بازدید 35172

فوت مهسا امینی تأیید شد/ دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای بررسی فوری و دقیق ماجرا/ وزیر کشور: علت دقیق فوت را اعلام می‌کنیم/ معاون زنان: دائم لایحه حفظ کرامت زنان را از مجلس پیگیریم

مهسا امینی که با وضعیت کما در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ این خبری است که ابتدا به نقل از منابع آگاه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد و بعد از مدتی با اعلام خبر تحویل پیکر وی به پزشکی قانونی، مهر تایید خورد. آن گونه که پزشکی قانونی اعلام کرده، پیکر این فرد برای انجام آزمایشات پزشکی و کالبدشکافی تحویل این نهاد شده و پس از انجام آزمایش های لازم و کالبد گشایی، نتیجه آن به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ 16 September 2022

فوت مهسا امینی تأیید شد/ دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای بررسی فوری و دقیق ماجرا/ وزیر کشور: علت دقیق فوت را اعلام می‌کنیم/ معاون زنان: دائما لایحه حفظ کرامت زنان را از مجلس پیگیریم«مهسا امینی» که در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ پایان تلخ رویدادی که حالا قرار است با دستور رئیس جمهور با قید فوریت و دقت موشکافی شود.

به گزارش «تابناک»؛ مهسا امینی که با وضعیت کما در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ این خبری است که ابتدا به نقل از منابع آگاه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد و بعد از مدتی با اعلام خبر تحویل پیکر وی به پزشکی قانونی، مهر تایید خورد.

آن گونه که فارس گزارش داده، پیکر مهسا امینی برای انجام آزمایش های پزشکی و کالبدشکافی، امروز تحویل پزشکی قانونی شد و این مجموعه پس از انجام آزمایش های لازم و کالبد گشایی، نتیجه را به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، دادستانی تهران یک هیأت تحقیق و تفحص برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع تشکیل داده و همچنین در وزارت کشور نیز کارگروه ویژه ای برای بررسی علت و جزئیات حادثه تشکیل شده است.

دستور رئیس‌جمهور برای بررسی فوری و دقیق حادثه رخ داده برای مهسا امینی


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، که در سفر ازبکستان به سر می‌برد، پیرو انتشار اخباری درباره اتفاقات رخ داده برای یک خانم جوان، به وزیر کشور دستور داد، علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

در پی دستور رئیس‌جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور نیز معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را مسئول رسیدگی به حادثه مهسا امینی کرد.
 

وزیر کشور: علت دقیق فوت را اعلام می‌کنیم

 
احمد وحیدی، در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به ابعاد فوت مهسا امینی گفت: در حال بررسی دلایل مختلف این پرونده هستیم و از فرماندهی فراجا خواسته شده است تا دلایلش را جمع آوری و اعلام کند. پزشکی قانونی باید موضوع را دقیقاً بررسی کند و خواهش من این است تا روشن شدن ابعاد ماجرا، افراد مختلف اظهارنظری نکنند.

وی افزود: افرادی که اظهار نظر می‌کنند صبر کنند تا ابعاد قضیه روشن شود، چون ممکن است اظهار نظری شود که با واقعیت مطابقت نداشته باشد. این موضوع در حال بررسی است و علت فوت باید دقیقاً مشخص شود و به استحضار ملت ایران برسد. از معاون امنیتی انتظامی خواسته شده است تا بر روند تحقیقات این پرونده نظارت کامل کند.
 

معاون امور زنان و خانواده: دائم لایحه حفظ کرامت زنان را از مجلس پیگیریم


انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در واکنش به ماجرای مهسا امینی، در صفحه خود در توییتر، با اشاره به اینکه این معاونت در جایگاه ستادی پیگیری حقوق و امور زنان قرار دارد، گفت: «در مرحله نخست در شورا‌های قانون‌گذاری تمامی بایسته‌ها و اقتضائات انذاری جهت هرگونه مواجهه اجتماعی را مبسوط شرح داده‌ایم. سپس در جلسه رودررو و نخبگانی نکاتمان را به سردار اشتری منتقل نموده‌ایم. همچنین لایحه حفظ کرامت زنان را دائم از مجلس پیگیریم.»

وی در ادامه نوشت: «در واقعه ناگوار حاضر نیز با ارسال نامه رسمی به وزارت کشور، به دنبال توضیح بیشتر ماجرای حادث شده‌ایم؛ واقعه‌ای که ما را عمیقاً متأثر کرده است. این ماجرا بیش از گذشته تذکر می‌دهد که اجرای قوانین، نیازمند فرهنگ‌سازی تأثیرگذار است.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۹۹
انتشار یافته: ۵۱
قلبم درد گرفت از این همه ظلم
از جورج فلوید چه خبر؟
مردم‌‌میخوان‌اعتراض‌قانون‌کنن‌‌شما‌بگید‌چطور‌
انسیه خزعلی تا دیروز می گفت اصلا چیزی به اسم گشت ارشاد نداریم
خودمون علت مرگ رو می دونیم. زحمت نکش. اگر زنده می موند که میاوردینش تلویزیون اعتراف اجباری کنه
انسیه خزعلی کسی که پسرش را فرستاده کانادا ولی از مدافعان گشت ارشاد است
معاونت امور زنان هم داریم مگر ما؟
خزعلی فکر نکن بخاطر این فاجعه داستان تو و پسرت فراموش میشه.تو خودت از مسببین و محرکین این وضعیتی!!
اقای رئیسی موضوع را ریشه ای حل کنید و به مجلس لایحه برای تصویب قانون جهت توقف فعالیت گشت ارشاد داده و یا از طریق شورای انثلاب فرهنگی که شما ریاست ان را دارید جلوی فعالیت گشت ارشاد را گرفته و این لکه ننگ را از دامان نظام پاک کنید.
عاقلانه این است که همین الان گشت ارشاد را تعطیل کنید و از ملت عذرخواهی کنید این روزها روزهایی در پی خواهد داشت که در آن چادری ها ضربه مغزی بشوند همین الان جلوی اش را بگیرید خدا عاقبت همه ما را بخیر کند
امام زمان داره گریه میکنه از دست کارهای شما...
متوقف کنید این گشت ارشاد را
کشور خودسرها
بای ذنب قتلت
ای بابا ...
علت فوت مشخص هست.کسی منتظر شما نیست
میگن سر کلاس آموزشی بوده ! میشه یکی توضیح بده از کی کار پلیس اجرای کلاس بوده ؟
ضمنا حرکت خانم مسئولی که توی فیلم شال خانم امینی رو گرفت و پرت کرد یالا کاملا زشت و زننده بود ، معلوم نیست با چه ادبیاتی صحبت می کرده که حرکت دستش این بوده ...
به وحدانیت خداوند قسم، به پیامبری حضرت محمد قسم، به کیش و دین شما کافرم
این خبر ساعت 22:17 منتشر شده و الان ساعت 00:32 بامداد.
میشه توی این مدت هیچ نظری داده نشده باشه. خسته نشدین از این همه سانسور.
توی این اوضاع و احوال مردم ایران. که ملت به خاطر گرانی و فقر و بی عدالتی و اختلاس به شدت ناراحت و خشمگین هستند. این گشت ارشاد هم هر روز نمک بر زخم مردم می پاشد و بذر عقده و نفرت در دل مردم می کارد
جواب معلوم است اعلام میکنند از بچه گی ناراحتی داشته!!! فقط باید میآمده تهران بعد ون گشت ارشاد و بعد دادگاه منکرات و بعد بیمارستان و بعد سردخانه و بعد قبرستان محل تولد ، این دختر مظلوم معصوم را خدا رحمت کند
رئیسی دستور داد دیگه همه چیز حله. خیالتون راحت.
نیازی به اعلام دلیل فوت از طرف وزارت کشور نیست. مردم از دلیلش آگاه هستند. شما هم هستید.
اصلا اسم این انسیه خزعلی رو میبینم، اعصابم خورد میشه.
الانم شده کاسه داغ تر از آش
میخواد خودی نشون بده
نه خانم محترم
شما دیگه اعتباری نداشتتو به حراج نذار
من از پلیس بیشتر از جنایتکاران وحشت دارم
این خانم چی چی بره دنبال فروختن vpnبچه
اش
عاملین چه شانسی آوردن که سردار دلها زنده نیست. برویو متن سخنرانی ایشان را در باره با حجاب و بی حجاب ببینید. و ببینید عملکرد کسانی که داعیه حمایت از ایشان را دارند چه قدر با او متفاوت است. اگر عرضه گرفتن انتقام ایشان را ندارید لا اقل به اعتقاداتش پایبند باشید!
والا یکی چند هفته پیش اصلا وجود گشت ارشاد رو تکذیب کرده بود...بعدش کاشف به عمل امد پسرش در کانادا در حال کیف کردن و لذت بردن از زندگیش هست...ایشون معاون امور زنان هستن خانم خزعلی....بیاد پاسخگوی این باشه که یک دختر ۲۲ ساله توسط کی بازداشت شده اگر کلا گشت ارشاد وجود نداشته؟!
چه شانسی آوردید که سردار دلها شهید شد بروید سخنرانی ایشان را در باب با حجاب و بی حجاب بازخوانی کنید. اگر عرضه ندارید انتقام آن شهید بزرگ را بگیرید حداقل به اعتقاداتش عمل کنید.
دختر مردم را كشتند
شما چی از کرامت میدونید که میخواهید پیگیر آن شوید؟!
به حدی عصبانیم که دهنمو باز کنم هر چی لایقش هستید رو بهتون بگم حیف توی سانسورچی در راستای منافعتون رفتار میکنی ، شرم بر شما
ما برای این انقلاب شهید داده ایم.
کاری که خلاف قانون باشد پس خلاف است.
جالبه
رئیس جمهور خودش گشت ارشاد را راه می اندازه و اینجا این طوری حامی مردم می شه.
آن چیزی که فیلم نشان میده پوشش ایشون از دختران همین آقایون بهتره
مهسا،دختر ایران زمین،نه اولین قربانی و نه اخرین ان توسط جهل و نادانیست!!
علت فوت شما رو کسی قبول نمیکنه
"وزیر کشور: علت دقیق فوت را اعلام می‌کنیم"
علت فوت جوان مردم واضحه، اعلام کردن نداره... دست بردارید از این کلک بازیها، مردم واقعیت ها را میدانند. جوان مردم کشته شده ، فوت نکرده.
بای ذنب قتلت
چه کسانی قراره پیگیر باشن :احمد وحیدی ، انسیه خزعلی !!!
"رسیدگی فوری" یعنی فورا آثار جرم محو شود و مقتول بدون کالبشکافی، هرچه سریعتر دفن شود.
هیچ کدام شان حتی یک تسلیت نگفته اند
شما هیچ چیز اعلام نمی کنید مگر فشار بین المللی شما رو مجبور کنه
مثل همین کامت
بازم دستور داد؟؟؟ خب یه دستور بده بساط این مردم آزاری رو جمع کنن
لایحه حفظ کرامت؟ فقط بلدین با کلمات بازی کنین مثل طرح صیانت که هدفش قطع کردن اینترنته.
کی به کی دستور پیگیری میده
لطفا اظهار نظر نکنید تا آب ها از آسیاب بیوفتند و ما خودمان ماستمالی کنیم.
اهای وزیر کشور بگو نتیجه تحقیقات خودم را منتشر میکنم
جاب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم باور کنید قوه مجریه مانند قوه قضائیه نیست که امور با یک دستور شما اجرایی شود. لطفاً این جمله را به خاطر بسپارید. در قوه مجریه با کار کردن (اجرا) و تلاش شبانه روزی کارها به انجام می رسد و اما در ایران با توجه به هر کی هرکی بودن نتیجه کار را هر روز باید پیگیری کرد که مطمئناً شما چنین کاری نمی توانید انجام بدهید چون ببخشید بلد کار نیستید.
شما که دستوربلدید یه دستور بدید اسیدپاشی های اصفهان هم معلوم بشه . این هم رفت کنار اون .....
خدایا فقط به تو پناه میبریم. به استناد تصویر کوتاهی که خود نیروی انتظامی پخش کرد به هیچ وجه پوشش نا متعارف،هنجارشکن نبود پس به چه علت یه جوان بی تجربه رو جلب میکنید و با توجیه بسیار غیر منطقی خودتون به کلاس اموزشی، نحوه اموزش کارشناستون رو هم با برخورد تقریبا خشنش رو خودتون یه ثانیه نشون دادید.بای ذنب قتلت!حتی اگر سکته هم کرده باشد از شما سلب تکلیف نخواهد کرد.
رجوع کنید به وجدانتون ، حجاب مهسا بدتر بود یا حجاب ناهنجار و بسیار ساختار شکن خانم هایی که موقع تبلیغ ۲۲ بهمن و انتخابات از رسانه ها با افتخار پخش میکنید.
هیچ چیز در جوامع بدتر از تراکم نفرت نیست!در تراکم نفرت عقل منطق از میدان بدر میرود وجای انرا تصمیمات ناگهانی وغیر قابل پیشبینی وخطرناک میگیرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار