بازدید 22705
۸
پایان کار شاگردان عطایی در جام ۲۰۲۲

حذف آسان والیبال ایران از قهرمانی جهان با باخت به برزیل

اسپکرهای والیبال ایران در حد عبور از تیم قدرتمند برزیل نبودند و به طور مشهودی در سطح پایین‌تری از رقیب قرار داشتند. شاگردان عطایی باوجود تلاش در خور تحسین برای اختلاف پایین با رقیب، نتوانستند حتی یک ست برنده از میدان خارج شوند.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۳ 07 September 2022

والیبال ایران بار دیگر حریف برزیل نشد و شگفتی رخ نداد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی ایران در هشتمین و آخرین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان 2022 از ساعت 23:30 سه‌شنبه 15 شهریور به مصاف برزیل رفت و با قبول شکست 3 بر صفر مقابل این حریف قدرتمند از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند.

حذف آسان والیبال ایران از قهرمانی جهان با باخت به برزیل

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با ترکیب میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد، و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) برابر برزیل به میدان آمد.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران در این دیدار مهم ترجیح داد از جواد معنوی‌نژاد در کنار میلاد عبادی‌پور استفاده کند. رنان دال‌زوتو، سرمربی برزیل نیز، ریکاردو لوکارلی، ستاره تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. او برای شروع بازی هم از برونو رزنده، پاسور و کاپیتان تیمش استفاده نکرد و فلاویو گالبرتو را به زمین فرستاد. تیم ایران در ست نخست در حمله ناتوان بود و از توپ‌های برگشتی استفاده نمی‌کرد. دفاع روی تور هم برای کنترل حملات برزیل، کافی نبود. در اواسط ست،‌ صابر کاظمی جای امین اسماعیل‌نژاد را گرفت ولی نتیجه این ست 25 بر 17 برای زردپوشان برزیلی بود. تیم ایران در پایان ست نخست 5 امتیاز و تیم برزیل 15 امتیاز از حمله کسب کرد.

حملات موثر و موفق برزیل در ست دوم هم ادامه داشت و عطایی در وقت استراحتی که در امتیاز 20 بر 16 به سود حریف درخواست کرد به شاگردانش تذکر داد که توپ‌های ساده و راحت را از دست ندهند و بادقت بازی کنند. صابر کاظمی و جواد کریمی هم در این ست وارد بازی شدند ولی تیم ایران نتوانست اختلاف نه چندان زیاد خود را با برزیل جبران کند. عطایی برای ایجاد وقفه، حتی از تقاضای ویدئو چلنج برای صحنه‌های واضح نیز استفاده کرد تا ایران در امتیاز 21 بر 22 به یک قدمی برزیل رسید. برزیل اما 25 بر 22 در ست دوم هم برنده شد.

تیم ایران در ست سوم از امیرحسین اسفندیار، صابر کاظمی و جواد کریمی استفاده کرد و در شروع بازی، تیم برتر میدان بود اما در ادامه باز هم حملات برزیل، تعیین‌کننده بود و اسپکرهای تیم ملی در حد فینالیست 5 دوره اخیر مسابقات قهرمانی جهان نبودند. تاکید عطایی در ست سوم، جدی گرفتن هر توپ و تلاش برای هر امتیاز بود. تیم ایران در این ست نیز 25 بر 23 مغلوب برزیل شد تا حریف، راحت تر از چیزی که انتظار داشت برنده شده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

تیم ملی والیبال برزیل در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف آرژانتین می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸
مربی نتونست تیم را در مقابل هلند جمع کنه. وقتی بازی 13-6 برده را به هلند ببازی حالا میخوای برزیل را ببری. مربی خوب است ولی نه برای تیمی با این هم مدعی و نه برای میدانهای جهانی. اگر از هلند نمیخوردیم با اوکراین روبرو می شدیم و ...
در کل عملکرد خیلی خوبی داشت تیم ایران و نباید انتظار معجزه داشت. تیم جوان است و آینده دار.
تیتر شما اصلا جالب نبود .. این کجاش باخت سنگین بود ... بازیکنان ایران در حد اندازه های بالاتر از خودشان هم ظاهر شدند
قبول کنید تیم آماده نبود
تیم والیبالایران به مربی و بی‌دقتی در سرویس و به جوانگرایی اشتباهی باخت این چه مرامی است هر مربی ترسو می آید می گوید جوانگرایی می کند دلیلش توجیه باخته‌ایم می باشد چرا با اینجور انتخاب مربی وبازیکنان بی تجربه اتلاف هزینه بیت المال می کنید
آفرین بر بازیکنان و مربی والیبال ایران. متشکریم .همیشه افتخارآفرین بودن. آقای عطایی بسیار عالی بودن . چیزی از مربیان خارجی کم نداشت.
بابت این مربی برای تیم ایران باید تاسف خورد آقای عطایی عزیز شما چیزی نداشتید به این تیم اضافه کنید رتبه سیزدهم دوره قبلی را تکرار کردید .کسی که مسئولیتی میپذیرد میبایست جهت ارتقا آن اگر میتواند اقدام کند در غیر اینصورت مسئولیت قبول نکند شما با روح وروان مردم ایران وتمامی بازیکنان جدید وقدیمی بازی نمودید بهتر است کار را به کاردان بسپارید در این مدت در تمام تایم اوتها چیزی به بازیکنان به لحاظ فنی گوشزد نمیشد فقط دریافت خوب حمله خوب ودر این حد
ما به خودمان وبه بی خوابی باختیم چرا کسی کنترل نمکینه که تا صبح بیدار نباشن خواب آلودگی اکثر بازیکنان مشهود بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل