ارزیابی مقتدایی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت مذاکرات تاکنون ناشی از حسن نیت ایران بود، اظهار داشت: آمریکا هیچگاه باب جدیدی را برای بهبود در روند مذاکرات باز نکرد و حتی با تحریم‌های جدید علیه برخی از مسئولان کشور، بر عدم فهم عمیق خود از صحنه بین المللی مهر تایید زد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 11 September 2022

به گزارش «تابناک»، عباس مقتدایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره دلایل ایجاد وقفه در مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها و دولتمردان این کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری اثبات شده است. اگر آمریکایی‌ها در مقطعی پیمان شکنی کردند، اکنون با رفتارها و گفتارهای خود نشان می‌دهند که همچنان غیرقابل اعتماد هستند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها حتی مقررات بین المللی را به راحتی زیرپا می‌گذارند، افزود: نگاه آمریکا به سایر کشورهای جهان به مانند دهه ۱۸ و ۱۹ میلادی است که دیگر کشورها را زیردستان خود می‌دانستند و رویکرد آنها نشات گرفته از اندیشه‌های نیکولو ماکیاولی و توماس هابز است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: هابز معتقد است انسان‌ها گرگ انسان‌ها هستند و ماکیاول نیز تاکید دارد که انسان باید از هر ابزار و نیرنگی برای رسیدن به اهدف خود استفاده کند. آمریکا نیز با بهره‌گیری از نظریات هابز و ماکیاول سیاست خود را در این سال‌ها پیش برده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را دنبال می‌کند و به رغم اینکه بهای زیادی برای عهدشکنی آمریکایی‌ها پرداخت کرده، اما دستاوردهای مهمی را در زمینه هسته‌ای به دست آورده است.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: آمریکا حتی از سازمان‌های بین المللی نظیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان‌های زیرمجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، شورای امنیت و مجامع حقوقی و بین المللی هم بهره می‌گیرند تا بیشترین منافع را به دست آورد.

مقتدایی ادامه داد: آمریکایی‌ها دزدی و زورگویی را بخشی از سیاست خارجی خود می‌دانند اما جمهوری اسلامی ایران علاوه بر عمل به تعهدات خود، دستاوردها و ابزارهایی را در اختیار دارد که به واسطه آنها می‌تواند منافع ملت ایران را به رغم بدعهدی طرف آمریکایی تامین کند.

وی تصریح کرد: تا الان هم پیشرفت مذاکرات ناشی از حسن نیت، همکاری و همیاری جمهوری اسلامی ایران بود. در غیر این صورت طرف آمریکایی هیچگاه باب جدیدی را برای بهبود در روند مذاکرات باز نکرد و حتی با تحریم‌های جدید علیه برخی از مسئولان کشور، بر عدم فهم عمیق خود از صحنه بین المللی و مذاکرات، مهر تایید زد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا فقط منطق زور را می‌فهمد ولی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهای دقیقی که در اختیار دارد، آمریکا را متوجه تغییرات زمان و مکان خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر