجربی به روش‌های احساسی و غیرتجربی متوسل می‌شوند. یعنی برای هر مشکلی راه‌حلی انتخاب می‌کنند که آسان‌ترین راه‌حل است. یکی از معضلاتی که امروز جنبه خبری آن، همگانی شده، مساله مهاجرت است که در میان تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان چند رویکرد نسبت به آن مطرح است. نخست گروهی که برای‌شان مهم نیست مهاجرت اتفاق بیفتد یا نیفتد و برای‌شان علی‌السویه است. عده دیگر که نگاه عمیق و نهایی دارند، می‌دانند که مهاجرت چه ضرر جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند. گاهی تعبیر می‌کنم که هر متخصصی که از کشور می‌رود از یک کوه طلا بیشتر ارزش دارند. چون ارزش، توسعه، رشد و بالندگی یک کشور روی دست و فکر نیروی انسانی آن کشور است. اگر کشوری همه معادن و نعمت‌های الهی را داشته باشد ولی نیرو‌های متخصص و کارآمد و توانمندی برای اداره و استخراج معادن نداشته باشد، رو به عقب خواهد رفت.

این سوال مطرح است و باید مطالعه شود که علل مهاجرت چیست و چرا برخی حاضرند جلای وطن کنند؟ متخصصی که سال‌ها در اینجا کار کرده، از مقبولیت بالایی هم برخوردار و شناخته شده است حاضر به جلای وطن است و از کشور خارج می‌شود. گزارشی در همین رابطه از صداوسیما پخش شد. از میان ۱۵۰ نفر دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه شریف ۱۴۹ نفر مهاجرت کرده و فقط یک نفر باقی مانده است! به همین جهت دانشگاه شریف در مقطع لیسانس از دانشگاه‌های برجسته و بلکه شناخته شده دنیاست ولی در مقطع فوق لیسانس بسیار ضعیف، چون فارغ‌التحصیلان دیگر حاضر به ادامه تحصیل در داخل کشور نیستند. جوانی که از مزایای این کشور بهره‌مند شده و تحصیل‌کرده نتیجه را به سایر کشور‌ها و بیگانگان تقدیم می‌کند. به نظر می‌رسد چند دلیل در این رابطه وجود دارد. گفته می‌شود بالا بردن مبلغ وثیقه یکی از راهکار‌هایی است که در پیش گرفته‌اند همان‌طور که اخیرا افزایش بیش از صد برابری وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد. اما چرا برخی نخبگان، کشور را برای زندگی مناسب نمی‌بینند؟

آیا مدیریت ما اشکال دارد به دلیل اینکه نمی‌توانیم امنیت فکری، روانی را برای نخبگان کشور فراهم کنیم؟ وجود رانت در کشور پدیده آزار دهنده است. رانت یعنی کار نکرده و پول فراوان به دست آوردن. کار و تلاش نمی‌کند و موقعیت به دست می‌آورد که بعضا به دلیل خانواده است. تلاش نمی‌کند ولی میلیاردر و تریلیاردر می‌شوند. مهمتر از این‌ها عدم شفافیت است. در چنین شرایطی برخی طبیعتا می‌گویند هرقدر هم زحمت بکشیم، جایگاه واقعی خودمان را نمی‌توانیم پیدا کنیم، چون عده‌ای که رانتخوار مالی، رانتخوار سیاسی و اجتماعی هستند جای افراد شایسته را می‌گیرند. یکی دیگر از مسائل مربوط به مهاجرت امید نداشتن به آینده شغلی و کاری است. این یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی است که دارد در کشور می‌افتد. طبق اعلام دستگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت در آینده باید پزشک عمومی از پاکستان و هندوستان همانند قبل از انقلاب وارد کنیم! به جای اینکه دولت از راه برنامه‌ریزی درست وارد شود، متوسل به جریمه کردن شده است. اتفاقا وقتی افراد جریمه می‌پردازند امید بازگشتنش پایین‌تر می‌آید. چون اسمش وثیقه است درحالی که در اصل جریمه است. دوبی پزشکان ایرانی را با بیش از ۱۰ برابر درآمدشان در ایران جذب خود می‌کند. باید راه علمی و تجربی در پیش بگیریم.

 

آیا ماجرای مهسا امینی بزرگنمایی شده است؟

عباس عبدی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان تصلب در اداره امور تصلب در اداره امور نوشت: شاید برخی طرفداران وضع موجود گمان کنند که ماجرای پیش آمده برای خانم مهسا امینی بیش از اندازه بزرگ شده است و احتمالا آن را توطئه رسانه‌ای بدانند. ولی واقعیت این نیست. او را به دلیلی به بازداشتگاه وزرا بردند که می‌تواند شامل حداقل نیمی از زنان و دختران این کشور شود. همچنان که اگر آمار رسمی منتشر شود معلوم خواهد شد که تاکنون چه تعداد زیادی از زنان و دختران این کشور پای‌شان به وزرا رسیده و چه تعداد را نگران کرده است. اتفاقی که برای ما یک خبر است و برای آن زنان و دختران یک کابوس. گرچه باید منتظر رسیدگی بی‌طرفانه و جزییات این رویداد بود ولی فرض می‌کنیم تمام آنچه از طرف نیروی انتظامی گفته شد، صحیح است. یعنی این دخترخانم را به آنجا برده‌اند، تا در جلسه ۴۰ دقیقه‌ای ارشاد شود، سپس دچار سکته قلبی شده و در زمان مناسب به بیمارستان برده شده، ولی عملیات احیا پاسخ نداده و فوت کرده است.

فعلا همین را مبنای بحث و گفتگو قرار می‌دهیم. گرچه این روایت اگر درست و دقیق باشد، باعث تاسف خواهد بود که بدانیم شنیده و پذیرفته نمی‌شود. چرا؟ به این علت بسیار ساده که ما هنوز نزد فرزندان‌مان شرمنده هستیم که چرا خبر رسمی سقوط هواپیما را باور کردیم. این دقیقا جمله‌ای است که یکی از دوستان گفته است: «ترجیح می‌دهم اصل را بر دروغ بودن بگذارم. اگر بعدا ثابت شد که راست است چیزی از دست نداده‌ایم و با تاخیر به یک خبر درست رسیده‌ایم ولی اگر بنا را بر راست بودن بگذاریم و دروغ از کار درآید، احساس فریب خوردن و حماقت می‌کنیم. ماجرای هواپیمای اوکراینی نشان می‌دهد که راه دوم بهتر است و هزینه‌اش کمتر.» پس به لحاظ شخصی نابودی اعتماد مهم بود. اعتمادی که در گذشته هم ترک برداشته بود ولی نه تا این اندازه. اکنون فرض را بر بهترین حالت می‌گذاریم تا هنگامی که خلافش ثابت شود. بگذریم. فعلا فرض را بر صحت ادعا‌های رسمی می‌گذارم. به این علت که حتی اگر بر اثر ضرب و شتم هم این دخترخانم فوت کرده باشد، هیچ تاثیری بر آنچه می‌خواهم بگویم ندارد، اتفاقا معتقدم که پذیرش سکته قلبی به عنوان علت فوت نشان می‌دهد که مساله عملکرد نیروی انتظامی نیست، بلکه مشکل جای دیگری است.

این اتفاق به صورت مصنوعی بزرگنمایی نشده است، همه کسانی که در خانواده و نزدیکان‌شان زنان و دخترانی را دارند که بالقوه ممکن است دچار این مشکل شوند و سر از وزرا درآورند، ترسیده‌اند و این بسیار جدی است. در این چند روز کسانی از این واقعه اظهار تاسف کرده و نگران شده‌اند که در گذشته چنین واکنشی را نداشتند. پس مساله بسیار جدی‌تر از آن است که بخواهند آن را توطئه رسانه‌ای دیگران قلمداد کنند. در حقیقت این رویداد، نه یک مصیبت خانوادگی که به یک مصیبت جمعی تبدیل شده، و همه را تحت تاثیر قرار داده است. نوعی همدلی گسترده میان مردم و قربانی ایجاد کرده و حتی مردم تصور می‌کنند که خودشان نیز بالقوه قربانی هستند و حتی به نوعی همه احساس مسوولیت می‌کنند که چرا کار به اینجا کشیده شده است. مشکل کجاست؟ اجازه دهید که مقایسه‌ای شود. قانون انتخابات مجلس تاکنون به‌طور مکرر تغییر کرده و اصلاح و تخریب شده. چرا؟ به این علت که منافع عده‌ای بیشتر تا‌مین شود یا عده‌ای را حذف کنند، دایره را تنگ‌تر یا در برخی مقاطع دایره را وسیع‌تر کنند. از این تغییرات در قوانین که مرتبط با منافع گروه‌های خاص است کم نداریم. ولی در مقابل قانون مربوط به پوشش زنان چند دهه است که تغییری نکرده و جالب اینکه هیچ‌گاه هم اجرا نمی‌شود و نمی‌شده است، چون قابلیت اجرا شدن ندارد و جامعه هم اجرای آن را نمی‌پذیرد و همیشه هم گفته شده که این قانون را عوض کنید یا اینکه از اجرای سلیقه‌ای آن دست بردارید، ولی دریغ از یک پاسخ مناسب و عملی. چرا؟ به این علت که قانون‌نویسی در ایران از یک‌سو با محدودیت‌هایی مواجه است که امکان حل مسائل را نمی‌دهد و از سوی دیگر چنان رهاست که هر مجلسی مطابق میل و منافع شخصی نمایندگان خود آن را تفسیر کرده و تغییر می‌دهد. تصلب و در عین حال ناپایداری شدید در مهم‌ترین رکن مدیریت جامعه، یعنی مبانی قانون‌نویسی و سپس اجرای قانون آن ریشه اصلی بروز این حادثه است. سال‌هاست که همه فریاد می‌زنند این قانون را اصلاح کنید، ولی به قول معروف؛ گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست؛ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. ریشه این تصلب را در روز‌های بعد خواهم نوشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۴۱
آقای عبدی می گویند که در ایران قوانین هر دوره مجلس تغییرات زیادی کرده و سلیقه ای شده است اشتباه بزرگ ایشان در این است که چون ایران دارای مجمع تشخیص و ولایت فقیه می باشد تغییرات به نسبت دنیا خیلی کمتر می باشد من چهل سال است که در اروپا و کانادا زندگی و پروانه وکالت دارم و با تغییر پارلمان به شدت قوانین تغییر کرده و وقتی یک دوره مثلا بیست ساله را در نظر بگیرید تغییرات شدید و تعجب آور و خنده دار می باشد مثلا حزب لیبرال طرفدار کارگران و حزب کنسرواتیو طرفدار سرمایه دارات می باشد وقتی لیبرال سرکار قوانین بسیاری در حمایت از کارگران وضع می نماید ولی به محض اکثریت کنسرواتیو همه قوانین از مرخصی و بیمه وو لغو می شود و این تغییرات شگفت مرتبا تکرار می شود مثال دیگر کنسرواتیو طرفدار بیمارستان خصوصی است و در زمان آنها ساخت چند شروع شد ولی تا لیبرال سر کار آمد بلافاصله قرارداد ساخت لغو گردید در آمریکا وضع خیلی بدتر است چون رییس جمهور توسط مردم انتخاب می شود ولی در کانادا نخست وزیر مستقیما توسط مجلس انتخاب می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
فرمایش شما درست اما ربطش به حرفهای اقای عبدی غلط است گویا شما کامل اون متن رو نخوندید و متوجه منظورشون نشدید
اون قسمت رو خوندید که تغییر قوانین مربوط به انتخابات مجلس به سرعت و بارها انجام میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اقایی که دراروپا وکانادا زندگی میکنی اولا قانون را مجمع تشخیص تصویب نمیکند مجمع جایی برای حل روسای قوا هست دوم اینکه ولایت فقیه هم قانون مصوب نمیکند ولایت فقیه جاکمیت را برعهده دارد لذا بی جهت ادای باسواد وصاحب نظررا درنیاورید
قانون درمجلس هروقت اصولگرایان کرسی را بدست اوردند قانون به نفع خودشان وجریان خودشان مصوب میکنند ووقتی اصلاح طلبان پیروز شوند قانون به نفع خودشان و... مصوب میکنند لذا گفته اقای عبدی کاملا منطقی هست
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اقای غرب نشین چرا تشریف نماورید ایران تا دچار اینهمه تغییر قانون نشید
آقای مهدی جمشیدی ،چقدر بخودتون زحمت دادین که عملکرد ناپسند و ناموجه و نابخردانه نیروی انتظامی رو‌توجیه کنید. کار نیروی انتظامی حفظ امنیت در جامعه است ،چه امنیت روانی و چه امنیت جانی،که متاسفانه در هر دو زمینه ناموفق است.در زمینه امنیت روانی ،ما باید با مشاهده نیروی انتظامی احساس امنیت بکنیم که بعنوان یک خانوم باید اعتراف کنم، که در اکثر موارد چنین نبوده و در مورد امنیت جانی هم که آمار جرایم خشن خود بیانگر شکست نیروی انتظامی در براوردن این مهم بوده است.حال که نیروی انتظامی ،متاسفانه به جای عنصری محبوب که از پشتوانه اعتماد و حمایت مردم برخوردار باشه تا در اجرای وظایفش در بزنگاه ها و برهه های حساس ،با پشتوانه مردمی موفق عمل کنه،به نیرویی در تقابل با مردم تنزل پیدا کرده و به تبع آن حمایت و جایگاه وبنوعی مشروعیت و مقبولیت اش را از دست داده و این امر بسیار خطرناک است.امیدوارم بساط این نابخردانه هرچه زودتر بخاطر خود نیروی انتظامی هم که شده، برچیده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
گشت ارشاد از اساس اشتباه و موجب وهن اسلام و بدنامی پلیس است. در ویدیو های زیادی شاهد فحاشی مامور نیروی انتظامی به خانم ها هستیم. خوب است شرط برقراری گشت ارشاد را داشتن نیروی تربیت شده و مودب و حاکم بر نفس خود قرار بدهیم.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت روحی و جانی مردم در مقابل قانون شکنان هست، شما کلا از این دنیا پرت شدی بیرون
چه فایده دارد
تابناک نظر مدافعین نظام را اکثرا نمی گذارد
نظر مخالفان اصلاح طلبان را نیز بیشتر سانسور می کند
اما هر تمسخر و حرف های بی سر و ته را درج می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
خب شما برو تو خبرگزاری فارس نظر بده که خیالت راحت باشه یکدست همه رفقات نظراتشون منتشر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
مثل پیام خودت
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
آخه 10 درصد ساندیس خور نظر داره ؟ پیشنها میکنم شما ساندیستو بخوری کیف کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
حتما میخواهی بگویی مثبت ومنفی ها هم زیر سر تابناک است
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اتفاقا اینجا نظر موافق و مخالف منتشر میشه ولی توی خبرگزاری فارس فقط نظر مدافعین ، اگر دوست دارید نظرتون کلی لایک بخوره و تایید بشه، بهتره اونجا نظر بگذارید.
بازندگان انتخابات دارند انتقام رای اندک و یا عدم شرکت خود در انتخابات را می گیرند
بهانه مرگ مشکوک یک دختر کرد است.
اما مرگ شیلر رسولی و یا میترا استاد برایشان مهم نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
کوته بین بدبخت
مگر قاتل استاد محاکمه نشد ؟
مگر مزاحمان رسولی می توانند بدون مجازات بمانند ؟
وقتی یک نفر با سرعت ۱۴۰ در اتوبان حرکت کند و پلیس مطابق با قانون دستور رفتن به پارکینگ خودرو او را صادر کند و سپس موضوع به مشاجره تبدیل شود این موضوع موضوع شخصی است که در دادگاه باید معلوم شود چه کسی مقصر است مامور یا متخلف
موضوع مهسا هم یک موضوع شخصی است و چرا باید جامعه درگیر آن باشد
وقتی دادگاه های ما درست کار نکنند و یا در تدوین قانون اشکالاتی وجود داشته و مطابق با اکثریت خبرگان جامعه نباشد موضوعات شخصی تبدیل به موضوعات اجتماعی می شود
ما در کشور یک بغضی در مردم می بینیم که باعث تبدیل مسائل شخصی به اجتماعی می شو که باید ریشه یابی شود
آیا این بغض ناشی از تورم است
ناشی از عملکرد بد مسئولین است
آیا ناشی از خلف وعده مسئولین است
آیا ناشی از دروغگویی مسئولین است
آیا ناشی از قانون بد است
آیا ناشی از اجرای بد قوانین است و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
موضوع اجباری بودن حجاب و تعیین حدود آن به گونه ای نیست که ضابط نیروی انتظامی بتواند بدون دخالت دادن نظر شخصی در مورد آن قضاوت کند. وقتی محدوده سرعت مجاز را مشخص می کنیم معیار قطعی معلوم و میزان جریمه هم مشخص است. در مورد حدود حجاب و نوع آن تعریف کاملی وجود ندارد و به هر بهانه ای مامور می تواند مزاحم زندگی عادی افراد شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
قوانین راهنمایی و رانندگی یک قانون بین المللی است قانون گشت ارشاد فقط در ایران و افغانستان اجراء میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اولا این دختر تخلفی نکرده و کاملا پوشیده بوده دوما توی فیلم اولش روز بوده بعدش یکدفعه چراغها روشن میشه و شب میشه. قبلش هم داداش میگه موقع سوار شدن مامور ها با او درگیر شده بودن اگه راست میگن فیلم توی مترو که گرفتنش و باهاش برخورد کردن رو پخش کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
همه اینها و بسیار بیشتر از اینها. تکرار این قبیل حوادث مسئله را به حق به موضوعی ملی تبدیل کرده مردم حق دارند عصبانی باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
موضوع مهسا یک مسیله شخصی نبوده و موضوع تمام بانوان ایران است و باید گشت آزار و اذیت بانوان هر چه سریعتر برچیده شود.
آمار دارید در ايران چقدر خودشان را مسلمان می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
پیاده رویی اربعین نشان داد خیلی حداقل ۹۰ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
من مسلمان نیستم
ساعد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
همین الان تو ایران کمتر از 1 درصد مسلمان هستند بقیه مرتد شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
1 نفر
یک نفر جونش رو از دست داده به هر دلیلی . بعد شما تیتر میزنید که آیا بزرگنمایی شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
روزنامه کیهان و اقای میرسلیم موضوع را امنیتی جلو دادن
شد یک حادثه ای اتفاق بیفتد و کیهان بگوید باید بدون اغماض بررسی شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
در این مدت یکماه بیش از ده نفر از نیروی انتظامی در هنگام خدمت کشته شدند.
اون ها مهم تر هستند
باید قبول کنید مدل جامعه عوض شده در فامیل تماما مذهبی ما پنج شش مورد خودم سراغ دارم که مادر های کاملا مذهبی با پوشش چادر سفت و سخت دخترانی دارند که نه تنها پوشش موی سر را رعایت نمی کنن بلکه پوشش تن را هم رعایت نمی کنن و به نظرات خانواده هم اهمیتی نمی دهند این ها را به زور نمی شود مسیر شان را عوض کرد که اگر می شد پدر و مادرشان این کار را می کردند از گریه و زاری مادرانه تا التماس تا تهدید همه کار توسط خانواده های این ها انجام شده ولی انتخاب این دختران جوان و نوجوان همین بوده که هستند .

دوره فرمان دادن و فرمان بردن در مورد نوجوانان و جوانان تمام شده

هر چی بیشتر فشار بیارید و بیشتر زور بگویید آن ها هم بیشتر به شما فشار می آورند آنها هم ابزار های فشار خودشان را دارند دیدید که چطور وارد استادیوم های فوتبال شدند در صورتی که خیلی از آنها فوتبالی نبودند فقط می خواستند حق شان را بگیرند و با تبعیض مبارزه کنند
در جواب یادداشت روزنامه ایران که ذکر شده در رویکرد دولت اسلامی “ امنیت اخلاقی” جایگاه ویژه ای دارد باید از نویسنده محترم پرسش شود:
آیا کشور ما تنها دولت اسلامی در جهان است؟!
آیا در رویکرد سایر دولت های دنیا به امنیت اخلاقی توجه نشده است؟!
آیا امنیت اخلاقی تنها به حجاب دختران و بانوان خلاصه میشود؟!
آیا امنیت اخلاقی شامل مبارزه با دروغ، ریاکاری، تهمت، ترویج خشونت از تریبونهای رسمی، تجسس در زندگی شخصی افراد، رانت خواری، دزدی و … نمیشود؟!
آیا حجاب تنها به موی بانوان ما محدود میشود یا شامل چشم و دست و مغز و اندیشه مردان ما هم میشود؟!
و دهها سئوال دیگر….
سیر حرکت و تحول عملکرد نیروی انتظامی در زمینه حجاب و عفاف، از پیشرفت تدریجی آن حکایت می‌کند
این متن از سایت تابناک بعیداست؟ عوامل قهری هیچگاه پاسخگو نبوده اند. همین زنده یاد مهسا12سال درخدمت آموزش وپرورش وکل عمرش را دراختیار صدا وسیما بوده آیا تاثیری داشت؟ درضمن حجاب درجامعه به صورت نسبی می باشد وتعریف مشخصی از آن وجود ندارد. آیا مامورین گشت ارشاد به لباس فروشی ها مراجعه می کنند. درسال چند بار نمایشگاه مد ولباس ایرانی برگزار می کنید؟ درضمن حجاب سیاسی شده وتبدیل به سوپاپ اطمینان گشته است. فقر وفساد سیستماتیک بیداد می کند گشت ارشاد را برای اختلاص گران انجام دهید بهتر جواب می گیرید
در شرایط کنونی حداقل اقدام آبرومندانه استعفای وزیر کشور و رئیس گشت ارشاد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
از کی تاحالا اینا فکر کارهای ابرومندانه بودند؟
چند روز دیگه که یکم هیجانات بخوابه خواهید دید طلبکارانه وارد خواهند شد و شدت برخوردها رو بیشتر هم خواهند کرد
الم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
ببخشید در شرایط کنونیحداقل اقدام برکناری وزیر کشور و انحلال گشت به اصطلاح ارشاد است
جناب جمشیدی انشالله برای بچه خودت رقم بخوره تا درد اونو حس کنی، چند بار این موضوع باید تکرار بشه تا شماها بفهمید کار از بنیان دارای اشکال هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
انشاالله
جناب اعتماد ، شاید مردم از مرگ این خانم ناراحت باشند که هستند . اما شما خیر . جریانهای سیاسی صرفا خون مردم را به عنوان نردبام نگاه می کنند .
حالا متاسفانه یه اتفاقی است که افتاده است نباید به آن دامن زد و هی تکرارش کرد و بهانه به دست دشمنان و بدخواهان داد که آن را ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی که ثمره خون هزازان شهید است بکنند یا مانعی بر سر امر به معروف و پالایش جامعه از فساد فحشا ایجاد بکنند باید گذشت و با صلابت رو به جلو حرکت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
ساکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
مگر پوشش این خانم و حتی خانم هایی که از ون پیاده شدند چه ایرادی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
مشکل از تو نیست بگو گلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
کاش یک کم نیروهای امنیتی از خود گذشت نشان بدهند که به قول شما بهانه دست دشمنان ندهند.چرا فقط باید مردم سکوت کنند که بهانه دست دشمن داده نشود؟ از نیروهای تحت امرتون بخواهید که بهانه دست دشمن ندهند.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
یک اتفاق نیافتاده خیلی از این اتفاقات افتاده برای متوقف کردنش مردم حق دارند به هر وسیله ای متوسل شوند
حالا متاسفانه یه اتفاقی است که افتاده است نباید به آن دامن زد و هی تکرارش کرد و بهانه به دست دشمنان و بدخواهان داد که آن را ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی که ثمره خون هزازان شهید است بکنند یا مانعی بر سر امر به معروف و پالایش جامعه از فساد فحشا ایجاد بکنند باید گذشت و با صلابت رو به جلو حرکت کرد
وظیفه پلیس حفاطت ازجان ومال مردم است کسی هم منکراقدامات خوب وفداکاریهاشون نیست ولی چراگشت ارشادباجوانان این سرزمین مثل جنایتکارهارفتارمیکندپدرومادری باهزارتازحمت ومشکل فرزندی رابزرگ میکنندکه دیگران این بلاراسرش بیاورندلحظه ایی خودتان رابگذاریدجای پدرومادرمهساامینی
این سرزمین مال همه ایرانیان آنچه شما اعتقاد داری بیشتر مردم ندارند پس باید به همدیگر احترام گذاشت و زندگی کرد،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
خودشان هم اعتقاد ندارند صریحا می گویند
فرزندان ما مستقل اند و اعمال شان ربطی به ما ندارد ولی اعمال بچه های مردم به انها ربط دارد
بزرگنمایی شده؟ وضوع مرگ یک انسان بزرگنمایی است؟ شرم هم خوب چیزی است!!!
پاسخ ها
عبداللهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
همه از این قضیه به شدت ناراحتن منم واقعا ناراحتم این رفتار
اصلا اسلامی نیستکه به زور بخوان همه رو ببرن بهشت ولی جالبه که چند وقت پیش تو حرم امام رضا سه نفر مورد حمله قرار گرفتن که بینشون یه طلبه جوون هم بود که با ضربه چاقو از دنیا رفت به شهادت رسید
اونم فرزند همین سرزمین بود اونم جوون بود مثل بقیه مردم
بود به کسی کاری نداشت جز خوبی کسی چیزی ازش ندیده بود
اونم ظالمانه کشته شد اما کسی دنبالشون نگرفت مث الان عذا شو اعلام نکرد الان میان میگن سه روز به احترام فوت فرزند سرزمینمون سه روز پیج کاریمون فعالیتی نداره برای اون جوون که با ضربه چاقو فوت کرد چرا حتی یه استوری خالی نداشتن؟یکم ابراز تاسف نکردن ؟ اگه بحث انسانیته
هزاران نفر مثل ایشون بودن که هیچ کس یادش نمیاد مگه اونا انسان نبودن ؟
گشت ارشاد و مبارزه با مفاسد اجتماعی به مثابه واکسن است . هر واکسنی که تولید میشود و تزریق میشود میلیونها نفر ار نجات میدهد و چند مورد فوتی هم به دلیل حساسیت و ضعف دارد ولی کسی واکسیناسیون را متوقف نمیکند گشت ارشاد اگر نبود الان همه بدحجاب یا بی حجاب شده بودند و کنترل وضعیت اخلاقی جامعه از دست رفته و خدا میداند چه فجایع اخلاقی و اجتماعی روی داده بود و امار فحشا به کجا رسیده بود کسی کار میکند اشتباه هم ممکن است بکند نباید این چشم به روی این همه خدمات و زحمات آنها بست و فقط به این یک مورد چسبید که البته ایکاش اتفاق نمی افتاد در هر صورت نظام اسلامی نمیتواند در مقابل امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه بی تفاوت باشد و اجازه بدهد هر کسی هر کاری دلش میخواهد بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
در کدام کشور متمدن و مسلمان چنین واکسیناسونی وجود دارد ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
مغزی هستی واسه خودت. مراقب خودت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
از نظر شما و همفکرانتون نداشتن حجاب برابر با فاحشگی است اگر اینجوری باشد به جز عده ای قلیل که شماها باشید کل ساکنین کره زمین فاحشه هستند! ذهن شما است که ایراد دارد مردم دنیا مشکلی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
چی شد بعد از چهل سال هنوز نتونستید واکسنی تولید کنید که کمتر جون مردم را بگیرد؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اگر گشت ارشاد نبود الان همه بی حجاب شده بودند.... خوبه که خودت هم اعتراف می کنی
که اکثریت قریب به اتفاق مردم افکار شما را قبول ندارند و می خواهید بزور تحمیل کنید
"مهدی جمشیدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی"
شما به عنوانش نگاه كني ميفهمي چي ميخواد بگه ديگه نياز نيست متن رو بخوني
جناب آقای جمشیدی بدبختی مااز انجا اغاز شده که امثال جنابعالی که هیچ درک درستی از روحیات و فرهنگ خانواده های اصیل ایرانی ندارند مسول فرهنگی کشور هستید. چون شما هنوز درک نکرده اید برای فرزندی که در یک خانواده اصیل و با فرهنگ بزرگ شده، سوار ون ...کردن و حضور در محلی مثل بازداشتگاه و یا باز خواست برای خطای نکرده چقدر فشار روحی روانی دارد!!!
یا ماجرای مهسا امینی بزرگنمایی شده است؟ خیرررررررررررررررررررررررررررررررر
متاسفانه بعضیها که متولی فرهنگی جامعه هستند خودشان هنوز کمترین شناخت را از مسایل و رفتارهای جامعه و فرهنگ آن ندارند، هنوز نمیدانند برای رفتارهای افراد جامعه باید عرضه یابی شود و برای تک تک افراد نسخه جدا نوشت.
در یک کلاس درس یک دانش آموز بعد ترکه معلم باز هم میخنند و یک دانش آموز هم یک اخم معلم آنقدر برایش سنگین است که یک هفته تب میکند. شما را بخدا درک کنید. که البته بعید میدانم که درک کنید
آیا ماجرای مهسا امینی بزرگنمایی شده است؟
عباس عبدی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان تصلب در اداره امور تصلب در اداره امور نوشت: شاید برخی طرفداران وضع موجود گمان کنند که ماجرای پیش آمده برای خانم مهسا امینی بیش از اندازه بزرگ شده است و احتمالا آن را توطئه رسانه‌ای بدانند. ولی واقعیت این نیست. او را به دلیلی به بازداشتگاه وزرا بردند که می‌تواند شامل حداقل نیمی از زنان و دختران این کشور شود.

تو طول این مدت که گشت ارشاد بود و جناب عبدی که به اصطلاح بیانیه بنویس روشنفکر و آگاه هستند چه کاری کردن؛ چه حرکتی کردن برای جلوگیری از این برخورد ها
خودش و خانواده اش در رفاه زندگی به سر می کنند و تا بحال گزندی به شون وارد نشده ، حالا هر سری که دو تا اتفاق تو کشور میوفته میاد دو خط می نویسه، میره بعدش به کسب درامد خودش می پردازه
بعد می گن چرا اصلاح طلب ها جایی در بین مردم ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
البته اصلاح طلبها جایی بین مردم ندارند ولی اصولگراها نفرت انگیزند.
هم جمشیدی بدون در نظر گرفتن خواست اکثریت جامعه سعی در عادی نشان دادن این فاجعه و تحمیل خواست غیر شرعی به جامعه دارد و هم جناب عبدی بدنبال قانون حجاب اجباری است و به آنچه توجه نشده نظرات علمای برجسته ای مانند بیات زنجانی و محقق داماد و محمد خاتمی و.. است بویژه نظر آیت الله بیات زنجانی در باره آیه لااکراه فی الدین که حکومتیان سعی درنادیده گرفتن آن دارند.ایشان بصراحت مفهوم آیه را اینچنین بیان کرده اند که:آیه به صراحت تمام مومنان را از توسعه قهری و ترویج ستمگرانه و ظالمانه ارزش هایی که آن را دینی و اخلاقی میپندارند باز داشته است. انشالله این سخنان ارزشمند سر لوحه قرار گیرند
با اقای جمشیدی موافقم نباید مبالغه کرد نه در زمینه در گذشت مظلومانه مرحومه امینی ونه در هیچ مسئله اجتماعی.اما بیایید هرآنچه رادر مورد این مرحوم اتفاق افتاده بررسی کنیم وببینیم که آیا واین حادثه ناگوار؛واقعا استثنا بوده ویا روندیست که بر اثر عدم نظارت وکنترل تبدیل به قاعده شده است.همه میدانند که این حادثه برای اولین بار نیست وکلیپها وفیلمهای زیادی در در مورد برخورد غیر معمول با بانوان بد حجاب وجود دارد که بعضا با چاشنی خشونت غیر معمول همراه است که البته مورد تایید هیچکس منجمله خود فرماندهان عالی نیروی محترم انتظامی نیست تنها چیزی که مورد مرحومه را مستثنی کرده مرگ ناخواسته ایشان بوده.این اتفاق برای دیگرانی هم که برای آموزش وتوجیه جلب شده اند میتوانسته بیفتد فقط شانس اورده اند.ودیگر اینکه در نبود معیار خاصی برای حجاب وبد حجاب وبی حجاب به این مرحومه واقعا ظلم شده چون عکسهایی که از ایشان از زمان دستگیری منتشر شده پوششی معمولی ست مثل هزاران زن ودختری ست که درخیابانها در حال تردد هستند وکسی متعرض آنها نشده.
بزرگنمایی ؟
مگر زخمی شده ؟
بیچاره کشته شده و جان داده بزگنمایی از این بزرگتر که مرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اگر خدای ناکرده برای خودت اتفاق افتاد اونموقع شما بزرگنمایی نکن که بهانه دست دشمن بدی.
وزیر کشور در گفتگوی تلویزیونی: "مهسا امینی در 5سالگی روی مغزش عمل انجام شده"
این اظهارات وحیدی (پیرو ادعای طرح شده خبرگزاری فارس به نقل از منبع ناشناس) اصولاً سوال اصلی را از "بررسی علت فوت امینی در مقر پلیس" به "بررسی چگونگی زنده ماندنِ خانم امینی با سابقه جراحی مغزی در 5سالگی تا سن 22سالگی"، تغییر میدهد.
سوال: منبع این تحلیل وحیدی کدام منبع پزشکی است؟
سوال: آیاسران تلاش دارد درباره مرگ مهسا امینی #کوچک_نمایی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
پدر و خانواده ایشان این ادعای واهی را تکذیب کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
پدر و مادر مهسا کاملا گفتند که دروغ میگویند و مهسا حتی سردرد هم نداشته است

جناب وحیدی حداقل سعی کنید کمی آزاده باشید!!؟
حالا متاسفانه یه اتفاقی است که افتاده است نباید به آن دامن زد و هی تکرارش کرد و بهانه به دست دشمنان و بدخواهان داد که آن را ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی که ثمره خون هزازان شهید است بکنند یا مانعی بر سر امر به معروف و پالایش جامعه از فساد فحشا ایجاد بکنند باید گذشت و با صلابت رو به جلو حرکت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
شما اخلاق‌مداری با وی پی ان داری کجا میچرخی چرا به فیلترینگ دولت فخیمه مورد ارادت احترام نمیگذاری یا شاید هم طیر الارض میکنی از مجارستان کامنت گذاشتی دو دقیقه بعد همان را از مریکا تکرار میکنی ؟
آقای مهدی جمشیدی عضو ..... و هزار چیز دیگر ، هر وقت این حادثه برای خانواده تو پیش آمد مبالغه نکن چون حادثه است.
مسولان کشور کور خودشان هستند و بینای مردم اگر این اتفاق ناگوار در کشور های غربی اتفاق می افتاد تا چند ماه هر روز جز سر تیتر تلویزیون ایران بود الان انگار اتفاقی نیفتاده وهیچ کجای اسلام و قرآن از حجاب اجباری سخن نگفته اند ولی یک عده به اسم اسلام هر کاری می کنند و پشت دین پنهان شده اند به خدا روزی به عدالت خدا گرفتار می شوند خدا نه به عبادت ما نیاز دارد نه به حجاب و حیا ما خدا می خواهد ما واقعا انسان باشیم بعد یک عده به اسم دین خدا و فروعش کشتن یک انسان دیگر را مباح می دانند
مدافعین امینی خلافکار روزی که شیخ نمر اعدام کردن کجا بودن روزی که اسرائیل خانه ها فلسطینی ها ویران کردن چرا لال بودن روزی که عربستان به زنان حوثی تجاوز کردن کور بودن ، متاسفانه رافت و مدارا اسلامی پیش از حد با مخالفین حدود خداوند کرد و باید قاطعانه از امروز با بدحجابی یا منتشر کردن فیلم ها واقعی شدیدا برخورد کرد ، اگر امینی سر و صدا و معترض بود کشتنش حلال است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
جوابی که لایقش باشی رو تابناک تایید نمیکنه ، فعلا ساکت باش تا وقتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
الان 43 ساله بخاطر این مواردی که گفتی تمام ورزشکاران مان محروم می شوند
کل اقتصاد مان فروپاشیده حال می گویی چرا چیزی برای ان موارد گفته نمی شود ؟
کجایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
حتما باید جورج فلوید باشه که شما مرگشو تو بوق و کرنا کنید؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
آنهایی که اسم بردی سالیان طولانی است که با هم دعوای سیاسی دارند و عقل و تدبیر حل و فصل اش را هم ندارند . این دخترک بی گناه با کسی دعوای سیاسی نداشته یک نفر مثل خود تو که زورش به گردن کلفتها نمی رسه عقده اش رو سر اون خالی کرده
آقای جمشیدی امروز بعداز نماز ت فکر ببین اگه این دختر با شما نسبتی داشت یا دختر خودت بود باز هم این متن رامینوشتی
خداوکیلی خجالت نمیکشید؟!!
برام سوال شده؟
دختر خودت هم بود اینجوری می نوشتی؟
اگر سیاه پوست تو امریکا کشته شده بود صداوسیما ومطبوعات بابای مارا درمیاوردند ولی از خودمان سانسور میشه چرا
آقای دکتر جمشیدی
لطفا اگر دختر خودت هم اینگونه ناجوانمردانه و بی دلیل کشته شده بود همینطور ریلکس و مودبانه صحبت میکردید. طبق آیه قران حرمت انسان از حرمت کعبه (خانه خدا)
مقدس تر است. چرا دخترانی که سیستم آموزشی غلط شما نتوانسته در عرض12 سال و رادیوتلویزیون 24 ساعته نتوانسته توجیه کند پلیس یک روزه چگونه توجیه اش میکند. لطفا دست از این شارلاتان بازی بردارید و یک بار هم که شده بگویید طرح ما غلط بوده. چرا پافشاری بر یک کار غلط میکنید. پلیس که مسول کار فرهنگی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
دکتر جمشیدی ،ایشون آقازاده هستند و با رعیت فرق دارند
در فیلم کاملا مشخصه که حجاب مهسا با توجه به عرف رایج جامعه مشکل دار نبوده
یعنی گشت ارشاد سلیقه ای عمل کرده
اون فیلم هم تقطیع شده و مخدوش است
شما خودتان را جای والدین ایرانی بگذارید
چطور اعتماد کنیم که فرزندانمان در این جامعه با این شرایط کار و زندگی کنند ؟؟
الان دست پدر و مادر مهسا به کجا می رسد ؟
او را به دلیلی به بازداشتگاه وزرا بردند که می‌تواند شامل حداقل نیمی از زنان و دختران این کشور شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
متاسفانه به اندازه کافی جا ندارد باید طرح توسعه آن را در
دستور کار دولت قرار گیرد
کلا مرگ در ایران زیادی بزرگ نمایی می شود این همه مرگ داریم چرا بهش عادت نمی کنیم نمی دونم واقعا چرا؟؟!
بله که شده دو قطبی سازی که چندسالی هست روی حجاب زوم شده در جهت حیا زدایی جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
زوم نشده مانور قدرت هست
هدف از نوشتن کامنت چیه؟
براساس بیان خود تابناک ، سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است. و در نتیجه بخش اعظمی از کامنت ها حذف میشه
خود اخبار تابناک که یک رسانه وابسته به خط مشی دولت است رو نگاه کنید بغیر از نا امیدی و سرافکندگی چیز دیگه ای نداره
حالا انتظار داره که طرف بیاد کامنت بزاره " سپاسگزارم"
دلیل اصلی کامنت ، ایجاد و اختصاص بودجه به افرادی هست که در حال بررسی و انتشار کامنت ها هستن
تا چی از نظر شما بزرگ باشه
هر کی خربزه می خوره باید پای لرزش هم بنشینه قانون کشور مشخصه همه باید رعایتش کنن میخواست قانون رو رعایت کنه تا استرس بهش وارد نشه
میخواست قانون رو رعایت که تا کارش به گشت ارشاد نکشه
بر اثر یه اتفاق این خانم جونش رو از دست داده ..این همه آدم سکته می کنن می میرن مگه نظام باید برای مرگ همه آدم ها پاسخگو باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
برای مرگ تو هیچ وقت پاسخگو نخواهیم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اولا قانون باید مورد تایید اکثریت باشه
ثانیا کجای حجاب اون خانم ایراد داشت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
خربزه نخورده که داشته راه می رفته تو ون سه سوت
جرا ایران ستیزان و مخالفین نظام به این راحتی هر داستانی که بگویند خریدار دارد ؟ کجای کار اشتباه کرده ایم ؟ اگر دست ماموری را که دختر مردم را بغال کرده بود به ون ارشاد ببر شکسته بودیم اگر راننده ون ارشاد را که مادر جلویش آویزان بود را درست محاکمه کرده بودیم اگر مانتو فروشیهایی که لباس جلو باز و بی دکمه می فروشند را بسته بودیم و اگر در مورد وقایع قبلی بخاطر ترس از آبروی نظام با لاپوشانی مجرمان نظام را جری تر نکرده بودیم و صدها اگر دیگر امروز این وضع نبود . الان حتی با همان خانوم نیروی انتظامی که با این دختر به آن شکل صحبت کرد باید صریح برخورد شود . اگر نیروی نظامی و انتظامی ما وقتی کاری را قرار است انجام دهد هر جور دلش بخواهد انجام میدهد و گرنه انجام نمی دهد واقعا مشکل عمیق تراست . الان هر اتفاقی افتاده باشد ختی اگر منافقین او را شهید کرده باشند دودش به جشم نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد رفت . سامان دهی پوشش اجتماع با زور و دگنک نمی شود . این اتفاق یک روزه نیافتاده و اکثر افراد نه مجرمند نه متخلف . بسیاری فقط قربانی اند . آنوقت شاید بهتر فکر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
اگه می خوای کسی رو مجازات کنی اول از همه سلبریتی ها هستن ، کل عکس ها شون هست مقایسه کن با پوشش این فرد ، ولی یبیتم با اون ها کاری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
موضوع مخالفت اکثریت مردم با حجاب اجباری است .حالا شما مانتو فروشی را دکمه دار کن .بانوان دکمه اش را باز میگذارند یا میکنند زیرا کلا با طرز تفکر در مورد حجاب مخالفند.
اگر نتیجه کالبد گشایی و آزمایشات مهسا امینی هنوز صادر نشده ، که رسما اعلام شده !!!!

پس چطور و چرا کیهان و تند روهای چون شریعتمداری ، از قطعیت علت سکته قلبی در کلاس توجیهی !!!! میگویند ؟؟؟

هر چند که معمولا نتایج کالبد گشایی موارد مشابه مرگ یک جوان بر اثر برخورد احتمالی ضربات مهلک به سر و سینه و اعضای حیاتی داخلی بدن او ، نیاز به زمان بیش از چند ساعت نداشته و ندارد .

مضافا به اینکه چرا فیلم کامل از لحظه دستگیری تا انتقال به کلاس منتشر نشده !!!؟؟؟
و حتی فیلم منتشره در کلاس هم تقطیع شده میباشد !!!؟؟

و آیا چنانچه مهسا فرضا دچار بیماری بوده ( که تکذیب شده)

اگر توسط گشت ارشاد چنانچه معمول است !!؟؟ دستگیر نشده بود
، آیا بدین راحتی و زودی جان به جان آفرین میداد ؟؟؟
این حجمه ها فقط برای خراب کردن بچه حزب الهی های گشت ارشاد است که وظیفه شون رو انجام دادن حالا بر اثر یک اتفاق تصادفی مرگ این خانم توی اون ساعت و اون روز اتفاق افتاده نباید همه چیز رو زیر سوال ببریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
بچه حزب الهی! هجمه را درست بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
چقدر چرت ميگي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
برو بخواب تو با دنیای حقیقت فاصله زیاد درای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
همه چیزی که شما می گید هیچ ارزشی نداره جز ایجاد مزاحمت - زور گویی و تحمیل و اجبار
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
واقعا وظیفه تان این است؟
آری، ضعف‌ها و کاستی‌ها در این زمینه، قابل‌انکار نیستند و نباید از آن‌ها غفلت کرد! تمام.
حتی رسم مهمان نوازی را هم بلد نیستیم با یک تذکر می توانستید هم به وظیفه تان عمل کنید و هم باعث از دست رفتن یک انسان بیگناه نشوید
خواستم در جواب آقای خباز بگویم فارغ التحصیلان خانم دانشگاه شریف در کشور بمانند که چه بشود ؟
حالا میگید چی ول کنن هر کی هر جور می خواد بیاد بیرون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
به شما چه مربوطه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
درستش اینه افراد بیمار که اینقد شل هستند که براحتی تحریک میشن رو بگیرن جایی ایزوله کنند نه افراد طبیعی و عادی رو
ت س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
خیلی حرفت غیر انسانی ست فکر کن دختر خودت بود
ناشناس
| France |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
تو چشمت رو بیند و ظرفیت اخلاقیت رو بالا ببر، نمی‌تونی در خانه بمان. مطمئنم این جامعه بدون افرادی چون شما جامعه پربارتری است.
ما مشکلات اب و خشکسالی - بسته شد راه شمال توسط اسرائیل ترکیه و اذربایجان - تورم گرانی ...
کشته شدن دختر بینوا را با جریمه رانندگی مقایسه می کنند!
در کل دنیا رعایت قوانین رانندگی الزامیست
ولی در هیچ کشو متمدن و هیچ کشور مسلمانی گشت ارشاد و پلیس برای نگهداشتن روسری بر سر زنان اقدام نکرده
حجاب اجباری و قوانین رانندگی فرق داره
شما متوجه عمق نگرانی والدین از این رفتار پلیس هستید ؟
جوانان امروز در چهاچوب مورد نظر شماها نمی گنجند
در جامعه ما انقدر اسیب های کشنده وجود دارد که صلاح نمی بینیم به خاطر مدل مو و تتو و روسری با نوجوان خود درگیر شویم
چرا والدین را درک نمی کنید ؟
ما باید با بچه های خود به صلح برسیم و خانه سنگر امن آنها باشد تا انها را از درگیر شدن با هزاران کثافت دیگر محافظت کنیم
نگهداشتن روسری بر سر دختران اولویت دهم خانواده ها هم نیست چرا که اعتیاد و دوستی های ناسالم و ارتباطات فاسد و ... در کمین بچه های ماست
این همه روانشناس و جامعه شناس متبحر داریم
چرا با والدین صحبت نمی کنند و درد والدین را به حضرات منعکس نمی کنند ؟
یک پیشنهاد:

برای بانوان نبمه حجاب ( نه چندان بد حجاب) جریمه حضور در کارگاه گلدوزی روی روسری دانش آموزان دختر دبستانی مناطق محروم برقرار شود. و بعد از عمل به جریمه عکسهای دختران با پوشش روسریی که او گلدوزی کرده برایشان ( همراه با تشکر کتبی یا کلیپ تشکر گیرنده روسری) ارسال شود.

برای بانوان خیلی بد حجاب جریمه همکاری با ماموران بانو در امر به معروف حجاب بطور یک هفته مستمر تا چند روز در سال برقرار شود.

برای بانوان بی حجاب جریمه همکاری در بهسازی و بازپروری دختران نوجوان و جوان بزهکار( بويزه با سابق اشتباهات روابط غیر متعارف) برقرار شود

یا برای بانوان بی حجاب جریمه آموزش نماز به دانش آموزان دختر در شرف تکلیف در مدارس برقرار شود
این آقای جمشیدی به اصطلاح هیئت علمی در کدام جامعه زندگی میکند یا در کدام فضای ذهنی سیر میکند،
یا اصلا در کدام دوران زیست کرده یا میکند،
ای کاش نیروی انتظامی فرد عاقل تر ، مطلع تر و هدایت پذیرتری رو برای توجیح هدایت استخدام میکرد.
چرا معاون امور زنان رئیس جمهور ساکت است؟ فلسفه حضور ایشان چیست و ایشان بابت چه حقوق میگیرند؟ آیا در آن منصب فقط دغدغه مشکلات دانش بنیانی فرزند دلبندشان در کانادا را دارند یا مشکلات زنان این سرزمین هم برای ایشان مهم است؟
إِنَّآ أَنزَلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِ‏ّ فَمَنِ اهْتَدَى‏ فَلِنَفْسِهِ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا یَضِلُّ عَلَیْهَا وَمَآ أَنتَ عَلَیْهِم بِوَکِیلٍ‏
ترجمه
همانا ما براى (هدایت) مردم کتاب (آسمانى قرآن) را به حقّ بر تو نازل کردیم، پس هر که هدایت را پذیرفت به سود خود اوست و هر که گمراه شد، پس بى شک بر ضرر نفس خویش (قیام کرد و) گمراهى را برگزید و تو وکیل بر مردم نیستى (تا با اجبار آنان را هدایت کنى).
آخه امر به معروف و نهی از منکر را باید به یک نیروی نظامی سپرد؟!!!!
آقایان کاظم صدیقی و سید احمد خاتمی به عنوان طراحان گشت ارشاد فعلی پاسخگو باشند
حجاب در ایران قانونه چطور که کسی وقتی تو جاده تصادف میکنه جریمه میشه باید توجه هم داشته باشن که اینجا خونه خاله نیست هرکس با شلوارک بیاد اجتماع بعد دم از قانون بزنه و اجرای عدالت که چرا خون یه دختر مظلوم پایمال میکنند
توی فرانسه بی حجابی اجبار توی ایران هم باحجابی
هر کشور قانون داره دلبخواهی کاری نمیشه کرد


از قدیم هم گفتن هر کی خربزه خورده پای لرزشم وای می ایسته
سلام، هریک از ما یک گشت ارشاد در بطن خود داریم که شخصیت دیگران را تخطئه می کند، نیش زبان می زند و اخلاق دیگران را بر نمی تابد. دیروز یکی از اقوام به من گفت: تا الان که کامنت می نویسم اعصابم خراب است. شخصت درونگرای بنده به قوم خویش من چه ربطی دارد؟ گاهی یک ساختار بازتابی از رفتار اجتماعی است.
برخی کامت ها را خواندم انگار حقوق ساندیسی ها را داده اند
آقای جمشیدی انشاالله وقتی این اتفاق برای خانوادتون افتاد من یکی قول میدم مبالغه نکنم
طبق تصاویر دوربین پلیس این خانم پوشش مناسب داشت مانتو بلندی داشت و رنگی هم نبود حجاب ایشون هیچ مشکلی نداشت به گمانم این خانم که از شهرستان به تهران درن دشت آمده از شدت ترس سکته کرده باشد
ضمنا خون
با توجه به اینکه دنیا و هستی متعلق به خدا هست و خدا قوانینش را بر خلقتش جاری و ساری می کند پس می توانیم بگیم که حجاب تا ابد مهم هست، پس خودتان را خسته نکنید، برگردید به اصالت وجود، چون هیچ فایده‌ای ندارد
اقای جمشیدی اگر خواهرت یا زنت در چنین شرایطی مرد من هم یک مقاله در خصوص دافعه حداکثری و ورطه بی انصافی می نویسم تا تسکین پیدا کنی
یه دختر بیگناه بدون هیچ گناهی زیر خاک رفته عرش خدا به صدا در اومده یه ملت عزادار شدن کم چیزیه؟ تو قرآن صریحا اشاره شده اگه خون یه بیگناه به زمین ریخته بشه انگار جان تمام انسانها گرفته شده همه مردم وحشت کزدن حتی توفلسطین هم آدم به این شکل نمیکشن دیگه نگید مردم فلسطین مظلومن مردم ایران خیلی مظلومن!
گشت ارشاد باید جمع شود
مگر همین چند وقت پیش نبود که گشت ارشاد دختری را از آغوش مادر جدا کرد و سوار ون و مادر بیچاره در جلوی ون التماس می کرد دخترم را رها کنید و گوش شنوایی نبود و در ضمن بعضی از این حضرات مسئول عزر خواهی گفتن مادر جلوی ون گشت ارشاد چه میکرده؟
در هر جای در هر زمانی انسان از سکته در امان نیست این مکان ممکن است بازداشتگاه باشد جلو دوربین تلویزیون باشد اورژانس باشد اگر کسی نظرش این باشد نباید در بازداشتگاه کسی بمیرد این خلاف عقل است ولی اگر هر انسانی بمیرد باید دلیل مرگ مشخص باشد خدای نکرده خون کسی پایمال نشود
آقای جمشیدی مدرک تحصیلی نشان دهنده ی فرهنگ وشخصیت انسان نیست. خودتونو کمتر مضحکه کنید
از نظر برخی این یک اتفاق بوده به شایعه نسبت میدهند و معاندان . برای فرار از مسئولیت و ادامه راه اشتباه . ولی از نظر مردم یک جنایت است . باید بررسی و پیگیری و محاکمه شود . متاسفانه در کشور ما ماله کشی مشود . چرا ؟
هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است می خواهند جو دهه شصت را برگردانند بعد از حجاب سراغ موضوع دیگری میروند
خبر ؟: هوش مصنوعی در 15 سال آینده صدها برابر سریع تر از انسان فکر می کند و تصمیم می گیرد
قانون زیاد نوشته شده چرا فقط این یکی اجرا میشه
کی این قانون را نوشته
خود گویی و خود خندی
اگه بچه ی خودت بود بازم اینطور فکورانه و ریلکس مینوشتی!!!
همه اینهایی که از مهسا امینی حمایت کردن یا خودشون بی حجابن یا خانوادشون واقعا براشون متاسفم
برادران ،ما سامانه ثنا داریم، فقط کافیه شماره ملی فرد بدست بیاریم وازش بخواهیم در دادگاه حاضر شود وبعد جریمه و بعد کلاس ها و کمپ فرستاده شود ،
لطفا روش های عصر حجر رو کنار بزارید،
به نظر شما موی سر دختری بیرون باشه بده یا گرفتن کمر همون دختر توسط مامور ارشاد به زور و انداختن آن به داخل ون و گرفتن موی سر آن توسط مامور زن ارشاد
و به نظر شما اگه بررسی بشه و پلیس مقصر باشه آنرا اعلام می کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان