بازدید 5283

سفر اعلام‌نشده وزیر خارجه آمریکا به اوکراین

طبق این گزارش،‌ سفر غیرمنتظره بلینکن به کی‌یف، با اعلام کمک‌های نظامی جدید و هنگفت آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه همزمان شده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 08 September 2022

به گزارش تابناک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) به اوکراین سفر کرد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این‌باره گزارش داد: «بلینکن در سفری از پیش اعلام‌نشده، به اوکراین سفر کرده و اکنون وارد کی‌یف شده است».

طبق این گزارش،‌ سفر غیرمنتظره بلینکن به کی‌یف، با اعلام کمک‌های نظامی جدید و هنگفت آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه همزمان شده است.

این در حالی است که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز شامگاه چهارشنبه ادعا کرد که نیروهای مسلح این کشور توانسته‌اند در جریان عملیات ضدحمله خود، بر مناطق گسترده‌ای در استان خارکیف مسلط شوند.

از سوی دیگر ژنرال «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین درباره تهدید ادعایی احتمال متوسل‌شدن روسیه به سلاح اتمی در اوکراین هشدار داد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) به ارتش این کشور دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را داد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» در منطقه دونباس از اوکراین انجام شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان