بازدید 17960
۳

پوتین دکترین جدید سیاست خارجی روسیه را تصویب کرد

ولادیمیر پوتین "دکترین جدید سیاست خارجی" را براساس مفهوم "جهان روسی" تصویب کرد که طی آن روسیه باید از سنت‌ها و ایده‌آل‌های جهان روسی محافظت و نگهداری کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 06 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، این "سیاست بشردوستانه" ۳۱ صفحه‌ای که پس از شش ماه از حمله روسیه به اوکراین منتشر شد، می‌گوید که "روسیه باید از سنت‌ها و ایده‌آل‌های روسیه محافظت و نگهداری کند و همچنین آن‌ها را ارتقاء ببخشد."

در قسمتی از این سیاست بشردوستانه آمده است: «فدراسیون روسیه از حق، منافع و هویت فرهنگی هموطنان خود که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، حمایت‌ می‌کند.»

همچنین افزود که روابط روسیه با هموطنانی که در خارج زندگی می‌کنند، این امکان را فراهم می‌کند تا وجهه خود را در صحنه بین‌المللی که به عنوان "کشوری دموکراتیک برای ایجاد جهانی چند-قطبی تلاش می‌کند"، تحکیم ببخشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سال‌هاست آن چیزی که به عنوان "سرنوشت غم‌انگیز ۲۵ میلیون قوم روس" در نظر می‌گیرد، برجسته می‌کند؛ افرادی که هنگام فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، در خارج از روسیه در کشورهای تازه استقلال یافته زندگی خود را پیدا کردند. رویدادی که پوتین آن را یک "فاجعه ژئوپلیتیکی" نامیده است.

به ادعای رویترز، روسیه محدوده شوروی سابق، از کشورهای حوزه بالتیک تا آسیای مرکزی را همچنان به عنوان "حوزه نفوذ مشروع" خود در نظر می‌گیرد؛ مفهومی که بسیاری از کشورهای آن و همچنین غرب در برابر آن به شدت مقاومت کرده‌اند.

این سیاست جدید می‌گوید که روسیه باید همکاری خود را با کشورهای اسلاو، چین و هند افزایش دهد و همچنین روابطش را با خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا بیشتر تحکیم ببخشد.

در پایان، این سیاست می‌گوید که مسکو باید روابط خود را با دو بخش جدا شده در شرق اوکراین، جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، و همچنین آبخازیا و اوستیا – مناطقی که در سال ۲۰۰۸ روسیه استقلال آن‌ها را در گرجستان به رسمیت شناخت – تعمیق ببخشد.

همچنین خبرگزاری تاس گزارش داد که این دکترین جدید سیاست خارجی شامل ۶ بخش است. بخش اول شروط عمومی را تشکیل می‌دهد. بخش دوم به منافع ملی روسیه در حوزه بشردوستانه خارج از کشور اختصاص دارد. بخش سوم حوزه‌های کلیدی سیاست بشردوستانه در خارج از کشور را در برمی‌گیرد. بخش چهارم همکاری بشردوستانه با روسیه در فرمت‌های دوجانبه و چندجانبه را شامل می‌شود. بخش پنجم به گفت‌وگو میان-فرهنگی و میان-مذهبی تعلق دارد و بخش ششم با ایجاد ساز و کارهای مبتدی جهت اجرای سیاست بشردوستانه در خارج از کشور سر و کار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳
جالب است دیکتاتور جانی و متجاوز صحبت از طرح بشر دوستانه می کند.
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
دیکتاتور زلنسکی نوچه آمریکاست. پوتین داره از امنیت کشور ومردمش دفاع میکنه
پوتین تنها یک راه داره اون هم خودکشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار